Pony bereden door onbekend meisje.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Re: Pony bereden door onbekend meisje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 20:12

Wens haar sterkte. Als het allemaal achter de rug is, willen we graag weten hoe het is afgelopen...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 20:25

Nu al rechtzaak? Gaat wel heel erg snel dan

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:38

Lynn_Nikita schreef:

Zucht je zal ook eens op je woord geloofd worden hier he.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:56

Lynn_Nikita schreef:

Miss. een kort geding,das bijna hetzelfde en gaat erg snel.
Wens de TS super veel Succes!

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 22:39

Eerste zittingen kunnen best snel. Maar hangt van de rechter af wat er daarna gebeurd.

Uitspraken kunnen in 6 weken na zitting. Maar er kunnen ook nog getuigen worden gehoord en dan kan het langer duren. Soms jaren.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 22:55

Maar tot heden is er niks bevestigd toch? En is dit allemaal aanname ?

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 22:56

CestLaVie_97 schreef:
Guys, ts is een goede vriendin van me en ik post dit namens haar. Het is inderdaad tot een rechtszaak gekomen. Met de pony faat het gelukkig goed. Helaas kan ze er niet veel meer over zeggen en ze post het liever niet onder haar eigen naam. Hoop dat jullie daar begrip voor hebben

Mioux schreef:
Maar tot heden is er niks bevestigd toch? En is dit allemaal aanname ?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 07:59

Daar heb ik dan over heen gelezen :) Moest ook weer even bij lezen.

Super dan dat het met de pony goed gaat !!

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 09:10

Veel succes met de rechtzaak! ik duim alvast

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 11:29

Mijn goooood wat een ontzettend kinderachtige familie! Stoer hoor moeder en dochter, chapeau _/-\o_
Fijn dat het met pony beter gaat.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 11:43

Tjong jonge. Eerst een pony vaniemand anders illegaal gaan berijden met ook nog schade aan het dier, en dan een rechtszaak aanspannen omdat je er afgevallen bent? wat is dat voor iets? Hoe durven ze!

Tawariell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 12:31

Als het land van jou is hebben die meiden sowieso al een misdrijf gepleegd door dit te betreden zonder toestemming. Zie het maar als een vreemde die zomaar je huis binnen komt wandelen. Huisvredebreuk wordt namelijk ook verstaan onder het betreden van erf.(Ik weet niet of dit land nog onderdeel van jouw erf is.)

Is het land niet van jou, dan hebben de meiden alsnog iets gedaan dat volgens de Nederlandse wet niet mag. Dieren worden volgens de Nederlandse wet helaas als voorwerp/object/eigendom gerekend als het gaat om schade. Omdat jij geen toestemming hebt gegeven aan de meiden om jouw paard te laten berijden, hebben zij een misdrijf gepleegd EN schade toegebracht. Zoals het stelen van een auto. Maar omdat je pony niet van het land is geweest en niet als gestolen is gemeld weet ik eigenlijk niet hoe het in dit geval zou zijn.

Volgens mij is dit een erg lastige situatie, en ik hoop echt dat(als er al een rechtszaak is) jij deze wint. Mensen moeten maar eens leren van andermans paarden af te blijven!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 12:33

weiland valt niet onder huisvredebreuk voor zover mij bekend tawariel,
een erf wel.

Tawariell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 12:38

elenaMM77 schreef:
weiland valt niet onder huisvredebreuk voor zover mij bekend tawariel,
een erf wel.

Klopt, tenzij het een stuk land is dat onderdeel is van het erf. Maar volgens mij mag je op land weer geen paarden houden, daarvoor moet je dacht ik weer een vergunning vragen (':
Daarmee bedoel ik dus een stuk grasveld dat je in je achtertuin kunt hebben staan.

Wat een gedoe is dit ook..

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 12:39

Serieus een rechtszaak? Wat zijn dat voor trieste mensen :r

Succes TS!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 13:07

Gillbo schreef:
Lynn_Nikita schreef:

Zucht je zal ook eens op je woord geloofd worden hier he.

