Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kiki1995 schreef:Datum is vast, vrachtwagentje is gehuurd. 25 januari gaan we hem ophalen! Dan laat ik ook foto's zien, wil dat nu nog niet doen uit respect voor zijn huidige eigenaar.
Appaloosa9 schreef:Ik zoek ook niet meer veder maar lees wel lekker mee. Dit is Ali een friese merrie van 3 jaar gisteren goedgekeurd en meteen meegenomen.
[ [url=m/CnUSlM.jpg]Afbeelding[/url] ]
Selina schreef:Kiki1995 schreef:Datum is vast, vrachtwagentje is gehuurd. 25 januari gaan we hem ophalen! Dan laat ik ook foto's zien, wil dat nu nog niet doen uit respect voor zijn huidige eigenaar.
Wat leuk! Als ik je berichten teruglees is het allemaal sneller gegaan dan je verwacht had. Nog een weekje geduld voor je dus
Hier gaan we kijken of we wat eerder op zoek kunnen gaan. M’n bijrijdpaard is gister onverwachts overleden en het idee dat ik een halfjaar niks met paarden doe maakt me gek.
CalipsoLover schreef:Ik heb ook weer 'zoiets'. Ik had een paar maanden geleden al eens een advertentie met 'paard gezocht' online gezet in de nieuwsgierigheid wat er aangeboden ging worden. Uiteraard was het voor mij nog wel wat te vroeg op dat moment dus heb ik het er na 2-3 dagen terug afgehaald. Nu dan met de financiële tegenslag zal het ook weer wat maanden langer duren tenzij ik iets goeds vind dat ook iets goedkoper is. Maar oké, ik kreeg een reactie van een man die mijn budget vroeg, ik stuurde hem dat we liefst onder de 7000 blijven voor een pas beleerde of onbeleerde. Kreeg ik een antwoord 'oei'. Dus ik heb daar niet meer op geantwoord. 2 weken later kreeg ik weer een bericht of ik al iets gevonden had, advertentie was er dus intussen ook al afgehaald. Ik heb hem toen vriendelijk uitgelegd dat het nog iets te vroeg is en we momenteel nog niet echt op zoek zijn, ik ook nog examens heb tot 21 januari en pas daarna rustig wil gaan rond kijken. Dat begreep hij niet goed want de examens waren toch al gedaan? Nee zei ik, voor de unief moeten ze nog beginnen. Nou hij had een paard staan voor 8500 euro en vroeg of ik niet een keer kwam kijken, ik kon (natuurlijk vriendelijk bedoelt) eventueel ook wel een paar maanden rijden voor ik ze kocht. Nou ja, ik heb hem daarna vriendelijk bedankt en uitgelegd dat 8500 ook echt boven mijn budget is en ik niet boven mijn budget wil gaan als ik nog geen enkel paard ben gaan bekijken en sowieso examens heb tot 21 januari en nu even wil focussen daarop. Dat begreep hij (dacht ik).
Nu krijg ik dus gisteren weer een bericht of ik nog op zoek ben van diezelfde man... Moet ik er een tekening bij maken?
ingaa schreef:Leuke nieuwe aanwinsten hierboven! Gefeliciteerd!
CalipsoLover, dat begint wel een raar verhaal te worden, goed dat je hem geblokkeerd hebt denk ik![]()
Ik begin wel een beetje simpel te worden van alle verkopers die in de advertentie zetten graag contact via de App, maar gewoon niet reageren. Ik snap dat ik niet altijd binnen een uur reactie kan krijgen, maar 2 dagen niet reageren op iemand die een bezichtiging wil plannen en ook niet opnemen als ik bel ben ik er wel klaar mee. Meer die hier tegenaan lopen?
Gisteren bij twee paarden gekeken waarvan één een goede kanshebber![]()
Mooi aan de maat en ook mijn vriend die nog geen ervaring heeft met jonge paarden reed na even wennen al aardig met deze 4,5 jarige merrie weg.
Maandag nog bij eentje kijken en dan de knoop doorhakken.
Citaat:(boktnaam) zoekt. - stokmaat - geslacht - leeftijd - doel - budget - bijzonderheden
1. Elin_ - E pony of klein paard - merrie of ruin - 4 tot 9 jaar - recreatief crossen - €7000 - geen rillerig paard
2. Appaloosa9 - Fries - 162 t/m 168 - merrie - 3 tot 7 haar - dressuur wedstrijden/ recreatief - €8000 - volpapier en stamboekpapier, al zadelmak en liefst verkeersmak
3. Esje01 - springpaard/eventer 5 tot 12 jaar oud - Budget 15000
Er zit nog wel wat ruimte in budget.
