Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Symke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 12:02

boemel schreef:
Symke, ik denk dat we concurrenten van elkaar zijn :D
Er zijn verschillende FB groepen waar paarden aangeboden worden. Daar kan je natuurlijk ook een zoekertje plaatsen.

Hahaha wel een beetje idd!
mocht je iets zien dat voor jou te oud is of andere reden( niet als jou te duur is :D , dan mij zeker ook _O- ) dan is doorsturen lief! Sterke voorkeur bovenste helft van Nederland

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 12:11

Oehlala schreef:
Als ik iets verkocht, had ik er een prijscategorie bijstaan, dat werkt best heel prima. Ik vind vooral die advertenties waar dan geen prijs bij staat en dan in de tekst staat, op berichten met alleen vraagprijs wordt niet gereageerd, hilarisch. :') ja echt hoe dan.

Nou ja, er zijn mensen die schrijven:" vp" . En daar zou ik ook niet op reageren.

Als je nu schrijft : goedemiddag, ik ben in uw paard geïnteresseerd, kunt u me aangeven in welke prijsklasse deze valt ?

Is toch iets heel anders.

Al zou ik het veel makkelijker vinden als er een prijsklasse bij staat. Bijvoorbeeld 5- 10 .000 . 10 - 15.000....

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 12:13

Ik vind het aanbod ook karig, er is er maar 1 geweest in de afgelopen weken waarvan ik dacht, ja die is leuk en binnen budget en daar zou ik naar gaan kijken. niet gedaan, want tja... te vroeg. Wel een telefoonnummer gevraagd zodat ik kan bellen als ie er nog is over een tijdje.
Ik hou echt van vossen... ik zie er echt nauwelijks -O-

En wat me opvalt is dat er meer aanbod lijkt in het noorden van land, maar dat lijkt gewoon al meer als 30 jaar zo te zijn. Ik woon in midden-limburg.

Electra63

Re: Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 12:18

Het aanbod in het noorden en oosten is sowieso veel groter dan in het westen van het land.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 12:25

Ik heb er ook geen prijs bij staan. In de advertentie staat wel meerdere jonge paarden in verschillende prijsklasses.
Hou genoeg contact er aan over.

Binnenkort ga ik er 1 op zetten die al ohz loopt. Groene 5 jarige merrie, dus die zal ook in de normale prijsklasse vallen. Mocht iemand nog een leuk project zoeken, nuchter en braaf maar rij technisch gewoon nog veel werk aan de winkel.
Daar ga ik wel een prijs bij de advertentie zetten. Denk over een maandje.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 12:27

Ik woon in het Oosten. Ik mis het aanbod.
Noorden kan ik me wel in vinden :D

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 12:27

Cioccolato schreef:
Ik heb er ook geen prijs bij staan. In de advertentie staat wel meerdere jonge paarden in verschillende prijsklasses.

Binnenkort ga ik er 1 op zetten die al ohz loopt. Groene 5 jarige merrie, dus die zal ook in de normale prijsklasse vallen. Mocht iemand nog een leuk project zoeken, nuchter en braaf maar rij technisch gewoon nog veel werk aan de winkel.

Als ze braaf op de weg is, dan wellicht wel :o

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 12:29

Ik rij ze niet buiten sorry

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 12:30

Cioccolato schreef:

Dan tip ons hier ook even, het klinkt wel interessant.
en heb je een link van je andere advertentie?

BoktVerlaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 12:31

Ik ben ook nog steeds op zoek maar ik kom weinig tegen. Dat komt omdat mijn eisen nogal harde eisen zijn: max 12 jaar, gezond, minimaal Z opgeleid, 1.50-1.60, niet kijkerig of heet.

Hoeft geen kwpner te zijn, mag ieder ras zijn, iedere kleur, merrie of ruin, locatie ergens in Nederland, heb een ruim budget.

Maar niet te vinden. Meesten zijn te groot, te oud, niet gezond, sommigen zelfs kreupel….

En ik reageer ook niet meer op advertenties waar geen prijs indicatie bij staat. Mijn ervaring is dat als er “prijs op aanvraag” bij staat, het trainingstallen of handelaars zijn die een zo hoog mogelijke prijs willen maar niet kijken of het paard verder bij je past. Ik vind het meestal nogal afstandelijke en niet betrokken verkopers. Ik wil gewoon duidelijke informatie, zowel over prijs als over het paard

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 12:32

Ik zal eerst eens in de komende weken een fatsoenlijk filmpje maken zodat ik ook wat kan laten zien. Dat is wel makkelijk.

In de andere staan 2 jarige paarden

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 12:40

Cioccolato schreef:
Ik zal eerst eens in de komende weken een fatsoenlijk filmpje maken zodat ik ook wat kan laten zien. Dat is wel makkelijk.

