Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Storm schreef:Of de eigenaar weet niet dat zijn/haar paard vermist is... Dat hij of zij verwacht dat het paard nog lekker ergens in de wei staat (en er al een tijdje niet is geweest).
Ashkerlon schreef:Je hebt zo van die eigenaars die een paard hebben, enkel om te kunnen zeggen dat ze een paard hebben. Die stalgeld overschrijven en nooit eens komen kijken naar het dier. Ik heb er zo al verschillende geweten op pension stallen.
Wat als de eigenaar stopt met betalen en je als stalhouder met zo'n dier zit opgescheept? Zou het dan niet bij je kunnen opkomen om het dier ergens buiten te gooien? Je kan niet verkopen, want je hebt te papieren niet.
En eigenaar kijkt sowieso al niet naar zijn paard, dus die weet zelfs niet dat die weg is?
Zou ook wel verklaren waarom die mager is, maar de hoeven netjes? Stalhouder die al een tijd het paard op rantsoen zet wegens wanbetaling en hoefsmid die wel nog vanop afstand zijn opdracht en geld krijgt?
Dreamboy schreef:Ashkerlon schreef:Je hebt zo van die eigenaars die een paard hebben, enkel om te kunnen zeggen dat ze een paard hebben. Die stalgeld overschrijven en nooit eens komen kijken naar het dier. Ik heb er zo al verschillende geweten op pension stallen.
Wat als de eigenaar stopt met betalen en je als stalhouder met zo'n dier zit opgescheept? Zou het dan niet bij je kunnen opkomen om het dier ergens buiten te gooien? Je kan niet verkopen, want je hebt te papieren niet.
En eigenaar kijkt sowieso al niet naar zijn paard, dus die weet zelfs niet dat die weg is?
Zou ook wel verklaren waarom die mager is, maar de hoeven netjes? Stalhouder die al een tijd het paard op rantsoen zet wegens wanbetaling en hoefsmid die wel nog vanop afstand zijn opdracht en geld krijgt?
Is het niet zo dat het paspoort op de stal aanwezig moet zijn waar het paard verblijft? Dus dan zou die stalhouder het paard wel kunnen verkopen. Niet elk paard heeft stamboekpapier.
Dreamboy schreef:Ashkerlon schreef:Je hebt zo van die eigenaars die een paard hebben, enkel om te kunnen zeggen dat ze een paard hebben. Die stalgeld overschrijven en nooit eens komen kijken naar het dier. Ik heb er zo al verschillende geweten op pension stallen.
Is het niet zo dat het paspoort op de stal aanwezig moet zijn waar het paard verblijft? Dus dan zou die stalhouder het paard wel kunnen verkopen. Niet elk paard heeft stamboekpapier.
Sunnda schreef:Toch leuk dat zoveel mensen logica zoeken..niet alle mensen denken rationeel, omdat ze daar niet toe in staat zijn of om wat voor reden dan ook.
Iemand kan best een paard dumpen omdat diegene denkt dat dit de beste oplossing is.Dat je met logisch nadenken ook andere keuzes kan maken zal best zo zijn, maar mensen in dat soort situaties zijn niet altijd in staat dit soort dingen te overzien.
Ik zeg niet dat het dier gedumpd is, maar als ik hier lees gaan mensen wel erg uit van de ratio ipv de kwetsbaarheid van sommigen mensen.
Kijk naar zogenaamde hoarders, die vaak beginnen uit een goed hart en verwaarloosde dieren opvangen. Dat worden er steeds meer, tot het ze boven de pet groeit en ze hun opgevangen dieren eigenlijk verwaarlozen. Logischerwijs is de oplossing duidelijk, maar mentaal zijn deze mensen niet (meer) in staat de juiste keuzes te maken.
Dat is eigenlijk heel schrijnend.
Alja schreef:Jennyxx schreef:Als het paard iets mankeert en in zijn paspoort staat dat hij niet geslacht mag worden, dan kost het een eigenaar geld om hem in te laten slapen. Wellicht is dat een reden dat hij gedumpt is?
Vroeger was dat 50 euro
Weet niet wat het nu kost?
germie schreef:Maar even een serieuze vraag, kun je een duplicaat paspoort krijgen bij een paard wat een paspoort mist? Want anders blijft het een paard waar je niets mee kunt lijkt mij.
Elisa2 schreef:Duplicaat paspoort is makkelijk aan te vragen, dat zal het probleem niet zijn. Hoe moeilijk dat gaat ligt ook heel erg aan de instantie waar het paspoort aangevraagd wordt.
Voor de rest zijn het natuurlijk allemaal speculaties, ik denk zelf dat hij niet gezond (genoeg) is omdat hij ook vrij strak lijkt te zijn op de foto's en dat in combinatie met de info die TS wel boven heeft gekregen.
Er komen nu natuurlijk steeds meer mensen in de schulden en betalingsproblemen door oa de hoge gasprijzen dus ik kan me best voorstellen dat een kat in het nauw rare sprongen maakt zeg maar. Hopelijk komen we er nog een keer achter het precieze verhaal.
elnienjo schreef:Elisa2 schreef:Duplicaat paspoort is makkelijk aan te vragen, dat zal het probleem niet zijn. Hoe moeilijk dat gaat ligt ook heel erg aan de instantie waar het paspoort aangevraagd wordt.
Voor de rest zijn het natuurlijk allemaal speculaties, ik denk zelf dat hij niet gezond (genoeg) is omdat hij ook vrij strak lijkt te zijn op de foto's en dat in combinatie met de info die TS wel boven heeft gekregen.
Er komen nu natuurlijk steeds meer mensen in de schulden en betalingsproblemen door oa de hoge gasprijzen dus ik kan me best voorstellen dat een kat in het nauw rare sprongen maakt zeg maar. Hopelijk komen we er nog een keer achter het precieze verhaal.
Maar dan is verkopen of desnoods naar de slacht brengen toch altijd nog lucratiever dan 'm te dumpen?