[VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 12:10

Wat een geweldig artikel! Ook een verschrikkelijk knap dier, dat zo te lezen helemaal op de juiste plek terecht is gekomen.

Voor de verkoop is een heel laat veulen inderdaad verre van ideaal, logisch dat dit de laatste poging nu is. Ik duim door!

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-20 20:08

Ja, leuk artikel hé? Daarom wilde ik ook niet alleen een foto linken maar het hele stukje. :j

Vandaag kwam buuf even wat courgettes brengen. Ze vroeg hoe het was met Muzanna, want ze wist dat we rond deze tijd zouden scannen. Ach, ze leefde zo met ons mee en ze zou heel hard voor ons duimen. <3 Zo lief dat niet alleen hier, maar ook in onze buurt mensen zo meeleven.

Berryz

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 20:35

Wat een knap dier! Nu ben ik helemaal verkocht <3

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-20 21:19

Leuk hè, stippel Tekes?

Oh, en voor de liefhebber, nog een rondje foto’s:
JoSav @ [ITP] Ongewassen goud: Akhal Tekes Muzanna & Manari Nur

Manari was wat uit haar hum vandaag. Ze is niet zo blij dat haar mama er niet is en wij hebben daar “iets” mee te maken. Maar toen we weg zouden gaan wilde ze toch wel ff een knuffel. Daarna was ze snel weer weg want >;)

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 21:38

Zo vreselijk mooi. Genieten.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-20 19:30

jeetje77 schreef:
Zo vreselijk mooi. Genieten.

Ik kan ook echt van ze genieten en dan nadien nog even nagenieten dmv de foto’s. <3

Ik heb weer een update!
Manari is weer meer zichzelf, dus dat is wel fijn.
En Muzanna heeft vandaag afgeslagen. In overleg halen we haar op z’n vroegst morgen pas op. We gaan alles helemaal zen aanpakken. :j :Y)

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 20:57

+:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+

Hoeveel wil je er zo nog, voordat het irritant wordt? :D

Fijn dat alles vlot verlopen is en jullie erbij konden zijn!

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 10:10

Ik hoop het zo voor jullie dat ze drachtig is..
Ze is zo'n mooie Akhal-teke dat t zonde zou zijn als ze niet drachtig geraakt.

Ze heeft ook al bewezen dat ze een prachtig veulen aflevert. <3

Ik duim mee. +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 13:13

ik duim ook mee +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 22:30

Hier ook duimen. Moest flink wat bij lezen en uiteraard de foto's van de knappe dames gezien

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-20 12:10

Ze is weer thuis. We hebben haar gistermiddag opgehaald. Was een lange dag dus was daarna te moe om te updaten.

Muzanna heeft uiteindelijk woensdag al afgeslagen dus dinsdag waarschijnlijk, zoals voorspeld, eisprong. Ze is maandag en dinsdag gedekt dus qua timing kon het in elk geval niet beter. Wat dat betreft was dagelijks dekken in dit geval wel de beste keuze.

Toen we gisteren daar aankwamen en ik alvast uitstapte reageerde ik op de blaffende honden. Zodra Muzanna mijn stem hoorde hinnikte ze heel dramatisch.
Ze stapte ook zo de trailer op en was heel ontspannen. Eenmaal thuis ging ze meteen lekker hooi knabbelen en negeerde ze Manari die weer lekker overdreven op haar aan het roepen was.
Het enige wat ons nu rest is heel hard duimen de komende 2 weken.
We waren zeker nog eens welkom mocht het ook dit keer niet pakken, en anders in het voorjaar. We hopen natuurlijk dat het gewoon gepakt heeft dit keer, een derde poging doen we zo laat in het seizoen nl. echt niet. Ook zij gunde ons heel erg dat het dit keer wel gelukt was.
En nogmaals moest de baron opmerken dat het zo’n lieve merrie was. Eens. <3

We hebben nog heel even nagepraat over fokkerij en de toekomst van het ras. Ook vermeldde ze dat Karakum NFS vrij was toen ik vroeg of ie getest was. Toen ik zei dat Muzanna ook NFS vrij was hebben we nog even gediscussieerd over de vele Akhalt-Service paarden die drager bleken en de gevolgen daarvan. En dat ik voordat de test er was gewoon heel secuur was wat betreft hengsten van verdachte lijnen vermijden, maar dat het grootste struikelblok voor velen hier is een combinatie van enorme geografische spreiding (dat leidde tot een discussie over KI) en gebrek aan kennis.
We hebben het ook nog even gehad over inteelt ivm mijn huidige onderzoek en hoe dat toepasbaar is op de Teke populatie. Zo kwamen we ook op NFS. :j
Dus zo wel aardig wat dingen.

