Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

shan schreef:Het moet niet gekker worden hoor.
Natuurlijk praat ik tegen mijn paard!
En dat jij die tractor eng vind dat merkt hij toch wel!
Ook al zeg je helemaal niets.
Ik vind het klinklare onzin eigenlijk!

_Madelonn_ schreef:shan schreef:Het moet niet gekker worden hoor.
Natuurlijk praat ik tegen mijn paard!
En dat jij die tractor eng vind dat merkt hij toch wel!
Ook al zeg je helemaal niets.
Ik vind het klinklare onzin eigenlijk!
Helemaal mee eens!
.Miss_Maya schreef:Ohja de hele tijd zelfs!
Als ik nu met haar het bos in ga gedraagd ze zich echt hilarisch!
En lachen dat we samen dan doen
Nee haha maar ik praat wel tegen haar
... hoe stom dat ook kan overkomen
of dan stappen we rustig en ga ik een soort cabaret voorstelling verzinnen
typetjes nadoen of een accent creëren en dat voer ik dan uit tegen me paar terwijl ik erop zit.
Wat ze ervan vindt, geen idee. Ik denk wel, dat als er iets engs aankomt zoals bijv een tractor, en je gaat geruststellend praten tegen je paard, dat het per paard verschilt hoe hij/zij reageert. Voor de 1 is het misschien een reden om in paniek te raken ('oeeh, baasje kalmeert me, waar moet ik bang voor zijn??'), voor de ander is het misschien juist kalmerend ('oeeh, iets engs, maar baasje praat zo rustig, dan zal het wel goed zijn'). MarjonTampon schreef:Ik praat TEGEN mijn paard, niet MET mijn paard. Ik verwacht ook geen antwoord terug.
Je hebt helemaal gelijk.
).
Maar bij het poetsen bijvoorbeeld: we gaan u mooi maken hé, en je gaat toch braaf zijn hé in de lessen? Maar ja je bent gewoon het beste paard! Mijn paard hoeft niet te weten wat ik vertel maar bij het praten zelf ben je vaak ontspannen en dat komt ook zo over op je paard.