Paardenmensen en "Mensen met Paarden"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zammie

Re: Paardenmensen en "Mensen met Paarden"

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 15:26

tja, dat heb je nu eenmaal met een discussie Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 15:27

dus uit het verband trekken is goed in een discussie?
Of reageerde je niet op mijn berichtje? Lachen

Ik vindt het iig dan een hele discussie kapot maken

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 15:33

suleilitha schreef:
Zammie en Cassidy, wat verstaan jullie dan onder een paardenmens??? (begin nieuwsgierig te worden)

Lees de links door die eerder in dit topic genoemd worden en je hebt je antwoord.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 15:40

runningkawa schreef:
dus uit het verband trekken is goed in een discussie?
Of reageerde je niet op mijn berichtje? Lachen

Ik vindt het iig dan een hele discussie kapot maken

Dat doet iedereen in een discussie, ook jij... Jij hebt ook je eigen mening en geeft die zoals jij hem wilt geven... Prima, maar dan kun je een keer een weerwoord verwachten. Er wordt nou eenmaal van alles bij gehaald in een discussie. Ook dingen die er misschien voor jou of mij ver van af staan, maar voor iemand anders juist heel dicht bij het onderwerp staan. Heb je namelijk in het begin van dit topic ook bij mij gedaan en je walst er dan gewoon over heen, zonder het verhaal erachter te kennen. Iemand die iets meer open staat voor anderen zal daarop juist niet meteen reageren, maar het gewoon in zijn/haar waarde laten... Ook dus de setjesmensen, Nh-ers enz. enz. want die zijn er nu eenmaal en die trap je echt voor de schenen op het moment dat je zegt dat zo iemand absoluut geen paardenmens kan zijn... Daar mag je dus een mening over hebben, maar om dan meteen zo iemand naar een verdomhoekje te trappen? Lijkt me niet de juiste manier... Tenzij je iets heel anders bedoeld als ik nu bedoel?!? Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 15:41

wat heeft dit met uit het verband trekken te maken???

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 15:48

Ja die snap ik ook niet....

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 15:55

KiWiKo schreef:
wat heeft dit met uit het verband trekken te maken???

Goed lezen, staat er duidelijk in en ik vraag ook of ze misschien wat anders bedoeld, dus wachten we toch even tot RK weer reageert...
Wat is bij jullie dan uit het verband trekken?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 16:05

Je blijft maar doorhameren over die setjes enz. Dat heeft er verder helemaal niets mee te maken. Ook paardenmensen kunnen van setjes houden, maar een setje maakt je niet automatisch een paardenmens. Snappie? En dan zie ik toch echt niet hoe hier in dit topic mensen daarmee voor hun schenen getrapt worden? Als je begrijpend lezen kunt is dat in dit topic al vaker aangekaart. Looks zijn niet belangrijk voor de classificering "paardenmens". Wat je doet en hoe je je opstelt en vooral wat je voelt, een goede scheut paranormale capaciteiten (wat in mijn ogen anders is dan feeling, want dat is idd te leren) hoort daar ook bij en is daar essentieel voor. En dat kom je toch maar verdomd weinig tegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 16:09

Zucht en daar waren de setjes weer Slapen Heb net ook een dekje gekocht Bloos!
Men wordt hier niet in een hokje gedrukt, men plaatst zichzelf in een hokje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 16:12

ik zet net als de mensen boven me de vraagtekens over wat het te maken heeft met uit zijn verband trekken...
Jou stukje gaat over je mening geven, prima, alleen maar leuk Ja
Ook, nee vooral, als er weerwoord komt.
Maar dat heeft dus niks te maken met mensen woorden in de mond leggen, zeggen dat dit en dat er staat terwijl het niet zo is...en gewone hele zinnen verdraaien... en het blijven zeveren over stetjes en sigaren...terijl er heel duidelijk miljoen keer staat geschreven dat dat niet de definitie is van mens met paard of paarden mens...
En ja dan vraag ik me af, kunnen sommige het niet begrijpen, of vinden ze het leuker wat te lopen etteren

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 16:15

Cassidy schreef:
Je blijft maar doorhameren over die setjes enz. Dat heeft er verder helemaal niets mee te maken. Ook paardenmensen kunnen van setjes houden, maar een setje maakt je niet automatisch een paardenmens. Snappie? En dan zie ik toch echt niet hoe hier in dit topic mensen daarmee voor hun schenen getrapt worden? Als je begrijpend lezen kunt is dat in dit topic al vaker aangekaart. Looks zijn niet belangrijk voor de classificering "paardenmens". Wat je doet en hoe je je opstelt en vooral wat je voelt, een goede scheut paranormale capaciteiten (wat in mijn ogen anders is dan feeling, want dat is idd te leren) hoort daar ook bij en is daar essentieel voor. En dat kom je toch maar verdomd weinig tegen.