In de andere staan 2 jarige paarden

2 jarigen zijn mij helaas een jaartje te jong, heb nog een jaarling staan, dat gaat te kort op elkaar zitten voor mij.

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 13:08

MARAAAA schreef:
hoi allemaal ik heb een vraagje toen ik voor het laatst vroeg aan iemand hoeveel ze voor de pony wou hebben (er stond bij lage tot normale prijsklasse) antwoorde ze met tussen de 15k en 20k mag je hem hebben :o nu was dat natuurlijk VER buiten mij budget hierdoor ben ik gaan twijfelen wat nu ongeveer de vraagprijs is van de prijsklasses ik dacht zelf
lage prijsklasse: tot 2500 euro
normale prijsklasse: 2500-7500
hooge prijsklasse: alles boven 7500
maar wat is het nou echt :o hebben jullie een idee

Het is zo afhankelijk van kwaliteit, beweging, type en gebruiksdoel van het paard en opleidingsniveau en rijdbaarheid en karakter enzovoort.
Een jong veelbelovend maar groen paard kan duurder zijn dan een gemiddelde iets hoger opgeleid dier omdat de kwaliteit anders lees beter) is.
Een GP paard voor enkele 10.000en euro's is misschien weer lagere prijsklasse voor wat het paard kan.

Er valt echt niks van te zeggen.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 13:58

Wordt er hier in het topic ook wel eens zoekertjes geplaatst voor een bruikleen pony?

Voor iedereen die een leuk paard, pony zoekt heel veel succes met het vinden van een geweldig diertje <3

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 15:17

Getup schreef:
Oehlala schreef:
Als ik iets verkocht, had ik er een prijscategorie bijstaan, dat werkt best heel prima. Ik vind vooral die advertenties waar dan geen prijs bij staat en dan in de tekst staat, op berichten met alleen vraagprijs wordt niet gereageerd, hilarisch. :') ja echt hoe dan.

Nou ja, er zijn mensen die schrijven:" vp" . En daar zou ik ook niet op reageren.

Als je nu schrijft : goedemiddag, ik ben in uw paard geïnteresseerd, kunt u me aangeven in welke prijsklasse deze valt ?

Is toch iets heel anders.

Hier ben ik het dan wel weer heel erg mee eens, onbeleefd 2.0 vind ik dat!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 15:48

Ja dat begrijp ik ook echt niet...
Ik moet minimaal een richtprijs weten om te kijken of het paard überhaupt in mijn budget past. Anders hoef ik er verder niks over te weten :')

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 15:49

Ik vind er altijd weinig vervelends aan als ik een bericht krijg met:
Hallo, wat is de vraagprijs? Groetjes x

Maar een hallo en groetjes vind ik dan wel gezellig klinken ipv alleen het woord _O-
Maaf ook daar reageer ik wel op

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 15:52

mavantos schreef:
Yvk schreef:
Hoi allemaal,
Ik volg dit topic al een tijdje. Niet omdat ik opzoek ben naar een paard, maar omdat mijn merrie te koop staat. En wie weet is er wel iemand op zoek naar iets waarbij ze past. :)
Ik heb haar nu niet meer op internet staan, maar toen ze er nog op stond had ik er ook geen vraagprijs bij staan. De reden; omdat ze in training staat en naar mate ze verder wordt opgeleid de vraagprijs omhoog gaat. Ik heb voor nu een bedrag in mijn hoofd, maar als ze straks Z klaar of uitgebracht is, veranderd die prijs.
Ik vind het ook heel vervelend als iemand alleen de vraagprijs vraagt, maar ik snap het wel heel goed. Als het niet binnen budget past, dan houd het al snel op. Dus ik heb me er bij neergelegd dat mensen daar naar vroegen.

Ik vind het vooral gek dat de prijs omhoog gaat terwijl het paard al te koop staat. Even ervan uitgaande dat je een paard normaliter geen jaren te koop hebt staan.

Als niemand het paard nu wilt kopen voor dat bedrag betekent het dat de prijs te hoog is en kan een paar maanden training het paard hoogstens aantrekkelijker maken voor een eventuele koper voor diezelfde prijs. Anders blijf je jezelf maar de markt uit prijzen en het is ook echt niet in je voordeel als mensen een paard maanden te koop zien staan.

Edit: Ik denk dat het financieel voordeliger is het paard nu te verkopen met een prijs waarvoor het paard verkoopt dan onwijs veel geld in training te steken.

Maar dat is toch in sommige gevallen logisch ik probeer ze eerst onbeleerd aan te bieden maar ga niet wachten tot er iemand belt en gaat de training wel door. Gaat hij dus mooi aan de longe komt er even een voorbeeld 100 euro bij. Zadel erop weer wat geld erbij en als ik echt de stap verder maak trek ik de prijs weg en gaan we er dus verder mee en dan kan de prijs zomaar ineens 2000 meer zijn omdat je erop kan zitten.

