Paarden die in 2026 beleerd gaan worden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anvt_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 18:50

Wat een stappen maken jullie allemaal met jullie paarden. Heel mooi om te zien.

Meneer staat nog in het verband , maar we proberen wat basics op te pakken. Morgen mag het er als het goed is af en de schaafwonden genezen mooi. Hij loopt verder goed en lijkt geen last te hebben. Daarnaast vindt hij het ook leuk om bezig te zijn. Eerste keer bitje in en gisteren voor het eerst singeltje op.
Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door anvt_xx op 08-03-26 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Furst

Re: Paarden die in 2026 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 18:52

Oh jeetje, wat heeft hij uitgespookt?

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 20:11

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 20:43

Boedjang: wat leuk, totaal niet bang ervoor dus.
Anvt : gelukkig is hij niet kreupel en lijkt het goed te genezen.hoe reageerde hij op bitje en singel? Hij toont niet als onder de indruk op de foto’s .
Furst stoer!!
Nouvel ook stoer zo helemaal alleen! En ik vind hem echt zo knap hè!
Waidida: weer mijlpalen! Tof hoor!
WD: holy moly dat zijn hele noten zeg :=
Setteli wat doet die het knap! Komt vanzelf die aanleuning.

Hier vandaag wederom mooi weer dus direct kriebels om wat te gaan doen met de paarden.
Dus Joep opgezadeld en even kort aan de longeer. Voor het eerst heel licht bijgezet en dit deed hij keurig. Boven verwachting eigenlijk.
Daarna nog even opgestapt want manlief was thuis dus die kon mooi een handje bieden. Voor zover je er iets aan hebt want hij bedoelt t prima maar is niet zo handig.

Zal even filmpje op openbaar zetten, maar we hebben beeld!
De vooruit is nog lang niet wat t zijn moet, en stuur hebben we het maar niet over nog. Maaaar 3e x erop dus gewoon super trots op hem. Hij voelt heel safe dus durf even op z’n kont te kriebelen voor een vooruit.

https://www.facebook.com/share/v/18MaQW ... tid=wwXIfr

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 22:29

Super mooi en trots zeker?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:04

Wat is iedereen lekker bezig met de jonkies :-)

Wij hadden gisteren ook weer een mooie stap :-). Na even longeren is de wederhelft opgestapt :-) . Dat hebben we een aantal keer herhaald.

Afbeelding

Binnenkort maar even kijken of we dan ook kunnen stappen :-)

Gus wordt zo al een volwaardig mensdrager :-)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:08

Anvt, oh jeetje, sterkte, hopelijk snel weer oké!
Fijn dat je nog wel even lekker bezig kon zijn met hem zo!

Apple wat goed zeg, mooie stap!

Mellamoshan wat goed zeg!

Boedjang wat gaaf zeg met die bal!

Lekker bezig allemaal!

Hier een goed bestede zondag, eerste filmpje is van het stukje alleen wandelen

En dan nog een stukje van de 3e keer los draven met Toto gisteravond

noukie12

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:45

Hoe houden jullie ze lekker voorwaarts zonder hulp in de bak? Ik zoek dat puzzelstukje even voordat ik wat ga proberen.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:32

noukie12 schreef:
Hoe houden jullie ze lekker voorwaarts zonder hulp in de bak? Ik zoek dat puzzelstukje even voordat ik wat ga proberen.

Wat mijn zadelmakmaker doet: eerst zorgen dat ie op de rechte lijnen voorwaarts is en dat doet ie op het harde. (zie ook mijn filmpjes). Tegen de tijd dat hij in de bak gaat zijn ze goed aan het been en zit de rem erop. Stuur gaat dan ook makkelijker.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:55

noukie12 schreef:

Nou ik gebruik een bal haha. Zodra bal weg was, was mithras ook weer terug bij het bankje.... zo doei baas.

ninaphilo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:13

Even snel bijgelezen, wat zijn jullie lekker bezig! Even op een paar reageren, maar ik moet dit beter bijhouden zie ik al haha.
Inparkeren is ook Sem zijn favoriete kunstje, ik hoef maar naar de kruk te lopen en hij komt al aangesneld om zelf in te parkeren.

urosa, wat fijn dat hij zo goed de trailer op gaat!

