Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 14:21

Haha die plu is bijna groter dan Kenzo :P

Ja lief is dat he! Zo schattig <3

Morgen heb ik weer les! Voor het eerst weer onder het zadel *D
Ben heel benieuwd! Vandaag was ze lief. Af en toe is ze wat zoekend als ik weer wat meer van d'r vraag maar dat is ook niet zo gek. Ze valt nog snel door rechts heen & krult vrij makkelijk op, maar dat komt vanzelf weer *D

Halsstrekken kunnen we wel helemaal tot aan het gespje van de teugels _/-\o_ :o

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 16:24

Top dat Ken zo lekker relaxt was op wedstrijd Melissa! Jammer van de galop maar hee, top punten en prijs de 2e proef! Gefeliciteerd met dat jullie door naar de regio zijn!

Haha Murosch :'). Gelukkig (nog) niks aan de vallen over gehouden! Oh wat tof dat je ook zon dier gehad hebt! Jammer te beseffen dat dat niet meer gaat zijn alleen.
Hier is gelukkig alles redelijk in de buurt. In de winter zijn zelfs de meeste selectiewedstrijd van zowel dressuur als springen op 15 min afstand. Andere zijn +/- 30 min, das ook nog te doen.
Fijn dat je er achter bent gekomen dat je toch met dat bitje mag starten dan, lekker zo verder rijden!
Leuk naar de keuring! Wil ik met Krisje misschien ook nog naartoe gaan. Maar moet eerst even uitzoeken hoe dat allemaal zit, wat het brengt en kost.
Heel veel sterkte voor de nachtmerrie waar je in zit…. Heerlijk dat Veronia even lekker met je knuffelde.

Ahh leuke collage Sanne! Ziet er tof uit :D
Nice weer lekker aan de slag in de les. Heerlijk dat je zo kan halsstrekken met haar! Vergeten veel mensen dat dat zó belangrijk is.

Fijn dat je les goed ging Miesje! Hoe was je wedstrijd gegaan? Ben tegen gekomen dat je wel tevreden was maar heb geloof ik verder niets gelezen.
He wat vervelend van je opa… hopelijk blijft het zo mega langzaam oplopen dan. Leuke foto!

Jammer dat er zo weinig mensen op Sterre af komen nu. Kan me wel voorstellen dat ze met een ander postuur ruitertje heel anders overkomt bij mensen. Niet vervelend naar jou bedoeld maar het plaatje wordt dan wel anders uiteraard.
Al naar de manege geweest om eens te vragen?
Prijs vind ik ook echt heel behoorlijk! Weet niet hoe de ponyprijzen nu precies liggen maar daar kon ik mijn paarden voor kopen . Wat jij er in geïnvesteerd hebt doet verder ook niks toe aan de verkoopwaarde. Natuurlijk is het doel dat mensen meer betalen dan jou investering is geweest incl. je werkuren die er in zitten. Maar daarop de prijs baseren is in de paardenhandel de verkeerde insteek mijn inziens. Maargoed, er hoeft maar net 1 iemand te zijn die het er voor neer wilt leggen en dan is het goed :D.
Idenn pakt het werk fijn op zo te zien.

Was een terreinrit/BB, niet inschrijven via KNHS dus denk niet echt officieel Laura. Heb niet eens geluisterd naar of ik mocht door rijden of niet. Dacht alleen maar en ik rij héél zeker door, achterlijke mensen O:).
Super dat je zo weer kon wegrijden met Harvey!

Baby en ik zijn door naar de regiokampioenschappen *\o/*
Nog even wat oefenen zodat we hopelijk ook het meeste er uit kunnen halen. We gaat zeker niet bij de top zitten maar ik hoop bovenaan in de middenmoot te kunnen belanden, we shall see.

Vorige week woensdag nog geweest oefenspringen, daar had Baby het gas er nog goed op zitten. Had er goed aan te houden maar ook veel kunnen leren samen!
Zondag nog een springles gehad, ging super fijn! Morgen gaan we oefenspringen, hopelijk kunnen we dan ook zo lekker rond rijden.

