Grote mensen, kleine pony's

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 11:16

Tyrcanol schreef:
Maar die van jullie en zeker die van jou cemlys zijn ook een stukje groter. En Apple die van jou is vrij stevig.
Mijn kleinste is een iel welsh arabiertje van 1.29 al dan niet kleiner. Moet m eens goed opmeten.

Ja op de welshjes stap ik niet meer. Tenzij ik een beetje afval ;)

Helemaal verheugd op een ontspannend rondje rijden vanmorgen na druk weekend, slopen die buren Haag naast de bak met kraantje, lopen ze bomen te zagen met kettingzaag en een die liep de hele tijd in de sloot om de bak te scheppen, waarnaar God mag het weten. Bijgevolg was bokkie al fris doordat ik er een week niet had opgezeten en al de rest erbij was teveel van het goede. Van ellende maar weer binnen gezet. Hij was uiteindelijk wel braaf maar hij is al geen makkelijke met rijden, naait zich dan alleen maar meer op en dan nog per rondje aantal keer wegspringen (in combi met mijn slaaptekort). Nee jammer maar helaas. Ze zorgen maar dat ze die zooi klaar hebben vandaag of ik race alles plat met de trekker vanacht }:).

jwl

Re: Grote mensen, kleine pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 12:43

Wat doen jullie nu zoal met jullie draakjes
Hier is het een grote bagger bende en helaas geen binnenbak beschikbaar
Nu ben ik zelf erg makkelijk en de beesten staan de hele dag buiten dus ik kom makkelijk 4dagen alleen mesten en voeren :')

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 13:10

Niet veel. Bak is erg nat, dus ze komen amper buiten zelfs. Gelukkig wel ruime stallen en hele dag ruwvoer.
Ze staan ook per twee in een stal dus dat geeft ook voldoende afleiding.
Mn grotere pony staat bij mn schoonouders en daar hebben we wel een goede bak.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 13:24

Hier helaas geen beschikking over een echte rijbak. Dus dat heb ik helaas al een paar jaar terug van mijn lijstje moeten strepen.

Ik rij regelmatig buiten in de bossen. Daar stikken we gelukkig van :).
Heb geen doel qua aantal, Maar wil dit jaar een hoop km's maken.

Verder af en toe longeren maar dat vind ik saai :+

Wel balen van vandaag cemlys!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 13:29

Onze bak is altijd droog, soms een beetje nat en zompig maar nooit een zwembad :) Ik kan dus altijd in de bak bezig zijn als ik wil. Maar wij hebben hier dan weer geen bossen of mooie gebieden om te rijden :+

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 13:35

Die van mij staat 24/7 buiten met een grote schuilstal. Op dit moment rij ik niet meer in bak (behalve vrijdag toen was die even droog) maar nog wel in het bos als het een beetje weer is. Helaas is het bos ook behoorlijk nat en glad dus echt fanatiek rijden lukt ook niet echt.

Rofah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 13:41

Vind het bijna jammer dat ik een D pony heb van 1.44, niet echt klein te noemen :=
Hiervoor een C pony van 1.35 gereden, paste prima :j
Zal hier af en toe wel komen spieken naar al die knappe koppies :j

Afbeelding

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 13:59

xApple schreef:
Oei nou ik weeg zelf by far geen 50 kilo :')
Durf t bijna niet te zeggen maar tel er maar 18 bij op :o

Tel er bij mij maar 25 bij op :')
Ik zit dus rond de 75 kilo, maar merk totaal niet dat mijn IJslander hier hinder aan ondervind (nou is hij gelukkig van het oude type dus stevig en breder gebouwd)

Wil wel graag meer afvallen maar komt bij mij bij dat ik een spierziekte heb dus helaas gaat het niet heel gemakkelijk voor mij dat afvallen. Ben wel aan het kijken voor mogelijkheden voor een brommobiel, zodra ik deze heb wil ik wel weer naar de sportschool (ben nu altijd afhankelijk van mijn ouders als ik ergens naartoe moet/ga)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 14:16

