Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 21:45

DuoPenotti schreef:
Ben ik de enige die de bruine beer meldingen hier niet vind horen?
Ik begrijp de idioterie in Re-wilding als vergelijk. Maar hopelijk krijgt Europa en Nederland eerder hun verstand terug als dat de beren hier zijn.

Voor mij hoeven de meldingen over beren hier ook niet zo nodig zolang hier nog geen beren lopen.
Laatst bijgewerkt door Dreamboy op 17-03-24 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 21:46

Hij zat niet in het nauw. Verbazingwekkend hoe lenig sommige mensen over dat hoge hek konden komen.
Nu.nl vergeet alleen even het geval van de vrouw die overleden is.
Maar ja, die is overleden door de val.

Drielandenpunt Oostenrijk/Duitsland/zwitserland loopt er een.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 21:51

DuoPenotti schreef:
Ik begrijp de idioterie in Re-wilding als vergelijk. Maar hopelijk krijgt Europa en Nederland eerder hun verstand terug als dat de beren hier zijn.

Ik deel je hoop, maar ben er niet erg optimistisch over eigenlijk.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 22:00

tienus63 schreef:
Hij zat niet in het nauw. Verbazingwekkend hoe lenig sommige mensen over dat hoge hek konden komen.
Nu.nl vergeet alleen even het geval van de vrouw die overleden is.
Maar ja, die is overleden door de val.

Drielandenpunt Oostenrijk/Duitsland/zwitserland loopt er een.

NU.nl:
Citaat:
Vrijdag overleed in dat gebergte al een Belarussische vrouw (31) door een confrontatie met een beer. Het slachtoffer viel van een helling toen zij op de vlucht sloeg voor de beer.

Ze wordt wel genoemd in het bericht.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 22:18

tienus63 schreef:
Strak werk mist!
Hebben jullie geen last van rotsachtige bodem waar je bijna niet in kunt slaan?

Mmmwahhh....ik heb hier voor de paarden gedeelte een equisafe omheining laten zetten. Met nadruk op laten....tot 30cm diep is de grond ok, maar dan komen de stenen/rotsblokken. Niet te doen. De rest vd omheining nog niet de moed gehad om aan te beginnen.
Die equisafe is 1,40, kan schimmeltje niet overheen springen en de elanden hopelijk ook niet. Zit schrikdraad in verwerkt

tienus63

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 22:29

Je hebt gelijk Jet, daar had ik in de gauwigheid overheen gelezen.
Dan kan ik wat dat deel betreft, mijn woorden inslikken.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 22:41

Ach, het maakt niet uit dat het je niet was opgevallen. Gelukkig zijn hier niet ook nog eens beren, laten we dat zo houden!

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 22:43

DuoPenotti schreef:
Dat ophokken gaat echt wel toekomst zijn. Zie hier nu al minder schapen.
Zie bijvoorbeeld bericht van stefan worst. Heeft ze binnen staan na tig pogingen omheinen.
Ben eens 5 jaar verder...

Staan onze hobby dieren nog als enige overdag buiten...

Nee concentratiekampen zijn niet mooi... Onze overheid wil ze blijkbaar bij gebrek aan beheer...

Ik zou het even moeten opzoeken, maar Stefan Worst gaat geloof ik uiteindelijk wel verder met wolfwerend raster, maar anders geplaatst of hoger.

vicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 23:19

Stefan heeft nog steeds schapen, maar vlakbij de stallen waar ze iedere dag zijn. Weilanden zijn volledig afgezet met extra hoog schapennet schrikdraad.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 23:42

https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/162439 ... erken-niet

De pilot van Stefan Worst gaat door. Hij blijft rasters met draden plaatsen in het leefgebied van de roedel in Midden-Drenthe. "We kunnen andere schapenhouders niet in de steek laten met de rasters die nu staan en opgeruimd of verplaatst moeten worden." Zelf gaat hij nog een poging doen de wolf te weren in het Drents Friese Wold met een raster van gaas van 1,45 meter hoog. Momenteel staan al zijn schapen binnen.

Heb het stukje gevonden.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 08:15

Citaat:
De Drentse schapen- en melkveehouder Stefan Worst is helemaal klaar met zijn strijd tegen de wolf. “We kunnen onze schapen in Westerveld niet meer de veiligheid bieden die we ze horen te bieden.” Worst was juist heel actief met afrasteringen maar hij gaat zijn dieren nu opstallen en verkoopt de helft.

