Het Reading Experiment - Deel 1 (3 rondes)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mocca

Re: Het Reading Experiment - Nieuwe ronde op blz. 23.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 17:44

Slimmerik, in de openingspost staat duidelijk dat het niet de bedoeling is om informatie te geven over de foto's, ookal weet jij wel om welk dier het gaat.

Citaat:
Het is niet toegestaan deelnemers te contacten met informatie over de dieren die op de foto’s staan. Graag dan ook geen reacties als “Ooooowwww wat leuk dat ook paard X van persoon Y meedoet!” De bedoeling van dit experiment is dat de deelnemers blind mee kunnen doen, zonder informatie vooraf.

Het is prima dat jij weet welk dier het is, en dan sla jij die foto over. Maar nu verpest je het voor anderen.
Als je je in het vervolg niet aan de regels wilt of kunt houden is het misschien beter dat je dit topic voortaan overslaat. Lachen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 17:46

Ik had het al aangepast mocca. Moet jij bij de openingspost ook even doen. Ik herkende het dier niet in dit geval maar kon nav de foto de eigenaar gemakkelijk achterhalen. Iets wat iedereen kan. Ze zijn gewoon knullig geuploaded.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 17:49

Fijn, ik heb de openingspost ook gelijk aangepast. Lachen

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 06:04

Ik ga echt proberen om te achterhalen waar die foto's vandaan komen. Dan is de lol er voor mij af. En ik vindt dat mensen die dat wel doen en dus op die manier een 'reading' proberen te geven alleen zichzelf in de maling nemen.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 09:02

frysogeen schreef:
Ik heb de vos gekozen, 5e foto. Ben maar een leek,gewoon om te proberen hoor Vork

Dit paard (merrie?) is rond of onder de 10 jaar, vriendelijk van karakter, jong van geest. Wordt gebruikt voor sgw/ springen? Houdt erg van bosritten. Dit paard wil graag aandacht van mensen,zoekt toenadering. Is voorzichtig met mensen zoekt vertrouwen. Heeft meerdere eigenaren gehad, stuk of 3? Wil graag goed voor je zijn/ doen. Het is een paard met karakter.

Het paard is een ruin en is inmiddels 18 jaar oud, genaamd Icarus. (foto is ong 2 jaar geleden gemaakt) Tis inderdaad en vriendelijk dier en jong van geest. Ik spring er nu inderdaad mee en wil in september een start maken in het SGW. Boscrossen is inderdaad favoriet.
Icarus wil wel aandacht, maar alleen als het hem zelf uitkomt. Ik vind het grappig dat je zegt dat hij voorzichtig is met mensen en op zoek is naar vertrouwen. Dat klopt inderdaad. Icarus is eenkennig en hij zoekt echt steun bij je. Ik heb altijd gezegd dat wanneer autisme bij dieren bestaat dan is Icarus er 1. Voor zover ik weet ben ik de 3e eigenaar en dat zal ook wel zo blijven.
Wil je erg bedanken voor je reading en vind het knap dat je dit uit een foto kunt halen….

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 10:05

Kunnen we op die vos na deze ronde een week verlengen?

____

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 13:58

Wat grappig Egna, het klopt nog best redelijk!
Misschien heb ik wel talent? Knipoog

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 17:02

Ja, ik kon er echt dingen uithalen die klopten. Nieuw talent is ontdekt....

Abel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 06:02

Ik moet zeggen dat de belangstelling hier oorverdovend is. Eindelijk is het voor iedereen duidelijk dat het inderdaad onzin is ?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 06:03

De meesten zijn op een ander forum verder gegaan, waar geen lui zitten die het voor anderen verpesten Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 07:00

Het is jammer dat het wederom dood bloedt. Mede door 'gezellige' opmerkingen als die van Abel gaat dit topic langzaam weer richting een discussietopic, waar het uiteraard NIET voor bedoeld was.

Ik ga even in overleg met de mods voor een vervolg.

Abel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 07:21

Dat ligt niet aan mijn opmerking. Voor mijn opmerking waren er 4 posten in 2 weken. Er is simpelweg geen intresse.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 07:54

Ik zei niet dat het door jouw post kwam, ik zei dat het MEDE kwam door posts ALS die van jou.

En deels inderdaad ook wel doordat de sensatie er ondertussen af is die veel mensen erachter zochten, en het daardoor niet meer zo interessant was als in het begin. Wie zal het zeggen?

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 10:35

Er is absoluut wel intereresse. In ieder geval wel bij mij vandaan. Ik vind alleen de opmerkingen die gemaakt worden in het topic heel vervelend en ben inderdaad ergens anders heen gegaan om dit te oefenen.
Het is niet leuk dat als jij iets aan het ontwikkelen bent een ander het afdoet als 'onzin'. Want Abel, als je het onzin vind kom je hier toch lekker niet buurten?

