Paarden die in 2024 beleerd worden.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 14:05

Relpda maakt van nature ook weinig vacht aan, die heeft een 100 gr wug op en daar blijft ze lekker warm onder. Ze staat 24/7 buiten (met grote schuilstal) en ze heeft wel onbeperkt graszaaihooi tot de beschikking, maar het voedzamere hooi is beperkt vanwege mijn andere sobere pony.
Dus dan vind ik het wel prettig als ze niet te veel kwijt is aan warm blijven. Nu met de echte kou hebben ook de langharige pony's wat om, om de spieren/rug een beetje te ontlasten.
Afbeelding

Sherivey

Re: Paarden die in 2024 beleerd worden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 15:39

Heerlijke foto zo in de sneeuw <3

Onze Arabieren staan zonder deken. Die hebben flinke vacht en staan niet 24/7 buiten (helaas).

Straks gaan de heren verhuizen. Of naja, we gaan een poging doen tot. Heb al weken stress over het vervoeren. :=

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 16:41

Wat heerlijk, zo in de sneeuw!

Succes met verhuizn Sherivey. Heb je er zoveel stress van?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 20:37

Ik had er heel veel stress van ja :o

Gelukkig deed onze instructrice ze vervoeren, die weet wat ze doet en blijft altijd rustig.
Helaas hebben ze beiden wel lichte sedatie moeten krijgen van de DA.
Daarna wel probleemloos kunnen laden en ze hoefden gelukkig niet ver.
Daar op stal waren ze wel heel onrustig, maar toen we na een uur weg gingen, stonden ze al een stuk kalmer.

Nu mogen ze settelen, Sheri zn beenwond moet ff genezen en daarna hopelijk weer aan de slag. :=

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 21:04

Hier de deken van zijn moeder op gedaan, is wat groot maar dan groeit hij er maar in. Heb geen andere liggen en aangezien hij zo groeit ga ik ook niks kopen nu.
Afbeelding
Nu hopen dat het heel blijft.

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 22:01

Ik zat te zoeken naar een topic om het met medebokkers te hebben over beleren :D . Wij hebben in juli een 4-jarige merrie gekocht, die ontzettend angstig was. We weten vrij zeker dat zij al het een en ander heeft meegemaakt. We zijn sinds kort bezig met beleren, dus in 2024 zijn we hier zeker nog mee bezig dus het lijkt me leuk om een beetje mee te kletsen ;) . We noemen haar ‘vosje’ omdat ze eerst nog niet echt een naam had, maar we hebben er Odessa van gemaakt. Maar Vosje klinkt wel wat lekkerder :D. Het was een drama, ze kon ineens zo ontploffen met bokken dat er geen houden aan was. Ik heb helaas ook een poosje niet kunnen rijden door een harde val, maar nu zijn we weer bezig. Ze heeft zo’n ontzettend zachtaardig karakter, dus we geven haar alle tijd. Ze beweegt super fijn, in combi met haar karakter echt een droompaardje. Hopelijk blijft het nu goed gaan en kunnen we lekker rustig verder met beleren! Ze is een Hero (Johnson) x Voice x Negro. Ik vind het leuk om jullie te gaan volgen in de beleeravonturen :D
Afbeelding

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 10:02

Welkom
Jammer dat ze zo angstig was.
Ze ziet er leuk uit.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 11:53

Even wat meer update van de verhuizing.

De paarden wilden dus de trailer absoluut niet op, vooral Sheridan vloog er steeds weer uit.
Na even proberen hebben we toch besloten de DA te bellen voor lichte sedatie. Heeft niet mn voorkeur, maar ze moesten wel mee.

Daarna zonder problemen kunnen laden. Bij aankomst op de nieuwe stal ook rustig uit kunnen laden, ondanks dat ze al weer een stuk wakkerder waren.

In hun nieuwe boxen waren ze wel wat onrustig. Vooral Sheridan maakte enorme heisa als een ander paard zn box uit gehaald werd. Nou is alles bij hem momenteel extreem omdat ie op boxrust staat, nu 2 weken.

Toen we na een uur naar huis gingen, stonden ze redelijk rustig te eten.

Nu allemaal even bijkomen. Grote voordelen van de nieuwe stal:
- zelf uitmesten
- vier ruwvoerbeurten
- zelf krachtvoer regelen (dus geen biks voor die van ons)
- binnenbak en overdekte longeerbak

Het beleerproces lag voor Sheri zn verwonding namelijk al weken stil omdat alles zo verregend was. Hoop dat we het straks op kunnen pakken en ik weer een wat braver paard terug krijg.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 12:06

Oh 4 ruwvoerbeurten is wel echt top dat zie je niet veel.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 12:41

Art_Ificious schreef:
Oh 4 ruwvoerbeurten is wel echt top dat zie je niet veel.