Worst vertelt: “Helaas is vandaag toch de dag gekomen waar we al langer voor vreesden. Na dik 2 jaar strijden met wolvenrasters zetten en systemen bedenken om de rasters makkelijk te plaatsen en te verplaatsen hebben we vandaag besloten een deel van onze fokschapen te gaan verkopen.” Worst heeft 300 fokschapen en daarvan kan hij de helft binnenhouden. De andere helft wordt verkocht.

Bovenstaande doelde ik op

hier wel een volledig artikel.
Net iets andere tekst, komt op hetzelfde neer
https://www.veld-post.nl/artikel/927905 ... -verkopen/

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 08:27

DuoPenotti schreef:

Nee, je bent niet de enige, van mij hoeven de beer-meldingen ook niet.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 08:48

DuoPenotti schreef:
Citaat:
De Drentse schapen- en melkveehouder Stefan Worst is helemaal klaar met zijn strijd tegen de wolf. “We kunnen onze schapen in Westerveld niet meer de veiligheid bieden die we ze horen te bieden.” Worst was juist heel actief met afrasteringen maar hij gaat zijn dieren nu opstallen en verkoopt de helft.

Worst vertelt: “Helaas is vandaag toch de dag gekomen waar we al langer voor vreesden. Na dik 2 jaar strijden met wolvenrasters zetten en systemen bedenken om de rasters makkelijk te plaatsen en te verplaatsen hebben we vandaag besloten een deel van onze fokschapen te gaan verkopen.” Worst heeft 300 fokschapen en daarvan kan hij de helft binnenhouden. De andere helft wordt verkocht.

Bovenstaande doelde ik op

hier wel een volledig artikel.
Net iets andere tekst, komt op hetzelfde neer
https://www.veld-post.nl/artikel/927905 ... -verkopen/

Klopt, die ken ik, staat ook op zn facebook. Dat stuk wat ik naar refereer was daarna.
Daaruit lijkt alsof hij uiteindelijk wel doorgaat met wolfraster alleen in andere vorm in het DFW. Maar misschien doet ie het enkel nog aan huis.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 09:05

DubbelFun schreef:
Wat Sterregoud zegt kan ik me goed in vinden.
Een hek van 1.80 met daar bovenop nog wat stroomdraden én vlak langs de bovenrand van het hek ook stroom lijkt me een mooie optie. Het hele hek van een klap stroom voorzien lijkt me niet werken gezien de constante aarding.

Hier een voorbeeld van dat ze hekwerk doorbijten.
Er staat nare foto bij het Duitse artikel.

https://www.maz-online.de/lokales/telto ... LFIQQ.html

Herder van vriendin van mij had ook geen moeite met soortgelijk gaas als ze wilde ontsnappen. Gelukkig ontsnapte die alleen maar van het ene deel van het erf naar andere deel, naar de vijver waar ze alleen onder toezicht mochten komen.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 09:13

Zie net op rtl nieuws dat een beer in Slowakije 5 mensen heeft aangevallen. Maar als je op facebook kijkt onder het commentaar, komt hetzelfde commentaar als we hier met de wolf krijgen.

Min bericht naar Bescherm uw vee, is nu na een paar dagen, nog steeds in behandeling. Of ze zijn traag of ze gaan het niet posten.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 09:19

Wintu schreef:
Zie net op rtl nieuws dat een beer in Slowakije 5 mensen heeft aangevallen. Maar als je op facebook kijkt onder het commentaar, komt hetzelfde commentaar als we hier met de wolf krijgen.

Min bericht naar Bescherm uw vee, is nu na een paar dagen, nog steeds in behandeling. Of ze zijn traag of ze gaan het niet posten.

Ik vrees het laatste. Past niet in hun straatje.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 09:21

Komen daar überhaupt nog wel berichten op te staan?
Op BuV bedoel ik.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 09:57

tienus63 schreef:
Komen daar überhaupt nog wel berichten op te staan?
Op BuV bedoel ik.

Ik hoop van niet. Hoe minder mensen iets plaatsen, des te minder mensen die die onzin lezen en hopelijk bloedt die groep dan langzaam dood. Niet letterlijk bedoelt natuurlijk.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 09:58

Zeer waarschijnlijk kat gepakt afgelopen nacht naast woning en paardenstal. Merrie had net geveulend.
Schoonebeek Dr

Citaat:
Schoonebeek europaweg Drenthe 17-03-2024
Confrontatie wolf/kat/paard met veulen

Goedenavond, even voor 12 uur snachts zijn wij wakker gemaakt door een wolf die een kat pakte op nog geen 5 meter van onze huis.

