Wauw, gefeliciteerd!! Ziet er echt prachtig uit Dan komen alle paarden aan huis?
Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024
Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-22 19:27
Ja zo ontzettend blij mee! Vooral de locatie is echt waanzinnig, een droom plek, aan het water (direct aan Dalsland kanal, dus kunnen heeeeel ver varen). Komende jaren gaan we er hopelijk een fantastisch paradijsje van maken voor ons en de paarden, willen ook het hele huis gaan renoveren en verbouwen/aanbouwen komende jaren.
Stal gebouw heeft nu 10 grote boxen (4x4 en 4x5), wasplaats met warm en koud water, 1 grote zadelkamer en 2 opslag ruimtes, dat gebouw wordt over 1 a 2 jaar helemaal gerenoveerd en wordt dan de hengsten stal met dekruimte, laboratorium, enz. Maar eerst komt er nog een nieuwe stal met onder andere opfok stallen en voor de fokmerries.
Verder zijn er 3 inloop stallen (1 grotere van 6m bij 10m en 2 kleinere van 4 x 5m) en 1 groot gebouw van 20x55m (oude koeien stal geweest). Gaan we voor nu de helft binnenbak achtig iets van maken en andere helft opslag voor tractor en hooi en zo.
3 kleine huisjes waarvan 2 minimaal 300/400 jaar oud zijn. De draf/galop baan is zo'n 2/3km lang en gaat om ongeveer de helft van het land, is zo'n 25 hectare weiland.
Denk dat ik de hengstjes in 1 van de inloop stallen naast het huis/de stal zet (de grote van 6x10), even kijken hoe veel ze op de merries reageren (die komen langs op weg naar de wei en naar stal), anders gaan ze in één helft van de grote schuur in met uitloop.
(Dat gebouw op de achtergrond hoort er ook bij, maar nog niet bekeken haha)
Hier rechts is die inloop stal waar ik dan de hengstjes wil zetten, en daarnaast is de deur naar de stallen. Ook nog 2 buiten boxen, maar die gaan we weg halen.
Grote schuur van 20x55, 2 delen van 20x25 waarvan een betonnen pad naar buiten van 5m breed en dan in het midden nog een pad van 5m. Zand delen dus van 20x20m.
Op ongeveer 10/15 hectare heeft afgelopen jaar graan gestaan, maar verkoper gaat het voor ons inzaaien met gras komend voorjaar. Dus dat is ook onwijs fijn! Sowieso hele leuke mensen (wonen in de buurt, hebben heel groot koeien bedrijf en zijn vrouw is (paarden) dierenarts met KI opleiding ).
En mijn meisjes wonen nog steeds lekker buiten. Was net 5 seconde te laat, Odels lag ook te slapen maar hoorde mij haha.
Wauw wat gaaf zeg! Gefeliciteerd, op naar dromen die werkelijkheid worden! Hopelijk kun je er een mooie fokstal op gaan zetten. Ben erg benieuwd naar de drachtige merries. Ik hoop dat je de andere nog drachtig hebt gekregen! Ook erg benieuwd naar de nieuwe merries en wat heerlijk straks je hengsten weer thuis!
Is er nog zo’n lokatie te koop dan kom ik naar zweden
Dat ja
Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024
Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-22 17:16
Dankjewel allemaal!
We hebben heeeeeel veel gezien, maar weinig waar we het gevoel hadden zoals hier. Echt waanzinnig, alsof je in een paradijs komt. Het ligt ook in een toeristisch gebied met veel activiteiten, dus dat is ook wel erg leuk.
Er zijn wel meer waar we goed gevoel bij hadden, maar dan werd er soms wel 1 of 2 ton euro over geboden.
Ben wel benieuwd wat jullie denken wat de prijs is. In NL ga je dit voor deze prijs in ieder geval lang niet vinden.
Wel heel veel zin in en ook heel benieuwd hoe alles uiteindelijk gaat worden.
Wat ook heel erg tof is: 3000 jaar oude rotstekeningen!
Hebben er ook een paar op het terrein liggen. Daar waren we eerst wat huiverig voor, maar behalve dat we er niets mee mogen doen heeft het ook geen gevolgen.
rowindie
Geplaatst: 25-08-22 17:19
Ik doe geen gok, dat is niet mijn sterkste ding Maar ik geloof je direct als je zegt dat je het niet in Nederland kan kopen voor die prijs haha. Echt een hele mooie plek!
Pracht plek! Alleen dat toeristische zou ik van huiveren.
Aangezien er in Zweden naar het schijnt leuke vrijstaande huisjes voor nog geen half ton te kopen zijn, zou het mijn niet verbazen als je minder dan een half miljoen kwijt bent aan zo'n locatie.