Castamickey, je bent nog jong en lekker midden in de groei (lengte en breedte :') )

Voor Nevel is 1,75 de max en 65 kilo.
Zelf ben ik 1,68 en 55 kilo, dat is mijn eigen max. Als we trektochten willen rijden zal ze ook extra moeten kunnen dragen :)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 14:34

wow wat gaat het topic hard zeg :oo :+

ik rij er overigens niet op, dat zou zielig zijn! Ik kijk tegen een paar heerlijke billen aan <3

Afbeelding

We hebben wel een rijbak maar daar mag ik niet in maar mijn dochter dan weer wel :Y)

Afbeelding

en regelmatig pak ik de fiets
Afbeelding

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 15:05

heerlijk al dat paars en roze :D
Ik zag laatst dat nieuwe setje van Harrys horse, dat rode met sterretjes <3 <3 <3

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 16:25

Mijn welsh loopt onder het zadel en voor de kar trouwens. Onder het zadel gister uitgewaaid in t bos zijn eerste buitenritje. Deed ie echt zo goed. Vandaag heeft die vrij. Zaterdag had ik wedstrijd. Hij gaat vooruit, lekker wennen aan drukte, andere terreinen etc.

Ik loop vet achter, ik had geen tijd, zijn en energie om op bokt te zitten. Gisteren hele mooie kur op muziek gezien, pas de deaux en viertallen. Ze hadden paarden gecombineerd met karren enz. Was mooi!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 16:35

waar heb je die leuke leidsels gehaald....echt super leuk

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 17:31

kwita schreef:
waar heb je die leuke leidsels gehaald....echt super leuk

Tis gewoon een heel paars tuig alleen de broek paste niet dus heb ik die vervangen voor een bruin leren

Ja die rode set met sterren heb ik ook gezien! Helemaal.te gek

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 18:29

minikatje schreef:
Castamickey, je bent nog jong en lekker midden in de groei (lengte en breedte :') )

Ik ben ruim 5 jaar niks meer gegroeid in de lengte, daar gaat zeker weten niks meer bij komen. In de breedte de afgelopen jaren ook niet echt meer veranderd. Daar komt misschien nog een minimale verandering in maar zeker niet veel.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 20:14

jwl schreef:
Nu ben ik zelf erg makkelijk en de beesten staan de hele dag buiten dus ik kom makkelijk 4dagen alleen mesten en voeren :')

Ik doe momenteel helemaal niks. Ben al een paar dagen ziek ;(

We hebben wel een bak aan huis maar mijn pony haat bakwerk en loopt buiten wel goed. Vooral bos/strand/duin. Maar langs de weg ook prima.

Dit laatste is weer even opbouwen vooral voor mijzelf. Door veel hormoonbehandelingen vorig jaar was Simra veranderd in een hengst (qua hormonen en gedrag). Ze was niet te rijden omdat ze overal van aan de kletter ging terwijl ze gewoonlijk heel braaf is. Dus ik moet weer wat vertrouwen opbouwen.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 20:17

Ik ga nu gewoon rijden. Bak is kletsnat maar door het water lopen is juist iets wat hij niet leuk vindt en dat kunnen we zo mooi oefenen! Ik probeer een droog moment op de dag te zoeken en dan te gaan maar dat lukt niet altijd helaas. Ik ga rijden/wandelen/borstelen.

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 20:35

Wat een leuke stippel Ojajoh, hoe groot is hij? Leuke combi met dochterlief.

De pony's waar ik bij help staan aan huis. Daar hebben ze een bak, maar er wordt ook heel erg veel buiten getraind in het bos. Heerlijke omgeving daar!

