Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kiki1995

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 20:09

Wat een leukerd!! Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! :D

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 23:00

Bedankt iedereen.

^ Gefeliciteerd met jullie aankopen *\o/*

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 23:05

Kiki1995 schreef:
Datum is vast, vrachtwagentje is gehuurd. 25 januari gaan we hem ophalen! Dan laat ik ook foto's zien, wil dat nu nog niet doen uit respect voor zijn huidige eigenaar. :D

Da's al snel! Lucky you :)

Selina, sterkte met het overlijden. Ik hoop dat je een fijn nieuw maatje vindt :(:)

Appaloosa9 schreef:
Ik zoek ook niet meer veder maar lees wel lekker mee. Dit is Ali een friese merrie van 3 jaar gisteren goedgekeurd en meteen meegenomen.
[ [url=m/CnUSlM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een schatje! Ook echt nog een jong dinky.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 23:31

Selina schreef:
Kiki1995 schreef:
Datum is vast, vrachtwagentje is gehuurd. 25 januari gaan we hem ophalen! Dan laat ik ook foto's zien, wil dat nu nog niet doen uit respect voor zijn huidige eigenaar. :D

Wat leuk! Als ik je berichten teruglees is het allemaal sneller gegaan dan je verwacht had. Nog een weekje geduld voor je dus :)

Hier gaan we kijken of we wat eerder op zoek kunnen gaan. M’n bijrijdpaard is gister onverwachts overleden en het idee dat ik een halfjaar niks met paarden doe maakt me gek.

Ach gossie, dat zijn de verdrietige berichten. Virtuele knuffel voor jou en de eigenaar.

https://www.bokt.nl/markt/ad/497967/5-j ... jordenruin
Excuus als het lomp over komt, zo bedoel ik het niet, maar ik moest bij dit verhaal wel aan jou denken. Wellicht kun je deze Bokker over een moeilijk punt heel helpen door 'm bij te gaan rijden?
Geen idee of de verkopende partij ervoor open staat, maar wie weet hoe het uitpakt.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-20 11:35

Wauw iedereen! Gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinsten!

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 12:23

Gefeliciteerd met jullie aanwinsten, het zijn stuk voor stuk knappe paarden <3

Heel veel sterkte Salina, hopelijk komt er snel een perfect paardje op je pad.

Hier gister geen goed nieuws te horen gekregen, heb nu veel minder zin in mijn zoektocht/ het bezoeken van de pony

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 15:03

Wow het was een succesvolle week blijkbaar! Veel plezier allemaal met jullie nieuwe paarden! Benieuwd naar vervolgfoto's :D

Wat is het slechte nieuws Domi_94?

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-20 17:43

CalipsoLover schreef:
Ik heb ook weer 'zoiets'. Ik had een paar maanden geleden al eens een advertentie met 'paard gezocht' online gezet in de nieuwsgierigheid wat er aangeboden ging worden. Uiteraard was het voor mij nog wel wat te vroeg op dat moment dus heb ik het er na 2-3 dagen terug afgehaald. Nu dan met de financiële tegenslag zal het ook weer wat maanden langer duren tenzij ik iets goeds vind dat ook iets goedkoper is. Maar oké, ik kreeg een reactie van een man die mijn budget vroeg, ik stuurde hem dat we liefst onder de 7000 blijven voor een pas beleerde of onbeleerde. Kreeg ik een antwoord 'oei'. Dus ik heb daar niet meer op geantwoord. 2 weken later kreeg ik weer een bericht of ik al iets gevonden had, advertentie was er dus intussen ook al afgehaald. Ik heb hem toen vriendelijk uitgelegd dat het nog iets te vroeg is en we momenteel nog niet echt op zoek zijn, ik ook nog examens heb tot 21 januari en pas daarna rustig wil gaan rond kijken. Dat begreep hij niet goed want de examens waren toch al gedaan? Nee zei ik, voor de unief moeten ze nog beginnen. Nou hij had een paard staan voor 8500 euro en vroeg of ik niet een keer kwam kijken, ik kon (natuurlijk vriendelijk bedoelt) eventueel ook wel een paar maanden rijden voor ik ze kocht. Nou ja, ik heb hem daarna vriendelijk bedankt en uitgelegd dat 8500 ook echt boven mijn budget is en ik niet boven mijn budget wil gaan als ik nog geen enkel paard ben gaan bekijken en sowieso examens heb tot 21 januari en nu even wil focussen daarop. Dat begreep hij (dacht ik).

