Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 12:44

Mac schreef:
En ja. Ik heb ook financieel enorm geïnvesteerd. Dit huis vorig jaar gekocht met meer ruimte voor de paarden. Mooie weilanden, waarvan ik hoop dat ze er iig in de zomer veilig dag en nacht inkunnen. Maar waarschijnlijk is dat niet verantwoord, ook al heb ik het nog zo wolfWEREND gemaakt.

Ik maak me geen enkele illusie. Met de maatregelen die ik heb genomen en nog ga nemen motiveert het een wolf/wolven alleen om (hopelijk) mijn perceel over te slaan. Wat dus eigenlijk inhoudt dat ik ze naar iemand anders stuur.

Dat lijkt me het meest frusterend.. dat je echt wel investeerd maar eigenlijk niet echt garantie hebt dat er niks gebeurt.
En als er dan wel wat gebeurd (god forbid) dan zou het ook nog je eigen risico en je eigen schuld zijn. En, je had het blijkbaar moeten kunnen weten dat de wolf eraan zou komen..

Overigens, hoe gedragen wolven zich in de winter? Blijven ze waar ze zijn, trekken ze verder (ze doen niet aan winterslaap) .. het wordt meestal voor alle dieren wat lastiger in de winter...

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 12:45

Mac schreef:
Nikass schreef:
Zo dat is niet niks Mac, je hebt er behoorlijk in geïnvesteerd!

Ja. Ook in mijn paarden, overigens. ..knip..

Ik vind het complete waarzin hoe we in Nederland gedwongen worden met wolven om te gaan.

Vorige week is er een man aangevallen door twee wolven. In Italië. De man ligt in het ziekenhuis en zijn hond gaat het waarschijnlijk niet redden. Iemand post daar ook hier een link van. Reactie? Nul! Men gaat door met discussiëren over allerlei randzaken. En dat frustreert mij eigenlijk nog het allermeest van de hele situatie rond wolven in Nederland.

Ik vind het ook waanzin. Nederland is veel te klein hiervoor, de wolven worden al snel niet meer schuw met alle gevaren vandien.
Ik twijfel dagelijks of ik of met mijn hond het bos ik kan, en vind het eng als mijn man zijn hardlooproutje loopt. Al tig zichtmeldingen heel,dichtbij.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 14:22

kuenen schreef:
Het Europese parlement heeft vóor gestemd om aanpassing van de beschermde status van de wolf. Gelukkig! Maar voor de lidstaten zijn ook nu al mogelijkheden om de wolvenproblematiek aan te pakken, zie bijgevoegde brief van de voorzitter van de Europese Commissie. Moeten onze beleidsmakers alleen nog even tot zich laten doordringen! [ [url=m/v1roK9.jpg]Afbeelding[/url] ]
]

En daar zeg je er wat bij... daarnaast nergens word denk ik zoveel geluisterd dan in Nederland naar de kleine minderheid die hard schreeuwen.
In die geval de pro wolf. Want zo veel draagvlak is er niet.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 14:49

Daar sta je nog van te kijken denk ik DP, in concrete aantallen.
Ook dat zou eens goed uitgezocht moeten worden.

Ik weet niet waar jij zit sterregoud maar in de wolvengebieden in Drenthe en op de Veluwe zou ik ook niet meer zomaar alleen of alleen met de hond het bos in gaan. Ik vind het hier al spannend nu er "een" wolf in de buurt zit.

Cer schreef:
Dat lijkt me het meest frusterend.. dat je echt wel investeerd maar eigenlijk niet echt garantie hebt dat er niks gebeurt.
En als er dan wel wat gebeurd (god forbid) dan zou het ook nog je eigen risico en je eigen schuld zijn. En, je had het blijkbaar moeten kunnen weten dat de wolf eraan zou komen..

Ja, precies zo wordt het nu ook steeds gepositioneerd terwijl dierenhouders tot nu alleen verantwoordelijk waren voor het binnenhouden van hun dieren, niet voor het buitenhouden van grote roofdieren.

