Help de paarden uit Friesland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Karl66

Re: Help de paarden uit Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 22:34

Crystal, als ze werkelijk opdracht hebben gegeven om dieren af te laten maken dan zouden ze nooit zomaar weg zijn gegaan. Op zijn minst hadden ze dan dat deel van de dieren meegenomen waarvan ze vonden dat die teveel waren waardoor er te weinig verzorging was.

Ik zou zeggen vraag Arabesk of Morrie hier op bokt maar eens hoe ze dat aanpakken.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 22:34

nee maandag worden ze verplaatst.
dat mag ook wel, ze vertrappen dit hele weitje.

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 22:35

slimmerik schreef:
nikkiej_86 schreef:

Hebben we al zo vaak gedaan maar die doen niks
Dus ik zou zeggen ga erheen en kijke met je eigen ogen;) en ga er lekker foto's van maken Haha!

Dan moet je toch eens vragen stellen bij je eigen deskundigheid als die niks doen. Maar dit blijft een welles nietes spelletje en je blijft maar vuil spuiten dus ik trek me maar terug uit deze discussie met jou..... Ben de oudste en de wijste ten slotte Schijnheilig

Oudste wel wijste zal ik zeker niet zeggen want er zijn nog altijd meer mensen het met mij eens danmet jou!!
En ik heb genoeg dingen bij hem met men eigen ogen gezien!
En jij niet
Dus laten we maat niet stoer gaan praten over wie er ouder en slimmer is want juist als je zoiets zegt vind ik je nog al zeer KINDERACHTIG overkomen
Maar ik ik houd ook met de discussie met jou komt dat goed uit Knipoog
Want je weet niet hoe het er daar aan toe gaat dus je kan moeilijk er wat over zeggen Doeg "slimmerik"

EDIT: Mijn profiel ziet er gelukkig ook een stuk volwassener uit Haha!

Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 22:36

Marigold schreef:

hij zou ze vandaag toch halen

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 22:37

Alleen zijn de bokkers die het met jou eens zijn die enkelingen die met eigen ogen hebben gezien hoe de situatie bij die boer is en die veeeeeel meer verstand van zaken hebben dan de inspecteurs van de AID en voor de rest zijn het mensen die elkaar napraten en alles alleen van horen zeggen hebben en op de koop toe de boel ook nog graag opblazen zoals op bokt wel vaker gebruikelijk is.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 22:38

Karl66 schreef:
Als jij je hond een gebroken poot schopt en bij de DA zegt dat hij van de trap gevallen, dan valt dat moeilijk te bewijzen en kunnen ze er ook niks aan doen.

Dat bedoel ik. En als de buurvrouw dat gezien heeft, en zegt dat ik een dierenmishandelaar ben, heeft ze gelijk. En dan wordt ze dus voor leugenaar uitgemaakt...

Citaat:
Maar als jij als boer een paard met een gebroken been voor de dekdienst blijft gebruiken, beweert dat je het nooit gezien hebt en daarom medische zorg hebt onthouden, dan heb je als boer echt wel een probleem.

Ligt eraan of hij merries van buiten dekt, of voor eigen gebruik.... en met of zonder papier...

Toen ik jong was, ben ik ook wel eens getuige geweest van een paardje wat een paar dagen in de wei heeft gelegen. De stalhouder noemde haar lui en verwend. De eigenaren vertrouwde het niet en de conclusie van de DA was een gebroken been. Is nooit wat mee gedaan....
Ik heb er geen foto's van, de eigenaren waren slappe zakken, en de staleigenaar dronk fluitend nog een biertje..

Het is voor de DB/AID/wie-dan-ook lastig om echt in te grijpen, en ik kan me goed voorstellen dat omstanders er soms een beetje moedeloos van worden.

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 22:38

lique schreef:
en als het dan toch zon klootzak is als nikkiej zegt.....wat doe jij daar dan?en ben het wel met slimmerik eens....

Om even te kijken hoe het met de paarden ging??denk je ook niet??
En trouwens er zijn genoeg bokkers die het met mij eens zijn dus ja ik hoef JOU mening niet eens:D
En er waren meer bokkers die het ook een eikel vinden dus ja Knipoog
Maar was net opgehouden met de discussies dus sorry Knipooglees maar terug wat ik daar heb meegemaakt Lachen word jij ook vast wel vrolijk van:S

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 22:39

odettelover schreef:
Marigold schreef:

hij zou ze vandaag toch halen

Nee dus....ook al zo'n boktroddel. Ik neem aan dat alleen de paarden die ziek en verzwakt zijn eruit gehaald zijn....

Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 22:39

ze zijden het op het nieuws hoor dus is het geen bokt roddel

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-06 22:40

slimmerik schreef:
Ben de oudste en de wijste ten slotte Schijnheilig

Dat betwijfel ik ten zeerste...
Deed jij jouw naam nu maar eer aan, ipv je ogen en oren sluiten als jij je het niet kan voorstellen.

Nogmaals, soms is het niet het niet willen, maar het niet kunnen.

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 22:41

Chrystal-gek schreef:
slimmerik schreef:
Ben de oudste en de wijste ten slotte Schijnheilig

Dat betwijfel ik ten zeerste...
Deed jij jouw naam nu maar eer aan, ipv je ogen en oren sluiten als jij je het niet kan voorstellen.

Nogmaals, soms is het niet het niet willen, maar het niet kunnen.

Thnx

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 22:41

slimmerik schreef:

Nee dus....ook al zo'n boktroddel. Ik neem aan dat alleen de paarden die ziek en verzwakt zijn eruit gehaald zijn....

Dat stond in de krant....

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 22:42

Cer schreef:
Karl66 schreef:
Als jij je hond een gebroken poot schopt en bij de DA zegt dat hij van de trap gevallen, dan valt dat moeilijk te bewijzen en kunnen ze er ook niks aan doen.

Dat bedoel ik. En als de buurvrouw dat gezien heeft, en zegt dat ik een dierenmishandelaar ben, heeft ze gelijk. En dan wordt ze dus voor leugenaar uitgemaakt...

Citaat:
Maar als jij als boer een paard met een gebroken been voor de dekdienst blijft gebruiken, beweert dat je het nooit gezien hebt en daarom medische zorg hebt onthouden, dan heb je als boer echt wel een probleem.

Ligt eraan of hij merries van buiten dekt, of voor eigen gebruik.... en met of zonder papier...

Toen ik jong was, ben ik ook wel eens getuige geweest van een paardje wat een paar dagen in de wei heeft gelegen. De stalhouder noemde haar lui en verwend. De eigenaren vertrouwde het niet en de conclusie van de DA was een gebroken been. Is nooit wat mee gedaan....
Ik heb er geen foto's van, de eigenaren waren slappe zakken, en de staleigenaar dronk fluitend nog een biertje..

Het is voor de DB/AID/wie-dan-ook lastig om echt in te grijpen, en ik kan me goed voorstellen dat omstanders er soms een beetje moedeloos van worden.

De hengst was voor eigen gebruik
En er werd gefokt zonder papier ( zo goed ik weet )

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 22:43

het was geen bokt roddel dat hij zew vandaag ging halen, het was wat de burgemeester gister op tv zei.
maar in de krant stond dat het maandag werdt, en bokkers nicky-86 en vriendinnen hebben het ook persoonlijk van de boer gehoord!

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 22:43

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 22:44

Marigold schreef:
het was geen bokt roddel dat hij zew vandaag ging halen, het was wat de burgemeester gister op tv zei.
maar in de krant stond dat het maandag werdt, en bokkers nicky-86 en vriendinnen hebben het ook persoonlijk van de boer gehoord!

Klopt hoor een vriendin is naar hem toe gelopen en heeft het gevraagt en het werd maandag zei hij!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 22:44

Crystal, het heeft niks met ogen en oren sluiten te maken.

Zoals we al duizend keer in dit topic hebben gezegd, is het niet aan ons om een volksgericht te beginnen. Laat het aan de AID en het openbaar ministerie over om te kijken of er een zaak tegen deze boer is en laat het aan de rechter over om te oordelen wat de straf moet zijn.

Er zit een groot verschil om via de rechtmatige weg iemand te straffen en elkaar opstoken om iemand op zijn minst zwart te maken en zoals je in sommige posts kan lezen zelfs lichamelijk iets aan te doen.