Nu krijg ik dus gisteren weer een bericht of ik nog op zoek ben van diezelfde man... Moet ik er een tekening bij maken?

Hier nog even over updaten, de man vond dat ik nooit een paard ging vinden onder de 7500 euro met een beetje potentie, ook niet als die nog niet beleerd is of een 2 jarige, dat is onmogelijk 8)7 Heb gezegd dat ik daar andere ervaringen in heb en al langer in de paardensport zit, maar hij bleef maar vissen achter een discussie dus heb hem geblokkeerd. Waar houden sommige zich toch mee bezig?

Intussen weer een hele leuke gezien binnen het budget. Even overleggen met het opperhoofd :') en dan misschien eens een appje sturen. Is wel een ruin... :=

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 10:43

Leuke nieuwe aanwinsten hierboven! Gefeliciteerd!
CalipsoLover, dat begint wel een raar verhaal te worden, goed dat je hem geblokkeerd hebt denk ik >;)

Ik begin wel een beetje simpel te worden van alle verkopers die in de advertentie zetten graag contact via de App, maar gewoon niet reageren. Ik snap dat ik niet altijd binnen een uur reactie kan krijgen, maar 2 dagen niet reageren op iemand die een bezichtiging wil plannen en ook niet opnemen als ik bel ben ik er wel klaar mee. Meer die hier tegenaan lopen?

Gisteren bij twee paarden gekeken waarvan één een goede kanshebber :D
Mooi aan de maat en ook mijn vriend die nog geen ervaring heeft met jonge paarden reed na even wennen al aardig met deze 4,5 jarige merrie weg.
Maandag nog bij eentje kijken en dan de knoop doorhakken.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 11:07

ingaa schreef:
Leuke nieuwe aanwinsten hierboven! Gefeliciteerd!
CalipsoLover, dat begint wel een raar verhaal te worden, goed dat je hem geblokkeerd hebt denk ik >;)

Ik begin wel een beetje simpel te worden van alle verkopers die in de advertentie zetten graag contact via de App, maar gewoon niet reageren. Ik snap dat ik niet altijd binnen een uur reactie kan krijgen, maar 2 dagen niet reageren op iemand die een bezichtiging wil plannen en ook niet opnemen als ik bel ben ik er wel klaar mee. Meer die hier tegenaan lopen?

Gisteren bij twee paarden gekeken waarvan één een goede kanshebber :D
Mooi aan de maat en ook mijn vriend die nog geen ervaring heeft met jonge paarden reed na even wennen al aardig met deze 4,5 jarige merrie weg.
Maandag nog bij eentje kijken en dan de knoop doorhakken.

Hier juist andersom, geef je allemaal info of reageert iemand of ze langs kunnen komen en vervolgens hoor je niets meer. Mens eigen ben ik bang. :=

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-20 11:08

Hmm nee Inga, dat heb ik nog niet meegemaakt, wel al 3-tal keer contact via de app gehad want op de mail kreeg ik geen antwoord.
Wel super dat je misschien iets gevonden hebt!

Wij gaan volgende week misschien bij een E pony kijken van 5 jaar. Contact gehad met de verkoper, maar er komen deze week waarschijnlijk nog potentiële kopers kijken. Ik heb nog examen, dus kan ook niet vroeger... Beetje afhankelijk dus of zij hem nemen of niet gaan wij gaan kijken want het is ook weer een rit van 2,5 uur.
.
En dan is er nog een andere E-pony merrie van 3 jaar waar ik heel graag naar wil gaan kijken maar deze staat echt heel erg ver weg, in Groningen, ik vroeg me af of er hier eventueel bokkers zijn van die buurt die eens snel willen gaan kijken voor me? Voor mij is het bijna 4u rijden enkele rit.

