Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
dipstaartje schreef:ik zei vroeger ook altijd dat ik geen paarden vlees at
maar ben er achter gekomen dat ik dus wel paarden vlees at mijn moeder had met de slager een soort code woord bedacht als ze paardenvlees wilde hebben
dus ik heb jaren paarden vlees gegeten
het is niet iets wat ik snel zelf zou kopen
Sence schreef:Ik eet geen paardenvlees omdat ik het vies vind, niet om het feit dat er paard in zit.
Als we zo gaan denken...
Ninx schreef:Sence schreef:Ik eet geen paardenvlees omdat ik het vies vind, niet om het feit dat er paard in zit.
Als we zo gaan denken...
Ja? Als we zo gaan denken? Dan wat?
Dan gaan we ons misschien bewuster zijn van wat we eten? Lijkt me een gezonde gedachtengang!
Sence schreef:Dan kun je bijna al het eten wel afschrijven.
Dan is het ook zielig voor de koeien, schapen, varkens en kippen etc.?
Word dan gewoon vegataries.
Maar goed, dat is mijn mening. En wie ben ik?
Sence schreef:Biologisch of niet, uiteindelijk gaan ze toch allemaal dood om geconsumeerd te worden.
Sence schreef:Biologisch of niet, uiteindelijk gaan ze toch allemaal dood om geconsumeerd te worden.
Dani62 schreef:Sence schreef:Biologisch of niet, uiteindelijk gaan ze toch allemaal dood om geconsumeerd te worden.
Sorry, maar dit vind ik een nogal kortzichte uitspraak zeg. Wat een meeloperij. Gooi je ook je troep op straat want het milieu is toch al niet meer schoon?
Een beter milieu begint bij jezelf. Een beter leven voor de dieren begint bij jezelf.
Ik ben zelf vegatarisch, met grote overtuiging. Ja, de beesten gaan dood voor comsumptie, moet ik het dan eten? Onder het motto 'het gebeurt toch wel?' En even het zielughe diertjes aspect buiten beschouwing gelaten; het is gewoon troep! Al het vlees dat in de supermarkt ligt... Het is gore troep en slecht voor je. Maar dat maakt je vast ook niets uit, want ach, je moet toch ergens aan dood gaan.
Trouwens, sinds ik vegetarisch ben en vrienden en familie dit zien, zijn ze er nieuwsgierig naar en maak ik ze bewuster van wat ze naar binnen werken. Ze vragen me de hemd van het lijf en geven me gelijk. Op een gegeven moment zal er één overstag gaan. Kijk, daar doe ik het ook voor. Als ik dit helemaal in mijn uppie al teweeg kan brengen in mijn naaste omgeving................
*Edit: typo.
Sence schreef:Kort maar krachtig, het is toch zo, ofniet?
En ik heb het dan over het algemeen, niet over mijzelf.
Ik hoef ook geen vlees uit de supermarkt, ik vertrouw het niet.
Wat uiteindelijk mijn punt is: Ik eet wel gewoon vlees (nee, niet uit de supermarkt). Of het biologisch is, moet je niet aan mij vragen. Mijn oudes kopen het vlees, niet ik. Ik eet geen paardenvlees, omdat ik het vies vind. Niet zozeer omdat er paard in zit.
Ik heb ook geen zin hier verder nog op in te gaan, iedereen tegen mij en daar heb ik geen zin in. Ik ga me er niet gelukkig op voelen...
Alet74 schreef:Sence schreef:Kort maar krachtig, het is toch zo, ofniet?
Wat uiteindelijk mijn punt is: Ik eet wel gewoon vlees (nee, niet uit de supermarkt). Of het biologisch is, moet je niet aan mij vragen. Mijn oudes kopen het vlees, niet ik. Ik eet geen paardenvlees, omdat ik het vies vind. Niet zozeer omdat er paard in zit.
Ik heb ook geen zin hier verder nog op in te gaan, iedereen tegen mij en daar heb ik geen zin in. Ik ga me er niet gelukkig op voelen...
Het kan aan mij liggen, maar het lijkt net alsof je jezelf in deze laatste post tegenspreekt (ten opzichte van je eerdere posts in dit topic). Maakt me niet uit hoor, maar het viel me op.
Sence schreef:Kort maar krachtig, het is toch zo, ofniet?