Ik zeg niet dat ik niks geloof. Ik zeg dat ik 2/3 wkn na het gebeuren heel snel vind. Normal gaan daar tig brieven ed overheen met compromis proberen te sluiten en dan reactie afwachten. Wat is hun aanklacht dan ? Succes

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 13:43

Lynn_Nikita schreef:
Ik zeg niet dat ik niks geloof. Ik zeg dat ik 2/3 wkn na het gebeuren heel snel vind. Normal gaan daar tig brieven ed overheen met compromis proberen te sluiten en dan reactie afwachten. Wat is hun aanklacht dan ? Succes

Je kunt het ook anders interpreteren: de tegenpartij zet door, dus er komt een rechtszaak en de zaak ligt nu bij de officier van justitie, maar de daadwerkelijke zitting is nog niet geweest. En je hebt gelijk hoor, als de zitting al heeft plaatsgevonden zou dat inderdaad heel erg snel zijn dus ik vind je opmerking niet gek. :) Dat zegt ook niets over het wel of niet geloven (althans, in mijn geval niet. Het is vreemd als het zo snel zou zijn, maar vreemde dingen kunnen best waar zijn).

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 14:00

Wat een gedoe zeg, sterkte!

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 14:14

Dani schreef:
Lynn_Nikita schreef:

Je kunt het ook anders interpreteren: de tegenpartij zet door, dus er komt een rechtszaak en de zaak ligt nu bij de officier van justitie, maar de daadwerkelijke zitting is nog niet geweest. En je hebt gelijk hoor, als de zitting al heeft plaatsgevonden zou dat inderdaad heel erg snel zijn dus ik vind je opmerking niet gek. :) Dat zegt ook niets over het wel of niet geloven (althans, in mijn geval niet. Het is vreemd als het zo snel zou zijn, maar vreemde dingen kunnen best waar zijn).

Letselschade zaken gaan niet via de officier. Die gaan via een civiele procedure.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 17:37

Als ik ga zoeken op jurisprudentie aansprakelijkheid paard dan zie ik zaken waarin nergens zelfs een manegebedrijf volledig aansprakelijk wordt gesteld en dat is dan nog buiten het feit dat de berijder zonder toestemming op dat paard geklommen is. Omdat het om een dier gaat ligt er sowieso een deel van de aansprakelijkheid al bij de ruiter omdat het gedrag van een dier onvoorspelbaar is en de ruiter dit risico bewust neemt. Zie artikel 6:179 en 6:181 BW.

Ingevolge art. 6:179 BW, waarnaar in art. 6:181 BW wordt verwezen, is de bezitter van een dier aansprakelijk voor de door het dier aangerichte schade, tenzij aansprakelijkheid op grond van afdeling 6.3.1. BW zou hebben ontbroken, indien hij de gedraging van het dier waardoor de schade werd toegebracht, in zijn macht zou hebben gehad. De grondslag voor deze risicoaansprakelijkheid is – zo volgt uit de parlementaire geschiedenis (Parl. Gesch. Boek 6, blz. 763) – het gevaar dat in de eigen energie van het dier schuilt en het onberekenbare element dat daarin is gelegen. Voor aansprakelijkheid is derhalve vereist dat het paard door zijn gedragingen rechtstreeks schade heeft toegebracht aan [appellante] , dan wel dat zijn gedraging er de oorzaak van is dat schade is ontstaan.

Dus dat dit verhaal uberhaubt tot een zaak komt is echt heel ver gezocht.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 18:28

maikeltje de TS is van belgië.

Saab99

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 18:55

gohya schreef:

De pony's staan in Nederland dus ik denk dat het via de Nederlandse rechtbank (en dan dus ook wetgeving) gaat

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 18:58

Saab99 schreef:
gohya schreef:

De pony's staan in Nederland dus ik denk dat het via de Nederlandse rechtbank (en dan dus ook wetgeving) gaat

Lanolynn schreef:
Maar de zaak speelt zich af in nl, ook qua gerechtssysteem en het heet inderdaad laster en eerroof en zo staat het ook in het pv van de politie, zie art. 443 e.v.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 19:55

Saab99 schreef:
gohya schreef:

Owww,geen idee welke Wet dan geld als de eigenaar Belgische is.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 20:14

gohya schreef:
Saab99 schreef:

Owww,geen idee welke Wet dan geld als de eigenaar Belgische is.

Het hele gebeuren heeft plaatsgevonden op Nederlands grondgebied,mag aannemen dat het Nederlandse rechtssystem geld.