[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MaiNat

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 16:18

Hier ook een stille meelezer! Heel veel beterschap Monique!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-21 23:58

Dank allemaal voor de beterschap. Het gaat best goed met antibiotica en pijnstillers. Hoop dat ze allebei gered kunnen worden.
Toch nog een filmpje over het huis gemaakt. Callas denk dat ze een arabier is...
https://youtu.be/5efdvYJycYg

Cera_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 00:30

Joh wat goed geregeld met die lichten! Echt fantastisch :D

En wat kan Callas heerlijk showen, ze is dan echt prachtig <3

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 00:38

Fijn dat het best goed gaat met je.
Leuk die verlichting, maarre... Dit zijn toch niet van die lichten dat je elke vijf minuten moet bewegen, omdat ze anders uitgaan???
Dan zit je de hele avond te wiebelen :D

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-21 01:07

@Senna, lol, mijn vriend vond nog dat ik dat erbij moest zeggen dat de lichten ook met een knop aan kunnen. Maar het filmpje was al zo lang... Volgende keer weer als hij eigen zendtijd krijgt van mij, hahaha.

@Cera, Callas vindt jou lief. Hahaha, ik vind het geen porum, haar staart is veel te zwaar om op te tillen... Maar ze is blij, daar gaat t om.

Vandaag hadden we dat vuur gemaakt dat op het filmpje te zien is, en Callas vond het super spannend maar wilde het wel zelf gaan bekijken. Tot een meter of 5 dan. Poupette interesseerde het niet. Maar omdat Callas mij meetrok naar het vuur, trok ik Poupette mee en die ging gewoon ernaast staan grazen. Callas deed voor de beleefdheid ook een hapje, maar wilde toch wel snel weg. Ze was niet gerust op dat vuur, ook al was het minder eng dan ze eerst dacht...

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 03:24

Vuur is ook eng. Mooi dat ze er toch even bij bleef staan. Poupette zit in mijn hart <3 zo’n introvert lief dametje.

Die lichten doen me denken aan een oubollig mopje. Maar dat gaat net iets anders.
Wel handig hoor, als ze aangaan op beweging.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-21 18:46

@Balance Poupette is een droppie, shet-eigenwijs. Ik kan wel merken dat ze een dagje ouder wordt. Haar weerstand wordt minder. Vandaag haalde ik haar met een vies prutoogje uit het land. Het heeft geregend de hele dag. Dus ik ga iets van weerstand voor haar kopen. En de meisjes worden (helaas, want het is minder handig) erg afhankelijk van elkaar. Als de een de ander niet meer ziet gaan ze gillen en vice versa.

Het schrikdraadlint blijft al die tijd al netjes op zijn plek. En de camera registreert niets vreemds, behalve dat er zondag iemand voor onze poort werd afgezet en die ging joggend de weg weer terug af, want het loopt dood. Maar we hebben dat weiland nu vergroot en daardoor komen de meisjes niet meer bij het schriklint staan. Ze hadden daar een favoriete rustplek, vlakbij de poort (ongeveer bij die postbode van het filmpje) en dat is nu geen favo plek meer. Dus ik hoop minder kans op daar in het schrikdraad blijven hangen of wat er dan ook gebeurd kan zijn.

Callas heeft weer een stapje in het apporteer proces erbij. Buiten leg ik de bal op afstand. We gaan er samen naar toe aan de lijn. Callas pakt hem en ik leg de lijn over haar hals en beweeg achterwaarts weg met het commando kom en het is al 3x gelukt dat Callas dan los meeloopt met de bal in haar mond. Dat is 100% goed want meer wilde ik het niet doen. Kleine stapjes. Trots!

De volgende stap wordt, voor elkaar zien te krijgen dat ik blijf staan, de bal weggooi en dat Callas hem gaat halen. Ik denk dat ik dat ook nog wel opbreek in kleinere stapjes, maar we gaan het zien of het haalbaar is. Letterlijk :-)