Zoals hierboven ook al geplaatst kan het wel degelijk binnen de EU regels om tegen wolven op te treden, maar daar wil Nederland niet aan. Men vindt het dus eigenlijk prima dat meer en meer mensen in constante angst leven vanwege hun dieren én hun kinderen vanuit het principe "de wolf is niet gevaarlijk" terwijl het tegendeel steeds meer bewezen wordt.
Citaat:
Overigens, hoe gedragen wolven zich in de winter? Blijven ze waar ze zijn, trekken ze verder (ze doen niet aan winterslaap) .. het wordt meestal voor alle dieren wat lastiger in de winter...

Wolven moeten in de winter ook gewoon eten. Als ze eenmaal een vast territorium hebben verlaten ze dat niet zo makkelijk meer.

kuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 16:25

kuenen schreef:
[ [url=m/RzagfE.jpg]Afbeelding[/url] ]

<<Geachte leden,
Hartelijk dank voor uw brief van 6 oktober 2022 waarin u de aandacht vestigt op belangrijke kwesties met betrekking tot de bescherming van de soort wolf onder het recht van de Unie.
In uw brief vestigt u de aandacht van de Commissie op het feit dat boerengemeenschappen in de Unie, en met name in de Alpen, een toename hebben gezien van aanvallen door wolven op vee, waarbij aanzienlijke schade is aangericht.
Verder merkt u op dat de conflicten tussen mensen in de bergen en wolven snel aan het escaleren zijn, wat leidt tot risico's voor opgeven van de veehouderij in de betrokken regio's. Om deze redenen bent u van mening dat dit probleem dringend moet worden aangepakt en roept u de Commissie op om een ​​herziening van de Habitatrichtlijn in gang te zetten, zodat wolven niet langer strikt worden beschermd.
De Commissie heeft uw zorgen met de grootste aandacht onderzocht. Krachtens de Habitatrichtlijn genieten de meeste wolvenpopulaties in de Unie strikte bescherming, met mogelijkheden voor uitzonderingen. Met deze regeling wordt uitvoering gegeven aan de vereisten uit hoofde van het internationale recht van de Berner Conventie inzake het behoud van wilde dieren en planten en natuurlijke habitats in Europa, waarbij de Unie en de lidstaten partij zijn, en die momenteel voorziet in strikte bescherming van wolven.
De Commissie erkent dat de terugkeer van wolven naar regio's van de Unie waar ze lange tijd afwezig zijn geweest en hun groeiende populaties in nieuwe gebieden leiden tot uitdagingen en bepaalde conflicten, zoals aanvallen op vee en risico's voor de lokale bevolking.
We begrijpen dat dit de vraag oproept of de beschermingsstatus van wolven moet worden herzien. Wijzigingen in het beschermingsregime vereisen een uitgebreid onderzoek van alle beschikbare wetenschappelijke en technische gegevens en alle andere relevante omstandigheden. Ik heb ook goede nota genomen van de cijfers die worden genoemd in de resolutie van het Europees Parlement van 24 november 2022 over de bescherming van de veehouderij en grote carnivoren in Europa, en ik verwelkom de belangstelling die het Europees Parlement in deze resolutie voor dit onderwerp heeft getoond.
Dienovereenkomstig heb ik de diensten van de Commissie opgedragen een grondige analyse uit te voeren. In dit verband nodig ik u uit om ook met de Commissie de elementen te delen waarover u beschikt en op basis waarvan u aangeeft dat de wolvensoort niet langer bedreigd wordt in Europa, zodat er een deel van deze beoordeling rekening mee kan worden gehouden.
Tegelijkertijd wil ik onderstrepen dat de lidstaten binnen het huidige kader van de Habitatrichtlijn aanzienlijke mogelijkheden hebben om af te wijken van de verboden van de strikte beschermingsregime.
Artikel 16 van de richtlijn staat de lidstaten toe afwijkingen vast te stellen om ernstige gevolgen te voorkomen schade (in het bijzonder aan gewassen, vee, bossen, visserij en water en andere eigendommen),
in het belang van de volksgezondheid en de openbare veiligheid. Het staat dit ook toe om andere dwingende redenen
van groot openbaar belang, met inbegrip van belangen van sociale of economische aard, of om toe te staan, onder strikte voorwaarden, het vangen of houden van bepaalde specimens van de soorten die strikte bescherming genieten in beperkte aantallen gespecificeerd door de bevoegde nationale autoriteiten.
Met andere woorden, de bestaande regels inzake afwijkingen maken het mogelijk verschillende belangen af ​​te wegen tegen de instandhoudingsdoelstellingen van de richtlijn. De richtlijn machtigt de lidstaten dus om actie ondernemen om af te wijken van de bepalingen ervan om de specifieke uitdagingen aan te pakken waarmee ze momenteel worden geconfronteerd in verband met de wolvenpopulatie. In dit verband beschikken de lidstaten over passende middelen om plaatselijke conflicten en omstandigheden aan te pakken, in overeenstemming met het subsidiariteitsbeginsel. De Commissie wordt van dergelijke maatregelen op de hoogte gehouden, maar zal de Lidstaten niet beletten gebruik te maken van de verschillende derogatiemogelijkheden die hun onder de voorwaarden van de richtlijn worden geboden.
Tot slot wil ik u verzekeren dat de Commissie volledig op de hoogte is van deze belangrijke kwestie en dit gevoelige dossier nauwlettend zal blijven volgen.
Met vriendelijke groet,
Ursula von der Leyen 25.11.2022>> vertaling vd Eng

