xjudithx schreef:Het regent nog steeds... Of is het inmiddels droog geweest en heb je foto's?
Hoe gaat het met Fjal? Heb je inmiddels al vaker uitstapjes gemaakt?
Zo ! Nou Fjal doet het heel netjes naast de fiets, dat is nooit anders geweest, en hij vindt het leuk om er weer op uit te gaan. Ook heb ik hem vandaag voor het eerst weer gelongeerd...of eigenlijk was het meer...lekker rondjes laten rennen, want hij ging als een speer ! Aan zijn wil om te lopen ligt het niet ! Ben alleen wel voorzichtig , want ik ken hem langer dan vandaag en het is een paard wat zijn eigen grenzen niet goed kent ( of wel goed kent, maar makkelijk overschijdt ).
Plassen is de normaalste zaak van de wereld via het stoma, en dat vraagt eigenlijk geen omkijken naar meer.
Wat me nog niet helemaal lekker zit is de hoevelheid wondvocht die nog bij de wond zit. Vind het heel lastig om in te schatten of dit gelijk blijft of langzameraan steeds meer wordt ( minder iedergeval niet ) . Heb hier over al contact gehad met "Utrecht" en het is te verklaren gezien er lympeklieren zijn verwijderd die dus normaal gesproken zorgen voor de vochtafvoer, in dit geval moet het lichaam harder werken om het zelf op te lossen. Zolang het zo blijft, en niet hobbelig en blobbelig gaat aanvoelen hoef ik me niet zo'n zorgen te maken. En mocht ik me eraan blijven "storen" kan er altijd nog een biopt genomen worden om er precies achter te komen wat er nu in zit ( en zo afwijkende cellen iedergeval uit te sluiten ) . Maar verder eet het mannetje als een dijker, en speelt hij zelfs weer in de wei als ik zijn vriendje erbij zet....dus voorals nog geen reden tot paniek

Pauk schreef:Ik had dit verhaal al gehoord van Carolien.. Maar nu na 23 pagina's inclusief foto's jeetje he! het was allemaal niet niks.
Staat hij ondertussen weer bij Carolien of staat hij ergens anders..? Mocht hij daar weer staan kom ik hem binnenkort bekijken als ik daar ben
Nee Fjal staat nog steeds bij vrienden op stal , sinds een week of twee staat hij af en toe met een ander lief paardje samen. En hij begint weer zijn mannetje te staan. Maar op stal staan ze natuurlijk overdag met zijn alle buiten, en ik neem niet het ( onnodige ) risico om fjal verrot te laten trappen, hij is daar nog iets te kwestbaar voor. En zo gezellig zijn de merrie's niet

Foto's komen snel weer ! Alleen is hij nu baardloos.................