Dan ben ik nog over iets aan het nadenken. We hopen heel erg dat we een groot stuk land bij het huis kunnen kopen van 4 hectare. Nu zie ik altijd als ik boodschappen ga doen, bij drie verschillende huizen een paardje moederziel alleen staan in piepkleine paddockjes. Dat vind ik zo verschrikkelijk sneu. Zeker nu het regent, staan ze er dan modderig en zielig bij, met hun hoofd triest omlaag. Het gaat zo door mijn hart. Ze zijn niet mager of zo, maar ik vermoed dat die mensen allemaal ooit meerdere paardjes hebben gehad, hebben gereden, en dan niet meer rijden om wat voor oorzaak dan ook, andere paardjes overleden en dan blijft er eentje over.
Nu ben ik aan het piekeren, gesteld dat het ooit lukt om die 4 hect erbij te kopen, of ik dan naar die 3 mensen zal stappen en dan zal aankaarten of ze hun paardje bij ons willen neerzetten. Ik vind dat je het een paard niet kan aandoen om alleen te staan. Het gaat mij niet om het geld. Ik zou er wel wat geld voor vragen om een zakelijke overeenkomst te hebben en er zou dan ook een contract moeten komen (die staan gelukkig op internet). Ik denk dat al die mensen er niet veel geld in willen stoppen want bijv eentje zit op slechts 1km van een grote pensionstalling. Als ze hadden gewild hadden ze het beestje daar kunnen brengen, maar dat is waarschijnlijk te duur. Maar nu moeten ze toch ook hooi kopen, want gras is er niet voor dat beestje en ook niet voor de andere twee gevallen.
Vinden jullie dat raar als ik dat zou doen?

Over mijn kies, vandaag is de ergste kies behandeld. Hij kan gelukkig gered worden. Hij is wel overlangs gespleten, maar ik wil niet dat hij getrokken wordt. Dus op mijn eigen risico wordt hij gevuld en gaan we kijken of de ontsteking terugkomt, dus dat er microbacteriën langs de vulling door de microscheur kunnen. Als dat zo is dan moeten we aan een andere oplossing gaan denken, maar ja dat zien we dan wel weer. Vandaag zijn de zenuwen uit de kies gehaald en zit er een antiseptische vulling in, die de ontsteking moet gaan genezen. Over een week terug, noodvulling eruit, kijken of de ontsteking weg is en dat blijven we iedere week doen, tot de kaakontsteking weg is. Daarna gaat hij pas aan de volgende kies beginnen...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 19:08

Mo ik vind het niet raar als je dat gaat doen. Maar wil je die mensen op je terrein on hun paard te bezoeken?
Ik voel me altijd erg welkom bij Lizy en Jeffrey en ik maak zo min mogelijk gebruik van hun gastvrijheid, maar zonder dat gevoel was Pie nooit daar naar toe gegaan ik mag altijd komen en dat voelt zo tof en ook rustig!
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 08-02-21 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-21 19:23

Hey Pien, Goede opmerking. Nee, ik wil ze niet bij de boerderij, maar het weiland dat we erbij willen kopen ligt langs het weggetje dus ze zouden via die ingang bij hun paardjes kunnen komen.

Ik zou die paardjes dan ook niet op ons erf op stal zetten zoals ik Callas en Poupette doe, wel zouden we een schuilhut voor ze beschikbaar maken. Ik zou er geen pension van willen maken met nette stallen. Ik kan geen 5 paarden uitmesten en dan zou het ook echt betaald moeten worden qua stro etc. Als ik ze alleen grasland zou bieden, dan gaat het meer om een symbolisch bedrag om een zakelijke overeenkomst te kunnen hebben.

Ik ben ook hier op bokt pension topics aan het lezen. Lees wel veel gedoe. Maar goed, dat hoeft niet natuurlijk, het kan ook goed gaan.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-21 13:30

We zijn weer een stukje wijzer over waarom het schrikdraadlint kapot is geweest. Uiteraard staat het precies niet op de camera, maar ik was er zelf bij.
Wat gebeurde er.
Er komt een leverancier. Grote vrachtwagen, piep piep piep achteruit. Callas en Poupette komen kijken. Ik ben ook bij de vrachtwagen want we moeten de laatste twee keukenkastjes IN de vrachtwagen controleren, zodat de verantwoordelijkheid bij de chauffeur blijft, daarover meer later.

Ik ben er bij. Erwin is er bij. Callas is er bij met haar grote neus. In de vrachtwagen gebeurt van alles. De chauffeur moet onze pallet naar voren halen en andere opzij zetten. Stom ingedeeld, maar dat is mijn probleem niet. Dus het duurt en het duurt eer die man uit de laadruimte komt. En wat doe je als je een Callas bent en het duurt te lang? Dan wordt je ongeduldig en maai je met je voet. En omdat je met je nieuwsgierige neus helemaal bij de vrachtwagen staat, sla je met je voet op het schrikdraad. Dan schrik je je te pletter en deins je al gnorkend terug.

