Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
). M'n meisje die elke keer zo ontzettend lief naar me toe komt in het weiland en me overal volgt als een hond, maar tegelijkertijd totaal geen vertrouwen van mij aanneemt als het erop aankomt. En eerlijk, ik begin er een beetje klaar mee te zijn. Elke keer weer alles opnieuw moeten laten zien. Elke dag kan ze weer bang zijn van dezelfde hoek in de bak. Maanden lang heel intensief en met zooooo veel geduld oefenen met buiten wandelen en ze kan nog geen kilometer van huis af. Al driekwart jaar poetsen we binnen en ze hoeft maar 1 geluidje te horen en ze is weer helemaal over de zeik en dan kan ze zo hoog steigeren dat ik soms bang ben dat ze met haar benen over de touwen slaat (ze staat nu overigens los zodat dit niet kan gebeuren). Over elke beweging na moeten denken, zelfs de simpelste dingen zijn niet simpel. Ik kan er echt zo moe van worden. Na een lange werkdag wil ik gewoon lekker gedachteloos m'n paard kunnen poetsen, opstappen en het bos in. Dat soort dingen. En ja, het is een jong paard. Maar ze is een 5-jarige, niet anderhalf.
Ik heb dat niet helemaal duidelijk maar is dit nieuw gedrag ineens of speelt dit al langer? Wat zegt de eigenaar erover en wat is nog verdere doelstelling met dit paard?
Hij heeft erge jeuk, dus eerst traject van luis ingegaan en nu waarschijnlijk toch zomereczeem. Bitfitter afgezegd maar dus nog steeds onrustig op bit maar bitloos vind hij ook niet prettig, zadel schuift nog steeds iets dus volgende week komt de zadelmaker weer.. Het is allemaal zo'n geregel en gedoe.. Pfff!!
Het is gewoon totaal nieuw, een paard beleren. Altijd alleen maar paarden gereden die alles al wel hadden gezien, en nu moeten we het allemaal zelf aanleren. En ja dat gaat met goede momenten en slechte momenten..
ik ben wel wat rodeo’s gewend van de cowboy manier van inrijden, maar liever heb ik dat ze er klaar voor is. Dus hele kleine stapjes en reacties afwachten
.
.
Captain schreef:Latino ook, die kun je echt lezen door naar zijn ogen te kijken. Die kent het concept 'pokerface' niet. Best fijn!
. Bedoel je onrustig met de barebackpad? Degene die me begeleid is hier voorstander van, en ik zit even solide op de pad als op een zadel. Paard vond het héél raar hoor, en er was zeker spanning bij hem, maar ik voelde me absoluut veilig. miereneter schreef:Hij was braaf. En hier net aan het geeuwen. Bedoel je onrustig met de barebackpad? Degene die me begeleid is hier voorstander van, en ik zit even solide op de pad als op een zadel. Paard vond het héél raar hoor, en er was zeker spanning bij hem, maar ik voelde me absoluut veilig.