De ego-trippers zonder cap...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 18:07

fidootje schreef:
Het is inderdaad waar dat verzekeringen heel moeilijk doen met uitkeren als blijkt dat je tijdens een ongeval geen cap draagt.

Nogmaals, hoe controleren ze dat? Behalve als er een ambulance bij moet komen is dat niet te controleren. Hoe weet iedereen dat eigenlijk zo zeker van de verzekering? Heb dat nog nooit gelezen, in iets officieels dan.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 18:17

Ik denk dat als de verzekering er tussen moet komen, dat het toch al ernstig is, mijn gedacht Lachen en dat dat toch wel te achterhalen valt.
Of ze er moelijk overdoen, weet ik niet, dus ga ik me verder niet mee bemoeien.

Ik reed ook heel vaak zonder cap (als ik een pony al wat langer kende) en nu ik 3 weken geleden van Olga af ben gevallen en met mijn hoofd op een balk knalde en daarna mijn cap 5 m verder rold (had het bandje niet goed vast gedaan), nou dan was ik toch hééééél blij dat ik mijn cpa op had! Anders had ik het hier nu niet zitten navertellen...
En zelfs met cap, had ik het gevoel van een blauwe plek waar ik op gevallen was, dus het is een erg harde klap geweest en ik ben zeker blij dat ik hem toch op had, ook al vloog ie nadien af...

Maar ja, ik maak me niet druk in wat andere doen, als het vrienden zijn, zeg ik er wel wat van, eerder uit bezorgdheid, maar als mensen met hun 'leven willen spelen', mij niet gelaten, zoals al eerder gezegd, hoeveel doen hun gordel niet om in de auto, enzovoort.

Ik vind het alleen wel dom als mensen met een pet rijden en dan gaan beweren: een cap dat zit vervelend, ok mssn is ie zwaarder, maar een pet voel je ook zitten, mssn na een tijd niet meer, maar dat heb ik bij een cap ook, ik denk dat het ook een beetje kwestie is van gewoonte Lachen .

AlmostBlack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-04 18:34

Liever ong. 3 uur per dag mijn cap op en er dan maar even belachelijk uitzien dan de rest van mijn leven met een litteken voor m'n kop rondlopen zoals mijn ex-ponycollega...

Ik wil helemaal niet betweterig doen, niet de bedoeling om zo over te komen, sorry sorry sorry...

Ik ben zelf helemaal niet zo vaak van een paard afgevallen (gezien het aantal jaren wat ik rij), maar als ik dan eens viel, was het meteen flink raak: Met een hoofd tegen een staander, met hoofd tegen dressuurbordje, vorig jaar met rug op hindernis (hengst vond het in een keer leuk om te steigeren en te bokken terwijl we langs een sprong reden, met bodyprotector godzijdank), verder twee keer met paard en al onderuit gegaan en een keer een paard volledig over me heen gegaloppeerd en heb toen ook zeker een tik aan m'n kop gehad.

Dus ik zeg; lang leve de cap!!!

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 18:50

Ja inderdaad, ik vind het erg dat er meestal iets moet gebeuren alvorens mensen hun cap opzetten. Er gebeurd iets, en dan ineens is ie wel nuttig. Scheve mond

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 19:30

pharagirlke"]
[quote="pearl_tje schreef:
Krijg de hik had geen cap op maar ja.. caps worden voor niks ontworpen *LOL*

spreek voor jezelf
ik ben maar wat blij dat ze nog caps ontwerpen
ik rijd niet graag op een paard zonder cap!
[/quote]

Was toch duidelijk een grapje deze zin,... Knipoog

Feufollet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 19:37

AlmostBlack schreef:
Dus ik zeg; lang leve de cap!!!

Prima, maar daarom is de titel van jouw topic nog niet minder banketstaafig!
Laat mij ook lekker mijn eigen keuzes maken zonder te gaan schelden.

Jacksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 20:04

Tis misschien jouw keuze... Maar tis niet de keuze van de mensen die je vervolgens van de grond af mogen pellen als het fout is gegaan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 20:25

Jacksel schreef:
Tis misschien jouw keuze... Maar tis niet de keuze van de mensen die je vervolgens van de grond af mogen pellen als het fout is gegaan...

dat kunnen ze ook met cap en je je rug breekt

Afkloppen, ik ben al heel wat keren gevallen, maar een cap heb ik niet nodig gehad, want letsel zat elke keer ergens anders.
daarmee wil ik helemaal niet zeggen dat het niet verstandig is dat ding op te zetten, maar dat je lijf uit meer bestaat dan alleen je hoofd en ook plekken waar je ernstig letsel kunt oplopen.

Feufollet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 20:32

Jacksel schreef:

Dan laat je me toch lekker liggen! Van mij hoef je niet.

fidootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 21:10

Als je met een hoofdwond wordt afgevoerd of een ernstige hersenbeschadiging dan kunnen ze hieruit een conclusie trekken.
Meestal zijn er ook wel omstanders die dit willen/kunnen bevestigen.

Ik heb zelf een keer meegemaakt dat de huisarts die erbij geroepen was na een val met springen eerst niet wilde behandelen omdat er geen cap aanwezig was op de plaats van het ongeluk. Dit was nadat hij voor de zoveelste keer was opgepiept voor diezelfde locatie......

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 22:01

Nou, ik heb de mijne deze week ontvangen en zal hem trouw elke dag dragen Lachen

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 23:25

fidootje schreef:
Als je met een hoofdwond wordt afgevoerd of een ernstige hersenbeschadiging dan kunnen ze hieruit een conclusie trekken.

Ik heb zelf een keer meegemaakt dat de huisarts die erbij geroepen was na een val met springen eerst niet wilde behandelen omdat er geen cap aanwezig was op de plaats van het ongeluk. Dit was nadat hij voor de zoveelste keer was opgepiept voor diezelfde locatie......

1) Als jij een hoofdwond hebt kan je net zo goed van een trap gevallen zijn en omstanders hoeven er lang niet altijd te zijn. Lijkt me bovendien sterk dat een verzekeringsmaatschappij al die mensen gaat ondervragen of de ruiter een cap droeg.

2) dat MAG een huisarts niet eens weigeren!

Ik rij wel met cap, maar word een beetje moe van dat gezeur van die mensen die denken dat ze zo goed zijn omdat ze een cap dragen, waarom dragen jullie geen bodyprotector?

AlmostBlack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-04 14:30

fidootje schreef:

Heb ik ook gehoord, mijn voormalige trainer heeft het zelf meegemaakt. Hij vond het wel lachwekkend, zijn ouders niet toen die een andere dokter ergens anders moesten opzoeken Haha!

AlmostBlack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-04 14:32

Misser"]
[quote="fidootje schreef:

1) Als jij een hoofdwond hebt kan je net zo goed van een trap gevallen zijn en omstanders hoeven er lang niet altijd te zijn. Lijkt me bovendien sterk dat een verzekeringsmaatschappij al die mensen gaat ondervragen of de ruiter een cap droeg.

2) dat MAG een huisarts niet eens weigeren!

Ik rij wel met cap, maar word een beetje moe van dat gezeur van die mensen die denken dat ze zo goed zijn omdat ze een cap dragen, waarom dragen jullie geen bodyprotector?
[/quote]

Ik rij wel met cap en vaak genoeg met bodyprotector (Springen, op een jong paard, op een paard wat ik niet ken). Wou ik even melden... Ik weet niet of een huisarts dat mag weigeren of niet, ik weet wel dat ik het wel vaker gehoord heb.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 16:14

Jacksel schreef:

toch blij dat ze mij wel van de grond wilden pellen...toen ik daar lag met een gebroken HEUP (en zonder cap op).... >;)

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 16:44

AlmostBlack"]
[quote="fidootje schreef:

Heb ik ook gehoord, mijn voormalige trainer heeft het zelf meegemaakt. Hij vond het wel lachwekkend, zijn ouders niet toen die een andere dokter ergens anders moesten opzoeken Haha!
[/quote]

Dat had ik dan echt wel bij de medische tuchtraad gemeld ofzo, dat zulke mensen het vak huisarts mogen uitoefenen zeg...

