[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joey2010

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 11:14

Wat een genot om je filmpjes te zien.
Je ziet goed de dieren op je nachtcamera. Zo leuk .
En die rat _O- hoe hij met zijn pootje doet _O- hilarisch.

Ik moet wel n beetje lachen om die man. Hij dacht zeker dat Callas de waakhond is ..

Mm mm het brood zag er erg smakelijk uit. Wat was het andere eigenlijk?
Leken op gebakken appelschijfjes?

De stallen zien er echt super uit.. en geen regen meer in Poupette haar stalletje. +:)+ .
Gaat het goed verder met Erwin?
Hij heeft geen last meer ?

Laat de filmpjes maar komen hoor. Is elke keer genieten.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-21 12:56

Hi Allemaal, dank voor jullie leuke reacties! Ik antwoord even van recent naar oud.

joey2010 schreef:
Wat een genot om je filmpjes te zien.
Je ziet goed de dieren op je nachtcamera. Zo leuk .
En die rat _O- hoe hij met zijn pootje doet _O- hilarisch.

Ik moet wel n beetje lachen om die man. Hij dacht zeker dat Callas de waakhond is ..

Mm mm het brood zag er erg smakelijk uit. Wat was het andere eigenlijk?
Leken op gebakken appelschijfjes?

De stallen zien er echt super uit.. en geen regen meer in Poupette haar stalletje. +:)+ .
Gaat het goed verder met Erwin?
Hij heeft geen last meer ?

Laat de filmpjes maar komen hoor. Is elke keer genieten.

Hi Sandra, ja die rat maar hengelen. Het brood is maanzaadbrood en het andere zijn inderdaad appelschijfjes met kaneel en suiker gestoofd. Oeh veels te lekker. Lief dat je naar Erwin vraagt, hij is (letterlijk) weer helemaal op de been. Maar niet pijnvrij. Het is nu 6 weken geleden. Kun je nagaan hoe lang het duurt als je spier gescheurd is. Dus eigenlijk moet je voor alles een warming up doen maar ja, daar denk je niet aan.

Jet schreef:
Mooi nachtbeeld ook trouwens, en snel geleverd en heelhuids aangekomen, het mag zeker wel in de Maque-Eden krant!

Die tweede die je op de nachtcamera ziet, is dat een das? Die vind ik zo machtig mooi! En fijn dat de drinkbakken goed werken en dat het bij Poupette niet meer inregent.
Kom maar door met meer van dit soort filmpjes!

Hoi Jet, ja iets dat hier in 1x goed gaat, mag inderdaad wel in de Maqu'Éden-krant, LOL. (bijv de andere 2 keukenkastjes werden gisteren op ons oude adres, waar niemand woont, afgeleverd _-:( ) Dus de camera zijn we erg blij mee. We hopen nog steeds een das te vangen op het beeld, want die moet hier wel wonen, maar je ziet op het eerste nachtbeeld een vos en het tweede nachtbeeld een hermelijn of marter, dat kunnen we niet goed zien, maar helaas (nog) geen das.

Muga schreef:
Wat een geweldig filmpje! Echt mooi om al dat leven te zien! En die postbode is wel heel grappig!

Hi Muga, dank je, ja we zijn echt heel blij met al het leven om ons heen. We hopen ook nog reeën te krijgen in beeld. Die zien we overdag geregeld, maar de foto's ervan zijn altijd matig. Zodra je stil gaat staan om ze te fotograferen rennen ze weg en zie dan maar eens mooie foto's te maken. Van de week had ik wel foto's, maar feitelijk zie je alleen drie witte stipjes, van hun kontjes. Dan moet je echt heel erg ver op het filmpje inzoomen om überhaupt er een dier in te kunnen herkennen. En dat inzoomen lukt niet.

