Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Phonix

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 22:08

Is dit niet een makkelijker manier om zwart geld te krijgen? In plaats van een groot bedrag in één keer.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 22:10

Ingewikkeld en snap er weinig van :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 22:12

Die advertentie had ik ook gezien idd. Deze plaatst vaker paarden op deze manier. Ter schenking komt gezien het verhaal erbij misleidend over. Bijzonder bedacht iig :D

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 22:17

Wat een hoop zweverige onzin dit _O-

Klinkt in mijn oren als oplichting overigens, doet me (ook qua taalgebruik) denken aan MLM en dergelijke verkoopmethoden, je moet weliswaar de rest van je leven belachelijk veel geld betalen voor "bijscholing" om in de buurt van het paard te mogen komen maar he, het paard zelf is gratis := *\o/* :+

AvHdG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 22:29

Lijkt wel een sekte ofzo.. wat vaag zeg haha

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 22:36

AvHdG schreef:
Lijkt wel een sekte ofzo.. wat vaag zeg haha

Nou hè dat dacht ik dus ook gelukkig ben ik de enige niet.
Diertje is tien jaar , bij hun geboren en moet nog leren poetsen.Lijkt me een top lesgever dus ;)
Vooral dat “” bovengemiddelde dominante karakter “” van het beestje raakt me.Deze beste man begrijpt er niks van naar mijn idee.

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 22:39

Fly_high schreef:
Wat een hoop zweverige onzin dit _O-

Klinkt in mijn oren als oplichting overigens, doet me (ook qua taalgebruik) denken aan MLM en dergelijke verkoopmethoden, je moet weliswaar de rest van je leven belachelijk veel geld betalen voor "bijscholing" om in de buurt van het paard te mogen komen maar he, het paard zelf is gratis := *\o/* :+

O dat ken ik ook niet .Ik ga zo even mlm googelen.
Zo raar dit alsof je verplicht vijf jaar bij een en dezelfde manege moet lesssen en als hun dan vinden dat je er klaar voor ben gaan ze een ponie pakken die je dan mee naar huis mag nemen. :z

(Hihihi alsof je tbs krijgt je ben pas klaar als de psychiater je beter vind )

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 22:43

Inderdaad de meeste vreemde advertentie die ik ooit heb gezien.

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 23:16

Ik heb van dit bedrijf ook reeds advertenties gezien waarin ze heel goedkoop ‘probleempaarden’ zoeken om over te nemen.

Zeer vreemde manier van werken idd. Kan bijna niet geloven dat mensen daarin lopen…

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 23:31

Een paard verkopen inclusief 20 gratis lessen is op zich wel een dier vriendelijk idee .Ook wel een veilige gedachte voor een kers verse paarden bezitter.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 00:01

Ik heb wel echt het idee dat het uit dierenliefde zo gedaan wordt.

Niet echt mijn type paard, maar op zich zou het een goed ding zijn als de handel verandert.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 00:27

Als je een paard straks moet kopen inclusief reeks verplichte lessen poetsen en wandelen dan zoek ik maar een leukere hobby :=

Ik vind tientallen afdankertjes, excuus, weidemaatjes en coaching paarden :') op MP een dingetje dat eerder zou mogen veranderen.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 02:13

Ik ben benieuwd wel (wurg?)contract je bij deze “schenking” onder je neus geduwd krijgt.

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 06:35

Ik meld me hier ook!
Mijn huidige pony is sinds vorige week helaas met pensioen door blessures. Nu heb ik wat kunnen regelen en kan ik opzoek naar een opvolger. Ik heb gelukkig geen haast aangezien ik, zoals heel veel andere, een speld in een hooiberg zoek :')

Ik zoek namelijk een braaf allround paard. Leeftijd van 3 tot 10/12 maar voorkeur voor jonger. Nu heb ik geen ruim budget dus heb ik een dosis geluk nodig :Y) Ik blijf rustig rond kijken en meelezen en wie weet wat er op mijn pad komt :D

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 08:26

Evamarie schreef:
Als je van iemand zonder aantekeningen erbij de uitslag van een onderzoek van diens paard gekregen heb, mag ik dat hier delen? Uiteraard zonder namen erbij alleen het medische stuk. Er staan moeilijk te lezen woorden tussen. Dacht misschien leuk te ontcijferen en ook wel leerzaam? Is van een RK onderzoek geweest. Er valt niet te achterhalen over welk paard het gaat en dat maakt ook niet uit.
Ben benieuwt wat een ieder hier uit haald en zou voor aankoop ook wel interessant voor sommige onder ons kunnen zijn te weten wat zoiets nou betekend.

Edit: tevens (voor de nog zoekers) staat er een brave alrounder op MP met mooie aparte bles. Voor een ongeloofwaardig lage prijs, via een handelstal eerder genoemd hier.

Denk dat dat niet thuishoort in dit topic, aangezien het niet om een paard gaat wat iemand hier wil kopen of verkopen en hulp bij vraagt. Zoals al gezegd ligt het dan meer voor de hand contact op te nemen met een veearts. Of een apart topic voor te openen, 'ontcijfer het doktershandschrift op een keuringsuitslag'. Daarnaast weet ik niet of het zo netjes is om random uitslagen van iemands paard, ook al is het geanonimiseerd, hier online te delen, zonder dat die eigenaar daarvan op de hoogte is en toestemming heeft gegeven.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 09:02

office schreef:
Een paard verkopen inclusief 20 gratis lessen is op zich wel een dier vriendelijk idee .Ook wel een veilige gedachte voor een kers verse paarden bezitter.