Afbeelding

Gisteren diegene die Krisje vorig jaar ruitermak gemaakt heeft geweest. Die komt nog even een of een paar keer terug want Krisje was het er toch niet helemaal mee eens.
Precies op het punt waarvan ik afgelopen winter al zei van hier gaat iets mee gebeuren. Had het iig wel goed gevoeld :+.
Wel door heen kunnen rijden en fijn verder kunnen gaan en afsluiten. Liever zo paar keer herhalen dat ze ook echt kan verwerken en gaat accepteren dan haar nu 'op' maken.

mirjamalvaro

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 17:41

Euhmm werkuren reken ik niet eens mee, puur onkosten :+

Murosch hoe gaat het?

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 18:40

I know. Maar lijkt me wel dat dat bij je uiteindelijke doel hoort om ook je tijd vergoed te hebben :).

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 18:46

denk niet dat dat ooit echt gaat lukken eigenlijk, daarvoor wil men al helemaal niet betalen :P
Belangrijkste is onkosten eruit en er iets aan verdienen om rond te komen :o
trouwens nog geen kindje gevonden, blijkbaar willen ze dat ook al niet meer. :(

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 23:33

Geweldige foto Pattypaard! En gefeliciteerd dat jullie naar de regio mogen :)
Ben benieuwd hoe je les gaat Sanne!

Ik ben vandaag voor het eerst onvrijwillig van Harvey afgestapt. Hij was echt vreselijk na de hindernis elke keer. Links/rechts (recht op het hek af) en willen bokken/springen met kop tussen de benen. Eerste 4 keer gingen goed en de 5e keer werd ik gelanceerd. Wel nog erna goed af kunnen sluiten. Na nog een aantal sprongen werd ie eindelijk wat rustiger :'). 2 weken vrij van dressuur kan wel maar hij kan nog geen vrij van springen is wel duidelijk :+

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 08:13

Woehoe gaaf Patty! Meedoen is het leukste!

Oeps paljaslaura eens moet de eerste keer zijn haha! geen spierpijn nu?

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 08:58

Daar zeg je wat ... viel heel raar op mijn knieën en 1 been gleed weg. Dus mijn lies is het er niet helemaal mee eens zegmaar :+

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 09:11

Haha altijd jammer dat het 9 van de 10x niet voorzichtig gaat dat vallen! die grond veert ook niet mee...

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 09:33

Gefeliciteerd Patty! Wanneer zijn de kampioenschappen?
Haha oeps Krisje... dat is ook wel een karaktertje he! Ga jij alletwee de paarden zelf rijden?

Oh auw Laura! Balen! Hoort erbij maar leuk is anders :+

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 09:45

Paljas :(:) vallen is nooit leuk

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 21:01

Net op Idenn gezeten, dat ging sneller dan verwacht. Bleef perfect staan. := Hij had daarna ook echt een trots koppie :')

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 22:32

Mirjam,
Knappe foto's van de keuring!!
En wat is Iden veranderd zeg, knappe pony! Hoe groot is ze? Mooi dat ze zo braaf was met eerste keer opstappen! *\o/*

Melissa,
Opzich niet heel erg balen hoor dat ze nog niets doen. De vorm van de k** kan resistent raken tegen de chemo als het langere tijd gebruikt gaat worden, en op het moment is het totaal ongevaaarlijk en zonder bijwerkingen. Ze houden hem nu wel 3 maandelijks onder strenge controle. Dus opzich was het vrij positief nieuws nog.

Gefeliciteerd met je huisje! veel succes met klussen 8)7

Lotte,
Super fijn dat het zo goed is gegaan. Krijg je zelf ook weer meer vertrouwen van he.

Murosch,
Soms is het ook gewoon even fijn om rond te hobbelen en je hoofd leeg te maken. :(:)

Sanne
Wat super lief en voorzichtig kunnen ze dan met kleinere kindjes zijn he <3 Zie je hier thuis ook met mijn dochter. Kane kan best een heethoofd zijn, maar met onze dochter is hij zo lief en voorzichtig.