hahaha, heb nu welgeteld 1 keer het woord setjes in mijn posten gebruikt en dat wordt dan ook nog eens verkeerd geinterperteerd...Heb gezegd dat het niets te maken heeft met setjesmens zijn of NH-er of wat dan ook..
Dat er mensen tegen de schenen worden getrapt merk je toch door dit hele topic heen, enkel en alleen omdat iemand die inde ogen van sommigen anders is never nooit niet een paardenmens kan zijn..
Om het even wat te verduidelijken: in het begin van dit topic gaf ik ook al aan hoe ik over de term paardenmens dacht en dat was niet mogelijk, want een paardenmens wordt zo geboren en leert niets bij en zal nooit wat verkeerds doen. ga echt niet het hele topic doorspitten om de berichten hier weer te quoten... Lees dan zelf maar weer vanaf het begin...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 16:17

Zammie............ wat is nou eigenlijk je probleem?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 16:19

enkel en alleen omdat iemand die inde ogen van sommigen anders is never nooit niet een paardenmens kan zijn

ik vind juist dat er in het topic aan wordt gegeven dat bij alles een paardenmens kan zitten
Zowel bij de persoon die een paard 24 op stal laat staan, aar ook 24 buiten.
Dat het daar dus allemaal niets mee te maken heeft.

Er word ook niet gezegd dat een paardenmens niet bij leert, er wordt gezegd dat hij instinctief uit de basis goed geageerd...dat heeft niets te maken met niet bij kunnen leren

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 16:20

runningkawa schreef:
ik zet net als de mensen boven me de vraagtekens over wat het te maken heeft met uit zijn verband trekken...
Jou stukje gaat over je mening geven, prima, alleen maar leuk Ja
Ook, nee vooral, als er weerwoord komt.
Maar dat heeft dus niks te maken met mensen woorden in de mond leggen, zeggen dat dit en dat er staat terwijl het niet zo is...en gewone hele zinnen verdraaien... en het blijven zeveren over stetjes en sigaren...terijl er heel duidelijk miljoen keer staat geschreven dat dat niet de definitie is van mens met paard of paarden mens...
En ja dan vraag ik me af, kunnen sommige het niet begrijpen, of vinden ze het leuker wat te lopen etteren

Ik ben niet aan het etteren. Geef duidelijk in mijn post aan dat ik de setjes enz. niet van belang vind.. Maar het gaat hier dus enkel en alleen om de setjes, als ik het goed begrijp? Tja, dan kan ik inderdaad beter ophouden met posten, want heb echt totaal niets met setjes, ben nogal functioneel ingesteld en dus ook met het materiaal wat ik in, op en rondom mijn paarden gebruik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 16:21

zeg ik dat jij ettert dan?

en hoe vaak moet er staan dat het NIET om setjes gaat...staat zelfs al op de eerste bladzijde als ik me goed herriner....
Goed lezen lijkt ook wel een probleem soms Haha!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-06-08 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 16:21

KiWiKo schreef:
Zammie............ wat is nou eigenlijk je probleem?

Heb geen probleem, vind zo'n discussie op zijn tijd wel leuk en aangezien het hier toch geen weer is om wat anders te doen als achter m'n pc te zitten reageer ik dus..

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 16:23

runningkawa schreef:

en hoe vaak moet er staan dat het NIET om setjes gaat...staat zelfs al op de eerste bladzijde als ik me goed herriner....

Tja, er zijn op dit moment weinig anderen die aan het posten zijn in dit topic en ik had echt het idee dat je op mij doelde met etteren... Is niet zo? dan hierbij mijn excuses...

KiWiKo

maar waar maak je je dan zo druk om ???

Charlotte_F

Ik ben het eigenlijk totaal niet met je eens. Uiteraard zit het 'm niet in de spullen.

Maar ik ben juist van mening dat er juist steeds meer paardenmensen komen. De 'oude' generatie wil nog welleens té nuchter zijn. Ik ben zelf ook geen watje met mijn beesten, ik ben super lief voor ze, ze krijgen een Hilton behandeling zo ongeveer, maar als ze niet luisteren krijgen ze op hun donder. Alles leuk en aardig, maar er zijn grenzen.
Maar over het totale stalmanagement vind ik de paardenmensen waar ik denk dat jij op doelt zoals ik al zei vaak (let op, niet altijd)té nuchter. Deze mensen zijn namelijk niet gewend aan al die poes pas. Ze kopen een knol, rijden, is te braaf dan is het fijn, 'doet ie het niet' dan krijgt ie op zijn donder. Maar waarom doet het paard het niet? En kun je wel zomaar een zadel op die knol gooien? Vragen die die mensen zich vaak niet stellen.