Nee idd, zeker hier in de omgeving niet.

Die 4e is wel optioneel, sommigen kiezen voor 3. Maar hoe meer hoe beter vind ik.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 17:44

@redroses: knappe merrie <3

@Sherivey: gelukkig dat het toch gelukt is om ze over te verhuizen! En klinkt als een fijne plek :)

JoellaLoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 20:37

@RedRoses welkom, leuke merrie heb je! Hopelijk voelt ze zich gauw op haar gemak en kunnen jullie lekker gaan genieten.

@sherivey vervelend als ze zo heftig reageren, hopelijk blijft dat niet zo. Wie weet doet het werken wat voor hem!

JoellaLoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 20:46

Ik vind het grappig om te zien hoe Koda verandert in een soort damhert wanneer de temperaturen zakken.

Hij is lekker druk... Dit komt niet heel goed uit nu anderen de aankomende 3 dagen voor hem moeten zorgen vanwege mijn afwezigheid. :=

Gelukkig kunnen deze mensen het hebben. :D

Hoe gedragen jullie paarden zich als het kouder wordt?

Afbeelding
Afbeelding

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 21:31

Replay vindt het vooral stom dat het koud en vooral nat is, want daar heeft hij een hekel aan.

Verder is hij wel wat speels, maar dat is hij eigenlijk altijd.

Afbeelding

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 22:11

JoellaLoves, mooie show geeft ie :))
Ik merk wel aan de paarden dat ze frisser zijn. Maar kan het Sheri niet helemaal kwalijk nemen.

Rose-Sonny, wat ligt er bij jullie veel sneeuw! :wow:

Ik heb Sheri vandaag op de paddock gezet, na 2 weken boxrust. Wel op een wat kleinere, zodat ie niet helemaal feest kon houden. Maar uiteraard ging ie wel uit zn plaat.

DA zei dat ie dat niet mocht doen omdat het de wondgenezing kan vertragen (zit nog in het verband). Maarja, ik zie gewoon hoe ongelukkig ie is in die box. ;(

Er is verder ook niks aan pezen oid kapot, echt alleen huid. Dus hoop maar dat wat buitenspelen hem mentaal goed doet.
Op zn box staat ie ook echt te springen en steigeren af en toe

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 22:48

Hier het nieuwe bit binnen en gepast. Had goed de maat geschat!
Heb nu niet de BR maar de Horka. Die was toch wat dikker en daarop de keuze gemaakt. Pharon had eerst dus een 20 mm in denk ik. En nu dus een 16mm.
Ik vond die van BR (14mm) toch wel te dun.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 23:37

Baron gedraagt zich niet anders. Waar de 22 jarige de wei in galoppeert zodra ik het stuk gras even open zet, komt Baron op z'n dooie gemakje aanstappen. En dan sta ik te filmen hopend op een leuk renpartijtje... Nope niks nada :+ echt een luierik. Hopelijk is hij onder het zadel later niet zo lui :')

Zo stonden ze gisterochtend
Hoezo zouden wij in de sneeuw komen :+
Afbeelding

Vanmorgen stonden ze ook beide in de stal en kwamen er niet uit. Nja dan niet he. Heb hooibak gevuld, dus ze kunnen gewoon eten als ze willen.

JoellaLoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 23:45

Rose_Sonny schreef:
Replay vindt het vooral stom dat het koud en vooral nat is, want daar heeft hij een hekel aan.

Verder is hij wel wat speels, maar dat is hij eigenlijk altijd.

[ [url=m/ecjvRL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haha Awgh dat is vervelend als die een hekel heeft aan nattigheid, die van mij gaat vrijwillig in de plassen liggen.

JoellaLoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 23:47

Sherivey schreef:
JoellaLoves, mooie show geeft ie :))
Ik merk wel aan de paarden dat ze frisser zijn. Maar kan het Sheri niet helemaal kwalijk nemen.

Rose-Sonny, wat ligt er bij jullie veel sneeuw! :wow:

Ik heb Sheri vandaag op de paddock gezet, na 2 weken boxrust. Wel op een wat kleinere, zodat ie niet helemaal feest kon houden. Maar uiteraard ging ie wel uit zn plaat.