Steffi4 schreef:
Hahaha die postbode (?) ! _O-

Hoi Steffi, ja humor die bezorger. Hahaha. Hij doet niets vermoedend zijn pakje in de brievenbus. Dan ziet hij uit zijn ooghoek iets bewegen als hij nog bij de brievenbus staat, dan kijkt hij al een beetje om, zo van, not funny. Dan loopt hij naar zijn auto en komt Callas aanlopen en dan stopt die man en denkt dan van, oh mon dieu (OMG) hoe kom ik het snelst in mijn auto langs dat enge ding. Hahaha, ik heb nog nooit iemand zo snel in zijn auto zien gaan. En dan zo sneu hoe Callas teleurgesteld haar hoofd afwendt. Ze houdt zo van een praatje en een knuffel. Ze wilde alleen maar vriendelijk zijn. Hij had koekjes bij zich kunnen hebben, ja toch? niet dan?

pien_2010 schreef:
Leuk filmpje, finn dat alles het doet en mooie stallen!

Dank je Pien, het wordt steeds beter. We hadden het leuk bedacht met buitenboxen en een grote overhang tegen de regen, maar er niet over nagedacht dat áls de wind fout staat, zelden, maar toch, dat het dan kan inregenen bij Poupette. We vonden heel wat dubbel glas grote ruiten hier. Zonde om weg te doen, maar foeilelijk om te gebruiken. Maar voor dit doeleind was het supergeschikt. Zo hebben we 2 problemen tegelijk opgelost. De stallen zijn nu een heel eind klaar. Nu nog elektriciteit... Met een zaklamp in je mond een hooinet ophangen is ook niet ideaal. Al dat kwijl dat langs je kin loopt...

Maarrrr... nu hadden we drinkbakken en hoe reageerden de paardjes daar nu op? Want we hadden in het vorige huis wel automatische drinkbakken, maar zonder lepel en die zichzelf vulden. Dat maakt ook wel een sissend geluid, maar minder dan drinkbakken met een lepel die ze in moeten drukken. We hebben de camera daar opgehangen voor een nacht en straks een filmpje van hoe Callas en Poupette daarop reageren...

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 13:16

Heb je geen hoofdlamp?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-21 14:01

Hier het linkje naar het filmpje van de eerste slokjes... https://youtu.be/IvTpnoXxDEg

@Marie111, nee geen hoofdlamp, wel hoofdpijn ;-) Ik heb wel van die dingen, maar ik gebruik ze nooit. Vind ze onprettig. Mijn vriend gaat er zo ongeveer mee naar bed, lol. We hebben de bedrading naar de stallen al gemaakt, alleen nog een lamp ophangen. Gaat hoop ik vandaag lukken.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 14:46

Grappig on te zien hoe ze moeten wennen.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 17:38

Grappig om te zien, haha. Poupette heeeeel subtiel, Callas echt een enorme schok iedere keer als hij aanslaat.

Veldbloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 18:24

Lol om de conversatie die je er weer bij verzint!
... en is het echt 17 graden buiten om 7 uur 's avonds?!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-21 18:32

Hi Veldbloem, yep. We hebben nu wel motterig regenweer maar wel warm. Het daalt wel rap in het midden van de nacht naar 10 graden, maar verder lekker warm.

@Judith, ja dat is precies het verschil tussen die twee. Callas is enorm extrovert en schrikt ook superheftig. Poupette zie je het alleen een beetje aan schokjes. Ik ben wel blij dat Callas haar schrik zo snel overwint.

@Pien, ik vond het ook bijzonder om te zien dat het toch kennelijk best wel spannend is als je drinkbak ineens begint te sissen. Callas duikt ook div keren ónder haar drinkbak waar gisteren nog haar emmer stond.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 19:15

Callas is net als Polie was, een enorme drama queen en ik vind dat erg hilarisch.
Poupette doet tenminste normaal (haha).

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 00:47

Hoi Mo, ik reageer bijna nooit maar geniet nog altijd vsn je verhalen en je prachtige filmpjes.
Maar nu wil ik je even iets vragen/meegeven.
Begrijp ik goed dat het water van de paarden uit een waterput gepompt wordt?

