Het ware verhaal van de ranch... (Spanje)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 15:26

Huertecilla schreef:
ulleke schreef:
hey iedereen.. ik heb spijtig genoeg hetzelfde meegemaakt op een ranch i kreta.. ik weet hoe erg het kan zijn en wens jullie dan ook veel sterkte.. ik ben bezig het hele topic door te lezen maar ik ben er nog niet helemaal.. denken jullie dat er iets aan te doen is verder? zo ja laat het mij weten: misschien dat ik het kan doortrekken naar de ranch in kreta!

Hmmmmm.

Los van of de personen op dit topic wel/niet terecht een punt hebben is er een andere rode draad in dit topic: de verwachtingen.

Ik lees hier een aantal begrippen die níets met elkaar te maken hebben en de verwachtingen wel beïnvloeden: 'droomvakantie', 'vakantiewerk' en 'stage'.
Een vakantie is NIET hetzelfde als een stage is NIET hetzelfde als vakantiewerk.
Het laatste is niet meer of minder dan werken tijdens een vakantie. Heeft dus niets met vakantievieren te maken
Zoek het woord stage bv. eens op in het woordenboek. Ook dit is géén 'vakantie'.

In het algemeen gesteld is het niet slim om een vakantie te willen betalen met het ter plaatste werken:
- woon en verblijfskosten in vakantie-oorden zijn in de regel niet laag
- arbeidsloon voor on- of laag geschoold werk is dat vaak wel

Nogmaals; geen inhoudelijk oordeel over de meisjes die hier hun nood geklaagd hebben noch over het betreffende adres, wél een vingerwijzing aan ÁLLE MEISJES die een dergelijk idee hebben.

Met deze post wek je de indruk dat het allemaal best wel meevalt, dat de MEISJES en dat vind ik al denigrerend op zich niet de juiste werkelijkheid kennen van de genoemde begrippen. Dit is nu juist waar die Patrick steeds op doelt. Juist jouw insteek is weer koren op hun molen. Als je er dan buiten wilt blijven HC, vind ik dat dit soort teksten die je nu ineens toe gaat voegen niet op zijn plaats zijn. Wens je te ontkrachten, doe het dan per PB naar de betrokkenen toe. Maar goed het is openbaar, alles mag geschreven worden. En HC jij mag mijn post opvatten zoals jij dat wilt, pittige aanvallen ben jij in jouw schrijfstijl ook niet vies van.

Huertecilla

Re: Het ware verhaal van de ranch... (Spanje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 15:27

Ann schreef:
Ik kan me ergere berichten van jouw hand herinneren, daarvoor heb jij ook niet je excuses aangeboden aan degene

Russel heeft er niet voor niets "knipoog" smilies bij geplaatst. Ik denk niet dat ze het serieus bedoelt heeft.

Ann, het gaat in dit topic over wat nú híer geschreven wordt. Of jouw perceptie jouw geheugen correct voedt is hier en nu irrelevant.

Wat Russel hier schrijft is over de schreef. Zie je dat niet dan is dat triest.
Ik blijf erbij dat de moderators hierin een evenwichtige rol dienen te vervullen.

Huertecilla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 15:32

russel schreef:
..., dat de MEISJES en dat vind ik al denigrerend op zich

Tja. Het zíjn meisjes Russel. Is een normaal en correct gebruikt woord. Dat jij dit denegererend opvat is jouw perceptie.
In de bewuste reactie van mij staat nota bene twéé keer het kader waarbinnen deze gezien moet worden.

Verder heb ik per pb serieus en inhoudelijk geantwoord. Ik verwacht een excuus voor jouw onbetamelijke en persoonlijke aantijging. Punt.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 28-11-05 15:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 15:34

Kunnen jullie dit niet per PB uitvechten??
Dan kunnen we hier een beetje meer ontopic blijven.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 15:36

Precies, dat is wat JIJ vind en vat jij maar op zoals jij het wenst. Punt!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 15:36

Djilan schreef:
Kunnen jullie dit niet per PB uitvechten??
Dan kunnen we hier een beetje meer ontopic blijven.....

Wat mij betreft, zeker ja. Zonde van alle moeite in dit waardevolle topic.

Sweetselina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 15:38

Ja echt veel hebben we niet aan ruzie onderling.
Daar komen we geen steek verder mee.

Is er verder nog iets bekend? Pb anders maar even want wil graag op de hoogte blijven en dat is moeilijk omdat we alles Pben.

