Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Tegen mijn rug voelde ik Vigo zijn neus zachtjes tegen me aan gedrukt worden.
Daarna gevoerd en nog even getut met hem en daarna mocht ik door naar de vosse merrie. Morgen komen er opnieuw kijkers en N had gevraagd of ik haar misschien nog even beweging wilde geven gezien het hier ineens flink koud geworden is en ze zelf geen tijd had en de ruiter die haar normaal rijdt ook niet. Dat heeft me wel wat afleiding gegeven. Heb filmpjes door gekregen. Ik zie dan zoveel... en ik weet wat er op die momenten gebeurde en ook dat ik haar steeds probeerde los te laten van voor om die neus er uit te krijgen maar al gooi je haar los dan nog krult ze vanvoor zo op. Ik denk dat die rug spieren eerst moeten ontwikkelen en dat ze dan pas met die neus er uit te rijden gaat zijn. Ik vind haar zo'n boeiend en leuk project in die zin: Ze heeft potentieel zat. Maar ze heeft gewoon wat pech gehad kwa opleiding. Ik ben er echt zo zeker van dat dit een hele fijne pony gaat worden. Ik hoop dat ze bij iemand terecht komt die dat potentieel ziet en er ook uit kan halen. Want op zich doet dat ronde haar helemaal geen kwaad ondanks dat dat niet het "eindplaatje" is dat je wil. En dan haal ik trukken boven die ik bij Sam gebruikt heb, en daar reageert ze dan gelijkaardig op en dan denk ik "oh god ik heb een merrie versie van Sam maar dan zonder het neurotische onder mijn kont." 
"
Maar ik heb haar dus één keer gereden met N er bij en vandaag heb ik haar uit de weide getrokken zonder N er bij, er liep iemand rond op de stal voor het geval dat ik hulp nodig had en omdat N graag wat filmpjes wilde. (voor mij ook leuk natuurlijk), op gezadeld, op gestapt en gewoon getraind.
Oh én... Ik l*l dus blijkbaar echt de gehele training tegen die beesten he... Het mag een wonder heten dat ik op wedstrijd mijn mond zoveel weet te houden. 
en vrij atypisch voor een merrie: Ze pikt correcties eigenlijk heel goed. totaal niet wrokkig. Ze is dood eerlijk. Heb zelden zo'n "safe" paard gereden als deze. Je voelt haar ook gewoon zoeken naar de juiste reactie. Ze is wat onstuimig soms maar nooit in die mate dat je denkt "dit komt nie goed". Ze moet echt alleen nog leren doseren en dan kan je er zo een kind op weg sturen.
Ze deed gewoon wat ik vroeg. 
Ik ben zo niet gewend om een paard te rijden dat niet over alles wat je vraagt een mening heeft.
En Terrors moeder? Ook zo? culaccino schreef:HahaEn Terrors moeder? Ook zo?

daarover valt niet te discussiëren, ik heb alleen ondanks alles en ondanks dat ik niks met haar had altijd betwijfeld dat dat haar ‘kern’ was. Ze was zo gemaakt. Daarom heb ik met haar gefokt, omdat ik vrij zeker was dat dat niet haar natuur was.

)