De reden waarom ik het vraag: mijn paard heeft ooit water gekregen dat uit een grondwater pomp kwam. Ze ging er steeds slechter uitzien en we konden de vinger er niet op leggen. Wel viel het steeds meer op dat ze liever uit plassen dronk dan uit de drinkbak. Als er geen plassen lagen, dronk ze te weinig.

We hebben het water getest en het ijzergehalte bleek torenhoog te zijn. Ontzettend schadelijk voor een paard. Daarom wil ik je meegeven: als dit water wat ze krijgen geen drinkwater is, test het dan even voor de zekerheid. Je hebt speciaal van die test setjes voor ijzergehalte te testen. Meten is weten.

Ik ga weer verder genieten van je avonturen. Die postbode is echt hilarisch :')

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-21 01:21

@Pien, ja drama queen is na prinsesje nog wel de meest goede term ja. Ik heb het al vaak geroepen. Ik wil een shetlander waar je op kunt rijden. Zo cool die paardjes. Hoe gaat het met Polie in haar nieuwe kudde, Pien?

Hi Maikeltje, dank voor de waarschuwing. We drinken het zelf ook, zij het dan gefilterd. Wat de paarden krijgen is niet gefilterd. We wilden sowieso ons eigen drinkwater binnenkort in een lab laten testen, dat ga ik dan tegelijkertijd ook doen met het ongefilterde putwater.

Nog een anekdote over dat putwater. We stonden al een paar dagen voor een raadsel. We vulden 's morgens de tobbe in het land met zo'n 60 liter water. Nog geen half uur nadat de paardjes in het land stonden was de tobbe leeg. Als in, echt leeg. Terwijl Callas bijv haar emmer in haar box niet had leeggedronken. We dachten aan de wilde zwijnen. We dachten aan een lek in de tobbe. We dachten dat Callas misschien suiker of zo zou hebben. Niets van dat al. Wat bleek, de tuinslang van de put waarmee we de tobbe vulde, zoog meteen het water als communicerend vat, de tobbe weer leeg, LOL!

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 01:38

_O- o heerlijk dit, raadselwater wordt ook maar gelijk een woord voor galgje dan.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 03:33

Oh herkenbaar Mo! Hoe vaak ik die fout niet ook gemaakt heb :')

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 10:21

Raadselwater _O-

Monique1963 schreef:
Hoe gaat het met Polie in haar nieuwe kudde, Pien?

Geweldig en leuk dat je het vraagt <3 . Ze is heel erg goed in der hoofd, dat was ze al toen ze de kudde in ging maar haar ontwikkeling gaat nog steeds door. Heel mooi om te zien. Ze is vrijwel drama queen af (en ze deed echt niet onder voor Callas := ,) en ze staat behoorlijk hoog in rangorde in de groep. Als ze me ziet, en ik kom in de wei, dan is ze heel streng naar de andere leden van de groep → "zo van die benne van mên" en mag niemand in de buurt komen want zelfs uithalen schroomt ze dan niet mee en iedereen blijft meestal perfect wachten totdat wij echt goed gekroeld hebben.
Zie foto, ze is echt een gespierd natuurpaardje geworden <3 , alle vetjes zijn er van af (ze loopt natuurlijk heel veel elke dag) en ze is kaarsrecht→ dus blessure lijkt voorbij zolang we maar niet gaan rijden en dat is dus heel heel tof om te zien. Ik vind haar hoe een merens paardje hoort te zijn. Lizy vind haar iets te iel voor een merens , hetgeen klopt, maar ik vind het mooi zo en breed genoeg.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 01-02-21 10:23, in het totaal 1 keer bewerkt

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 10:22

Wauw Pien, fijn om te lezen. En wat is de mooi geworden <3

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 11:14

Oh wat staat die er lekker bij! Wat fijn dat dat zo kan!