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 21:47

Ik ben sinds gisteren verhuisd naar een pensionstal met binnenbak :') Mijn pony en ik waren echt aan het verdrinken, ik heb wel droge stallen en een verhard 'terras' voor de stal maar ik kom niet meer bij de mesthoop en de weides staan helemaal blank. Van trainen komt er dan ook helemaal niks in huis.
De pensionstal is wel zo'n 20 min. rijden, maar ik krijg er heel veel voor terug. De pony staat echt in een 5* hotel en ik kan gewoon mennen in de binnenbak (is een menstal)

Ojajoh wat een leuke pony! :D

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 22:27

die leidsels! Geweldig!

Ik ben jaloers op jullie met een goede bak!
Dat mis ik soms echt wel .. ooit heb ik ook de luxe gehad van een super duper pensionstal.
Maar moet toch eerlijk zeggen dat ik dit wel fijner vind zo aan huis.

Ooit als we de loterij winnen komt er een goede bak haha.
Maar ik mag absoluut niet klagen met de uitrijmogelijkheden die we hier hebben.

Al ben ik blij als de klok straks weer verzet is, dan kan ik een stuk meer doen!
Kom nu namelijk rond een uur of 4 terug van het werk (over 2 weken weer tijdelijk in Engeland maargoed..) dan ga ik voeren en daarna is het donker..

Apple beterschap!

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 22:52

Tyrcanol schreef:
Ik ben jaloers op jullie met een goede bak!
Dat mis ik soms echt wel .. ooit heb ik ook de luxe gehad van een super duper pensionstal.
Maar moet toch eerlijk zeggen dat ik dit wel fijner vind zo aan huis.

Ja, een goede/grote bak mis ik ook wel soms! :j
Nu kunnen we wel voor een bepaald bedrag per maand bij de buurman in de bak rijden (keuze in binnen en buitenbak) maar of ik er dan echt veel gebruik van ga maken is een tweede.
Vind het voor mezelf wel eens fijn eens in een bak te trainen maar aan de andere kant doe ik mijn paard er toch geen plezier mee haha :')

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 08:05

Tyrcanol schreef:
Ooit als we de loterij winnen komt er een goede bak haha.

Idem hier hoor :') Maar aangezien ik wedstrijden rijd, en mijn pony echt wel baat heeft bij regelmaat van werken, heb ik voor nu even de luxe van een stalling opgezocht.

Normaal gezien neem ik zo'n 3x per week de trailer om ergens te gaan rijden, maar op dit moment kan ik zelfs niet longeren of even losgooien. En als ik elke maand 1200 km rijden met de trailer kan uitsparen heb ik mijn pensiongeld al bijna terug verdiend :D

Als het even kan heb ik ze ook liever thuis hoor, maar we waren echt aan het verdrinken ^^

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 08:53

jwl schreef:

Mijn draakjes staan zich te bevetten en met elkaar te klieren, hier is het zo nat.
Vaak wandel ik lekker buiten met ze, poetsen en clickertraining.
Maar ook hier heeft smoky een bloedhekel aan een rijbak die wandelt vaak met het tuig op, het aanspannen moet even wachten omdat mijn gezondheid niet top is.
Maar ik heb het idee dat ze het werken niet missen ;)

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 14:54

Krijgen jullie wel eens opmerkingen trouwens? Als jullie rijden met je kleine pony?

Mensen vragen bij mij heel vaak of ze nog groter wordt, wat voor ras ze is dat ik erop kan rijden en waarom ik geen groter paard heb gekozen.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 15:53

Iedereen vraagt aan mij of ze pas 4 jaar is, of ze dus nog groeit. Maar verder valt het mee :)
Zelfs de zadelmaker dacht dat ze pas 4 of 5 jaar was :+

Afbeelding

Afbeelding

Ons zadel voor de komende tijd! Over een week of 4 komt de zadelmaker gratis terug en dan besluiten we of ik dit zadel hou (tweedehands) of dat ik hem nieuw bestel 1 inchmaat kleiner.