Als ik inschat wat jij aan arbeid doet en wat voor type paard jij hebt denk ik dat dat wel klopt wat je omschrijft

Ik denk ook dat je je stal niet kunt richten op alle soorten paarden/voerbehoeftes/behoeftes qua accomodatie.
Ik denk dat wat je zegt ook klopt hoor, maar daarom ben ik ook juist gaan uitschrijven. Want onbeperkt is bijvoorbeeld voor de een: hij mag zijn laatste plukjes hooi tussen het stro eten. En voor de ander: hij moet nog een vol net hebben.
Kom je dan niet na wat je zegt? Of heb je dan een ander beeld van onbeperkt ruwvoer?
Nouja en plus dat het voor mij ook nog zoeken is, ik zit nu in de afrondende fase van de bedrijfsovername. Mijn ouders deden dingen anders, ik doe dingen anders. De een zal de ene manier prettiger gevonden hebben, de andere de andere manier. Maar door het op te schrijven kun je, hoop ik, van 2 kanten ergens op terug komen/het ergens over hebben zeg maar.
Vooral met de loopstallen is het echt een zoektocht, die hebben we nu 3 jaar, zijn begonnen op voordroog en met verschillende type paarden. Nu arm hooi en alleen dravers( why?) En koudbloeden( mits niet te oud/mankerend/hoog in het werk) houden het er goed in uit. Dat zie ik ook nu pas heel erg duidelijk.
Soms moet je als stalhouder ook maar leren... Idem voor onbeperkt. Komt er een nieuw paard op stal, lopen we altijd een maand te zoeken. Geef ik hem teveel hooi zeggen klanten de eerste week: hij vind jullie hooi niet lekker, hij laat over. Onderschat ik hoeveel hij eet: dan staat hij soms ineens zonder. Ik kan toch niet in 1 dag weten hoeveel jouw paard eet? Zeker niet in een verhuizing, waarin een paard stress heeft.
Het kernwoord is dan volgens mij vertrouwen, ik zeg dan altijd geef ons even de kans het juiste te vinden... maar soms is er ( en misschien ook wel terecht) niet zoveel vertrouwen meer in stalhouders... dat is echt lastig

Ik denk te weten welke jij bedoeld overigens, daar is iemand van ons ooit heen gegaan en heeft 2 dagen later huilend gebeld of ze terug mocht komen