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 23:34

Ik vind haar ook goed uitzien Pien. Meer is teveel.

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 07:54

Pien je hebt een heel leuke plek voor Polie uitgezocht.
Ze staat daar op een mooie plek. Ze ziet er goed uit.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 09:51

balance schreef:
Ik vind haar ook goed uitzien Pien. Meer is teveel.

Dank jullie wel allemaal. Balance dat vind ik dus ook. Polie was altijd een wat iele merens, en voor de grap zeiden we "modern gefokt". Bij ons is ze uitgegroeid tot een mooie merens, en nu bij Lizy en Jeffrey zie je dat de vetjes verdwenen zijn en ze echt mooi in de bespiering zit. Haar rug is weer terug week want er wordt niet meer op gereden (ze heeft zware blessure gehad van een val in de wei bij ons waar ze na jaren toch nog met moeite van is hersteld). Dus dat niet rijden laten we zo. HOoguit nog eens samen met Lizy maar dat hoeft niet eens van mij. Ze gaat goed zo, ze is erg gelukkig én ze houdt zich aan de afspraak dat als ik kom ze me aandacht geeft <3 . Na de dood van Hercule vond ze het ook zo gaaf in de groep en was ik kak voor haar en dat vond ik zo verdrietig. Dus voordat ze nu de groep in ging hadden we wel communicatie doordat ze 5 weken alleen vanwege de lock down stond aan huis, en toen heb ik haar 1. bedankt voor alles wat ze voor me heeft gedaan na de dood Chico (raapte ik haar bij elkaar na de dood van Hercule deed zij dat bij mij na de dood van Chic) 2. Verteld dat ze naar de groep voor goed ging; 3. Gevraagd of ze aardig voor me wilde zijn die enkele keer dat ik haar kom bezoeken. En dat laatste doet ze en als het te lang duurt stuurt ze me weg _O- en dan ga ik ook altijd gelijk!

Dank je wel Mo voor eventjes Polie die jouw topic bezette. Nu weer terug naar Calles en Poupetje <3

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-21 11:16

Hi Allemaal, hahaha Balance Raadselwater. Echt een leuk nieuw woord voor VanDale. Ook een mooie titel voor een film of zo
En Judith, had effe van te voren gezegd dat ik die fout ging maken, LOL.
Pien geen dank, ik vind haar prachtig. Fijn dat ze het goed getroffen heeft bij Jeff en Liz.

Hier schijnt de zon weer, na de automatische drinkbakken heb ik nu licht in de boxen en vandaag gaan we weer een stuk weiland ontginnen en aan de meisjes geven. Dus even te druk voor filmpjes. Komt wel weer. (ik ga ook veel tijd kwijt zijn aan de tandarts. Ik heb 2x een week achter elkaar op een pit van een olijf gebeten. Ik heb altijd ontpitte en als je dan een keer een verkeerd potje koopt dan ben je er niet op berekend. En aan twee kanten ook nog. En nu heb ik aan twee kanten kaakontstekingen omdat beide kiezen over de lengte een haarscheur hebben, zag je gisteren op de röntgen en zo. En het is maar de vraag of de ene kies nog gered kan gaan worden of dat ie eruit moet. Maar het is wel een kies in het zicht. Dus per week moet ik terug voor een behandeling van een uur voor minimaal 3x per kies. Het is ook wel een eind rijden, dus ben ik de komende maanden iedere week een dagdeel kwijt. Jammers.)

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 12:16

Oef sterkte Mo

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 14:07

Wouw, niet grappig

fardoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 19:03

Veel sterkte Monique, kiespijn is niet fijn. Hopelijk kan je kies nog gered worden.

Cera_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 19:53

Beterschap Monique! Wat een pech ook weer...

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 08:21

Beterschap Mo.....

Ik hoop dat de kiespijn wat afgevlakt is.
Jeetje je bent er wel eventjes zoet mee.