Huertecilla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 15:39

Djilan schreef:
Kunnen jullie dit niet per PB uitvechten?.....

Een hier in het openbaar gemaakte persoonlijk beledigende opmerking dient ook híer verexcuseerd te worden.

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 15:42

@ HC

De moderators verwijderen de posts hier omdat meneer ongewenst reclame maakt, als jij dat zou doen zouden ze ook jouw post verwijderen.

Verder hebben wij eerder in dit topic sommige meiden al gezegd dat het dom was om zonder contract of iets dergelijks naar een ander land te gaan, dat soort dingen zijn al gezegd.

Jouw opmerking over dat meisjes hier een rozegeur vakantie dachten te krijgen is ongepast, omdat de meiden best wel wisten dat ze moesten werken, maar omdat aan de basis afspraken die ze hadden gemaakt (vergoeding, behuizing en eten) nogal wat rammelde...

Jijzelf zou ook n iet blij zijn als je ergens 15 uur per dag ging werken, en hard ook, en dan niet eens iets te eten krijgt, toch?

Verder jouw post
Citaat:
Verder vind ik het triest voor de topicstarter(s) dat het door het niveau van dit topic door de bedenkelijke fatsoensnormen van verschillende Boktsters hier nauwelijks meer serieus te nemen is.
Dit is eveneens helemaal in het straatje van de 'aangeklaagden'

Persoonlijk vind ík het een slechte zaak dat door de moderaters alle vrijheid aan schelders wordt gegeven terwijl de andere betrokkenen gecensureerd worden. Ook dit draagt niet bij tot het serieus nemen van wat in de grond wel een serieus onderwerp is.

Ik vindt dit topic niet van bedenkelijk niveau, heel veel wordt zelfs per pb afgehandeld, en mensen geven nou eenmaal hun mening, ik vindt dat (vergeleken bij andere topics hier op bokt) het scheldniveau nog best te doen is, en mensen zijn vrij om te plaatsen wat ze willen.

Dit zou ook zo zijn bij patrickab, maar die plaats (terwijl hij al meerder malen gewaarschuwd is) tegen beter weten in nog steeds reclame, wetend dat alles dan verwijderd word, want nu kan hij in de slachtofferrol kruipen omdat zelfs de mods tegen hem zijn, tewijl als hij zich gewoon zou houden aan de regels er niets aan de hand was!!

Verder....is dit topic niet naar je zin, surf dan lekker verder....maar ga geen kolen op het vuur gooien van een meneer die zn zaakjes best wel zelf kan regelen (per pb is hij welbespraakt genoeg)
Hij heeft geen verdediging nodig van jou, aan een advocaat heeft ie meer!

Probeer alsjeblieft voor ogen te houden dat we hier allemaal nogal gepassioneerd reageren omdat het ons raakt, en dan kunnen sommige opmerkingen er verkeerd of niet bedoel uitvliegen, dat gebeurt iedereen weleens.
Pb lekker verder, maar ga niet in het topic verder over dat je perse excuses wilt, want dat is zonde en deze discussie levert niets op, behalve als het te lang doorgaat een slotje, en daar hebben we niets aan...

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 15:44

HC, veel van jouw posts komen al snel aanvallend over (in het algemeen). Ik kan me dus best voorstellen dat een opmerking die door jou misschien niet zo wordt bedoeld wèl zo wordt opgevat....

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 15:52

russel schreef:
Precies, dat is wat JIJ vind en vat jij maar op zoals jij het wenst. Punt!

Ik heb aangegeven het op te vatten als smaad en jij geeft nu aan dat dit klopt?
Dat is dan duidelijk.

Nógmaals moderators: is dit waarvoor jullie verantwoordelijkheid willen dragen op een openbaar forum????

Het spijt me Door maar nee, 'gepasioneerd' wil er bij mij in deze niet meer in. Als dat 'wel eens gebeurd' dan kan er ook wel eens een excuus voor komen. Erodering van fatsoensnormen heeft de NL-samenlevening al genoeg mee te stellen.
Dit gebrek aan fatsoen is verder één van punten die de aangeklaagden in dit topic verweten wordt. Dan is het zélf correct blijven geen detail.
Ik word hier meermalen in het openbaar persóónlijk onheus bejegend mbt mijn integriteit en per pb afhandelen accepteer ik derhalve niet. Vind je dat gek?!
Als je bang ben voor een slotje? Ageer dan niet tegen míj

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 15:57

Huertecilla schreef:
russel schreef:
..., dat de MEISJES en dat vind ik al denigrerend op zich

Tja. Het zíjn meisjes Russel. Is een normaal en correct gebruikt woord. Dat jij dit denegererend opvat is jouw perceptie.
In de bewuste reactie van mij staat nota bene twéé keer het kader waarbinnen deze gezien moet worden.

