Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Dus even wat evaluaties tijdens de rit naar het speelveld over de intonatie van je stem. Waar je vaak tegen Callas praat, heb je een intonatie van een mama zoals: "ja toe maar het is goed, kijk maar", dat is prima om de merrie gerust te stellen, maar wat je ook kunt doen is wat autoritairder te zijn; "Hup gaan! We gaan. Go, go!" Dat is goed, daar ben je haar coach (moet ik altijd zo om lachen, Bruno spreekt het uit als kots, hahahaha), daar moedig je haar aan.
Dus soms mag je best haar moeder zijn om haar gerust te stellen, maar het is beter om het beide in je te hebben voor Callas.
Dus het is belangrijk haar leider te zijn. Dus nu heb je een stickje om Callas vooruit te laten gaan, om haar bij haar achterhand meer stuwing te vragen dat is voor haar ook belangrijk.
terpentijn schreef:Heb geen spoiler gezien, was ook 2 dagen totaal offline.
Vind de richting die nu is ingeslagen in de timeline van het verhaal, wel iets dat erg nodig was... in de filmpjes heb ik ook wel gezien dat TS het allemaal nog moest léren, eigenlijk, ondanks dat zij eerder andere paarden heeft gehad (nog heeft?).
Die onzekerheid is nou net waar het met Callas misging. Dat is geen type waar je een onzekere eigenaar mee aan de gang moet laten gaan... die is zélf onzeker, dus heeft een doortastend, in grondwerk/roundpenning/NH ervaren iemand nodig.
Zo dra je leert de leider te zijn, en het paard weet dat je dat kunt zijn voor haar, gaat de boel kantelen.
Het is nooit te laat.
Ik verwacht dat dit wel een gunstige afloop gaat kennen, in de tussentijd zal dit een aardige ervaringsreis voor TS (en Callas) geweest zijn.
Over de filmpjes ben ik ook niet even enthousiast, er zit mij te veel inconsequente handeling in, ook jongedames er op laten zitten die overduidelijk zelf nog niet door de wol geverfd zijn lijkt me niet wenselijk in het onderhavige geval... daar wil je toch alléén maar ervaren zelfverzekerde personen op zien?
Maar goed, als het paard qua karakter niet al te onmogelijk is, en een beetje vergevingsgezind, kan het nét de focus van "wat er niet goed is gegaan" af trekken, dus overschrijven met een wél okee ervaring is ook een tactiek, dus tsja, die redenatie kan ik dan wel weer begrijpen van zo'n meneer Bruno.
En ook: als je geen andere opties meer hebt of kunt bedenken... dan is dit nog niet zo verkeerd bedacht.
Schrijf vooral verder, TS.