Patty, wedstrijd ging opzich voor onze eerste keer best goed. Tuurlijk ging er nog genoeg fout, maar al met al nog 179 punten gehaald. As zaterdag onze eerste officiele wedstrijd. Maar zien waar het ons gaat brengen :):)
Wat gaaf dat jullie door zijn naar de regiokampioenschappen! *\o/*

Paljaslaura
Oeps, zandhappen is nooit fijn %) Hopelijk niet al teveel spierpijn nu?

Hier vanmiddag weer lekker lesje gehad.
Kane was weer lekker puberig, aangalloperen hoofd omhoog en weer als een kip zonder kop binnen 1 tel omgedraaid zijn, steigert en een paar bokken en dan het op een rennen zet.. Uiteindelijk van instructeur met zweep hem vooruit moeten tikken waarop meneer nog feller werd en een heerlijke boksteiger sessie gaf en daarna er flink vandoor ging. ( als hij dat doet let hij ook totaal niet op en zou bij wijze van spreke overal tegenaan knallen ) Al met al gelukkig kunnen uitzitten en toen maar besloten dat dit voor hem niet gaat werken. Toch op een andere manier geprobeerd, waarna hij gewoon weer heerlijk gallopeerde en zelfs stuurbaar was!! Nu hopen dat hij ervan geleerd heeft en voortaan een beetje liever voor me gaat zijn :j _/-\o_

Zaterdag weer op wedstrijd, dan maar hopen dat die zich even gaat gedragen :Y)

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 22:44

Miesje, oef gelukkig fijn afgesloten dus.

Idenn is 1.41m ongeveer, wel in stal gemeten waar hij niet helemaal netjes stond. Dus misschien iets groter. :=

Hier was verder Zorro het slachtoffer. :+
Afbeelding

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 23:36

Goed bezig met Idenn! Fijn dat hij lief was!

Ohoh stoute Kane Miesje! *D

Mijn les ging ZO GOED *\o/*
De juf was ontzettend blij dat het zo goed ging! Ze was voorwaards, pakte al goed lengte, en hebben echt weer veel fijne dingen meegepakt. Schouderbinnen & wijken om d'r goed recht te krijgen. Buigen om rechts maar tegelijk zorgen dat ze dan niet naar binnen valt. Pasjes schoudervoor op de volte..

Helemaal blij hier *D

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 10:03

Super! :D

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 10:35

Wat een boef die Kane :+
Spierpijn viel alleszins mee haha

Wat goed Sanne!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 12:45

Gelukkig maar!

Knappe jongen hier weer.
Afbeelding
Afbeelding

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 16:05

Ziet er fijn uit, hij lijkt al mooi wat meer lengte te pakken!

Nova mocht even de spierpijn er uitlopen aan de longeerlijn vandaag maar ze was topfit en vet blij :') mafkees haha.

Kijken of m'n vriend dit weekend een keer wat foto's / filmpje wilt maken.

Volgende week ben ik wat dagen weg dus dan wordt ze alleen wat gelongeerd door een vriendin. Lekker luizenleventje *D

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 16:26

Nou ze was iig vrolijk dus :D

Ja Kenzo gaat het steeds beter snappen, neusje moet eruit en op lengte. Hij is echt zo fijn te rijden, zal hem wel gaan missen als hij verkocht is. :=

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 09:52

Wat een rust hier zo!

Wij gister op wedstrijd geweest wat helaas als een drama is afgelopen.
Voorlopig hier ook geen rij updates meer.

Kane was midden in de proef ineens vervelend aan het doen en begon daarna te steigeren 2x achter elkaar. 2de keer zo hoog dat we samen achterover geklapt zijn. Hij is bovenop me gevallen. Met ambu naar zkh gebracht. Heb de hele dag in zkh gelegen ze vermoedde dat me rug en heup gebroken zou zijn. Wonder boven wonder waren ze nog heel.
Heb ontzettend veel pijn, en kane is ook stokkreupel.
Heb alles wel op film staan. Diegene die het willen zien moeten maar even via fb Messenger vragen. Zet ze liever niet online.