Gelukkig bleef ze dus dit keer niet hangen. We vermoeden nu dus dat ze de andere keren wel is blijven hangen. Maw als er iets interessants is, mensen, buren, leveranciers en het duurt madam te lang eer ze aandacht krijgt, dan sloopt ze het draad. We hebben het hele evenement op camera staan, maar we hadden ingesteld dat hij bij beweging 2 minuten gaat opnemen. En de maai beweging zit precies tussen twee opnames in. Het gnorken staat er nog wel op. Dus we zitten nu te denken om langs de weg een dubbele heining te maken, zodat ze niet zo dichtbij mensen en leveranciers kan komen. Of zou ze dan juist gefrustreerd raken en nog meer gaan maaien?

Ze deed vandaag de bal wel netjes terugbrengen nog met mijn begeleiding aan haar zij zo ongeveer. Ik moet eigenlijk een bal hebben waarvan het handvat omhoog blijft staan, want ze zoekt niet zelf het handvat op en als de bal niet goed ligt dan lukt het haar niet hem op te pakken. Weer een nieuwe uitdaging zullen we maar zeggen. Misschien dat ik deze bal verzwaar aan de onderkant of zo.

O en nog even terugkomend op de laatste 2 keukenkastjes, voor hen die de huisverbouwfilmpjes volgen, weet je nog dat er in 2 ladenkastjes 6 scheuren zaten? Gisteren werden dus de vervangenden kastjes daarvan geleverd. De 2 kapotte zouden gelijk mee terug genomen worden. Nou dat ging al niet lukken want hij had geen reprise-bon, dus zitten we nog steeds met die kapotte kastjes. En van de 2 nieuwe kon er eentje gelijk mee terug. Weer de bovenkant afgebroken! Dus nu hebben we 1 ladenkastje en wachten we nu weer 19 februari af voor het 2e en laatste ladenkastje... zucht. O en het geld voor de eerste keuken die we afbesteld hadden, krijgen we ook niet terug. Daar zijn we nu met een deurwaarder over bezig.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 13:36

Waarom kan/durft Callas zo ver over de draden te reiken met hoofd en hals? Draadje hoger bijzetten? Deels naar binnen wijzend zelfs zodat ze verder van de draad af blijft qua benen en hoofd ook binnen houdt? Ik wil niet dat mijn pony's de omheining op wat voor manier dan ook negeren/niet respecteren, dus iets er overheen wordt ik al niet blij van. Zowel ivm contact zoeken met voorbijgangers (en verkeerd voer krijgen), maar ook omdat er een omslag punt ligt net voor het schouderblad (drive line in NH termen) waar oplossen achteruit naar oplossen vooruit gaat (en dus door de omheining heen ipv binnen blijven).

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 13:40

Oh bah wat een gedoe met die keukenkastjes Mo.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-21 13:47

tamary schreef:
Waarom kan/durft Callas zo ver over de draden te reiken met hoofd en hals? Draadje hoger bijzetten? Deels naar binnen wijzend zelfs zodat ze verder van de draad af blijft qua benen en hoofd ook binnen houdt? Ik wil niet dat mijn pony's de omheining op wat voor manier dan ook negeren/niet respecteren, dus iets er overheen wordt ik al niet blij van. Zowel ivm contact zoeken met voorbijgangers (en verkeerd voer krijgen), maar ook omdat er een omslag punt ligt net voor het schouderblad (drive line in NH termen) waar oplossen achteruit naar oplossen vooruit gaat (en dus door de omheining heen ipv binnen blijven).

Goede opmerking Tamary, die afstandshouders hebben we ook inderdaad. Ik kan langs de weg zo'n hele rand van die dingen erop maken. Thanks!

@Jeetje, ja beetje bizar hoe dat fout blijft gaan. Nu nog maar 1 kastje te gaan...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 14:08

Jeetje Mo die keuken problemen. Echt niet grappig. Fijn dat je gevonden hebt dat de diva ook nog eens een nieuwsgierig aagje is.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-21 20:59

Hi allemaal. Ooit had ik een kat. Zijn oog werd eruit geschoten. Volgens de dierenarts moest hij van heel dichtbij zijn beschoten met schroot. Het was een lieve kat. Iedereen die hij kende rende hij naar toe om te knuffen. Hij had het overleefd. De dader hebben we nooit gevonden. Wel bleef de buurman regelmatig vragen hoe het met de kat was. Een buurman die zijn dieren mishandelde en belangstelling had voor onze kat? Buurman schoot ook altijd op kraaien en alles. De kat kende onze buurman. 1+1=2 toch?

Waarom vertel ik dit?

