Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
slimmerik schreef:nikkiej_86 schreef:
Hebben we al zo vaak gedaan maar die doen niks
Dus ik zou zeggen ga erheen en kijke met je eigen ogen;) en ga er lekker foto's van maken
Dan moet je toch eens vragen stellen bij je eigen deskundigheid als die niks doen. Maar dit blijft een welles nietes spelletje en je blijft maar vuil spuiten dus ik trek me maar terug uit deze discussie met jou..... Ben de oudste en de wijste ten slotte
Marigold schreef:nee maandag worden ze verplaatst.
dat mag ook wel, ze vertrappen dit hele weitje.
Karl66 schreef:Als jij je hond een gebroken poot schopt en bij de DA zegt dat hij van de trap gevallen, dan valt dat moeilijk te bewijzen en kunnen ze er ook niks aan doen.
Citaat:Maar als jij als boer een paard met een gebroken been voor de dekdienst blijft gebruiken, beweert dat je het nooit gezien hebt en daarom medische zorg hebt onthouden, dan heb je als boer echt wel een probleem.
lique schreef:en als het dan toch zon klootzak is als nikkiej zegt.....wat doe jij daar dan?en ben het wel met slimmerik eens....
odettelover schreef:Marigold schreef:nee maandag worden ze verplaatst.
dat mag ook wel, ze vertrappen dit hele weitje.
hij zou ze vandaag toch halen
slimmerik schreef:Ben de oudste en de wijste ten slotte
Chrystal-gek schreef:slimmerik schreef:Ben de oudste en de wijste ten slotte
Dat betwijfel ik ten zeerste...
Deed jij jouw naam nu maar eer aan, ipv je ogen en oren sluiten als jij je het niet kan voorstellen.
Nogmaals, soms is het niet het niet willen, maar het niet kunnen.
slimmerik schreef:
Nee dus....ook al zo'n boktroddel. Ik neem aan dat alleen de paarden die ziek en verzwakt zijn eruit gehaald zijn....
Cer schreef:Karl66 schreef:Als jij je hond een gebroken poot schopt en bij de DA zegt dat hij van de trap gevallen, dan valt dat moeilijk te bewijzen en kunnen ze er ook niks aan doen.
Dat bedoel ik. En als de buurvrouw dat gezien heeft, en zegt dat ik een dierenmishandelaar ben, heeft ze gelijk. En dan wordt ze dus voor leugenaar uitgemaakt...Citaat:Maar als jij als boer een paard met een gebroken been voor de dekdienst blijft gebruiken, beweert dat je het nooit gezien hebt en daarom medische zorg hebt onthouden, dan heb je als boer echt wel een probleem.
Ligt eraan of hij merries van buiten dekt, of voor eigen gebruik.... en met of zonder papier...
Toen ik jong was, ben ik ook wel eens getuige geweest van een paardje wat een paar dagen in de wei heeft gelegen. De stalhouder noemde haar lui en verwend. De eigenaren vertrouwde het niet en de conclusie van de DA was een gebroken been. Is nooit wat mee gedaan....
Ik heb er geen foto's van, de eigenaren waren slappe zakken, en de staleigenaar dronk fluitend nog een biertje..
Het is voor de DB/AID/wie-dan-ook lastig om echt in te grijpen, en ik kan me goed voorstellen dat omstanders er soms een beetje moedeloos van worden.
Marigold schreef:het was geen bokt roddel dat hij zew vandaag ging halen, het was wat de burgemeester gister op tv zei.
maar in de krant stond dat het maandag werdt, en bokkers nicky-86 en vriendinnen hebben het ook persoonlijk van de boer gehoord!
Karl66 schreef:op de koop toe de boel ook nog graag opblazen zoals op bokt wel vaker gebruikelijk is.
Karl66 schreef:Crystal, het heeft niks met ogen en oren sluiten te maken.
Zoals we al duizend keer in dit topic hebben gezegd, is het niet aan ons om een volksgericht te beginnen. Laat het aan de AID en het openbaar ministerie over om te kijken of er een zaak tegen deze boer is en laat het aan de rechter over om te oordelen wat de straf moet zijn.
Er zit een groot verschil om via de rechtmatige weg iemand te straffen en elkaar opstoken om iemand op zijn minst zwart te maken en zoals je in sommige posts kan lezen zelfs lichamelijk iets aan te doen.
slimmerik schreef:Ik vind het trouwens knap dat een hengst met een gebroken voorbeen nog merries dekt.... Volgens mij gaat zo'n beest erbij liggen.....
Als hij toch dekt heeft hij géén gebroken been of hij heeft er totaal geen last van (dat lijkt me trouwens sterk).
Cer schreef:Ligt eraan of het een voorbeen of achterbeen is, en wat voor een breuk het is..
Ik heb een renpaard ook nog wel es op de foto zien staan (en zien rennen) met een gebroken been (foto stond in de jaren 80 in de Panorama, lekker fris)...