Citaat:70 alleen op de Veluwe of in totaliteit?
Toch bijzonder dat het er nu 70 zijn terwijl er steeds stug werd gezegd dat het maar 30/40 waren.
Wat ik begreep op de veluwe alleen.. ja precies dat vond ik ook zo bijzonder
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
SusanH schreef:dierenfan schreef:https://www.facebook.com/groups/9338546 ... 581400432/
Prachtig filmpje qua kwaliteit vind ik maar hoe mooi ook het is hier gewoon niet geschikt!
Ik vind het geen prachtig filmpje. Ik heb het idee dat ze er erg gespannen uit zien. Of dat nu is omdat ze een auto treffen, of gewoon hoe ze erbij lopen standaard kan ik uit het filmpje niet afleiden. Wij hebben vroeger in Ermelo gewoond, zijn plekken waar ik ook vaak kwam. Reed daar als 14 jarig meisje alleen door de bossen met mijn bijrijdpony. Dat kun je je nu niet meer voorstellen. Natuurlijk is de wolf daar niet de enige reden voor. Maar ik begrijp dat meerdere paardenmensen die plekken inmiddels al mijden omdat paarden er gewoon niet langs willen waar veel wolven zijn.
Mellow schreef:Kaja schreef:https://www.ad.nl/economie/mist-bang-co ... ~adb7bc09/
Voorheen heb ik al meerdere keren benoemd dat er een groter geheel schuil gaat achter de herintroducering van de wolf. Toen zeiden sommige dat ik een complotdenker ben…
Weet niet of het 1 op 1 met elkaar te maken heeft maar het komt wel "goed" uit zo lijkt het wel.
Transparant zal het toch niet worden. Zal vast meer spelen waar wij als het "gewone" volk geen weet van hebben.
Klinkt lekker dat kweekvlees....
tienus63 schreef:Dit is interssant om te lezen.
Begin van kentering in Europa ten aanzien van het beleid omtrent de wolf aanstaande?
https://www.facebook.com/groups/9946536 ... 293205512/
Bron: wolf & paard
tamary schreef:Ook kweekvlees "maakt" CO2 (en ammoniak) tijdens de groei ... en warmte, dus airco nodig 24/7, er zit een limiet aan hoe groot een bioreactor kan zijn ...
Filmpje over hoe en wat :
[ Video ]
tienus63 schreef:Hier het artikel uit de Stentor over de bijeenkomst in Ermelo.
[ [url=m/vzQOyI.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/tSyBDI.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/hJAdB6.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/FKPz34.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/q2ZgOp.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/z349rU.png]Afbeelding[/url] ]
tienus63 schreef:Imo blijft een wolf voor de McDonalds variant gaan.
Dus zijn de de
Landbouwhuisdieren onbereikbaar , dan volgen de huisdieren wel.
Het is een kwestie van tijd dat de probleemwolf mag worden aangepakt. En hopelijk volgt dan een 0-stand in Nederland.
Rewilding wil zelfs de wolf weer herintroduceren in Ierland.
In het kader van Verdrag van Bern, heeft Ierland hier zelf indirect toestemming voor gegeven.
Nikass schreef:tienus63 schreef:Hier het artikel uit de Stentor over de bijeenkomst in Ermelo.
[ [url=m/vzQOyI.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/tSyBDI.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/hJAdB6.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/FKPz34.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/q2ZgOp.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/z349rU.png]Afbeelding[/url] ]
Ik denk dat het goed is dat zulke bijeenkomsten er zijn. Dat mensen gehoord worden en dat de kennis over en weer vergroot kan worden.
Het voorstel van Pauline van der Putten slaat natuurlijk nergens op. Dat komt natuurlijk gewoon neer op het uitroeien van de soort.
Hoe denken jullie, met de opmerking van Jansman in het achterhoofd "afschieten van wolven gaat de problemen groter maken, want je blijft jonge wolven houden die komen. Dat zien we in Duitsland. Een jager kan ook heel moeilijk de juiste wolf identificeren." over afschieten als "oplossing"?
DP ik heb helemaal niets met kweekvlees. Maar natuurlijk staan dat soort ontwikkelingen WEL in verband met het onderwerp.
Het is juist een misser om de aanwezigheid van de wolf en de problemen die daarbij horen niet in samenhang te (willen) zien.
tienus63 schreef:Gemeente Nunspeet zet in op het doden van wolf in een afgebakend gebied in de gemeente.
Het gebied rond Elspeet.
Bron:de Stentor
https://www.destentor.nl/nunspeet/nunsp ... UeWWlnG0ec
Skessa_ schreef:Zag net een story op insta voorbij komen van mn nichtje. Ze zaten rustig op een bankje en ineens stond er op 50m afstand een wolf voor hun neus. Snel spullen inpakken en wegwezen.
Amaiii zit je dan lekker met je nog geen 2 maanden oude baby. Zou het er ook spaans benauwd van krijgen![]()
Ze zitten bij kootwijkerbroek als ik het goed heb.
rien10 schreef:Ik vind wolven afschieten wel een oplossing. Niet een prettige, niet een oplossing waarbij ik geen emotie heb, maar wel als enige oplossing. Rond de tafel zitten? Kijk eens naar de grote vraagstukken van de afgelopen 10 jaar. Dikke drama is dat geworden. Dat zal ook niet gaan werken. Duidelijk zijn; 0 wolven.
rien10 schreef:Nikass, ik vind dat een hele vervelende, overbodige en kwetsende aanname "Ik weet dat je daar geen moeite mee hebt".
Jij weet 0,0 van mijn emotie over deze oplossing. Ik heb nooit gesproken over wat ik er van vind, in emotioneel opzicht. Ik heb er over gesproken dat ik dat als oplossing zie.
Nou, eigenlijk, als je mijn postst goed leest, zie je wel degelijk dat ik er moeite mee heb. Maar het wel als enige oplossing zie.
Inhoudelijk: ja, uitroeien in Nederland.
Nikass schreef:Hey je hoeft niet zo boos te worden? Ik bedoel gewoon wat jij zegt, dat jij dat als oplossing ziet. Ik schreef dat om aan te geven dat we daar geen discussie meer over hoeven voeren.