SandraWierda, prachtig zadel zeg, staat hem goed ❤️

Haf_Woezel wat goed bezig! Mooie motivatie zo.

anvt_xx, och arm ding. Wel fijn dat het voor de rest goed ging! Sem ging laatst met wandelen ook op zijn snufferd, wilde niet door een plas lopen en ging toen op de verhoogde berm lopen. Maar die was enorm zacht door de regen, dus hij zakte er zo doorheen met die lange stelten :')

Afbeelding
Wij hebben nu 3 keer 'gereden' in de roundpen, oftewel een paar rondjes stappen. Daar snapt hij goed dat hij rondjes moet lopen. De laatste keer ook geoefend met van de hoefslag afsturen en van hand veranderen. Vindt hij nog wel lastig, maar ik verwacht dat hij dit snel gaat oppakken.

En zoals jullie kunnen zien heb ik een fangirl shirt van mijn paard :j

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:29

noukie12 schreef:

Niet :+

Nee grapje, het is per paard heel verschillend. Sommigen die zijn heel fris aan het been en hebben het zo in de gaten. Anderen hebben echt een beetje aanmoediging nodig en bij deze duurt het wat langer als je geen hulp van de grond hebt.
Makkelijkste weg is dan toch vanaf de grond iemand met de longeerzweep erachter als aanmoediging.

En anders is been en elke voorwaartse reactie een olympische prestatie met bijbehorende beloning. Kwartje valt vanzelf maar weg is langer.

Als je paard ok is met een zweepje kan je natuurlijk even op de kont kriebelen oid. Maar ook weer heel erg paard afhankelijk qua reactie.
Creatief blijven want theoretisch zijn we slimmer dan die paarden toch :=

Haf_Woezel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:51

Gaat goed hier zo, zie zoveel leuke dingen! Die bal boedjang, daar ging ik van in mijn broek doen op een jong paard :')

Hier twee dagen niets gedaan, zelf niet geborsteld :o

Soms veel zin, soms geen zin, Illustro vond het niet erg, zolang die z'n hooi en z'n bakje krijgt alles goed.

Welke supplementen geven jullie aan jullie jonkies eigenlijk?

op dit moment zit ik best op veel :') maar wel goed gebalanceerd

- Horseflex amino complex (vind ik echt een goed spul)
- Horseflex Biergist (maar een halve dosis)
- Horseflex mellowmood (sinds kort en ook maar een halve dosis omdat hij niet aan de geur went)
- Pharmahorse Biotine
- Pharmahorse vitamine E+
- Pharmahorse Psyllium husk (kuur van 7 dagen)

Ik meng dat in Agrobs alpengrun mash, en daar doe ik nog balancer onder.

Verder goed veel droog hooi, en hij doet het prima.

Enkele zoals mellowmood en biergist zijn "kuren" en blijf ik niet geven.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:20

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:00

Haf_Woezel Hier geen supplementen eigenlijk, gewoon basis brok met luzerne en Fibrebeet + bietenpulp met lijnaad olie en hooi/ gras. Ik probeer eens per week lijnzaad te koken in het weekend en dat wissel ik af met lijnzaad als week kuur eens in de zoveel tijd of keertje psyllium week kuur. Wel verschillende soorten likstenen hangen.

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:22

Ik voer een goede vitamine brok en week een schep agrobs voor erbij.
Dus ook geen supplementen.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:58

Ik voerde (en als hij zaterdag weer thuiskomt) luzerne met Build Up Condition Mix en de Balance van Horseadds. Verder geen supplementen.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:46

Wat gaan jullie hard! Zijn veel paarden al 4 of zijn jullie gewoon zo snel :')

Des was wat ril op haar billen. Afgelopen weekend had ik gelukkig een keer hulp dus toen kon ik iets makkelijker doorpakken zonder dat ik ogen in mijn achterhoofd hoef te hebben. Ze heeft nog een aandachtsspanne van een aardbei dus na een snelle poetsbeurt heb ik met haar in de bak gestapt. Dan krijg ik echt wel wat sprongetjes om m'n oren hoor, ze is nuchter maar ook heel alert. Toen ze d'r aandacht bij mij had wat afstand genomen en positie gewijzigd en zo een klein beginnetje met longeren gemaakt. Zo trots op m'n baby.

Voer ben ik nog wat zoekende in. Ze heeft dunne mest gehad dus ik wil niet te veel veranderen in 1x. Ze krijgt ongeveer een schep basisbrok per dag en dan nog wat fiber mix met balancer brokjes. Ik ga hier nog een scheut lijnzaad aan toevoegen om haar te ondersteunen met verharen.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:01

Ah dees knap
Mithras heel ook af en aan slappe mest. Ook nog steeds met regelmaat worm. Lastige start gehad en ik blijf daar met worm en co en ook den hoek aan sleutelen om zijn weerstand goed te krijgen.
Mithras wordt in mei 4