Marlies1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 11:33

Ik meld me ook graag in dit topic :)
Ik heb een 18-jarige dressuurruin. 8,5 jaar in mijn bezit, maar door medische problemen van mijn en zijn kant en wat andere zaken zoals een verhuizing, de laatste 5 jaar niet meer gewoon kunnen rijden. Nu is hij weer kreupel en het belooft weer een lange weg te worden, als het al goed gaat komen. Dus voor mezelf besloten dat er dit jaar een paardje bij gaat komen.

Ik zoek een ongecompliceerde, brave ruin, waar ik relaxed buitenritten mee kan maken, maar waar ik ook dressuur mee kan rijden. Ik zal zo het lijstje even invullen.

Marlies1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 11:48

Citaat:
(boktnaam) zoekt. - stokmaat - geslacht - leeftijd - doel - budget - bijzonderheden
1. Elin_ - E pony of klein paard - merrie of ruin - 4 tot 9 jaar - recreatief crossen - €7000 - geen rillerig paard

2. Appaloosa9 - Fries - 162 t/m 168 - merrie - 3 tot 7 haar - dressuur wedstrijden/ recreatief - €8000 - volpapier en stamboekpapier, al zadelmak en liefst verkeersmak

3. Esje01 - springpaard/eventer 5 tot 12 jaar oud - Budget 15000
Er zit nog wel wat ruimte in budget.
- Moet fijn in de mond zijn ivm amazone met reuma

4. Luf-midnight - tinker 7 tot 12 jaar braaf gereden alleen weg kunnen trailer/verkeer. Merrie bont 1,45 minimaal.

5. StonedRomy/ allrounder/recreatie/dressuur- 14+ - 5000 budget- braaf buiten

6. CalipsoLover - Dressuurpaard (WB, Lusitano of PRE) - Vanaf E pony tot 1m70 - Liefst merrie - 2,5 tot 6 jaar - Dressuurwedstrijden/recreatief - 5000-7000 euro

7. Robinxfellow - dressuur/recreatiepaard - tussen 1,58 en 1,68 - tussen 9 en 14 jaar - een ruin - 5000 tot 8000 euro - verkeersmak + al enige ervaring.

8. Veertje2 - recreatie/trail/plessure/endurance - tussen 1,58 en 1,68 - tussen 4 en 6 jaar - liefst ruin ivm andere ruin maar mag ook merrie - cool in het hoofd - aanhankelijk - 5000 tot 9000 euro.

9. Delaja - recreatiepaard (voorkeur kruising draver of draver die niet gekoerst heeft) - 1,55 tot 1,65 - 5 tot 10 jaar - voorkeur merrie, maar ruin kan ook - mag groen (zadelmak), maar wel bomproof en relaxt, moet 24/7 buiten kunnen staan - €2000 tot €4000

10. Seltje - paard met mooie bewegingen voor dressuur, maar hoeft geen standaard KWPN te zijn - 1,55 tot 1,70 - merrie of ruin - 2,5 tot 6 jaar - niet hoog opgooien (zwakke rug), al is dat moeilijk te zien als ze nog niet beleerd zijn - € 5000 tot 8000, na april gaat mijn budget omhoog

11. Miezelke - recreatie/dressuur/allrounder - 1m45 à 1m60 - 4 tot 14 jaar - ruin - cool, dapper, speels, dominant - BE - alles behalve Haflinger/Fjord/Arabier/Tinker/Fries

12.Domi_94 - een braaf, relaxed dier - grote e, klein paard - merrie/ruin - vanaf 3 jaar - dressuur en recreatie - 5,000 - voor mij zijn karakter en beleerd zijn een must, ras maakt me niet zoveel uit