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 17:23

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 17:28

Popstra schreef:
Hoezo pakt een wolf geen kinderen.

https://fb.watch/hdNzpdOCjL/

Duidelijk toch!!

Dat ziet er behoorlijk nep uit.
Vind het echt een pop.

Mac

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 17:36

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 17:40

Oooh een coyote...
Ik dacht een wolf.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 17:42

Ik heb op een andere site een foto gezien van een dodelijk slachtoffer, man gemiddeld postuur, leeggegeten zoals we helaas ook bij enkele pony’s al hebben gezien. ( Bosnië)

Ik kan niet zeker weten hoe betrouwbaar het bericht is. Maar wel echt beangstigend.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 18:00

Ah wel echt dus, het is dat je haar daar even ziet lopen ja.
Maar geen wolf dus

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 18:03

Is dat een opluchting dan?
Wolven zijn veel groter en net zo min schuw.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 18:04

zeg ik dat?

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 18:06

Dat maakte ik uit de reacties op (niet alleen van jou). Maar niet dus. Daar is het vragen voor :D .

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 18:11

Dat kan, maar dan kun je ook vragen wat bedoel je dan? :D

Ik ben van mening dat we op moeten letten niet bij alles wolf te roepen.
Dat geeft pro wolf alleen maar reden om te roepen zie je wel roodkapje syndroom.

Ik besef me heel goed dat dit hier een keer gaat gebeuren.
Maar tot die tijd lijkt het me wel goed om nieuws uit het buitenland ook wel over de wolf te houden.

En dat valt niet altijd mee, zeker als een ander al aangeeft wolf. Daar bedoel ik popstra niet mee, maar de mensen die de filmpjes uploaden
Mac schreef:
Dat maakte ik er uit op.

edit nu heb je je bericht veranderd tijdens mijn schrijven :D

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 18:16

Nouja als je de wiki leest eet een coyote enkel kleine diertjes als bijv muizen en een enkel klein hertje. Verder vruchten. Geen groot vee
Maar ze zijn natuurlijk ook kleiner dan een wolf.

Ik zie een wolf dit ook wel doen hoor. Is in Rusland pas gebeurt toen 2 jochies aan het zwemmen waren.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 18:26

DuoPenotti schreef:
edit nu heb je je bericht veranderd tijdens mijn schrijven :D

Klopt, want er stonden nog geen reacties :-)

Popstra, dat vind ik dus het vervelende aan het hele verhaal en met de coyote lijkt dat dus al net zo te zijn: niet alles klopt wat je leest - zelfs in officiële bronnen. Ik weet inmiddels dat er een hele grote lobby achter de wolf zit die ook echt de media en de socials inzet om draagvlak te creëren en te houden voor de wolf. Er wordt hard aan gewerkt om dat boven water te krijgen maar dat zal voorlopig nog niet zijn vrees ik. Tot die tijd dus (heel erg) kromme tenen :x

Svadilfari1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 19:13

Even weer onder de mee lees steen vandaan. En wilde het volgende graag kwijt. Op Nu.nl stond een paard dagen terug een artikel
met ook het veel gehoorde argument dat het zo goed is voor de biodiversiteit.
En dan de vergelijking met Yellowstone weer en dat vind zo bijzonder. Yellowstone is wat al eerder genoemd is zoveel malen groter dan Nederland.