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 12:01

Wow wow Miesje! Ik schrik hier van! Wat erg! Gelukkig dat jij niks hebt gebroken!!

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 12:19

Jeetje Miesje wat schrikken.... heel veel beterschap voor jou en Kane!!
:(:)

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 12:41

Dankje Laura! Oeh jammer dat je er ook onvrijwillig af gegaan bent. Lies weer in orde inmiddels?
Hij was dus nogal enthousiast dat hij weer mocht springen :')

Thx Sanne, die zijn voor ons op 3 augustus. Ja nogal := Is uiteindelijk wel mijn bedoeling maar moet afwachten of dat lukt met Krisje. En mijn vriend is het er niet mee eens :+.
Geweldig dat je les zo goed ging! Heerlijk als ze zo goed aanpakken. Hihi en nog steeds blij de dag er na.

Super dat Idenn zo braaf was weer!

Toch al bijna een wp Miesje! Dat valt alles mee. Jeetje Kane is goed aan het puberen dus.
Jezus… wat een geluk bij een ongeluk dat je niets gebroken hebt!! Al zal dit nu ook écht niet tof zijn… Pff… Heel veel beterschap!
Hopelijk is het met Kane niks ernstigs en loopt hij snel weer goed. En haalt hij dit nooit meer in zijn hoofd nu hij zelf omgeflikkerd is!

Hier woensdag naar Outdoor Geldrop geweest oefenspringen. Heb er echt veeeeeel te lang op gezeten omdat ze zeiden dat ik moest opschieten wat dus compleet niet zo bleek te zijn. Superveel gestapt en Baby gaat gewoon weer aan als het moet haha. Met uitstappen draafde ze nog steeds vrolijk aan uit haar zelf.
Waren rondes meteen op tijd maar ik had al besloten om niet snel te willen rijden omdat ik dan ga verpesten wat we nu aan het bereiken zijn. In de 1e ronde haar dan ook 2 x flink terug gepakt om weer in de goede galop te krijgen. Hadden we alsnog de 5e prijs! :D
In de 90 cm door gereden zonder echt terug te pakken en toen waren we 3e *\o/*. (Waren er uiteindelijk maar 4 foutloos) Fotospam :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vrijdagavond nog een rondje dressuur gedaan. Baby liep echt een súper eerste proef, beste die we ooit gereden hebben. Mensen aan de kant die ons niet kenden zeiden ook het was echt een fijne proef, mooi om te zien. Kregen we 182 punten -O-. Commentaar was dat het tempo te hoog was, vond verder niemand die ik gesproken heb maargoed, doe je niks aan.
2e proef gaf ik zelf een verkeerde hulp waardoor Baby heel braaf aangaloppeerde wat niet de bedoeling was en toen raakte ik mijn concentratie kwijt omdat ik mezelf aan het uitlachen was :+ Dus nog meer foutjes, slordig gereden en keer verkeerd gereden. Hadden we 188 punten bij een jury waarvan bekend staat dat ze streng maar rechtvaardig is, had geeneens winst bij haar verwacht. Echt schiet mij maar lek :P
Op naar de volgende.

Krisje is nog 2 x gereden deze week. Verbeterd gelukkig met de keer! Gaan nog even door met stuntpiloot tot ze weer snapt dat ze ook gewoon simpel braaf kan zijn.

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 21:38

Heerlijke foto's Patty! Blijft een jurysport hè dat dressuren haha valt geen touw aan vast te knopen!

Ik ben zo druk op mijn werk dat ik weinig reageer. Gisteren weer fijn les gereden en vandaag zelf gereden. As zaterdag rij ik mee in de jurycurcus dus 35 juryleden die mijn per gaan beoordelen na daarna bespreken heel intressant en leerzaam vind ik dat altijd om daar bij mee te rijden!

Fototje van vandaag van babyjack:
Afbeelding