Waar zie jij dat deze lessen gratis zijn?
Waarschijnlijk zit daar hun verdienmodel....
Ik gok dat je zomaar een flink bedrag per les betaald zodat ze alsnog aan hun "schenking" komen

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 09:22

Evamarie schreef:
Als je van iemand zonder aantekeningen erbij de uitslag van een onderzoek van diens paard gekregen heb, mag ik dat hier delen? Uiteraard zonder namen erbij alleen het medische stuk. Er staan moeilijk te lezen woorden tussen. Dacht misschien leuk te ontcijferen en ook wel leerzaam? Is van een RK onderzoek geweest. Er valt niet te achterhalen over welk paard het gaat en dat maakt ook niet uit.
Ben benieuwt wat een ieder hier uit haald en zou voor aankoop ook wel interessant voor sommige onder ons kunnen zijn te weten wat zoiets nou betekend.

Als dit (keurings)foto's van je nieuwe aanwinst zijn en je twijfelt over de gezondheid, kun je ze hier plaatsen. Als dit niet jouw nieuwe paard betreft, heeft het niets in dit topic te zoeken.

Hoe gaat het met de nieuwe aanwinst? Is het inderdaad die 3 jarige en is ze al onder het zadel? Ik zie nl dat je op de boktmarkt ook een leasepaard zoekt om op te rijden, dus vroeg ik mij af of deze al berijdbaar is.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 09:27

oji schreef:
Evamarie schreef:

Als dit (keurings)foto's van je nieuwe aanwinst zijn en je twijfelt over de gezondheid, kun je ze hier plaatsen. Als dit niet jouw nieuwe paard betreft, heeft het niets in dit topic te zoeken.

Hoe gaat het met de nieuwe aanwinst? Is het inderdaad die 3 jarige en is ze al onder het zadel? Ik zie nl dat je op de boktmarkt ook een leasepaard zoekt om op te rijden, dus vroeg ik mij af of deze al berijdbaar is.

Ik wil niet voor mijn beurt spreken, maar aangezien ik die pony ook heb bezichtigd weet ik dat ze in april 3 wordt en nog niet ingereden is :) .

Die advertentie van die schenking vind ik ook heel raar en ik zou er ook héél ver weg van blijven := !

Ange1a

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 09:49

StalNollie schreef:
Ingewikkeld en snap er weinig van :+

Dacht dat het aan mij lag maar niet dus. :')
Snap serieus geen hol van die advertentie haha

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 09:51

Josien_ schreef:
Die advertentie van die schenking vind ik ook heel raar en ik zou er ook héél ver weg van blijven := !

Doet me een beetje denken aan de "paard zoekt baas" formule.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 09:58

Babootje schreef:
Josien_ schreef:

Zuivere koffie is het in ieder geval niet. Ik begrijp ook niet mensen hier gebruik van zouden maken.
Maar ja, oplichters zitten natuurlijk overal.

Via Sporthorses krijg ik ook mails van mensen die op de zwarte lijst staan (houden ze bij SH gelukkig wel redelijk bij). Staat er in zo'n bericht 'Ik probeer u in mijn lunchpauze te beantwoorden. Vertrouw me'. Nou dat laatste zinnetje wekt natuurlijk geen argwaan :')

Voor de rest moet ik nog even bijlezen. Maar iedereen vandaag in ieder geval weer succes met zoeken en of keuren!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 10:09

Babootje schreef:
Josien_ schreef:

N=1, maar een vriendin van mij heeft een paard via hen en dat is een super leuk dier.
Zo ver ik weet controleren die niet wat er allemaal met het paard gedaan wordt of zitten er hele gekke eisen aan.
Wel mag je bijvoorbeeld met een merrie niet fokken of het paard zelf verkopen.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 10:10

Even een vraag vanuit de verkopers kant; wat wil je als koper qua informatie lezen in een advertentie? Ik heb het idee dat mijn advertentie niet goed in elkaar steekt.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 10:21

xSCWx schreef:
Even een vraag vanuit de verkopers kant; wat wil je als koper qua informatie lezen in een advertentie? Ik heb het idee dat mijn advertentie niet goed in elkaar steekt.

Ik heb jouw advertentie gelezen en het lijkt mij een heel aantrekkelijk paardje. Het zou natuurlijk kunnen dat hij in het echt anders overkomt dan in de advertentie?Maar als ik naar een rijpony op zoek zou zijn dan zou jouw advertentie me zeker aanspreken.Wel duur maar dergelijke prijzen blijken tegenwoordig normaal te zijn.

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 10:23

xSCWx schreef:

Ik vind je advertentie heel compleet. Misschien wat langdradig maar ik hou wel van veel info over het dier. Ik vind hem absoluut eerlijk geprijsd.

Als ik in de positie zou zijn om er nog één bij te nemen, stond ik vorige week al bij je op de stoep... wat een leuk ding <3