Maar het hoe en waarom dat vind ik dan wel weer interessant. Omdat ik zie dat er geen recente bron vermeldingen staan.

Zelf eens wat zoeken en lezen leverde dit op;
https://eu.usatoday.com/story/tech/scie ... 973658002/

Enkele stukjes uit dit artikel
Citaat:
Today, nearly 25 years after wolves were reintroduced into the park, the top predators have helped parts of the ecosystem bounce back. They've significantly reduced elk herds, opening the door for willow, aspen, beaver and songbird populations to recover. But the wolves haven't been a silver bullet for the ecosystem as a whole.

“This idea that wolves have caused rapid and widespread restoration of the ecosystem is just bunk,” Hobbs said. “It’s just absolutely a fairytale.”

Citaat:
There are lessons here that we can do this on human-dominated landscapes in other places, but I don’t know because it might involve more wolves, cougars and bears, and right there you have a problem because people have trouble living with those three carnivores.”

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 20:50

sterregoud schreef:
Mac schreef:
Ja. Ook in mijn paarden, overigens. ..knip..

Ik vind het complete waarzin hoe we in Nederland gedwongen worden met wolven om te gaan.

Vorige week is er een man aangevallen door twee wolven. In Italië. De man ligt in het ziekenhuis en zijn hond gaat het waarschijnlijk niet redden. Iemand post daar ook hier een link van. Reactie? Nul! Men gaat door met discussiëren over allerlei randzaken. En dat frustreert mij eigenlijk nog het allermeest van de hele situatie rond wolven in Nederland.

Ik vind het ook waanzin. Nederland is veel te klein hiervoor, de wolven worden al snel niet meer schuw met alle gevaren vandien.
Ik twijfel dagelijks of ik of met mijn hond het bos ik kan, en vind het eng als mijn man zijn hardlooproutje loopt. Al tig zichtmeldingen heel,dichtbij.

Wij lopen al niet meer alleen in het bos. Mijn beste vriendin woont nog geen kilometer van het bos af. Vorig jaar heeft hier lang een wolf rond gelopen. Nu al maanden geen meldingen meer maar vanuit kalmthoutseheide zouden er zo weer kunnen komen. We nemen het risico niet meer. Beter te vroeg dan te laat. Zeker omdat we beiden best heftige karakter honden hebben die wel eens flink een wolf zouden kunnen triggeren. We liepen altijd in afgelegen stukken op rustige tijdstippen. Nu lopen we op zaterdag en zondag in drukste aanlijn gedeelte.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 21:03

Svadilfari1 schreef:
Even weer onder de mee lees steen vandaan. En wilde het volgende graag kwijt. Op Nu.nl stond een paard dagen terug een artikel
met ook het veel gehoorde argument dat het zo goed is voor de biodiversiteit.
En dan de vergelijking met Yellowstone weer en dat vind zo bijzonder. Yellowstone is wat al eerder genoemd is zoveel malen groter dan Nederland.

Maar het hoe en waarom dat vind ik dan wel weer interessant. Omdat ik zie dat er geen recente bron vermeldingen staan.

Zelf eens wat zoeken en lezen leverde dit op;
https://eu.usatoday.com/story/tech/scie ... 973658002/

Enkele stukjes uit dit artikel
Citaat:
Today, nearly 25 years after wolves were reintroduced into the park, the top predators have helped parts of the ecosystem bounce back. They've significantly reduced elk herds, opening the door for willow, aspen, beaver and songbird populations to recover. But the wolves haven't been a silver bullet for the ecosystem as a whole.

“This idea that wolves have caused rapid and widespread restoration of the ecosystem is just bunk,” Hobbs said. “It’s just absolutely a fairytale.”