Ik ben het met je eens dat er genoeg mensen zijn die gedachteloos een paard kopen en alleen aan het uiterlijk denken. Maar daar tegenover heb je ook mensen die het wél uitmaakt. Zij laten hun zadel aanpassen aan hun paard, wat een hoop problemen kan voorkomen. Gaan naar clinics en nemen les. Zij willen zich verbeteren. Dit worden paardenmensen.

Zelf kom ik gewoon van een rijtjeshuis, met twee ouders die wel gek van beesten zijn, maar niet in de paarden zitten. Maar wij willen het wel zo goed mogelijk doen. Wij verdiepen ons in de paarden, medisch, rijtechnisch etc etc.
Zouden wij dan mensen met paarden zijn? Ik vind van niet. Ik voel wanneer het niet goed zit met mijn paard en ik roep dan hulp in. Genoeg paardenmensen die het zelf zouden 'oplossen', wat zeker niet altijd de beste keuze is.

Zoals ik al zei, er zijn genoeg mensen die zomaar een paard kopen, en zich er totaal niet in verdiepen. Maar ik denk dat paardenmensen soms ook te kortzichtig kunnen zijn. (bijv. vertelde een zeer bekende paardenman mij dat hij röntgenfoto's zo'n onzin vond.. en zo heb ik wel meer voorbeelden)
Ik vind dat er dus ook mensen met paarden zijn, die paardenmensen worden. Lachen

Charlotte_F

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 16:24

oh, met je bedoel ik dus de TS voordat ik me in de discussie stort Knipoog

Cassidy

@ Zammie, als je reageert om de tijd te doden, zou ik je toch willen adviseren om die tijd te besteden om dit topic nog eens door te lezen. Ook al heb je daar geen zin in...Lips are sealed
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 28-06-08 16:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

KiWiKo schreef:
Barmat bedoeld niet wat voor een spullen je hebt, er zijn ook echt wel paardenmensen met complete anky setjes en alleen maar cavallo broeken........

Het gaat er niet om WAT je hebt en HOE je het dier verzorgd c/q huisvest maar HOE je met het dier omgaat...

Dus die stal is niet intressant, het land is niet intressant, de kleding en de setjes zijn niet intressant........ het enige dat intressant is is dat de paardenmens in een oogopslag ziet hoe de bui van het paard vandaag is, of het zich wel of niet lekker voelt en dat niet alleen bij het enigste eigenste paard maar ook bij dat paard waar diegene toevallig langsloopt

een paardenmens doet instinctief het goede Lachen

voor de duidelijkheid, pagina 2 Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 16:26

Zammie schreef:
runningkawa schreef:

Tja, er zijn op dit moment weinig anderen die aan het posten zijn in dit topic en ik had echt het idee dat je op mij doelde met etteren... Is niet zo? dan hierbij mijn excuses...

er zijn in die 25 pagina's wel iets meer namen voorbij gekomen Haha!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 16:29

Charlotte_F schreef:
Ik vind dat er dus ook mensen met paarden zijn, die paardenmensen worden. Lachen

En daar ben ik het niet mee eens. Je bent en blijft mens met paard, maar met meer ervaring. Een paardenmens heeft bij de meeste vreemde paarden in zijn omgeving de klik. Gaat desnoods midden in de nacht uit zijn bed en 50 km rijden omdat hij het gevoel heeft dat er iets niet goed is met een paard, en vind dat paard dan idd zwaar ziek in zijn stal, of vindt het vastgerold in zijn stal, of op drie benen in het land. Dat zijn paardenmensen, met een scheut paranormaliteit, met de feeling (en nu gebruik ik het woord zelf) om over afstanden dingen te voelen. Dat heb ik niet, en ik durf zomaar te beweren dat jij dat ook niet hebt.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 16:31

runningkawa schreef:
KiWiKo schreef:
Barmat bedoeld niet wat voor een spullen je hebt, er zijn ook echt wel paardenmensen met complete anky setjes en alleen maar cavallo broeken........

Het gaat er niet om WAT je hebt en HOE je het dier verzorgd c/q huisvest maar HOE je met het dier omgaat...

Dus die stal is niet intressant, het land is niet intressant, de kleding en de setjes zijn niet intressant........ het enige dat intressant is is dat de paardenmens in een oogopslag ziet hoe de bui van het paard vandaag is, of het zich wel of niet lekker voelt en dat niet alleen bij het enigste eigenste paard maar ook bij dat paard waar diegene toevallig langsloopt

een paardenmens doet instinctief het goede Lachen

voor de duidelijkheid, pagina 2 Lachen

ja en? Wat bedoel je hier nu mee?