Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Citaat:Jammer dat shetjes zo klein zijn en zo sterk en ondeugend want een kindje van 7 kan ik er niet opzetten. En de kans dat ik weer zo'n ideale vind lijkt me stug. Ik hoop het.

we hadden ze laatst per ongeluk 1 gaatje langer en dat zat haar helemaal niet goed.

merrieveulen schreef:Findira, ik vind haar echt te groot. de pony loopt wel leuk, mooie pony is het! maar helaas is de ruiter echt te lang, ze torent er bovenuit, en met de beugels op de goede lengte komt ze onder de knie van de pony uit. ook is het zadel te groot, aan de achterkant kan het nog nét, maar op deze foto ligt het zadel te ver op de schouder. ik zou een kleinere ruiter zoeken...

miloetje schreef:ik vind tezwaar echt erger dan tegroot hoor..
ik heb geen moeite om mijn vriendin van 155 en 37 kilo een rondje door de tuin te dragen
meer moeite heb ik met mijn neefje van 145 en 45 kilo

stef schreef:Ach, ik heb tot mijn 16e tot mijn 21ste instensief op mijn shet (toen tussen de 3 en 8 jaar oud, 100cm) gereden. Op mijn 21ste werd ik ineens zwaarder (niet extreem, maar ik ging toch beetje bij beetje van de 54 naar de 60 kilo) en dat is voor mij het punt geweest om te zeggen tot hier en niet verder. Ik heb er kinderen op rijden (haar verzorgsters van 11, en het nichtje van mijn stalgenoot van 5) en die kunnen haar prima rijden (alleen die van 5 kan zelf nog niet zoveel, dus die rijdt aan de lijn).
Ze heeft hier nooit onder geleden, en ik spring er nog regelmatig even op als ik haar van de wei naar stal haal (pak m beet 100m), maar echt rijden nee, daar heb ik mn verzorgsters voor.
Als je lang bent haal je een pony makkelijker uit evenwicht, zo ben ik een keer (jaaaaren geleden, toen ik haar dus nog reed) met haar onderuit gegaan omdat ik haar met mijn lengte in de galop uit balans bracht. Ook mijn stalgenoot (volwassen, 45kg en niet zo heel groot) is met haar gevallen met springen. Die 45 kg kan ze makkelijk hebben, maar het is toch de lengte erboven die wel degelijk mee speelt.
Ik zie hier op bokt dingen langs komen die echt niet kunnen, maar ook meiden die nog makkelijk op die pony kunnen (ok, misschien niet mooi, maar ach) en die van alles naar hun hoofd geslingert krijgen.
Luister naar je pony!