Eén voordeel van dat trieste, regenachtige weer... een eigen grote waterplas om in te trainen en spelen! 
Vanmiddag klaarde het eindelijk ietsjes op. Ik greep gelijk de kans om wat te gaan doen met de paarden. Maar wat?
Nick was een beetje vervelend en had energie te veel. Luisterde voor geen meter. Op het blok was hij veel te fanatiek. Hij plofte steeds met twee benen tegelijk erop en net zo hard er weer af. Ik werd er gek van. Dat ging niet, want het ging veel te lomp en onbenullig. Paard had energie voor 10 en was aan het stuiteren. Een ritje alleen buiten zag ik dus ook niet zitten. Daan kon niet mee, want David is ziek.
Maar wat kon ik dan doen? De weide is eigenlijk te nat om iets in te doen. Toch heb ik het droogste stuk opgezocht en daar Nick gelongeert. Hij deed het boven verwachting braaf! Ik had een stuiterbal verwacht, maar dat was hij helemaal niet. Hij had er echt gewoon even zin in om iets samen te doen! Hij luisterde echt goed! En vond het zichtbaar fijn.
Hij mocht daarom ook even over de boomstam springen. 3 keer maar, want daar was de weide eigenlijk te glad voor. Maar ondanks dat deed hij het netjes en ging het gecontroleerd. En daarom durfde ik het aan. Ging prima.
Toen kreeg ik ineens een idee. Wat als ik die waterplas meepak tijdens het longeren??
Nick aarzelde heel even en stapte er vervolgens door. Tweede keer werd de aarzeling aanzienlijk minder en daarna kreeg er zelfs lol in! Stampend door het water, ook in galop! Net een klein kind.
Na het uitstappen zijn we nog even terug gegaan naar de waterplas, waar Nick echt duidelijk lol kreeg in het water. Hij gaf op commando voetjes en plonsde dan met zijn voet door het water.
(Dus als ik 'voetje' zei, begon Nick door het water te schrapen met één van zijn voorbenen.)
Hij vond het leuk!
Ook nadat ik het hoofdstel eraf had gehaald bleef hij vrolijk in het water stampen en schrapen. Zelfs nadat ik had gezegd dat het goed was en de training had afgesloten met een dikke klop op de schouder en een duidelijke "Goedzo, we zijn klaar".
Hij bleef lekker in die waterplas staan stampen
Moest hem eruit roepen!
Ben dus erg blij hoe hij groeit in het water en de lol er van in begint te zien 
Eerst los stappen.

Na het de warming up een galopje.

Het sprongetje.

En de waterplas!

Er over springen kan ook.

Na het uitstappen nog even terug naar het water.

Hoofdstel af, Nick is helemaal Zen.

En lekker verder kliederen.

"Nick je bent nu echt klaar hoor, kom maar".

"Nee".