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 16:47

Misser"]
[quote="AlmostBlack"][quote="fidootje schreef:

[/quote]

Dat had ik dan echt wel bij de medische tuchtraad gemeld ofzo, dat zulke mensen het vak huisarts mogen uitoefenen zeg...
[/quote]
Precies, daarom denk ik ook dat het grootspraak is.

Een HA mág dat soort dingen niet weigeren, sterker nog, hij is verplicht om gehoor te geven aan een oproep.

XSantyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 17:07

Als er iets met ze gebeurd hebben ze hun lesje wel gehad, maar meestal vallen die mensen die zonder cap rijden niet. Stiekem vind ik dat best wel jammer Bloos . Die pratyen zo van: Wat kan er nou gebeuren, ik kan toch rijden?

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 22:53

Jeetje, is dit onzinnige topic nou nog steeds aan de gang? Ja hoor, een huisarts mag rustig weigeren als iemand geen cap gedragen heeft. Hij mag ook weigeren als er iemand gewond is na een auto ongeluk en de gewonde had geen gordel om, bovendien hoeft de verzekering dan ook niet te betalen. De verzekeraars, arts en de ziekenhuizen hoeven rokers ook niet meer te behandelen en die rokers moeten heel goed nadenken wat ze hun eventuele nabestaanden aandoen als ze aan de gevolgen ervan doodgaan. En zo kunnen we nog wel even doorgaan.(oftewel: cut the crap!) Laten we alsjeblieft ophouden met dat betuttelende gedoe! Iedereen die een cap en/of protector draagt; proficiat! Iedereen die helemaal geen paard rijdt; nog meer! En datzelfde geldt voor al die dingen zoals een gordel in de auto, niet roken enz. enz. = allemaal geweldig!
En voor al die mensen die zich daar niet aan houden: zolang je weet wat je doet, have fun!
en ik denk dat ik vanaf nu maar niet meer op dit topic ga letten..

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 23:43

Ik moet eerlijk zeggen dat een cap mij nog nooit geholpen heeft toen ik viel, al draag ik hem regelmatig, niet altijd.

De ene keer dat ie had geholopen stond ik naast mijn paard en viel op de grond hersenschudding. Gelukkig heeft de huisarts mij wel geholpen?! Er is namelijk geen regel dat je je cap ook naast je paard op moet hebben!

xcynthiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 09:21

ik snap niet waarom jullie zo geirriteerd raken als iemand zonder cap rijd. dat moeten ze toch zelf weten Verward alsof ze thuis wel met cap rijden???

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 10:21

sflj, een HA mag NIET weigeren een patient te helpen! Dat zou wat zijn voor alle mensen die een ongeluk of ongeval aan zichzelf te danken hebben...... een HA mag geen oordeel vellen over hoe iets had kunnen worden voorkomen, hij heeft de PLICHT iemand te helpen als hij/zij gewond is.

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 16:21

Anoukie"]
[quote="pharagirlke"][quote="pearl_tje schreef:
Krijg de hik had geen cap op maar ja.. caps worden voor niks ontworpen *LOL*

spreek voor jezelf
ik ben maar wat blij dat ze nog caps ontwerpen
ik rijd niet graag op een paard zonder cap!
[/quote]

Was toch duidelijk een grapje deze zin,... Knipoog
[/quote]
Idd *LOL* Maar ach

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 18:11

sflj schreef:
Ja hoor, een huisarts mag rustig weigeren als iemand geen cap gedragen heeft.

denk je dat nou werkelijk? Nagelbijten / Gniffelen
'k Weet niet wat jou HA doet, maar 't is wel zijn beroep hoor...
's Al even dom als zeggen: stik je bijna in een vissegraatje, nou komt de HA langs: 'sorry ik help je niet, moet je maar geen vis eten...'

Hij MOET je wel degelijk helpen, het is inderdaad zijn plicht zoals DePennyBitch zei.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 18:12

Nagelbijten / Gniffelen Sorry vind m'n vergelijking nogal erg dom