Het weekend voor dat telefoontje (kwam op maandag) nog een heel weekend samen op wedstrijd geweest he, geen woord over gevallen, gelachen, plezier gemaakt. 's maandags kreeg ik ineens zo'n telefoon...
Heb nooit geweten wat het issue was behalve dat Rêve vals en gevaarlijk was.
de vorige trainster was ook echt een heel leuk mens tot ze het ineens niet meer was.
Nu lijken er stilaan "eisen" te ontstaan...Als ik haar even zou mogen door trainen en ook wat meer in de kijker zou mogen brengen zoals bv op bokt. Dan zou ze volgens mij een heel andere groep kopers aan trekken.
Alleen maar omdat hij haar had willen hooi bij geven en ineens besloot Pret dat ie de stal uit moest. Hij is onder de voerbak gekropen en heeft zich daar zo klein mogelijk gemaakt. Zijn dochter (volwassen) had de commotie gehoord op stal (want pret gilde niet, die krijste op zo'n moment als een banshee) en heeft de staldeur open gegooid. Toen koos Pretty voor vrijheid en hebben ze voor de beste man een ambulance gebeld. 
Voor mij was hij prachtig maar de rest van de wereld kon hem aan zijn derriere oxideren.
Laat dat nou zijn wat ik zo prachtig aan hem vond.
Dus ben vrij snel gestopt met over haar te schrijven. Een paar topics toen ze nog braaf was maar eens ze zich thuis begon te voelen ben ik er mee gekapt, heb toen heel veel gehad aan Kim (gijsenkim, KimWk/KiWiKo afhankelijk van welk tijdperk je op bokt zit.)
Maflinger_S schreef:Wow, interessant ook een stukje terugkijken naar vorige paarden. Pretty had duidelijk niet de juiste naam, totdat ze bij T. kwam, toen groeide ze er eindelijk in. Bijzonder mooi dat het zo gelopen is voor die 2.
Jammer dat het met je trainster niet zo fijn is afgelopen. Soms weet je toch niet waarom een relatie (wat voor relatie dan ook) stuk loopt als degene die de relatie afbreekt daar niets over wil zeggen. Daar leer je dan ook niets van en vaak heb je, ik dan toch, zo'n onaf gevoel. Het klopt gewoon niet, zeker niet als je voordien juist een prima verstandhouding had.
Die merrie van N die jij nu rijdt klinkt als een leuk paard. Jong maar eerlijk.
Er zijn er die ik maar heel kort gereden heb, een paar keer om een bepaalt gedrag er "uit te rijden". Er zijn er een heel aantal geweest die ik bv een maand of drie reed voor "grotere correcties". Voor verkoop of omdat de baas uit lag. Dan zijn er nog een paar die ik door de week trainde voor wedstrijdruiters (die inmiddels geen wedstrijd meer rijden overigens dus ik maak nu niemand zwart die nog actief is in de sport). Pretty noemde voluit Pretty Woman, heb dat altijd een vreselijke naam voor haar gevonden. Het is dus ook altijd afgekort naar Pretty want ze was wél een bloedmooi paard. Heb nog wel wat foto's van toen ik haar vol in training had als jullie dat boeiend vinden.
Inmiddels gaat het hier toch al over veel meer dan alleen Joy.
Heb eentje gereden waarvan zowel de eigenaar als ik tot op de dag van vandaag ons nog altijd af vragen waar hij gebleven is. Die heb ik om en bij de drie maanden gereden in eerste instantie omdat de eigenaresse geopereerd moest worden maar door gedrag dat hij vertoonde onder de andere eigenaar (koppel, beiden rijden) ging dat al snel naar rijden voor verkoop. Dat was vlak voor mijn infarct. Die reed ik dus naast Pretty. Heb toen nog kort overwogen om hem zelf over te nemen maar de omstandigheden waarin ik op dat moment zat hebben dat niet toe gelaten. Iets waar ik niet perse spijt van heb want als ik hem had over genomen, had ik Sam niet kunnen nemen en zou ik veel gemist hebben. Maar ik vraag me wel af wat er uiteindelijk van hem gekomen is want ik had hem braaf, hij is naar een springstal/handelaar gegaan want hij sprong ook heel goed, oorspronkelijk wilde die hem voor zichzelf maar die heeft hem dan weer vrij snel door verkocht omdat hij te moeilijk was. Heb geen ide wie de 1e koper was (en de eigenaresse misschien inmiddels ook niet meer) maar durf het eerlijk gezegd ook niet zo goed te vragen. Ik ben nieuwsgierig maar uiteindelijk zijn het mijn zaken niet naar wie hij verkocht is.... Probleem was dat hij op papier gewoon "A" noemde. dus de naam die ik van hem heb kan inmiddels al god weet hoe vaak veranderd zijn áls hij überhaupt nog leeft. dat was in 2008/2009 en hij was toen 4. Dus hij zou inmiddels minstens 17/18 zijn.
Van het merendeel weet ik de naam ook nog, er zaten er tussen waarvan ik de naam überhaupt nooit geweten heb. Misschien dat ik daarom ook zo snel ben met bijnamen. Ik vind een dier "zonder naam" zo sneu dus als ik de naam niet te weten kwam gaf ik ze gewoon eentje.
Mooie is dat ik vandaag ineens getaged werd door T in een filmpje waar Pretty dus even te zien is op de stal waar ze nu staat. Duidelijk oud maar rond en gezond en nog steeds de kleine b*tch die ik ken.
(op het filmpje jaagt ze een zwarte niet al te taktvol voor zich uit.
)
) dat geloven. Maar die breuk heeft me echt zeer gedaan. Ze was op korte tijd echt een vriendin geworden. Iemand waar ik mee durfde praten IRL over dingen waarover ik normaal nooit zou praten. Ook op wedstrijd hebben we zoveel gelachen, 24 uur voor ze me stuurde (STUURDE!!) hebben we nog samen mijn podiumplek zitten vieren.... Ik had toen tegen alle verwachtingen in een 3e plek behaald op een kampioenschap omdat Sam op de dag die telde dacht "wacht es effe, dit kan ik wel" en gewoon even een proef won die voor 60% door telde in de eindscore.
(hij heeft soms van die momenten en altijd op de juiste momenten.
). En echt lachen tot je buikpijn hebt, dat type vriendschap.... Naar elkaar kijken en weten wat de ander denkt (en in de lach schieten als het iets is dat je niet hoort te denken.
)
dan doen we er twee tegelijk. 
We waren echt zo'n duo dat gewoon heel spontaan en impulsief leuke dingen deden. Heb echt hele mooie herinneringen aan haar. Ze had in haar buitenbak zo'n gootje. Sam was gedurende een les behoorlijk drammerig. (lees: niet te rijden.) Zij had zo'n koptelefoon set waarbij je ook kon terug praten (overigens iets wat ik elke lesgever zou aanraden nu ik het zelf eens heb mogen proberen. Het maakte ook dat we gedurende het losrijden regelmatig aan het banketstaaf waren over van alles en dat zij dan soms ineens zei "Kath ik word hier langs alle kanten raar aan gekeken omdat ze niet snappen dat ik het tegen jou heb."). Maar goed, na een keer of drie zegt ze dus "Kaahaath, rijdt de bak is groot genoeg, draai nu eens een meter eerder af hij zit steeds met dat putje!" waarop ik, inmiddels ietwat gefrustreerd en wanhopig zonder ook maar een seconde na te denken zei "HIJ ZOEKT HET ZICH MAAR UIT MET ZIJN PUTJE!!!!!"
Als je het zo typt klinkt het zo dom, maar die hele situatie inclusief Sam zijn houding en de toon in mijn stem maakte gewoon dat ze de slappe lach kreeg. 

