'Ik eet geen paardenvlees want dat is zielig'

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MandyR

Re: 'Ik eet geen paardenvlees want dat is zielig'

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 01:24

Ik vind het prima dat jij geen vlees eet, dat moet iedereen voor zich zelf weten. Ik zag alleen een verkeerde opmerking en wilde jou iets leren. Haha!

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:18

ik zei vroeger ook altijd dat ik geen paarden vlees at

maar ben er achter gekomen dat ik dus wel paarden vlees at mijn moeder had met de slager een soort code woord bedacht als ze paardenvlees wilde hebben
dus ik heb jaren paarden vlees gegeten

het is niet iets wat ik snel zelf zou kopen

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:38

dipstaartje schreef:
ik zei vroeger ook altijd dat ik geen paarden vlees at

maar ben er achter gekomen dat ik dus wel paarden vlees at mijn moeder had met de slager een soort code woord bedacht als ze paardenvlees wilde hebben
dus ik heb jaren paarden vlees gegeten

het is niet iets wat ik snel zelf zou kopen

Lekker is dat.... zoiets zou mijn moeder dan alsnog breed uitgemeten krijgen van me. Al zou ze zoiets niet doen overigens...

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:44

ik koop geen paardenvlees ik eet geen paardenvlees . alleen de gedachten al. En als iemand mijn vlees voorzet en ik kom er achter dat het paardenvlees is zal ik behoorlijk uit mijn dak gaan zacht gezegt .

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:51

en waarom dan montoya? als het een stuk koe is eet je het wel en vind je het wel normaal?

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:05

nee ik eet liever helemaal geen vlees .
ik ik zeg ook niet dat een koe of varken niet zielig is maar een paard nee dat hoeft voor mijn echt niet.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 20:23

Ik eet geen paardenvlees omdat ik het vies vind, niet om het feit dat er paard in zit.

Als we zo gaan denken...

JannemanLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 22:15

Ik eet geen paardenvlees. Als je bijvoorbeeld fast food eet zit er meestal wel paardenvlees in zoals kroketten en frikadellen enz.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 22:19

Sence schreef:
Ik eet geen paardenvlees omdat ik het vies vind, niet om het feit dat er paard in zit.

Als we zo gaan denken...

Ja? Als we zo gaan denken? Dan wat?
Dan gaan we ons misschien bewuster zijn van wat we eten? Lijkt me een gezonde gedachtengang!

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 22:40

Ninx schreef:
Sence schreef:

Als we zo gaan denken...

Ja? Als we zo gaan denken? Dan wat?
Dan gaan we ons misschien bewuster zijn van wat we eten? Lijkt me een gezonde gedachtengang!

Dan kun je bijna al het eten wel afschrijven.
Dan is het ook zielig voor de koeien, schapen, varkens en kippen etc.?

Word dan gewoon vegataries.

Maar goed, dat is mijn mening. En wie ben ik?

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 09:43

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 18:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 22:12

Sence schreef:
Dan kun je bijna al het eten wel afschrijven.
Dan is het ook zielig voor de koeien, schapen, varkens en kippen etc.?

Word dan gewoon vegataries.

Maar goed, dat is mijn mening. En wie ben ik?

Ik ben vegetarisch....... dus dat is al gefikst.
En als je dan toch vlees eet, kun je dat met mate doen... en een beetje bewust inkopen.
Dus wat meer betalen voor biologisch vlees, ipv goedkope supermarkt-rommel.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 22:46

Biologisch of niet, uiteindelijk gaan ze toch allemaal dood om geconsumeerd te worden.

Crocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 00:12

Sence schreef:
Biologisch of niet, uiteindelijk gaan ze toch allemaal dood om geconsumeerd te worden.

In dat geval: sluit ze allemaal maar lekker krap en in het pikkedonker op, geef ze niet meer te vreten dan strikt genomen noodzakelijk en trap ze desnoods de vrachtwagen richting het slachthuis in, want ... uiteindelijk gaan ze immers toch allemaal dood om geconsumeerd te worden. Wat maakt het uit.