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 10:43

Inderdaad wat Malenka zegt, als mensen het inderdaad niet wat vinden dan snap ik niet waarom ze dit toppic bezoeken en post plaatsen. Jammer dat er deze ronde weinig deelname was. Ik ben in ieder geval wel blij met mijn reading. Ik kon er echt wel dingen uithalen die overeen kwamen met mijn paard. Ik heb ook bewust dit toppis gemeden zodat men de foto niet zo makkelijk kon herleiden.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 10:44

nou ik ga een poging wagen. (alweer...)

Hopenlijk krijg ik er deze keer meer uit. ik heb namenlijk meer met koudbloeden wan warmbloeden maargoed..

jullie lezen het zo wel Knipoog

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 10:54

2e paard

nog niet zo heel erg oud (+- 10 jaar)

er word veel recreatief mee gereden. dit vind hij ook leuk.
Zijn schouders zijn een beetje stijf op het moment en volgens mij drukt het zadel een beetje op de schouder/schoft.
staat hij veel op de wei? volgens mij wel. hij vind het leuk om zo af en toe lekker maf te doen met andere paarden. ookal is hij wle heel serieus verder.
Ik zie hem ook springen. doet hij dat veel? of heeft hij dat veel gedaan? dat vind hij leuk.
hij is heel koel in zijn kop maar kan ook soms wel eens een geintje uithalen op buitenrit. (volgensmij vind de eigenaar dit ook op zijn tijd wel grappig)

ik krijg niet veel meer binnen (ik ben ook zelf ziek op het moment en ik kan het beter als ik ook direct dingen kan vragen aan de eigenaar en dus bevesteging kan krijgen van de eigenaar)

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 11:15

Oke dan, ik ook maar even.

1e paard:
Ik moet zeggen dat dit een hele rare ervaring was. Ik heb het niet eerder op deze manier gedaan en ik ben dus benieuwd of het ook wel klopt.

Lief. Ik mis iemand. Echt heel erg. Heel erg. Ik moet een nieuw vriendje zoeken. Waarom laten ze me niet meer buiten? {paard heeft veel en lang op stal gestaan?}
Ik ben een vrolijk paard en wil altijd met iedereen aan het werk. Soms vinden ze mij veel te druk. Maar dan vind ik het gewoon erg leuk. Mijn baasje is wel een paar keer van mij af gevallen. Maar gelukkig is ze niet zo heel bang.
Mag ik met jou mee naar huis? Leuk!
Een nakomeling van mij (of van de eigenaar?) doet het nu erg leuk. Dat is ook zo'n lieverd. Ik houd dat wel een beetje in de gaten hoor. Je kunt ze toch niet zomaar los laten. Maar alles gaat goed. Ook met mij wel. Ik mis wel wat hoor. Zullen we nu weer gedag zeggen? Dan kan ik daar even gaan kijken of het allemaal wel goed gaat. Ja, want ze hebben me wel nodig hoor. Echt waar. Doei.
Ik voel spanning, opwinding. Dit paard kan erg veel indruk maken en loopt geweldig opgericht. Wel is er dan wat spanning in de rug en dus lijkt het mij verstandig voor dit paard om wat omlaag gereden de worden. Hij wil alles in de gaten houden... maar dat kan nou eenmaal niet altijd en daar moet hij zich bij neer leren leggen.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 12:02

Nou toch maar een poging met deze paar foto's.

Foto 5 van het 3de paard de vos.

Spoiler:
Is een inzich zelf gekeerd en terug getrokken paard.
Laat nieuwe mensen niet heel makkelijk toe. Is geen wan trouwen maar meer omdat hij liever vast houdt aan het vertrouwde.
Denk dat het een vrij jonge merrie is van een jaar of 4/5.
Heeft een fijn leven. En geniet van de aandacht die haar wordt gegeven, ook al lijkt het soms van niet.
Heeft een hele fijne jeugd gehad. En lang in een koppel gestaan. Voelt niet alsof ze in de opfok heeft gestaan.
Is ze iets later ingereden?
Ze is nu nog bezig met de basis.
Ze vindt springen heel leuk maar doet dat erg weinig.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 16:22

De vos heeft weinig nut meer, die eigenaar heeft zich al te vroeg bekend gemaakt Clown

Ik ben trouwens wel in voor een nieuwe ronde op een nieuw forum, een gratis forum is zo aangemaakt, en hebben we geen last van mensen die de sfeer verzieken Knipoog

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 16:24

Hahaha sorry heb ik daar overheen gelezen. Hahaha.

