[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 13:42

The_Stig schreef:
Dus als ik bij jou een paard zou kopen en hij komt niet door de keuring dan zijn de keuringskosten voor mij?? Als dat zo zou zijn, dan vraag ik mij al af of het überhaupt verstanding is een paard bij een dergelijke stal te kopen...

Ja ook bij afkeuren zijn de kosten voor de koper. als het je niet past, prima eigen keus maar dan moet je elders heen gaan.
Er mag heel veel bij ons, maar wel op onze voorwaarden.

Laura1982 schreef:
Wat ik me afvraag Goos stel dat het paard eerst is goed gekeurd bij jullie en daarna afgekeurd nemen jullie die afkeuring serieus? ik bedoel hiermee vragen jullie het afkeuringsrapport op en overleggen jullie dit met jullie eigen Da?

Afhankelijk waar het paard op dat moment voor wat afgekeurd.
Buigproef nemen we niet serieus, dat kan een DA als die wil zelf sabborteren.
verhaal halen bij de eerst goed gekeurde DA doen we altijd als het voor zou komen.
Echter is het bij ons nog nooit voor gekomen dat een paard dat al reeds goedgekeurd was naderhand word afgekeurd.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 13:45

Bij ons scheelde het idd ook dat we een hogere prijsklasse hadden, ook 5 jaar geleden en dat de handelaar volgens mij zeker wist dat hij goedgekeurd zou worden :) (en als hij toch afgekeurd zou worden, zouden ze hem zelf houden, want echt verkopen wilde de vrouw van die handelaar niet ;) )

Rug en halsfoto's zelf betalen vond ik heel redelijk, zou ik zo weer doen, hoewel het toen nog minder 'normaal' was, vond de handelaar het geen enkel probleem.

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 13:47

Goos_Horses schreef:
The_Stig schreef:
Dus als ik bij jou een paard zou kopen en hij komt niet door de keuring dan zijn de keuringskosten voor mij?? Als dat zo zou zijn, dan vraag ik mij al af of het überhaupt verstanding is een paard bij een dergelijke stal te kopen...

Ja ook bij afkeuren zijn de kosten voor de koper. als het je niet past, prima eigen keus maar dan moet je elders heen gaan.
Er mag heel veel bij ons, maar wel op onze voorwaarden.

En wat is als ik dat mag vragen dan de reden? Geen vertrouwen in eigen aangeboden paarden?

welmoed__

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 14:01

Wie zou mij kunnen vertellen naar aanleiding van de foto van Blub, waar de chip zit op die foto. Heb er geen verstand van, maar zou het wel willen weten.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 14:15

Welmoed, tis een heel klein chipje aan de voorkant vh gewricht :)

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 14:18

Er vroeg iemand naar de prijs van rugfoto's, dan zijn ongeveer 4 foto's extra, dat is ongeveer 100 euro extra, wil je de hals er bij is het ongeveer 180 euro extra.
Uiteraard wel DA / praktijk afhankelijk.
Klinisch keurig ligt vaak rond de 100 euro, incl. rontgen rond de 350 euro, incl. hals + rug ongeveer 540 euro
In plaats van volledig rontgenen kan je ook kiezen voor een screening, minder foto's dus lagere kosten maar wel de meest belangrijke delen op de foto.

Persoonlijk zou ik zelf eerst een paard/pony laten keuren voordat ik hem of haar te koop aan zou bieden, dan weet je zelf of het goed is of niet.
Ik koop geen enkel paard of pony meer zonder keuring, met als afspraak bij goedkeuring voor mij, bij afkeuring voor de verkopende partij.
Willen ze het anders, prima, wordt gerespecteerd, dan ga ik verder kijken.
Stel ik zou er 10 voor de keuring hebben en de eerste 9 komen er niet door heen, uitgaande van alleen even een klinische keuring, zou ik 900 euro kwijt zijn en nog geen paard/pony hebben...........

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 14:21

Pletje123 schreef:
Welmoed, tis een heel klein chipje aan de voorkant vh gewricht :)

Ik word er niet wijzer van omdat ik niet weet hoe het er uit ziet. :o

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 14:23

Volgens mij zijn van mijn merrie toen 26 foto's ofzo gemaakt. Ik heb alleen voor de foto's van de bovenlijn betaald. De handelsstal had haar benen al eerder op de foto laten zetten en die foto's heeft de dierenarts samen met mij nagelopen. Ook was ze al eerder klinisch gekeurd, maar ik wil haar op de dag van aankoop nogmaals klinisch laten keuren, omdat het echt een momentopname is. Dat was allemaal prima. Volgens mij was ik uiteindelijk tegen de 200 Euro kwijt voor de foto's en de sedatie :)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 14:24

 Foto groot formaat i.c.m. keuring (voor rug en hals) per opname € 37,33 incl

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 14:41

cids

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 14:55

aisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 14:57

Gevonden ,hier zit ik goed. :)

Ben op zoek naar een mooie(liefst ruin) van 1.70>-1.75.
Leeftijd vanaf 6 a 7 jaar,.
Amazone is erg lang en dun,goed rijkunstig gevoel.
Kleur niet van belang ,wel goed op de Rontgen!