Ik had trouwens ook nog wat foto’s van de honden. Teveel moeite om ze hier te plaatsen dus ik link gewoon even het topic door voor wie het leuk vindt en ze nog niet had gezien: [BB-ITP] Waterpret volgens Eli & Bindi (Tamaskan & Groenendaeler)

Retjethorse schreef:
+:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+

Hoeveel wil je er zo nog, voordat het irritant wordt? :D

Fijn dat alles vlot verlopen is en jullie erbij konden zijn!

_/-\o_ Hahaha, ik kan wel wat hebben hoor. Duim zoveel je wilt! We kunnen de positieve vibes goed gebruiken. :D

joey2010 schreef:
Ik hoop het zo voor jullie dat ze drachtig is..
Ze is zo'n mooie Akhal-teke dat t zonde zou zijn als ze niet drachtig geraakt.

Ze heeft ook al bewezen dat ze een prachtig veulen aflevert. <3

Ik duim mee. +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+

Lief! :o

boyca schreef:
ik duim ook mee +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+

Dankjewel! +:)+ :D

CarinaR schreef:
Hier ook duimen. Moest flink wat bij lezen en uiteraard de foto's van de knappe dames gezien

Dank u. :D
Hopelijk geen vervelende reden voor de radiostilte?

Hier dus 2 weken afwachten.
En duimen, duimen, duimen...

silverdapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 13:22

+:)+ +:)+ +:)+

Algato

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 21:54

Ik zag Muzanna en Manari ineens voorbij komen bij de Hoefslag. Leuk stukje! ( jammer vd spelfouten vd schrijfster). Ik ga duimen voor je dat Muzanna drachtig is.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 22:16

Ik zag de dames ook voorbij komen ja. Leuk.

En nee hoor, gewoon druk geweest met huis, tuin (huis gekocht in januari en moesten wel een en ander doen) en werk gaat ook gewoon door.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 10:18

Wanneer weten jullie of Muzanna drachtig is? :D
Daarnaast vroeg ik me opeens af: hoe spreek je haar naam eigenlijk uit? Ik lees het altijd zoals je het fonetisch in het Nederlands zou uitspreken, maar toen bedacht ik me dat ze uit Rusland komt, waar geloof ik meer een 'oe' geluid wordt gebruikt? :o

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-20 14:03

silverdapple schreef:
+:)+ +:)+ +:)+

<3

Algato schreef:
Ik zag Muzanna en Manari ineens voorbij komen bij de Hoefslag. Leuk stukje! ( jammer vd spelfouten vd schrijfster). Ik ga duimen voor je dat Muzanna drachtig is.

Scherp opgemerkt! Heb ook best veel reacties gehad op het stukje van de Hoefslag.
Voor diegenen die hem gemist hebben, hier de link.

En ik plaats ook even de foto bij het artikel.
Afbeelding
Want zeg nou zelf... <3 <3 <3

CarinaR schreef:
Ik zag de dames ook voorbij komen ja. Leuk.

En nee hoor, gewoon druk geweest met huis, tuin (huis gekocht in januari en moesten wel een en ander doen) en werk gaat ook gewoon door.

Oh, wel leuk hoor, nieuw huis!
Hier wordt de bovenverdieping eindelijk volledig aangepakt. Veel werk en veel chaos maar als je dan per ruimte resultaat ziet... *\o/*

Verder momenteel weinig te melden.
Omdat ik Muzanna zo zen mogelijk wil houden doe ik niks met haar behalve wat voeren en knuffelen. Knuffelen wil ze erg graag, maar dat wil ze altijd graag.
Ze is zelf ook heel erg zen, dus zijn we samen lekker zen.

Met Muzka hebben we dezelfde routine als altijd en dat houdt in gewoon dagelijks voeren, kusjes en knuffelen, haar voetjes controleren, lijf nalopen en wanneer nodig even op de poetsplaats om uit te mesten. Daar krijgt ze dan soms wat extra aandacht van haar mens die haar dan een massage geeft of borstelt en af en toe eens wat oefent met voetjes optillen en dat soort dingen.
Soms maakt ze misbruik van het lange touw en dan wordt ze korter vastgezet. Vindt ze niet leuk, maar accepteert ze zeker voor een Teke echt heel erg goed.
Ik doe momenteel niks met Manari, want dan is Muzanna duidelijk niet meer zen. En we gaan alles helemaal zen houden. Dus behalve haar begroeten nadat ik Muzanna heb begroet en voeren nadat ik Muzanna heb gevoerd doe ik even helemaal niks met haar. Zelfs van en naar de poetsplaats brengen levert een >;) op van Muzanna. :=