Sjoukie1305

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 22:45

Zelfs de zwakke paarden staan nog in de kudde, de enige die eruit gehaald is was dat paardje die gisteren alsnog is overleden

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 22:46

Zouden ze die kraal niet gebouwd hebben om maandag, voor ze verplaatste worden, heel de boel te controleren met veearts en AID?

Vind het jammer dat op de site van de AID geen aandacht hier aan besteed wordt.
Af en toe een update met wat er gaat gebeuren en waarom zou een hoop speculaties schelen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 22:47

Karl66 schreef:
op de koop toe de boel ook nog graag opblazen zoals op bokt wel vaker gebruikelijk is.

Doet me ineens denken aan minstens 2 topics over zeer vermagerde paarden hier op bokt. Waar de zogenaamde penny's ook over vielen. En de 'stoere' lui ( Cool ) allemaal riepen dat er niks aan de hand was, dat jonge paarden wel vaker mager zijn, en dat men zich niet zo aan moest stellen...
Bleken die twee paarden toch ineens ziek te zijn zeg..... En niks meer van die stoere lui gelezen.

Soms kan je er ook te makkelijk over denken natuurlijk...

Over dat oproeren enzo.. Volgens mij mag je in NL demonstraties houden tegen van alles en nog wat. Moet je het wel even melden van tevoren... Dat mag in een land waar vrijheid van mening geldt Ja
Of het nu tegen kernwapens, oorlogen, abortussen of dierenleed gaat..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 22:50

Ik vind het trouwens knap dat een hengst met een gebroken voorbeen nog merries dekt.... Volgens mij gaat zo'n beest erbij liggen.....

Als hij toch dekt heeft hij géén gebroken been of hij heeft er totaal geen last van (dat lijkt me trouwens sterk).

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-06 22:51

Karl66 schreef:
Crystal, het heeft niks met ogen en oren sluiten te maken.

Zoals we al duizend keer in dit topic hebben gezegd, is het niet aan ons om een volksgericht te beginnen. Laat het aan de AID en het openbaar ministerie over om te kijken of er een zaak tegen deze boer is en laat het aan de rechter over om te oordelen wat de straf moet zijn.

Er zit een groot verschil om via de rechtmatige weg iemand te straffen en elkaar opstoken om iemand op zijn minst zwart te maken en zoals je in sommige posts kan lezen zelfs lichamelijk iets aan te doen.

Jij haalt er nu weer dingen bij die allang zijn besproken, en waar overigens het grootste gedeelte niet van klopt.
Protesteren omdat je het ergens niet mee eens bent is niet hetzelfde als iemand zwart maken.
Ik laat het onderzoek wel over aan de instanties, net als het oordeel en eventuele gevolgen.
Ben het alleen niet eens met de gang van zaken nu.
Dat de dieren eerst terug gaan en dat ze dan pas gaan onderzoeken.
Dat klopt niet, daarom ben ik dit topic gestart.
Maar dat was onderhand volgens mij wel duidelijk nu.

En een deel van de reacties hier heeft wel degelijk te maken met oren en ogen sluiten.
Als ik het niet gezien heb en de instanties er niks over zeggen, dan is het er niet, tralala. Dat noem ik oren en ogen sluiten.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 22:51

Ligt eraan of het een voorbeen of achterbeen is, en wat voor een breuk het is..
Ik heb een renpaard ook nog wel es op de foto zien staan (en zien rennen) met een gebroken been (foto stond in de jaren 80 in de Panorama, lekker fris)...

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 22:52

slimmerik schreef:
Ik vind het trouwens knap dat een hengst met een gebroken voorbeen nog merries dekt.... Volgens mij gaat zo'n beest erbij liggen.....

Als hij toch dekt heeft hij géén gebroken been of hij heeft er totaal geen last van (dat lijkt me trouwens sterk).

Mijn gevoel zegt dat je me dus niet gelooft
zal ik jou via pb mijn thuis nummer even geven mag je men moeder bellen:) die zal je wel vertellen hoe het er gaat ??

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 22:53

Cer schreef:
Ligt eraan of het een voorbeen of achterbeen is, en wat voor een breuk het is..
Ik heb een renpaard ook nog wel es op de foto zien staan (en zien rennen) met een gebroken been (foto stond in de jaren 80 in de Panorama, lekker fris)...

Het was rechtsvoor