De buurvrouw heeft wat meer afstand genomen gelukkig maar belt nog wel twee keer per week en komt nog steeds eieren brengen. Vandaag kwam ze weer langs. Ze vroeg: Hoe gaat het nu eigenlijk met het schrikdraad. Is het niet meer gebeurd?
Dus ik zeg, nee het is niet meer gebeurd.
Zij zegt: Ja mijn man denkt dat het komt omdat Callas maait met haar voorbeen.

HUH? Dat kun je alleen weten als het een keer gebeurd is als je erbij hebt gestaan. Want aan een paard dat gewoon in de wei loopt kun je niet zien dat hij maait met zijn benen. Dat doet Callas alleen als er iemand aan het hek staat. Ik herinner me ook de twee keren dat de buurvrouw paniekerig belde dat het schriklint stuk was. Ooit ga ik er nog wel eens direct naar vragen. Ik denk nu dat er geen opzet in het spel is geweest, het is dan niet doorgesneden of wat ook. Maar jammer dat ze gewoon niet durven te zeggen dat het in hun aanwezigheid is gebeurd. Ze kunnen er verder ook niets aan doen dat Callas zo gek doet. We hebben het overigens wel op camera staan dat ze Callas 's avonds een keer geaaid hebben.

Afijn, verder niets te liegen. Als je niet van windkracht 10, niet van lachen en niet van vliegeren houdt, moet je deze vliegerspecial niet kijken https://youtu.be/sURkbcrCew8

Cera_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 23:44

Ik heb echt heel weinig met vliegeren of met harde wind, maar ik heb toch tweedehands plezier beleefd aan jullie filmpje :D

Oh bah, wat een naar verhaal van die kat...
Krijg persoonlijk ook niet zn fijn gevoel bij jullie huidige buren :\

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-21 23:53

De buren zijn erg bezittelijk, hoarders, erg vreemd en helaas niet eerlijk denken we. Maar verder zijn ze heel aardig. Maar ja.

En leuk dat je het filmpje leuk vond, Cera.

Hier is er nog eentje maar dan zonder vliegeren https://youtu.be/elitdns4oN0

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 12:44

Vliegeren is erg leuk! ik heb jaren aan het strand in Zeeland gevliegerd met een echte zware vlieger die je ook meenam als je niet oplette. Zooo gaaf. Het gaat gelukkig goed.

Jeetje Mo zonet je 2de filmpje bekeken en weer dat kastje van de keuken kapot. Het is toch niet te geloven. Vanochtend moest ik aan je denken, want het bedrijf kwam de insert granulé leveren en alles klaar zetten en controleren of er alles was. Alles was compleet vertelde de man en toen dacht ik dus aan jullie → zo van→ ja dat is nog niet zo vanzelfsprekend in dit land.
Dus als alles goed gaat hebben we over paar dagen een inbouw pelletkachel in de fermette.

Hoe staat het met jullie oude huis→ gaat de verkoop nu door of is dat nog onzeker? Hier wordt nog steeds volop bezichtigd en woensdag komt een serieus lijkend iemand uit de Gironde (200 km verderop). Dus we zijn benieuwd.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-21 11:55

Hi Allemaal,

@Pien, Wij hadden ook erg veel plezier van vliegeren. Leuk dat jij dat ook gedaan hebt. Wij zijn ook in de verleiding om hier paragliding te gaan doen, hahaha. Wie weet.

Wat fijn dat het bij jullie goed geleverd werd, dat is wel een opluchting. De keuken is een gebed zonder einde lijkt het. Aan de andere kant hebben we nog nooit zoveel besteld in ons leven zo vlug achter elkaar. Er komt iedere dag wel een pak geloof ik. Dus ook wel logisch dat er dingen verkeerd kunnen gaan, maar die keuken is extreem. Wonen jullie nu definitief in de fermette? Fijn dat je daar dan een kachel krijgt, alhoewel ik die open haard ook erg mooi vond in de salon/eetkamer. Succes vandaag met de bezichtiging voor het andere huis.

Over ons huis, compromis in nov getekend, lening van die meneer is rond, de bank heeft zijn fondsen vrij gemaakt, maar nu wil die meneer er een maand eerder in dan afgesproken, dus al over 2 weken, en daar willen we wel aan meewerken, maar de instanties die het recht van preemption hebben zijn nog niet klaar (Safer, natuurpark, provincie) dus as we speak, zijn we met de notaris bezig een contract van entree anticipé samen te stellen, maar die notaris is zo langzaam die belt maar niet terug. Dus het lijkt allemaal goed te gaan, maar duuuuuuuuuuuuuuuurt...