Wij zijn naar buiten gegaan in de hoop de kat levend te kunnen vinden, maar zagen een wolf op het laatste moment wegschieten in onze achtertuin naast onze deur.

De wolf schrok dus niet van ons geschreeuw/zaklamp/harde deur. Echt op enkele meters afstand rende deze pas weg.

Wij zijn ons echt rot geschrokken.

De wolf(en?) zijn vermoedelijk op de geur van de nageboorte van ons paard gekomen. Veulen en paard zijn met extra zorg en maatregelen afgesloten.

Wij hebben de camera's negekeken en een geluidsfragment kunnen opslaan. Dit is een geluidsfragment ongeveer 20 meter van de plek waar het gebeurde. Het was erg luid, zelfs op de binnen camera op zo'n afstand.

Ps. Geluidsfragment kan als schokkend ervaren worden.

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf

Afbeelding
Geluidsfragment is idd bizar om te horen.
Die is via de meldingen app Drenthe te luisteren.
Bron geen wolf
https://m.facebook.com/groups/933854610 ... tid=K35XfP

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 10:01

Ik las het net. Is niet ver van mij, denk een km of 5. Drie van mijn katten zijn altijd buiten, kan ze niet opsluiten.
Niets is meer veilig

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 10:01

Wolvengehuil Zorgvlied
[qoute] Zorgvlied Drenthe
18-03-2024
00.45 uur

Mogelijk wolven geluiden gehoord in Zorgvlied, gister zijn hier 2 zichtsmeldingen geweest.

Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889

#geenwolf

[/quote]
Afbeelding
Geluidsfragment via Facebook

Bron geen wolf
https://m.facebook.com/groups/933854610 ... tid=K35XfP

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 10:09

Onze katten zijn ook buiten, luikje met chip herkenning. Maar ik heb niet de illusie dat zij eerder bij het luikje zijn dan een wolf ze eventueel zou grijpen.

Paar jaar geleden hadden we vossen overlast. Soms drie of vier vossen tegelijk ‘s nachts bij ons op de straat en voor de schuur bij kattenluik.
We hadden toen een gehandicapte oude kat.
Zij lag voor de heg en de vossen liepen om haar heen. Die kwamen niet bij haar in de buurt.

Poosje terug meende ik bij ons gehuil te horen, onze katten ook, die waren doodsbang. Hond reageerde er niet op.
Maar wolf was toen hemelsbreed 13 km bij ons vandaan. Wind stond wel uit die richting.
‘s nachts wakker geworden van zelfde geluid. Maar niets gehoord en gezien. Dus het zal wel of niets geweest zijn of die bij Ruinen/Echten heeft gedwaald.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 10:15

Het was de laatste tijd zo lekker rustig rond Schoonebeek. Had de hoop dat ze door getrokken waren. Maar helaas. Is hemelsbreed nog geen 2 km van mijn huis.
Laatst bijgewerkt door Dreamboy op 18-03-24 10:16, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 10:15

@tienus: zo te zien heeft de wolf hier de 'achillushiel' van een gaas hekwerk gevonden en niet zozeer dat het door gebeten is. Maar zeker wel iets om rekening mee te houden.
Deze foto van Mist kan dat voorkomen https://boktimg.nl/img/m/WvGoS3.jpg

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 10:44

tienus63 schreef:
Onze katten zijn ook buiten, luikje met chip herkenning. Maar ik heb niet de illusie dat zij eerder bij het luikje zijn dan een wolf ze eventueel zou grijpen.

Paar jaar geleden hadden we vossen overlast. Soms drie of vier vossen tegelijk ‘s nachts bij ons op de straat en voor de schuur bij kattenluik.
We hadden toen een gehandicapte oude kat.
Zij lag voor de heg en de vossen liepen om haar heen. Die kwamen niet bij haar in de buurt.

Poosje terug meende ik bij ons gehuil te horen, onze katten ook, die waren doodsbang. Hond reageerde er niet op.
Maar wolf was toen hemelsbreed 13 km bij ons vandaan. Wind stond wel uit die richting.
‘s nachts wakker geworden van zelfde geluid. Maar niets gehoord en gezien. Dus het zal wel of niets geweest zijn of die bij Ruinen/Echten heeft gedwaald.

Kan best hoor dat geluid draagt kilometers ver.