13. xRaisin - recreatiepaard - e pony (of klein paard) - voorkeur ruin - 5 t/m 15 - recreatie, basis dressuur - 5.000 - karakter: nuchter, verkeersmak. ras maakt niet uit, mag beetje koudbloedig zijn :p

14. Marlies1 - recreatie-/dressuurpaard - 1.55-1.70, iets kleiner mag als de pony breed gebouwd is (ik ben 1.74), iets groter mag als het paard niet te groot beweegt - ruin - 7 tot 13 jaar - ongecompliceerd paard, moet relaxed zijn op buitenritten langs de weg en in het bos, zowel alleen als in een groep en geschikt voor dressuur, ras maakt niet uit

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 20:13

Wat een succesvolle week. Iedereen gefeliciteerd!

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 22:58

Ik ga zaterdag weer naar een aantal paarden kijken. Hoeveel tijd rekenen jullie per paard?

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 08:19

Chubby schreef:
Vanmiddag is mijn nieuwe paardje goedgekeurd! We gaan haar tweede helft van februari ophalen (dat duurt nog láááng)

[ [url=m/WSmrp4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hey, ik dénk dat ik weet waar deze vandaan komt. Indien dat zo is, heb je wel bij een hele fijne persoon vandaan gekocht met écht hart voor zijn dieren :j :j

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-20 10:20

StonedRomy schreef:
Ik ga zaterdag weer naar een aantal paarden kijken. Hoeveel tijd rekenen jullie per paard?

Ik heb die vraag ook, (ik hoop het zo hard) als hij niet verkocht is gaan we zondag ook naar een paard gaan kijken. Maar ik had gisteren toevallig daar nog een in de buurt zien staan en misschien kan ik die 2 dan combineren.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 10:33

Ik had de laatste keer een afspraak om 10.30 en de tweede afspraak om 14.00.zat een 50 minuten auto rijden tussen.
Beide paarden gereden,was ongeveer 2 uur kwijt per paard.
Ging prima

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 10:52

Skippy01 schreef:
Hey, ik dénk dat ik weet waar deze vandaan komt. Indien dat zo is, heb je wel bij een hele fijne persoon vandaan gekocht met écht hart voor zijn dieren :j :j

Ja dat weet ik wel zeker. Ik ken hem al heel lang ook :)

Zonder rijden was ik toch al gemakkelijk een uur bezig met een bezichtiging hoor. Ik ben op 3 adressen geweest op één dag.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 11:01

StonedRomy schreef:

Dat ligt er helemaal aan.Bij sommige mensen ben je na 5 minuten al weg omdat het absoluut van geen kanten klikt, en er zijn mensen die er een gezellig bezoek van maken met koffie en veel verhalen.Dat heb ik zelfs ook meegemaakt als het paard niets voor me was en ik het dus niet ging kopen. Ook meegemaakt dat mensen nog niet aanwezig waren als ik kwam en dat ik dus op ze moest wachten. er is echt niet in het algemeen iets van te zeggen.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 17:21

Ik heb een heel goedkoop springpaard gezien. 14 jaar 1.67
Staat op MP. Voor mij te oud, maar iemand anders die de advertentie via pb wil?

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 17:35

Hallo allemaal :D

Mag ik mij hier ook melden? Wij willen dit jaar 1 of 2 NMPRS pony's aanschaffen. In ieder geval 1 merrie en de andere mag een jong hengstje zijn, maar het mag ook een merrie zijn. Ze moeten wel in bezit zijn van een mooi stamboompje en onze voorkeur gaat uit naar een "speciaal" kleurtje.