Lynnepinny schreef:
Wanneer weten jullie of Muzanna drachtig is? :D
Daarnaast vroeg ik me opeens af: hoe spreek je haar naam eigenlijk uit? Ik lees het altijd zoals je het fonetisch in het Nederlands zou uitspreken, maar toen bedacht ik me dat ze uit Rusland komt, waar geloof ik meer een 'oe' geluid wordt gebruikt? :o

De naam spreek je idd op z’n Russisch uit.
Als Suzanna (“Soesanna”) maar dan met een M. :j En dus niet een Hollandse Suzanne met een M, wat idd veel mensen ervan maken. :))

Dan wat betreft de verdere stand van zaken....
Scannen zou zaterdag moeten (18 dagen). Om praktische redenen scannen we wat later. Binnenkort moeten nog een paar merries worden gescand dus dan wordt Muzanna samen ingepland. Zit ik wel wat langer in spanning, maar spanning voel ik nu toch niet zo, want ik ben zen. :+ (En heb nu gewoon helemaal geen verwachtingen meer. Het heeft gepakt... of niet... ik kan er toch niks meer aan veranderen.)

Daarnaast heb ik wel afleiding want ik heb nu een nieuw onderzoeksproject erbij dus kan ik me ook daar op richten. Dat was eerder uitgesteld vanwege de pandemie dus daar ben ik nu alsnog de komende maanden zoet mee. En verder uiteraard de schade inhalen vanwege sluiting van allerhande instituten. := Geen vakantie voor mij. :+

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 19:18

:) nou fijn dat ze weer terug is :)

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-20 19:29

Neon schreef:
:) nou fijn dat ze weer terug is :)

Dat sowieso. Ze blijft nu lekker thuis. Lekker vertroetelen. :+:

Maandag aan het einde van de rondes komt de veearts scannen.
Ik heb er op een of andere manier toch een hard hoofd in... ook al is ze zo zen. :\ Misschien uit zelfbescherming, zeg het maar... Ze wilde naar de ruin tegenover. Echt why...?! %) Bij het binnengaan staart wat opzij... oh nee... zou het toch? Maar ze is zo zen... Nee, echt, moet me echt inhouden niet overal iets in te lezen en mezelf toch gek te maken. :\ Je legt echt ALLES onder een vergrootglas. Stoïcijns kop in het zand en wachten tot maandag. Meer kan en moet ik gewoon niet doen. Ja, duimen... voor wat het waard is. :j :')

Datum en tijd staan vast en ze is drachtig... of ze is niet drachtig. Daar kan ik niks meer aan veranderen, hoe graag ik ook hoop dat het gelukt is en ze drachtig is. Dus... toch nog maar braaf even duimen en “lalala” vingers in de oren en afwachten maar. :x

Zen, zen, zennnnnnnnnnnn. :')

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 09:57

Moeilijk om nu zen te blijven :(:) .
Ik hoop zo dat het gelukt is. Nog eventjes afwachten. Zo en ik ga verder duimen draaien :j

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-20 12:20

Dankjewel. <3 Nu er een datum en een tijd zijn geprikt komt het “ineens” toch dichtbij en dan is het moeilijk om zen te blijven en je af te sluiten voor mogelijke signalen. Zeker met ook de teleurstelling van vorig jaar die nu ook af en toe door je hoofd spookt.
Maar meer dan wachten en afsluiten voor signalen (weg met dat vergrootglas!) kun je niet. Had bijna gewild dat alles achter m’n rug om was geregeld en ik via anderen gewoon ineens de uitslag had gekregen. :=

+:)+ Duimen!

zippora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 13:48

Inderdaad een foto om verliefd op te worden. Leuk artikel.

Ik doe met je mee met het in spanning afwachten van de resultaten maandag. :=

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 14:23

Spannend spannend spannend! Gelukkig is het al bijna maandag... Ik blijf nog even hard door duimen voor je!

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 14:29

+:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 15:18

Mijn duimen blijven ook draaien!!! +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+

Ik kan me voorstellen dat je overal wel iets in gaat zien tijdens het wachten. :')

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 15:31

Wat een prachtige paarden heb je zeg

Ik ben helemaal niet bekend met dit ras, ga van de week heel je topic even doorlezen om meer te weten te komen over dit prachtige ras.