Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dees schreef:Hangt er een beetje vanaf hoe je erin staat.
Als je bij de verkoper op het erf staat en je hebt een oprecht verhaal, is er wellicht iets mogelijk.
Maar als je 7-7,5K te besteden hebt en je hoopt daar op uit te komen, waarom dan niet gewoon beginnen met 7K? Is een stuk vriendelijker naar de verkopende partij toe en .... dat handje klappen doe je maar op een koeienmarkt. 7K bij een vp van 8K is nog altijd 12,5% van de prijs af willen hebben. Dat is veel.
Een verkoper beledigen is de beste werkwijze om niet meer te mogen kopen. Als je alleen maar uit zuinigheid 6,5K wilt bieden terwijl je financieel echt dichter bij de vp kunt eindigen en het dier je dat geld ook waard is, loop je alleen maar risico op een nare onderhandeling, die zelfs als de deal niet afketst, altijd een zure nasmaak zal hebben. Zo zonde.
ruitje schreef:Ik moest gister met de trailer heen en weer naar Dokkum, 9 uur weg, 6 uur in de avond terug( maar wel even gaan lunchen in Harlingen) . Je moet er maar gewoon een dagje van maken xSXWx , is er niet nog 1 daar in de buurt, dat je er 2 kan bekijken?
Babootje schreef:Kiwiaa schreef:Maar ja ik heb hier al op verschillende paarden gereageerd (die in BE/NL staan) en het is elke keer afwachten wat voor prijs ze erop plakken. Sommige denk ik ok 15K, misschien 20, lief paard, kan kindje op, maar heeft gewoon echt geen gangen. Ha 35K, oke dan. Of dan een andere, die heeel netjes was aangereden maar wel nog erg groen, fijne gangen, waar ik dan ook eerder 15K had geschat, 8K. Vandaar.. ik zie er soms echt geen lijn inZal ook wel voor een deel aan mijn kunde/kennis liggen, maar ik zie wel het verschil tussen een dribbelig dik ponytje dat alle kanten op maait en eentje die gemakkelijk en ruim door de piste loopt, om het stom te zeggen
Ja hier in BE/NL is het soms echt wat de gek ervoor geeft. De paarden die het echt niet waard zijn blijven heus wel staan. Ik vind de sportpaardenmarkt wat makkelijker in te schatten dan de recreatiepaardenmarkt. Daar geldt vooral wat de gek ervoor geeft naar mijn indruk.
Ik vind dit altijd wel een leuke site om een vergelijkend warenonderzoek te doen. Daar zie je in het algemeen hoeveel het scheelt dat een paard beleerd is of niet. Bij PRE's moet je altijd opletten dat ze niet te hectisch lopen en niet teveel maaien. Een beetje is niet zo erg maar ik zie er zoveel die in een smalle straat alle deuren openschoppen bij wijze van spreken.
https://www.ehorses.nl/search?dum=dum&v ... =9&seite=2
Babootje schreef:Dees schreef:Hangt er een beetje vanaf hoe je erin staat.
Als je bij de verkoper op het erf staat en je hebt een oprecht verhaal, is er wellicht iets mogelijk.
Maar als je 7-7,5K te besteden hebt en je hoopt daar op uit te komen, waarom dan niet gewoon beginnen met 7K? Is een stuk vriendelijker naar de verkopende partij toe en .... dat handje klappen doe je maar op een koeienmarkt. 7K bij een vp van 8K is nog altijd 12,5% van de prijs af willen hebben. Dat is veel.
Een verkoper beledigen is de beste werkwijze om niet meer te mogen kopen. Als je alleen maar uit zuinigheid 6,5K wilt bieden terwijl je financieel echt dichter bij de vp kunt eindigen en het dier je dat geld ook waard is, loop je alleen maar risico op een nare onderhandeling, die zelfs als de deal niet afketst, altijd een zure nasmaak zal hebben. Zo zonde.
Ben ik wel met je eens hoor Dees. 10% is wel de max als er geen tussenhandelaar tussen zit.
Kiwiaa schreef:ach jee jojonidat is balen zeg. Zo jammer dat hij je daar niet van op de hoogte had gehouden... Het is echt een vervelende tijd om nu een paard te kopen
Je vindt je maatje wel. Eventueel is bijsparen wel nog een optie maarja ik snap het gevoel van 'wil ik wel zoveel uitgeven voor een paard' 100% hoor.. het is maar een hobby en het kan ook een been breken of koliek krijgen.
Luzerna schreef:Ik vraag me af… Hoe lang staat een paard in de prijsklasse van 25.000 te koop? Ik zie een leuk paard en weet dat het al zeven maanden te koop staat. Mijn gevoel zegt dan dat er iets is… Of ben ik nu voorbarig?
xSCWx schreef:Ik word hier zo moe van. Het is me echt niet gegunt. Ik had besloten bij de pony te gaan kijken die mensen hier ook aanraadde. Was 2 uur rijden, nou ja ver maar oké voor zo’n leukerd nog een keertje dan. Ik toets nu net het hele adres in: 2.45u rijdenschijnbaar zijn er 2 dezelfde plaats namen
Caboby schreef:Luzerna schreef:Ik vraag me af… Hoe lang staat een paard in de prijsklasse van 25.000 te koop? Ik zie een leuk paard en weet dat het al zeven maanden te koop staat. Mijn gevoel zegt dan dat er iets is… Of ben ik nu voorbarig?
Goede vraag, was ik ook wel benieuwd naar. Ik denk dat 25.000 toch een prijsklasse is dat je als verkoper dan weer wel wat geduld moet hebben...
Caboby schreef:Luzerna schreef:Ik vraag me af… Hoe lang staat een paard in de prijsklasse van 25.000 te koop? Ik zie een leuk paard en weet dat het al zeven maanden te koop staat. Mijn gevoel zegt dan dat er iets is… Of ben ik nu voorbarig?
Goede vraag, was ik ook wel benieuwd naar. Ik denk dat 25.000 toch een prijsklasse is dat je als verkoper dan weer wel wat geduld moet hebben...
jojoni schreef:Pfff![]()
Mijn paard is verkocht, wordt morgen ook opgehaald. Ik helemaal in de veronderstelling dat alles nu natuurlijk klaar zou zijn.
Ik neem vandaag contact op met mijn vriend/tolk om terug te bellen naar de fokker waar ik mijn nieuwe paard had gereserveerd. Heeft hij m dus al verkocht.
Hij had ondertussen wel nog andere die voor mij geschikt zijn, maar jullie raden t al. Te duur natuurlijk..
Omdat ik die vriend/tolk wel heel erg vertrouw en dus bij die fokker wil blijven ben ik nu echt aan t twijfelen..
1 een paard zoeken wat ik bij de pony kan zetten zodat ze niet alleen staat en wachten tot we weer gespaard hebben. Al gaat dat toch zeker een maand of anderhalf zijn want de bedragen van nu zijn flink omhoog
2 ik weet niet of ik zoveel geld wil uitgeven aan een paard. Zou ik mijn eisen moeten veranderen en eens moeten vragen voor een merrie of een veulen.. ipv een bereden en beleerd in de koets ruin..
Pff ik kan weer aan t piekeren hoor. Wij hebben ook altijd alle pech van de wereld
Kiwiaa schreef:Ik denk nu wel niet dat iemand hier op zoek is naar een bevestigd GP paard, maar kan mis zijn.