De spanning was wel meteen doorbroken, dat wel. 
Echt... als ik kon verkopen nam ik haar over en trainde haar door... Maar buiten het feit dat ik geen plek heb hier thuis en dat mijn man me ziet komen... (die kent me ook goed genoeg.) Ik verkoop haar toch niet terug... Maar vind het wel best zonde van de merrie. Mer1980 schreef:Soms gebeuren er nu eenmaal dingen die je niet kunt plaatsen. Zo heb ik ook afscheid genomen van mensen in mijn leven en andersom. Na een tijd therapie heb ik één van mijn vroegere beste vriendinnen eens een bericht gestuurd via facebook van hoe onze vriendschap zo is misgelopen. Ik begreep er net als jij helemaal niets van. Er is jaaaaren overeen gegaan, ik ben moeder, zij is moeder en na dat berichtje kreeg ik ook een heel fijn bericht terg hoe zij die tijd beleefde en hoe zij het zag. En dat ze het ook heel jammer vond hoe dingen zijn gelopen. Als ik het bekijk vanuit haar perspectief snap ik haar nu, terwijl het voor mij in die tijd totaal niet te begrijpen was, we zaten allebei op een heel ander level in beleving, ze snapt mij nu ook en we hebben weer sporadisch contact. Gewoon leuk.
Dus mocht je er nu echt niets van begrijpen en je bent jaren verder, dus een stuk verder in je ontwikkeling en mensen begrijpen (op juist niet) dan kun je er nog eens een berichtje aan wagen. Iets van:
"Joh we hebben zulke leuke tijden gehad, ik zag je echt als vriendin. Opeens was alles over. Dat vind ik jammer. Ik begreep dat mijn paard niet de makkelijkste was, maar het is jammer dat het toen zo is gelopen. Nu zijn we een paar jaar verder en ik zou graag weer eens wat leuk contact willen hebben en willen begrijpen waar dit zo mis heeft kunnen gaan"
Als er nu iemand niet zo goed is in sociale situaties ben ik het wel. 
dus inmiddels zijn we zo ver dat als Chris aan mijn rijden ziet dat er rust nodig is, ik "Sam even op adem moet laten komen".
Toevallig altijd wanneer ik zelf voel dat ik tegen mijn grens op zit moet Sam op adem komen.

" en toen hebben we een andere oplossing gezocht.