Maar ik ben ook wel in voor een nieuwe ronde op een eventueel nieuw forum. Hou me aanbevolen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 16:27

In overleg met Mocca besloten dat we nog even doorgaan hier Knipoog

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 16:30

Dan maar de kat (zwarte)

Spoiler:
Is een oudere poes van een jaar of 9/10.
Is een heel eigen gereid ding, die ontzettend van aandacht houdt maar wel op haar voorwaardes.
Zit momenteel niet helemaal lekker in zijn vel (of zou ik dat zelf zijn?)
Heeft poezenvriendjes enis gek op een bruine hond?

IKbenEllen

Re: Het Reading Experiment - Nieuwe foto's op blz 18.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 18:22

Afbeelding

Ik maak me bekend, dit is mijn lieve schatje Waldo Haha!
Bedankt voor het kletsen met hem, hierbij mijn mening hierover Knipoog

Malenka schreef:
Lief. Ik mis iemand. Echt heel erg. Heel erg. Ik moet een nieuw vriendje zoeken. Waarom laten ze me niet meer buiten? {paard heeft veel en lang op stal gestaan?}
Ik ben een vrolijk paard en wil altijd met iedereen aan het werk. Soms vinden ze mij veel te druk. Maar dan vind ik het gewoon erg leuk. Mijn baasje is wel een paar keer van mij af gevallen. Maar gelukkig is ze niet zo heel bang.
Mag ik met jou mee naar huis? Leuk!
Een nakomeling van mij (of van de eigenaar?) doet het nu erg leuk. Dat is ook zo'n lieverd. Ik houd dat wel een beetje in de gaten hoor. Je kunt ze toch niet zomaar los laten. Maar alles gaat goed. Ook met mij wel. Ik mis wel wat hoor. Zullen we nu weer gedag zeggen? Dan kan ik daar even gaan kijken of het allemaal wel goed gaat. Ja, want ze hebben me wel nodig hoor. Echt waar. Doei.
Ik voel spanning, opwinding. Dit paard kan erg veel indruk maken en loopt geweldig opgericht. Wel is er dan wat spanning in de rug en dus lijkt het mij verstandig voor dit paard om wat omlaag gereden de worden. Hij wil alles in de gaten houden... maar dat kan nou eenmaal niet altijd en daar moet hij zich bij neer leren leggen.

Lief is ie ZEKER, voor alles en iedereen Haha!
Bij mijn weten mist ie niemand, hooguit z'n moeder, mar dat vind ik wel erg vaag. Er is geen vriendje van hem weggegaan ofzo. Ik ben zijn eerste eigenaar na de fokker, maar kan me niet voorstellen dat ie die zou missen Haha! Haha! Haha!
Waldo komt dagelijks buiten, is nooit voor langere tijd op stal gemoeten.

Druk Clown ja daar schiet je raak Haha! . Waldo is een EI als je er langs staat, maar zo gauw je er op zit is ie vrij heet en zeer sensibel. Wil inderdaad altijd wel werken, en is 100% eerlijk. Baasje is nog nooit van hem afgevallen Haha! maar hij heeft al wel een paar streepjes Knipoog

Mag ik met jou mee naar huis? Leuk! is ECHT iets wat ie zou kunnen zeggen Haha!
Als hij van de wei naar zijn stal loopt (dat gaat bij ons los in een groep) gaat ie vaak nog een wandelingetje door de manege maken. Vindt ie gezellig Haha! Haha! Haha!

Waldo heeft geen nakomelingen, wel veel (half)broertjes en (half)zusjes waar ie direct contact mee heeft omdat ze samen in de wei staan. Met de meeste kan ie het ook goed vinden, maar hij is zowiezo heel sociaal en vrolijk.

Spanning, opwinding, ja dat hebben we er met rijden allemaal bij (gehad). Gelukkig gaat het steeds beter.
Het is echt een hele knappe heer om te zien (ben ook echt voor zijn uiterlijk gevallen in de eerste instantie), en kan ook leuk lopen. Het is echt een elastiekje, nu redelijk makkelijk naar beneden te rijden (omdat ie beter kan ontspannen nu). Alles in de gaten houden... mwah...nee.. hij kan de aandacht goed bij mij houden.

Ik zeg altijd: het is een shetlander in een verkeerd lichaam Haha! Op het moment dat deze foto gemaakt is zag ie zijn shetlander vriendje staan, hij was al helemaal blij Haha!

NOG EVEN EEN VRAAGJE VOOR PEELIE: bedoel je met 2e paard Waldo? Of het paard wat erna komt?

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 18:38

Volgende ronde ga ik het weer proberen, lukte me nu niet echt om mijn hoofd leeg te maken dus kwamen er steeds allemaal dingen in mn hoofd waar ik over zit te malen, maar dat is zo goed als opgelost dus hoop dat het de volgende ronde weer gaat lukken Knipoog