- Moet fijn in de mond zijn ivm amazone met reuma
4. Luf-midnight - tinker 7 tot 12 jaar braaf gereden alleen weg kunnen trailer/verkeer. Merrie bont 1,45 minimaal.
5. StonedRomy/ allrounder/recreatie/dressuur- 14+ - 5000 budget- braaf buiten
6. CalipsoLover - Dressuurpaard (WB, Lusitano of PRE) - Vanaf E pony tot 1m70 - Liefst merrie - 2,5 tot 6 jaar - Dressuurwedstrijden/recreatief - 5000-7000 euro
7. Robinxfellow - dressuur/recreatiepaard - tussen 1,58 en 1,68 - tussen 9 en 14 jaar - een ruin - 5000 tot 8000 euro - verkeersmak + al enige ervaring.
8. Veertje2 - recreatie/trail/plessure/endurance - tussen 1,58 en 1,68 - tussen 4 en 6 jaar - liefst ruin ivm andere ruin maar mag ook merrie - cool in het hoofd - aanhankelijk - 5000 tot 9000 euro.
9. Delaja - recreatiepaard (voorkeur kruising draver of draver die niet gekoerst heeft) - 1,55 tot 1,65 - 5 tot 10 jaar - voorkeur merrie, maar ruin kan ook - mag groen (zadelmak), maar wel bomproof en relaxt, moet 24/7 buiten kunnen staan - €2000 tot €4000
10. Seltje - paard met mooie bewegingen voor dressuur, maar hoeft geen standaard KWPN te zijn - 1,55 tot 1,70 - merrie of ruin - 2,5 tot 6 jaar - niet hoog opgooien (zwakke rug), al is dat moeilijk te zien als ze nog niet beleerd zijn - € 5000 tot 8000, na april gaat mijn budget omhoog
11. Miezelke - recreatie/dressuur/allrounder - 1m45 à 1m60 - 4 tot 14 jaar - ruin - cool, dapper, speels, dominant - BE - alles behalve Haflinger/Fjord/Arabier/Tinker/Fries
12.Domi_94 - een braaf, relaxed dier - grote e, klein paard - merrie/ruin - vanaf 3 jaar - dressuur en recreatie - 5,000 - voor mij zijn karakter en beleerd zijn een must, ras maakt me niet zoveel uit
13. xRaisin - recreatiepaard - e pony (of klein paard) - voorkeur ruin - 5 t/m 15 - recreatie, basis dressuur - 5.000 - karakter: nuchter, verkeersmak. ras maakt niet uit, mag beetje koudbloedig zijn :p
14. Marlies1 - recreatie-/dressuurpaard - 1.55-1.70, iets kleiner mag als de pony breed gebouwd is (ik ben 1.74), iets groter mag als het paard niet te groot beweegt - ruin - 7 tot 13 jaar - ongecompliceerd paard, moet relaxed zijn op buitenritten langs de weg en in het bos, zowel alleen als in een groep en geschikt voor dressuur, ras maakt niet uit
Chubby schreef:Vanmiddag is mijn nieuwe paardje goedgekeurd! We gaan haar tweede helft van februari ophalen (dat duurt nog láááng)
[ [url=m/WSmrp4.jpg]Afbeelding[/url] ]
StonedRomy schreef:Ik ga zaterdag weer naar een aantal paarden kijken. Hoeveel tijd rekenen jullie per paard?
Skippy01 schreef:Hey, ik dénk dat ik weet waar deze vandaan komt. Indien dat zo is, heb je wel bij een hele fijne persoon vandaan gekocht met écht hart voor zijn dieren![]()
StonedRomy schreef:Ik ga zaterdag weer naar een aantal paarden kijken. Hoeveel tijd rekenen jullie per paard?
Dabiscui schreef:Ik heb het topic doorgelezen en meld mij ook graag hier. Na jaren paarden/pony's te hebben bijgereden ga ik eindelijk op zoek naar mijn eerste eigen paard! Heel spannend maar super leuk natuurlijk. Omdat ik full-time werk zal mijn zusje het paard/pony ook 1 a 2 keer rijden.
We zijn afgelopen weekend naar een leuke, 6-jarige E-pony (1.54) geweest, Z1 dressuur. Echt een pony die al veel gezien heeft en waar we veel van kunnen leren. Echter ben ik bang dat ik er toch net ff te groot voor ben en het beeld daarom niet mooi is en ik er wellicht op afgerekend wordt tijdens de proef .... Pony is wel perfect voor mijn zusje en heeft nog een jonge leeftijd dus we kunnen er nog heel lang van genieten en van leren.
Morgen gaan we kijken naar een 10-jarige KWPN x Fries ook Z1 dressuur 1,60cm. VP ligt wel echter hoger dan die pony. En mijn zusje zal er wellicht minder handig mee uit de voeten kunnen... Overigens zijn we beide wel uitgegroeid (22 en 18 jaar).
Ik vind het lastig! Mijn ouders zeggen dat ik moet doen wat het beste is voor mij omdat ik het paard/pony zal gaan kopen en voor mij een paard dan de betere keuze zal zijn. Ik ben er nog niet over uit.. Eerst morgen maar eens afwachten om te zien hoe het proefrijden gaat. Als de E-pony nou net ff 1 tikkeltje groter was had ik niet na hoeven denken en was ik zeker voor haar gegaan. Wat denken jullie?