Mac schreef:En ja. Ik heb ook financieel enorm geïnvesteerd. Dit huis vorig jaar gekocht met meer ruimte voor de paarden. Mooie weilanden, waarvan ik hoop dat ze er iig in de zomer veilig dag en nacht inkunnen. Maar waarschijnlijk is dat niet verantwoord, ook al heb ik het nog zo wolfWEREND gemaakt.
Ik maak me geen enkele illusie. Met de maatregelen die ik heb genomen en nog ga nemen motiveert het een wolf/wolven alleen om (hopelijk) mijn perceel over te slaan. Wat dus eigenlijk inhoudt dat ik ze naar iemand anders stuur.
Dat lijkt me het meest frusterend.. dat je echt wel investeerd maar eigenlijk niet echt garantie hebt dat er niks gebeurt.
En als er dan wel wat gebeurd (god forbid) dan zou het ook nog je eigen risico en je eigen schuld zijn. En, je had het blijkbaar moeten kunnen weten dat de wolf eraan zou komen..
Overigens, hoe gedragen wolven zich in de winter? Blijven ze waar ze zijn, trekken ze verder (ze doen niet aan winterslaap) .. het wordt meestal voor alle dieren wat lastiger in de winter...