Verder heb ik per pb serieus en inhoudelijk geantwoord. Ik verwacht een excuus voor jouw onbetamelijke en persoonlijke aantijging. Punt.

DIT is dus de post waar ik naar refereer, maar jij WILT opvatten zoals jij dat leest. Ik wordt hier moe van, je bent ruzie aan het zoeken en heb er geen zin in. JIj hebt in je boktcarriere al heel wat meer mensen beledigd en als jij meteen met woorden als Smaad op de proppen wil komen, fijn ga je gang. Lees de post van Door nog eens door. Maak er maar een halszaak van. Ga maar door tot het bot. Ik ben klaar hiermee, GRAAG weer ontopic en als je me verder wilt zieken en dit geheel helemaal op wilt blazen, dump maar in mijn PB!

Trouwens je lampje aan het eind van je bericht, wellicht ben je wel op dat slotje uit.

Graag weer on-topic, dus HC heb je zinnige dingen te melden, ga je gang.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-11-05 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 15:58

HC heeft toch waardevolle info per Pb gezonden? Hij wilde niet in het openbaar maar wilde wel helpen.

Dat zouden meer mensen moeten doen! En eerlijk gezegd vond ik de reactie van sommige users op het bericht van HC( dat meisjes(meiden) beter voorbereid moeten zijn als ze naar het buitenland gaan) nou niet bepaald getuigen van een rustig hoor en wederhoor.

Hij heeft toch gewoon gelijk? Als je de afspraken van te voren erover na leest zou ik mijn dochter nooit laten gaan! NOOIT!!!
Geen betaling, geen afspraken van hoe lang ze moeten werken terwijl iedereen weet dat er wetten zijn waardoor au-pairs en vakantiewerkers beschermt zijn( max 6 uur per dag en 5 dagen per week, dacht ik uit mijn hoofd) Die worden van te voren al in de prullenbak gesmeten en toch zijn er meiden naar toe gegaan.
Waarom? Simpel, het idee om de heledag in de Spaanse zon met paardjes te spelen en aan het zwembad te liggen. Een droomwereld gecreëerd door VK en consorten waar men met open ogen in stinkt!

Daar zouden jullie nu toch in ieder geval heel anders over moeten denken.

Huertecilla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 16:01

Djilan schreef:
HC, veel van jouw posts komen al snel aanvallend over (in het algemeen). Ik kan me dus best voorstellen dat een opmerking die door jou misschien niet zo wordt bedoeld wèl zo wordt opgevat....

Dat de boodschapper van slecht nieuws wordt gedood is een klassieker, algemeen op Bokt en hier op dit topic al verschillende malen gênant vertoond.

Inhoudelijk pittig discussiëren is fundamenteel anders dan de persoonlijke integriteit (van iemand die nota bene positief en correct bijdraagt) ondermijnen.

Nee, het spijt me, geen verzachtende omstandigheden in deze. Wees nu ook flink en trek een heldere fatsoenslijn voor iedereen, niet alleen voor Patrick & Co.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 16:10

Kunnen we nou weer on-topic gezellig verder?

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 16:15

Eigenlijk vraag ik me af of het merens stamboek ook bereidt is om mee te werken aan een "aanklacht" of blijven zij volledig afzijdig?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 16:21

amondi schreef:
HC heeft toch waardevolle info per Pb gezonden? Hij wilde niet in het openbaar maar wilde wel helpen.

Dat zouden meer mensen moeten doen! En eerlijk gezegd vond ik de reactie van sommige users op het bericht van HC( dat meisjes(meiden) beter voorbereid moeten zijn als ze naar het buitenland gaan) nou niet bepaald getuigen van een rustig hoor en wederhoor.

Hij heeft toch gewoon gelijk? Als je de afspraken van te voren erover na leest zou ik mijn dochter nooit laten gaan! NOOIT!!!
Geen betaling, geen afspraken van hoe lang ze moeten werken terwijl iedereen weet dat er wetten zijn waardoor au-pairs en vakantiewerkers beschermt zijn( max 6 uur per dag en 5 dagen per week, dacht ik uit mijn hoofd) Die worden van te voren al in de prullenbak gesmeten en toch zijn er meiden naar toe gegaan.
Waarom? Simpel, het idee om de heledag in de Spaanse zon met paardjes te spelen en aan het zwembad te liggen. Een droomwereld gecreëerd door VK en consorten waar men met open ogen in stinkt!