Braaf is een grote vereiste,wakker is geen probleem,geen rare fratsen, netjes gemanierd.

Moet wel al wat gezien en gedaan hebben op concours.

Liefst in Brabant!

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 14:59

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 14:59

cids schreef:
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-toebehoren/paarden/m618342479-leuke-merrie-palousa-convenance-x-cassiopeia.html?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyerWat vinden jullie van deze?
Wij zijn op zoek naar een klein alround paardje met veel body. Wilden bij Dinkie (eerdeer besproken hier) gaan kijken, echter hier zijn al een aantal gegadigden voor.

ik kwam heb net ook tegen, vind haar een beetje te 'iel'.
Dinkie is inderdaad erg gaaf. Maar geloof dat er geen reactie kwam op de mail?

cids

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 15:01

Bij mij was er gelijk reactie op de mail. Vanmorgen gemaild en 1 1/2 uur later reactie terug. Kwamen vanavond en morgen mensen voor. Vind het op de fotos een heel aansprekend dier.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-12 15:03

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 15:17

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 15:22

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 15:50

Deze vind ik ook aansprekend. Alleen het verhaal van dat ze uitsluitend aan iemand wordt verkocht met toekomstperspectief, weet niet helemaal hoe ik daar tegenaan moet kijken. Verkoop alleen aan a-kader ruiters? En hoe ga je dat bepalen?
Ik ben geen Anky, kan heus een leuk rondje sturen en heb dat voorheen ook wel bewezen in de wedstrijden, maar zit ook met mijn scoliose. De meeste mensen hebben nogal last van vooroordelen als je er wat anders dan 'doorsnee' uitziet. := Dat weerhoudt mij er van om contact op te nemen met ze. Terwijl ik dat misschien anders wel zou doen. Het is voor mij sowieso een beetje een drempel om naar de wat duurdere/betere paarden te gaan in dat kader... heb al snel het idee dat mensen denken wat moet "zo iemand" nou met zo'n duur paard? :=

http://www.sporthorses.nl/advertentie/5 ... Ldl2YXvk7A

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 15:52

waarschijnlijk omdat ze graag de naam van hun fokkerij graag zouden terugvinden op wedstrijden.
Als hij je echt leuk lijkt zou ik bellen. Ze kunnen het niet gaan afdwingen dat je csi gaat lopen hé :+

Somebody_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 15:54

Faline schreef:
Deze vind ik ook aansprekend. Alleen het verhaal van dat ze uitsluitend aan iemand wordt verkocht met toekomstperspectief, weet niet helemaal hoe ik daar tegenaan moet kijken. Verkoop alleen aan a-kader ruiters? En hoe ga je dat bepalen?
Ik ben geen Anky, kan heus een leuk rondje sturen en heb dat voorheen ook wel bewezen in de wedstrijden, maar zit ook met mijn scoliose. De meeste mensen hebben nogal last van vooroordelen als je er wat anders dan 'doorsnee' uitziet. := Dat weerhoudt mij er van om contact op te nemen met ze. Terwijl ik dat misschien anders wel zou doen. Het is voor mij sowieso een beetje een drempel om naar de wat duurdere/betere paarden te gaan in dat kader... heb al snel het idee dat mensen denken wat moet "zo iemand" nou met zo'n duur paard? :=

http://www.sporthorses.nl/advertentie/5 ... Ldl2YXvk7A

Ik vrees dat ze er ook een hoop geld voor willen hebben en n.a.v. het filmpje en de beschrijving, heb ik besloten niet te gaan bellen. (https://www.youtube.com/watch?v=gqpoJjzyHao)

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 16:02

the_stig heeft niks met vertrouwen te maken, 9 van de 10 paarden zijn bij ons al goed gekeurd over keuren mag en dan is het kosten koper. een DA kan zoveel sabborteren dat wij het risico niet gaan lopen.

Seven waarom is het niet door gegaan dan dat je het dier zou rijden?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-12 16:05

Goede vraag Goos heb nooit weer iets gehoord helaas, denk doordat ze dus hebben besloten te verkopen dat had hij al aangegeven dat ze daar tussen twijfelde of de sport in of verkopen

Strohalm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 16:06

Goos_Horses schreef:
the_stig heeft niks met vertrouwen te maken, 9 van de 10 paarden zijn bij ons al goed gekeurd over keuren mag en dan is het kosten koper. een DA kan zoveel sabborteren dat wij het risico niet gaan lopen.

Seven waarom is het niet door gegaan dan dat je het dier zou rijden?

Waarom zou een dierenart saboteren?

Mijn dierenarts zou alleen maar blij voor me zijn als ik een paard laat keuren en het blijkt een gezond paard te zijn.
Als ik het paard niet graag zou hebben, zou ik hem ook niet laten keuren.
Of zie ik iets over het hoofd?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 16:08

Ik zie ook niet wat een DA er aan voordeel uithaalt om een paard af te keuren.