Ondertussen is mijn oudste hond aan zijn laatste levensfase begonnen. Hij is 15 en 8 maanden en het is een grote hond. Dus al erg oud. Hij heeft nu een wormbesmetting via vlooien opgelopen zegt de da. Dat is bijzonder want ik ontworm ze altijd en ze hebben permanent vlooienbanden en in de seizoenen druppel ik ze bij. Maar de da zegt dat vlooien en worm middelen niet altijd werken bij oudere dieren als hun weerstand verminderd is. Ik ben overigens naar een andere da gegaan dan die van Shadow, maar over deze loop ik ook niet te juichen. Wel aardig, dat wel. Maar goed, het is pappen en nathouden nu en vooral veel schoonmaken... Hij wil gelukkig wel weer wat eten, maar enthousiast is ie niet. Wish me luck.

En dan nu over Callas. (Poupette had helemaal geen zin meer in clickeren, daar ben ik mee gestopt, het voelde voor haar meer als pesten, dat ze per se iets moest doen voor een koekje. Beetje sneu en gemeen vond ik het) Ik oefen met Callas niet meer dagelijks, ik kreeg het idee dat ze het niet meer zo interessant vond, de echte sparkel was eraf zeg maar. Dus ik wil haar niet dood clickeren, dus oefen ik nog maar een paar keer in de week met de bal. De bal heeft het probleem dat hij altijd door het gewicht van het handvat met het handvat naar beneden valt waardoor Callas hem niet goed kan oprapen en dan in het vel van de bal probeert te bijten en optillen, wat niet goed lukt en dan valt de bal. Dus vandaag dacht ik, ik maak er touwen omheen, dat er altijd wel wat uitsteekt waar ze hem aan kan pakken. Maar hoe gaan dan een paard zijn gedachten? Echt niet dat ze die makkelijke lussen beetpakt. Bah, raar. Ze wil het lekkere handvat hebben. Ik kon aanbieden wat ik wilde, maar ze pakte de lussen mooi niet. Het handvat vindt ze kennelijk erg lekker om op te sabbelen.
Wat nog steeds niet echt lukt is de buiten de box de bal weggooien en dat zij hem dan haalt. In de box snapt ze dat wel, maar buiten niet. Ik moet meestentijds nog meelopen om aan te wijzen wat ze moet pakken. Maar het blijft erg grappig. Ik heb haar vandaag weer eens gefilmd.

https://youtu.be/EVmVD-Q-ZMA

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 12:16

Klinkt goed je huis Mo. Ik gun het jullie zo. Onze man heeft vanochtend wegens spoedgeval afgebeld en ik denk dat we er nooit meer iets van horen.
Morgen gaan we naar de fermette toe waar we ons op verheugen. We laten hier alles gemeubileerd want dat verkoopt gemakkelijker. Dus we zien wel. Er is veel belangstelling, dus wie weet.
De insert is vele male warmer en goedkoper als stoken met de CV die op aardgas gaat. Vandaar die keuze om de stoffige open haard te vervangen.
De pelletkachel keuze heeft met gemak vd ouder wordende mens te maken en minder vervuiling en stof binnen.
Wish me luck!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-21 22:22

@Pien, dank je, we hopen ook aankomende week weer meer te weten. Ik hoop dat jullie koper toch doorzet. Is jullie verhuizing naar de fermette goed verlopen? En hout stoken geeft idd veel zooi. Ik wens je lekker een warm huis.

Afijn, weer een Maqu'Éden filmpje, niet over het huis of over paardjes, maar toeristje spelen. Voor hen die houden van kneuterige huisjes en pittoreske dorpjes en de Pyreneeën.

https://youtu.be/SdnfbZ0WLqI

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 20:56

Leuk uitstapje!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-21 23:45

Hallo allemaal, dank je Waratje, het was ook erg leuk indeed.

We hebben een heel stuk terrein opgeruimd waar ik met ingang van morgen grondwerk met Callas ga oppakken. Ook longeren kan ik daar doen. En dan ga ik daar ook weer met een zadeltje erop aan het werk. En dan rijden... zou het?

Van het opruimen hebben we weer een filmpje met de meest bizare vondsten https://youtu.be/UfPSMglwLdc

fardoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 23:59

Zit er geluid bij het filmpje?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-21 00:03

Hi Tamar, ja. Niet bij de foto's, maar wel bij de filmpjes. Ik heb het nog even getest maar op mijn youtube heeft ie geluid.