DA zei dat ie dat niet mocht doen omdat het de wondgenezing kan vertragen (zit nog in het verband). Maarja, ik zie gewoon hoe ongelukkig ie is in die box. ;(

Er is verder ook niks aan pezen oid kapot, echt alleen huid. Dus hoop maar dat wat buitenspelen hem mentaal goed doet.
Op zn box staat ie ook echt te springen en steigeren af en toe

Heel soms zijn ze buiten rustiger dan op de box. Misschien duurt het iets langer kwa genezen, maar je hebt wel een iets gelukkiger paard!

JoellaLoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 23:50

Art_Ificious schreef:
Baron gedraagt zich niet anders. Waar de 22 jarige de wei in galoppeert zodra ik het stuk gras even open zet, komt Baron op z'n dooie gemakje aanstappen. En dan sta ik te filmen hopend op een leuk renpartijtje... Nope niks nada :+ echt een luierik. Hopelijk is hij onder het zadel later niet zo lui :')

Zo stonden ze gisterochtend
Hoezo zouden wij in de sneeuw komen :+
[ [url=m/E0Hkyk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vanmorgen stonden ze ook beide in de stal en kwamen er niet uit. Nja dan niet he. Heb hooibak gevuld, dus ze kunnen gewoon eten als ze willen.

Jij hebt wat ik zocht, een heerlijk rustig paardje hihi! :=

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 00:03

Veel te rustig waardoor hij op de keuring ook niet z'n beste showy draf toont :')

Dit was z'n draf toen ik hem pas had. Vond dat toen veelbelovend :+
Afbeelding

Het filmpje waar hij dus geen actie weggaf.

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 05:03

@JoellaLoves, ik hoor eigenlijk niet thuis in dit topic, maar mijn brave jaarling veranderd in een vuurspuwende draak in de kou.

Afbeelding

Afbeelding

JoellaLoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 10:39

juniper schreef:
@JoellaLoves, ik hoor eigenlijk niet thuis in dit topic, maar mijn brave jaarling veranderd in een vuurspuwende draak in de kou.

[ [url=m/xmYKri.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/jOdLDQ.png]Afbeelding[/url] ]

Awh wat een knapperd, ik kan er altijd wel om lachen als ze dat doen.

Onyks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 10:42

Ik kom ook weer even onder mijn meeleessteen vandaan :D

@Moooney: Wat een super mooie foto zeg! <3
@Sherivey: Verhuizen is altijd stress, fijn dat het toch gelukt is! Jaloers op de binnenbak :))
@joellaloves: wat een grapjas XD, mooi om te zien die foto's <3
@Juniper: mooi paardje!

Zo leuk die sneeuw beelden. Hier nog geen sneeuw, wel lekker fris en eindelijk minder tot geen regen 24 uur lang... *\%/* De paarden zijn daar volgens mij ook blij mee bij ons, want ze zijn elke dag met elkaar aan het spelen.
Laatst bijgewerkt door Onyks op 17-01-25 09:33, in het totaal 1 keer bewerkt

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 16:18

Vandaag lekker met Reus aan het werk geweest het ging echt boven verwachting goed.

Vorige keer snapte hij niets van het grondwerk omdat hij een singel om had toen had die een grote error. Maar de afgelopen weken heb ik hem een keer of 2 a 3 met de singel buiten laten lopen en nu is het gewoon helemaal normaal. Ik kon hem gewoon zijn dekje en singel omdoen terwijl die gewoon losstond en kon ook los aansingel en als een gek aan de singel husselen en doen hij keek niet eens wat ik aan het doen was. Vervolgens heeft hij ook geen tel op de singel gelet tijdens het grondwerk hij deed alles PERFECT.
Ook de beenbeschermers (voor) had hij vandaag voor de 2de keer om ook daar kijkt hij niet van op.
Wat een super relaxt makkelijk fijn paard +:)+ , ik ben weer verliefder dan ik al was!
Droompaard <3

Ik ga nu ook maar is beginnen met het bit, hij is gek op dingen in ze mond hij kan niet vaak genoeg het touwtje in ze mond hebben dus denk dat dat geen enkel probleem zal worden. Ik heb een enkel gebroken voorgevormde kneveltrens liggen in 12,5 of een dubbel gebroken kneveltrens in maat 13,5.
Ik vermoed dat de 12,5 te klein zal zijn maar die zou wel me voorkeur hebben.
Zou een dubbelgebroken voor zo een jonkie niet te bewegelijk in de mond zijn? of is het gewoon een kwestie van aankijken?