silverdapple schreef:
Algato schreef:Ik zag Muzanna en Manari ineens voorbij komen bij de Hoefslag. Leuk stukje! ( jammer vd spelfouten vd schrijfster). Ik ga duimen voor je dat Muzanna drachtig is.
Scherp opgemerkt! Heb ook best veel reacties gehad op het stukje van de Hoefslag.
Voor diegenen die hem gemist hebben, hier de link.
En ik plaats ook even de foto bij het artikel.

Want zeg nou zelf...
CarinaR schreef:Ik zag de dames ook voorbij komen ja. Leuk.
En nee hoor, gewoon druk geweest met huis, tuin (huis gekocht in januari en moesten wel een en ander doen) en werk gaat ook gewoon door.
Oh, wel leuk hoor, nieuw huis!
Hier wordt de bovenverdieping eindelijk volledig aangepakt. Veel werk en veel chaos maar als je dan per ruimte resultaat ziet...
Verder momenteel weinig te melden.
Omdat ik Muzanna zo zen mogelijk wil houden doe ik niks met haar behalve wat voeren en knuffelen. Knuffelen wil ze erg graag, maar dat wil ze altijd graag.
Ze is zelf ook heel erg zen, dus zijn we samen lekker zen.
Met Muzka hebben we dezelfde routine als altijd en dat houdt in gewoon dagelijks voeren, kusjes en knuffelen, haar voetjes controleren, lijf nalopen en wanneer nodig even op de poetsplaats om uit te mesten. Daar krijgt ze dan soms wat extra aandacht van haar mens die haar dan een massage geeft of borstelt en af en toe eens wat oefent met voetjes optillen en dat soort dingen.
Soms maakt ze misbruik van het lange touw en dan wordt ze korter vastgezet. Vindt ze niet leuk, maar accepteert ze zeker voor een Teke echt heel erg goed.
Ik doe momenteel niks met Manari, want dan is Muzanna duidelijk niet meer zen. En we gaan alles helemaal zen houden. Dus behalve haar begroeten nadat ik Muzanna heb begroet en voeren nadat ik Muzanna heb gevoerd doe ik even helemaal niks met haar. Zelfs van en naar de poetsplaats brengen levert een
op van Muzanna. 
Lynnepinny schreef:Wanneer weten jullie of Muzanna drachtig is?
Daarnaast vroeg ik me opeens af: hoe spreek je haar naam eigenlijk uit? Ik lees het altijd zoals je het fonetisch in het Nederlands zou uitspreken, maar toen bedacht ik me dat ze uit Rusland komt, waar geloof ik meer een 'oe' geluid wordt gebruikt?

De naam spreek je idd op z’n Russisch uit.
Als Suzanna (“Soesanna”) maar dan met een M.
En dus niet een Hollandse Suzanne met een M, wat idd veel mensen ervan maken. 
Dan wat betreft de verdere stand van zaken....
Scannen zou zaterdag moeten (18 dagen). Om praktische redenen scannen we wat later. Binnenkort moeten nog een paar merries worden gescand dus dan wordt Muzanna samen ingepland. Zit ik wel wat langer in spanning, maar spanning voel ik nu toch niet zo, want ik ben zen.
(En heb nu gewoon helemaal geen verwachtingen meer. Het heeft gepakt... of niet... ik kan er toch niks meer aan veranderen.)
Daarnaast heb ik wel afleiding want ik heb nu een nieuw onderzoeksproject erbij dus kan ik me ook daar op richten. Dat was eerder uitgesteld vanwege de pandemie dus daar ben ik nu alsnog de komende maanden zoet mee. En verder uiteraard de schade inhalen vanwege sluiting van allerhande instituten.
Geen vakantie voor mij.