Dat is gewoon hoe de markt werkt. En logisch ook mijn tijd en risico mogen betaald worden

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 15:55

Ik heb zoiets met dat jonge grut als ik ze laat keuren.
Kan de prijs ook ineens zakken natuurlijk _O-
Ongekeurd zijn ze een stuk gunstiger geprijsd, toch een risico voor de koper. Gekeurd gaan de prijzen flink de lucht in bij goedkeuring natuurlijk

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 16:20

Saul schreef:
Ik snap wat jullie zeggen, ik doe geen moeite om de prijs te vragen en of te reageren.

Maar ligt het aan mij, of is het aanbod gewoon echt laag?

Oke ik zoek een speld in de hooiberg wat een Welsh cob betreft, maargoed, deze heeft geen haast en moet echt goed voelen.

Daarnaast zoek ik een A pony (en ja mijn voorkeur heeft natuurlijk een Welsh mountain pony :o maar die zijn er veel in NL) maar hetgeen wat aangeboden wordt vind ik niet geweldig hoor, en de paar leuke die er tussen zitten die zijn dus in no time weg.

Vandaar dat ik dus ben gaan kijken naar wat oudere pony's, maar ook die zijn rete duur, en bijna allemaal zo weg! Echt schiet mij maar lek hoor.

Welsh cobs zijn er maar weinig in Nederland. Ik zou even aankaarten in het Welsh fokkers topic hier. Dan kan je via via wel bij fokkers uitkomen. Wellicht Welsh a’tjes ook.

Ik weet nog toen we in 2007 voor een pony voor mij gingen zoeken, dat ze ook steeds weg waren. Zelfs een keer in de auto gezeten naar een bezichtiging, dat we onderweg gebeld werden, dat de ponies al weg waren.

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 16:28

StalNollie schreef:
Maar dat is toch in sommige gevallen logisch ik probeer ze eerst onbeleerd aan te bieden maar ga niet wachten tot er iemand belt en gaat de training wel door. Gaat hij dus mooi aan de longe komt er even een voorbeeld 100 euro bij. Zadel erop weer wat geld erbij en als ik echt de stap verder maak trek ik de prijs weg en gaan we er dus verder mee en dan kan de prijs zomaar ineens 2000 meer zijn omdat je erop kan zitten.

Dat is gewoon hoe de markt werkt. En logisch ook mijn tijd en risico mogen betaald worden

Ik vind dat ook logisch. Het feit dat het paard nog niet verkocht is, betekent niet per se dat de prijs te hoog is. Het kan ook zijn dat de potentiële koper liever een iets meer doorgereden paard wil.
Dat het betreffende paard doorgetraind wordt en dus meer opleiding krijgt, vergroot misschien de kans op verkoop. Tegelijkertijd wordt het paard ook meer waard, want hij kan meer.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 16:34

Ik stel mezelf altijd even kort voor en geef aan wat we te bieden hebben. En vraag dan naar de prijs.
Maar, eerlijk is eerlijk. Ik word soms wel een beetje moe van steeds dat hele verhaal.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 16:47

Cioccolato schreef:
Ik heb zoiets met dat jonge grut als ik ze laat keuren.
Kan de prijs ook ineens zakken natuurlijk _O-
Ongekeurd zijn ze een stuk gunstiger geprijsd, toch een risico voor de koper. Gekeurd gaan de prijzen flink de lucht in bij goedkeuring natuurlijk

Hier ook zo hoor, laat mijn jonge paarden eerst rondom op de foto zetten, dan gaan ze de verkoop in, maar ongekeurd vraag ik toch minder. Had mijn 3 jarige ook onbeleerd te koop staan, wel röntgen gekeurd ,prachtig bont groot compleet paard, vroeg er 9K voor ruimte voor onderhandeling was er zeker. Kwam geen hond op. Heb haar uit de verkoop gehaald en wordt nu professioneel beleerd. over een paar maanden gaat ze via de professionele stal de verkoop in, maar dan moet ze veel meer kosten.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 17:28

Ik ga op zoek naar een tweede paard. Mijn merrie leek goed te herstellen, maar bij het oppakken laat ze toch weer pijn of ongemak zien. Wat mij betreft mag ze het voorlopig bij stapritjes houden, maar dan wil ik er wel graag een tweede paardje bij. Minimaal 1.58 hoog (maar het liefst ergens rond de 1.65). Harde eis is dat het nieuwe paard in zijn/haar eentje op buitenrit kan (nou ja, met mij als ruiter erop natuurlijk :) ).
En natuurlijk gezond genoeg voor normale buitenritten.

Mocht iemand iets weten ...

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 17:35

boemel schreef:
Ik stel mezelf altijd even kort voor en geef aan wat we te bieden hebben. En vraag dan naar de prijs.
Maar, eerlijk is eerlijk. Ik word soms wel een beetje moe van steeds dat hele verhaal.

Kopieren en plakken !