Daar zouden jullie nu toch in ieder geval heel anders over moeten denken.

Maximaal 6 uur per dag en 5 dagen per week,noem jij, maar dat is iets wat ik niet weet en ik denk velen met ons. Alhoewel ik genoeg vakantiewerkers ken die normale dagen draaien, dus 8 uur, hoe zit dat dan? Au-pairs zijn het niet geweest en ik denk dat dat niet in dit geval van toepassing is. Ik ben niet op de hoogte van spaanse arbeidswetten en ik denk velen hier niet. Als je door een Nederlandse bemiddeld wordt en er een sfeer van het komt allemaal goed gecreeerd wordt, sta je niet stil bij arbeidscontracten.

Ik heb vroeger ook een paar maanden in frankrijk au-pair gespeeld en ik had ook geen contract en werkte ook geen 6 uur en 5 dagen per week, maar ik werd wel via een officiele organisatie vanuit Nederland naar een franse familie gestuurd. Hele aardige mensen maar ik was voor de kinderen en van 09.00 tot 21.00 uur voor deze kinderen in touw, 7 dagen per week. Knap vermoeiend, maar ik had het goed daar. Als ik in slechte omstandigheden terecht was gekomen, had ik in hetzelfde schuitje gezeten als de bokkers hier hebben meegemaakt. Dat weet je vaak niet van te voren. Nu dus wel , deze ranch is inmiddels wel bekend geworden, zoals er ook ranches bestaan die bekend zijn vanwege hun prima omstandigheden.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 16:22

russel schreef:
Y;( Kunnen we nou weer on-topic gezellig verder?

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 16:23

@ amondi....het merens stamboek kan niet meer dan verhalen aan elkaar linken, mensen doorsturen naar eerder "klanten" van de ranch.

Verder horen ze natuurlijk objectief te blijven....

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 17:15

Mensen, blijf eens on topic, in plaats van ruzie te maken. Over normen en waarden kan er niet gediscussiëerd worden, normen liggen voor iedereen anders. Ook kan niemand zeggen dat hier echt gescheld wordt op mensen, uitingen van gevoelens worden hiermee blijkbaar verward.

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-05 17:37

Citaat:
Door: iedereen die langer dan een week blijft verdient een onderscheiding...

Cool krijg ik er voor elke week 1?? Dan heb ik er nu uhmmm... 16 ofzo

Sorry voor off-topic

On-topic: Ik vind het fijn dat iedereen zo probeert te helpen, maar ben van mening dat het onderlinge 'gescheld' wel per pb mag blijven en niet in mijn/ons topic uitgevochten hoeft... Alvast bedankt...

Erna208

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 17:46

amondi schreef:
Eigenlijk vraag ik me af of het merens stamboek ook bereidt is om mee te werken aan een "aanklacht" of blijven zij volledig afzijdig?

Het Merens stamboek is geen partij in deze.
Daarnaast is deze opmerking niet geschikt voor het openbare forum bokt, want Vivian en co. lezen mee.

Dit is al meermaals opgemerkt !!!!!!!!!!!!
Mensen kijk uit wat je post op bokt.
Liever heb ik dit soort opmerkingen in mijn pb-box en had hem daarna doorgespeeld naar de betreffende persoon of personen die daarover gaan.
/knip
Laatst bijgewerkt door Lielle op 29-11-05 08:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: info verwijderd

patrickab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 17:49

Huertecilla, you impress this rancher.

The sentence is already out about the old and nasty Spanish rancher mistreating horses and youngsters and here you go again, with your nagging doubts and daunting questions just like in an old-fashioned Colombo series. Just too bad for them that you have been around for too long to give you the kick just like that, but very significant to see how rude and intolerant some people can be.

Of course the mistreatment of animals is a serious business.
My family has been in the cattle and horse business for generations, what sense doest it make to mistreat or underfeed an asset belonging to one's business?

I do not have an answer to every question despite the fact that I could give some people appropriate lectures about the different approaches to horse management in different countries. beneficial to some, judging by some disastrous combination of erroneous diet, space confinement , poor gas ventilation, high level of humidity and lack of exercises which I observed in many stables around the Netherlands. (I refrain from quoting any name but two of them are among the most virulent members of this forum.