Pfffff ......

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 12:43

Sence schreef:

Nou, het verschil zit hem in het leven wat zo'n dier heeft gehad. Biologisch, ecologisch of bio-industrie, daar zit een wereld van verschil tussen. Zou een goede reden kunnen (niks moet, maar toch) zijn om het een wel en het ander niet te kiezen.

Jij gaat ook op een dat dood, maar dan toch liever met een leuk leven achter de rug lijkt me.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 12:51

Sence schreef:

Denk je er nu echt zo over? Ofwel: maakt het je niets uit?

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 19:43

Sence schreef:

Sorry, maar dit vind ik een nogal kortzichte uitspraak zeg. Wat een meeloperij. Gooi je ook je troep op straat want het milieu is toch al niet meer schoon?

Een beter milieu begint bij jezelf. Een beter leven voor de dieren begint bij jezelf.

Ik ben zelf vegatarisch, met grote overtuiging. Ja, de beesten gaan dood voor comsumptie, moet ik het dan eten? Onder het motto 'het gebeurt toch wel?' En even het zielughe diertjes aspect buiten beschouwing gelaten; het is gewoon troep! Al het vlees dat in de supermarkt ligt... Het is gore troep en slecht voor je. Maar dat maakt je vast ook niets uit, want ach, je moet toch ergens aan dood gaan.

Trouwens, sinds ik vegetarisch ben en vrienden en familie dit zien, zijn ze er nieuwsgierig naar en maak ik ze bewuster van wat ze naar binnen werken. Ze vragen me de hemd van het lijf en geven me gelijk. Op een gegeven moment zal er één overstag gaan. Kijk, daar doe ik het ook voor. Als ik dit helemaal in mijn uppie al teweeg kan brengen in mijn naaste omgeving................

*Edit: typo.

Crumpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 18:55

Ik vind paarden onwijs leuk beesten maar ik ben een echte alleseter, dus ook eet ik paardenvlees en ik heb daar geen moeite mee.
Maar dat moet ieder voor zich bepalen ben ik van mening. Lachen

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 18:58

Ik rij paard sinds ik 4 jaar oud ben, ondertussen dus 14 jaar.
Ik heb nog nooit paardenvlees gegeten. Ik zeg dus niet dat ik het niet lust, maar ik eet het niet uit respect voor de beestjes.
De reden waarom ik geen paard eet, maar wel varken of koe?
Ik heb hier geen varkens of koeien in mijn tuin staan... Wel een paard, hond en kat, en dat eet ik simpelweg niet.

Veel mensen weten niet wat ze moeten aankruisen op de papieren van hun paard, bij de vraag: 'het paard mag voor consumptie gebruikt worden: ja/nee'
Bij mij was het niet moeilijk: simpelweg NEE
Het is misschien egoïstisch, maar ik kunnen zou er niet mee leven dat mijn paardje later op iemands bord ligt.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 19:00

Ik ben geen vegatierer, en eet elk vlees wat lust behalve paardenvlees. En waarom? Ik houd zielsveel van die dieren en kan het simpelweg niet over mijn hart krijgen om ze op te eten. Het liefste zou ik ook een vegatier willen worden alleen daar zijn mijn ouders het niet mee eens. Lachen Wel houden ze rekening met het niet willen eten van paardenvlees.

Afgelopen vrijdag is mijn lieveling ook afgemaakt.. Moet er niet aan denken om haar op te eten...

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 19:03

Dani62 schreef:
Sence schreef:

Sorry, maar dit vind ik een nogal kortzichte uitspraak zeg. Wat een meeloperij. Gooi je ook je troep op straat want het milieu is toch al niet meer schoon?

Een beter milieu begint bij jezelf. Een beter leven voor de dieren begint bij jezelf.