Citaat:
There are lessons here that we can do this on human-dominated landscapes in other places, but I don’t know because it might involve more wolves, cougars and bears, and right there you have a problem because people have trouble living with those three carnivores.”

Ik zou zeggen zoek het essay terug wat hier eerder gedeeld is. Daar wordt dit weerlegd.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 21:11

sterregoud schreef:
Annet Muller ter Veen heeft een essay geschreven over leven met wolven. Vorig jaar heeft zij ook 2 wolven bij haar terrein gehad, en deze waren niet schuw, lieten zich moeilijk wegjagen.

https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A ... b126QjtiiI

Dit is het essay.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 22:24

Nikass schreef:
Zo dat is niet niks Mac, je hebt er behoorlijk in geïnvesteerd!

Ja. Ook in mijn paarden, overigens. Ik heb na jarenlange ellende eindelijk een gezonde kudde van vier lopen. Eigenlijk zou ik daar ook mee willen fokken, maar daar denk ik nog eens heel hard over na zolang de wolven nog vrij spel hebben in Nederland. Ik fok geen wolvenvoer.

En ja. Ik heb ook financieel enorm geïnvesteerd. Dit huis vorig jaar gekocht met meer ruimte voor de paarden. Mooie weilanden, waarvan ik hoop dat ze er iig in de zomer veilig dag en nacht inkunnen. Maar waarschijnlijk is dat niet verantwoord, ook al heb ik het nog zo wolfWEREND gemaakt.

Ik maak me geen enkele illusie. Met de maatregelen die ik heb genomen en nog ga nemen motiveert het een wolf/wolven alleen om (hopelijk) mijn perceel over te slaan. Wat dus eigenlijk inhoudt dat ik ze naar iemand anders stuur.

Vorige week is er een man aangevallen door twee wolven. In Italië. De man ligt in het ziekenhuis en zijn hond gaat het waarschijnlijk niet redden. Iemand post daar ook hier een link van. Reactie? Nul! Men gaat door met discussiëren over allerlei randzaken. En dat frustreert mij eigenlijk nog het allermeest van de hele situatie rond wolven in Nederland.[/quote]

De hond van die man is dood las ik van de week

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 01:11

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 08:05

en geen kinderen aanvallen?
De wolf is in mijn dorp en directe omgeving juist weggejaagd omdat ze kinderen aanviel en doodde.

kuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 09:43

Op FB pagina No wolf stond onderstaand artikel, ik vrees dat er veel waarheid inzit, want 1 van de reacties die ik las op een topic van de Partij van de Dieren was: "Ik hoop dat er een covidvariant komt die net zoveel doden maakt als destijds de pest.
Dat zou heel veel goeds geven.
Geen overbevolking meer. Meer natuur. Meer ruimte voor het dier" Geschreven door een meisje uit de stad Utrecht.
Als ik dat niet gelezen had, dan had ik getwijfeld over onderstaand artikel, maar daar kijk ik nu anders tegenaan :(