Bear in mind that since the very first day of the controversy, I extended an invitation for anyone to come and visit our facilities, talk to our trainees and take all the pictures in the world that they wanted. Could I make it any easier?

Even though Vivian is so much smarter that all the members of their gang put together, despite her young age, I was not about to give carte blanche for a coward harassment by some hostile characters suffering the worst ill effects of their menopauses and xenophobic fits.

I can tell you, I consider myself a happy and lucky man and I do not let
anyone spoil my mood. I can only feel sorry for people who make small talks on forum or anywhere for that matter in the name of god, love or animal love. I never asked anyone for verbal diarrhea, but real evidence of what they say or assume. As for those of you threatening me with a hypothetical trial, this is the cracker of the day. !!! And let me tell you this. Are you so daft that you do not know that free speech doesn't mean that you can say just about anything, even on the internet, without breaking laws and running into deep waters?
Keep smiling.you are monitored.

For more info, you know where to find our liberal forum!

Cuando passa la caravana, los perros no parran de ladrar

Ancient African saying

Erna208

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 17:56

Huertecilla schreef:
russel schreef:
Kunnen we nou weer on-topic gezellig verder?

HC, ik denk dat je bepaalde uitspraken over jezelf afgeroepen hebt door eerst te beweren dat dit topic een ver van mijn bed show is, niet erbij betrokken wilt raken en vervolgens ga je tóch posten in dit topic.
Deels steun je met je uitspraken V.K. en co. en dit roept natuurlijk de woede op bij deze en gene die - en dan druk ik het nog netjes uit - zwaar gekwetst en benadeeld zijn door V.K. en co.

Uiteraard ben je vrij om te posten of niet in een topic.
Ben geen moderator, gelukkig niet.
Doch je maakt jezelf ongeloofwaardig door eerst keihard te roepen, dat je er niet bij betrokken wilt raken en dan toch te posten.

Ik heb 2 pagina's terug al gezegd dat je wat mij betreft hier niet hoeft te posten in dit topic tenzij je wel degelijk met interessante info kunt komen en dan had ik die graag per pb van jou gehad.
Of dat je ons helpt met vertalingen of daadwerkelijke hulp, dan ben je van harte welkom en wederom graag per pb in mijn pb-box of anders bij Door_ maar niet hier in dit topic allerlei mensen tegen elkaar gaan uitspelen en vervolgens excuses eisen. Dat leidt af van de werkelijke zaak waar hier veel mensen zich voor inzetten, nl. stoppen praktijken V.K. en co. in Nederland en zo mogelijk ook internationaal in Europees verband gezien.

Dat is waar het om gaat.
Dus HC, ik zie je hulp graag tegemoet, want blijkbaar is dit topic toch wel interessant om te posten. Dan had ik graag een positieve bijdrage van je in plaats van nu een negatieve.

Macha876

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 18:02

dit is het letterlijk vertaald

Huertecilla, u maakt indruk op dit rancher. De zin is reeds uit over de oude en smerige Spaanse rancher het mishandelen paarden en de kereltjes en hier opnieuw gaat u, met uw zeurderige twijfels en ontmoedigende vragen enkel als in een ouderwetse reeks Colombo. Enkel te slecht voor hen dat u rond te lang u de schop enkel als dat hebt moeten geven, maar zeer significant om te zien hoe ruw en onverdraagzaam sommige mensen kunnen zijn Natuurlijk de mishandeling van dieren is ernstige zaken Mijn familie is in de vee en paardzaken voor generaties geweest, welke het meest doest het steek houdt om of activa te mishandelen te ondervoeden die tot zijn business?I behoort heeft geen antwoord aan elke vraag ondanks het feit dat ik kon sommige mensen aangewezen lezingen over de verschillende benaderingen van paardbeheer in verschillende voordelige landen aan sommigen geven, die door één of andere rampzalige combinatie van onjuist dieet, ruimtebeperking, slechte gasventilatie oordelen van oefeningen die ik in vele stallen rond Nederland waarnam. (ik onthoud me van het citeren van om het even welke naam maar twee van hen zijn onder de giftigste leden van dit forum in gedachten houden dat sinds de allereerste dag van de controverse, ik een uitnodiging voor iedereen uitbreidde te komen en onze faciliteiten, bespreking aan onze stagiairs te bezoeken en alle beelden in de wereld te nemen die zij wilden. Kon ik tot het om het even welke easier?