Ik ben zelf vegatarisch, met grote overtuiging. Ja, de beesten gaan dood voor comsumptie, moet ik het dan eten? Onder het motto 'het gebeurt toch wel?' En even het zielughe diertjes aspect buiten beschouwing gelaten; het is gewoon troep! Al het vlees dat in de supermarkt ligt... Het is gore troep en slecht voor je. Maar dat maakt je vast ook niets uit, want ach, je moet toch ergens aan dood gaan.

Trouwens, sinds ik vegetarisch ben en vrienden en familie dit zien, zijn ze er nieuwsgierig naar en maak ik ze bewuster van wat ze naar binnen werken. Ze vragen me de hemd van het lijf en geven me gelijk. Op een gegeven moment zal er één overstag gaan. Kijk, daar doe ik het ook voor. Als ik dit helemaal in mijn uppie al teweeg kan brengen in mijn naaste omgeving................

*Edit: typo.

Kort maar krachtig, het is toch zo, ofniet?
En ik heb het dan over het algemeen, niet over mijzelf.

Ik hoef ook geen vlees uit de supermarkt, ik vertrouw het niet.
Wat uiteindelijk mijn punt is: Ik eet wel gewoon vlees (nee, niet uit de supermarkt). Of het biologisch is, moet je niet aan mij vragen. Mijn oudes kopen het vlees, niet ik. Ik eet geen paardenvlees, omdat ik het vies vind. Niet zozeer omdat er paard in zit.

Ik heb ook geen zin hier verder nog op in te gaan, iedereen tegen mij en daar heb ik geen zin in. Ik ga me er niet gelukkig op voelen...

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 08:37

Sence schreef:

Wat uiteindelijk mijn punt is: Ik eet wel gewoon vlees (nee, niet uit de supermarkt). Of het biologisch is, moet je niet aan mij vragen. Mijn oudes kopen het vlees, niet ik. Ik eet geen paardenvlees, omdat ik het vies vind. Niet zozeer omdat er paard in zit.

Ik heb ook geen zin hier verder nog op in te gaan, iedereen tegen mij en daar heb ik geen zin in. Ik ga me er niet gelukkig op voelen...

Het kan aan mij liggen, maar het lijkt net alsof je jezelf in deze laatste post tegenspreekt (ten opzichte van je eerdere posts in dit topic). Maakt me niet uit hoor, maar het viel me op.

_Marisss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 08:44

Ik zelf eet geen paardenvlees, behalve dan in de frikandel. Dit is eigenlijk puur omdat ik het gewoon te duur vind, en ook niet echt lekker. Mijn honden eten trouwens wel paardenspiervlees Vingers aflikken

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 09:30

Alet74 schreef:
Sence schreef:

Het kan aan mij liggen, maar het lijkt net alsof je jezelf in deze laatste post tegenspreekt (ten opzichte van je eerdere posts in dit topic). Maakt me niet uit hoor, maar het viel me op.

Zoals ik heb gemeld ga ik er niet meer op in.
Het voelt niet prettig als iedereen ''tegen je is''.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 10:28

Sence schreef:

Ja, ik weet het, het is zo. Helaas. Het is niet 'iedereen tegen jou' hoor. Ik geef alleen aan dat ik het niet kan begrijpen dat er welnadenkende mensen op deze planeet rondlopen die dingen roepen als: 'ach, dood gaan ze allemaal, als ik het niet eet, eet een ander het wel...'. Ik kan daar zo slecht tegen omdat wij met z'n allen wél het verschil kunnen maken. Dat probeer ik aan te geven met het voorbeeld uit mijn eigen omgeving.

Ik word zooo moe van het 'ik wil wel, maar ik kan niet' principe dat zoveel mensen na lijken te streven. Walgelijk vind ik het. Mensen, leef kritisch, wordt bewust en neem je verantwoordelijkheid!

Iedereen kan een verschil maken Lachen !