Noukie schreef:het punt is, als je een paard zonder voorbeenzwaai hebt, je wel verdomd hard MOET trainen aan het achterbeen, omdat je anders gewoon echt 3x niks hebt.
maar dat mag toch niet de bedoeling van de dressuur zijn?? Het is toch JUIST de bedoeling dat je ALTIJD hard moet trainen aan het achterbeen? (om zo richting het perfectionisme te gaan) Ik zie in de basis veel normaler aandoende paarden die achter dus WEL goed actief zijn maar in het klassement vrijwel altijd lager eindigen dan de voorbeenzwaaiers.
Noukie schreef:waar veel voorbeenzwaai-eigenaren (en nee, ik zeg niet ALLE, dus als jij dat wel doet, voel je niet aangesproken) dat achterbeen vaak wat laten zitten, omdat ze de punten toch wel krijgen en dus geen flauw benul hebben dat er ook nog een achterbeen is...
Zeker in het B/L/M
Helaas zie ik ze ook in de hogere klassen.
Maar die voorbeenzwaaiers mogen toch juist NIET hoge punten krijgen? Het is aan de jury om het trage achterbeen structureel niet te accepteren (en dus lager te beoordelen) zodat de eigenaren hier dus wel op gaan letten! Mij is altijd geleerd dat alles vanuit het achterbeen dient te komen.