Ik heb hier in het verleden kijkers gehad die zo 2 uur bleven hangen :j Helemaal niet erg als de klik er is. Ik heb ook 1 kijker gehad die echt na 15 minuten zei dat het niet ging werken. Deze mensen bleven maar op de prijs terugkomen dat deze lager moest, terwijl er van tevoren duidelijk gemeld was dat de prijs vast was en dat er niks vanaf ging :+

Een van onze D pony's staat momenteel te koop (omdat wij dus verder willen in de NMPRS fokkerij) en er komen volgende week mensen kijken. Over de App klikt het heel erg goed, dus ik ben heel erg benieuwd :j Ik vind het eerlijk gezegd altijd wel gezellig als iemand wat langer blijft "hangen" :j

Dabiscui

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 19:35

Ik heb het topic doorgelezen en meld mij ook graag hier. Na jaren paarden/pony's te hebben bijgereden ga ik eindelijk op zoek naar mijn eerste eigen paard! Heel spannend maar super leuk natuurlijk. Omdat ik full-time werk zal mijn zusje het paard/pony ook 1 a 2 keer rijden.

We zijn afgelopen weekend naar een leuke, 6-jarige E-pony (1.54) geweest, Z1 dressuur. Echt een pony die al veel gezien heeft en waar we veel van kunnen leren. Echter ben ik bang dat ik er toch net ff te groot voor ben en het beeld daarom niet mooi is en ik er wellicht op afgerekend wordt tijdens de proef .... Pony is wel perfect voor mijn zusje en heeft nog een jonge leeftijd dus we kunnen er nog heel lang van genieten en van leren.

Morgen gaan we kijken naar een 10-jarige KWPN x Fries ook Z1 dressuur 1,60cm. VP ligt wel echter hoger dan die pony. En mijn zusje zal er wellicht minder handig mee uit de voeten kunnen... Overigens zijn we beide wel uitgegroeid (22 en 18 jaar).

Ik vind het lastig! Mijn ouders zeggen dat ik moet doen wat het beste is voor mij omdat ik het paard/pony zal gaan kopen en voor mij een paard dan de betere keuze zal zijn. Ik ben er nog niet over uit.. Eerst morgen maar eens afwachten om te zien hoe het proefrijden gaat. Als de E-pony nou net ff 1 tikkeltje groter was had ik niet na hoeven denken en was ik zeker voor haar gegaan. Wat denken jullie?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 19:46

Dabiscui schreef:
Ik heb het topic doorgelezen en meld mij ook graag hier. Na jaren paarden/pony's te hebben bijgereden ga ik eindelijk op zoek naar mijn eerste eigen paard! Heel spannend maar super leuk natuurlijk. Omdat ik full-time werk zal mijn zusje het paard/pony ook 1 a 2 keer rijden.

We zijn afgelopen weekend naar een leuke, 6-jarige E-pony (1.54) geweest, Z1 dressuur. Echt een pony die al veel gezien heeft en waar we veel van kunnen leren. Echter ben ik bang dat ik er toch net ff te groot voor ben en het beeld daarom niet mooi is en ik er wellicht op afgerekend wordt tijdens de proef .... Pony is wel perfect voor mijn zusje en heeft nog een jonge leeftijd dus we kunnen er nog heel lang van genieten en van leren.

Morgen gaan we kijken naar een 10-jarige KWPN x Fries ook Z1 dressuur 1,60cm. VP ligt wel echter hoger dan die pony. En mijn zusje zal er wellicht minder handig mee uit de voeten kunnen... Overigens zijn we beide wel uitgegroeid (22 en 18 jaar).

Ik vind het lastig! Mijn ouders zeggen dat ik moet doen wat het beste is voor mij omdat ik het paard/pony zal gaan kopen en voor mij een paard dan de betere keuze zal zijn. Ik ben er nog niet over uit.. Eerst morgen maar eens afwachten om te zien hoe het proefrijden gaat. Als de E-pony nou net ff 1 tikkeltje groter was had ik niet na hoeven denken en was ik zeker voor haar gegaan. Wat denken jullie?

Ben je zolang dan? Heb je jezelf ook op beeld gezien hoe je eruit ziet op dat paard?
Als het verder je droompaard is maar niet het ideale plaatje (maar wel nog in balans) zou ik het niet per se laten schieten.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 19:48

Ik zou dan zeker gaan voor een groter dier. Genoeg op de markt.