Stuk van FB:
Jagd Blog
"De wolf is onze wreker" - de radicale dierenrechtenactivist vanuit een psychologisch perspectief
De vaak verhitte discussie over de herintroductie van de wolf heeft voor de onvoorwaardelijke voorstanders weinig te maken met natuurbehoud, maar veel met geleden grieven.
Wie de publieke discussie en ook de berichtgeving over de herintroductie van de wolf volgt, constateert dat een objectieve discussie nauwelijks mogelijk is. De voorstanders van de herintroductie van wolven willen niets weten van de problemen die de herintroductie van wolven met zich meebrengt, of zij zien alleen de plattelandsbevolking als verantwoordelijke voor het overwinnen van deze problemen. Maar zij zien geen taak voor de samenleving als geheel. Ze willen zeker niet praten over het nemen van verantwoordelijkheid voor de schade veroorzaakt door de wolf in het cultuurlandschap.
Toen enkele dagen geleden het nieuws zich in Brandenburg verspreidde dat een roedel wolven in het Dahme-Spreewald 18 schapen had gedood, ontstond op de Facebook-pagina van de regionale televisiezender "Brandenburg aktuell" een verhitte discussie over deze wolvenaanval. Het bericht leverde 498 reacties op.
Maar het waren niet de argumenten voor de herintroductie van wolven, die al maanden dezelfde zijn, die mij schokten, maar het was de totale onverschilligheid van dezelfde mensen ten aanzien van de vele vreselijk gedode schapen die mij aan het denken zette, en daarom heb ik de commentaren van de fanatieke voorstanders van wolven eens nader bekeken.
Dezelfde mensen die iedereen die tegen de herintroductie van de wolf pleit met afschuwelijke haat bejegenen, lieten het gedode schaap volledig koud. Integendeel, zij stellen dat de schapen werden gedood omdat de natuur zo is, en dat de mensen zich erbij neer moeten leggen. De wolf wordt echter, in tegenstelling tot het schaap, rondgedragen als een heilige monstrans.
Voor mij als jager maakt het geen enkel verschil welk dier gemarteld wordt. Ik zie het als mijn plicht om alle dieren tegen dit onnodige lijden te beschermen en, in geval van twijfel, dieren snel uit hun lijden te verlossen. Ik weet ook dat ik daarmee knoei met het handwerk van de natuur, want hier bestaat het streven om een dier snel te verlossen niet.
Ik maak niet het onderscheid tussen wolf en schaap dat de dierenrechtenactivisten maken.
Nu rijst bij mij de vraag waarom uitgerekend dierenrechtenactivisten dit onderscheid van dierenwelzijn tussen de prooidieren van de wolf enerzijds en de wolf zelf anderzijds zo duidelijk maken. Als men de commentaren van de radicale wolfsaanhangers op de Facebookpagina van "Brandenburg aktuell" psychologisch interpreteert, komt men tot een heel duidelijke conclusie:
Veel van deze radicale dierenrechtenactivisten, die zonder mitsen en maren de wolf in Duitsland willen herintroduceren, worden gekenmerkt door een zeer diepe mensenhaat.
Telkens weer spreken zij in hun commentaren over de mens in zijn geheel, die de wereld vernietigt, die de wolf heeft uitgeroeid en nu moet voelen hoe de natuur terugslaat en straft voor het lijden. Hij praat graag over de mens als het ergste roofdier op aarde.
Daarmee nemen ze volledig afstand van rationele argumentatie. In plaats daarvan overladen ze degene die het tegendeel beweert met haatmail en onobjectieve berichten. Bij sommige radicale wolfsaanhangers kan men zeker spreken van een uitgesproken (pathologische) misantropie.
De misantroop is in principe onverschillig voor de aard en het welzijn van de wolf. Dit blijkt uit zijn onverschilligheid voor de pijnlijke dood van door wolven gedode schapen. Hij ziet alleen al in de wolf een wreker voor zijn eigen onrecht dat hij jarenlang heeft geleden door toedoen van medemensen. Hij voelt voldoening als de wolf het schaap van de mens doodt, de herder moet immers ook namens de mensheid boete doen voor het onrecht dat hij zelf heeft geleden.
Niet alleen herders, maar ook jagers, boeren en vissers voelen steeds meer deze haat van de mens. Deze groepen dienen de misantropen als projectiescherm voor hun haat tegen de mensheid als geheel.
Ze kunnen hun haat op hen botvieren. De misantroop is meestal een zwak persoon zonder veel assertiviteit. Hij geeft altijd zijn medemensen de schuld van zijn uitsluiting en het gevoel alleen te staan, maar nooit zichzelf. Als zwak mens zoekt hij bondgenoten om hem te helpen zich te bevrijden van het lijden dat hij heeft ondergaan. De wolf heeft precies deze karaktereigenschappen:
De wolf combineert alle karaktereigenschappen die de misantroop mist en waarvoor hij zijn sociaal falen de schuld geeft. Vanuit zijn gezichtspunt is de wolf sterk, wild, vrij, slim, meedogenloos, assertief en neemt hij nu wraak voor het onrecht dat hem door de mens is aangedaan. Voor de misantroop een bijna ideale bondgenoot en rolmodel tegen de gehate medemens! Dit alles heeft weinig te maken met dierenwelzijn en natuurbehoud.
Waidmannsheil
https://jagdblog.blogspot.com/.../der-wolf-ist-unser...