Paarden die in 2016 beleerd worden!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maaaikkee

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 16:42

Marleen_Va Fijn dat hij zo braaf was! Wanneer word hij 4?

Vandaag Fionn weer opgehaald nu thuis lekker verder de basis zit er in ieder geval in nu lekker zelf verder met hem aan het werk!

Marleen_vA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 17:38

maaaikkee schreef:
Marleen_Va Fijn dat hij zo braaf was! Wanneer word hij 4?

5 juni wordt hij 4 :)

Zeker altijd weer even afwachten hoe ze reageren. Gelukkig is hij onbevangen van karakter :)

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 19:17

Marleen_vA wat een knap paard heb jij! zo braaf zonder zadel en hoofdstel.

Marleen_vA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 22:44

Mandy_B schreef:
Marleen_vA wat een knap paard heb jij! zo braaf zonder zadel en hoofdstel.

Top hè! We hebben hem al sinds hij 9 maanden oud is. Zijn erg naar elkaar toe gegroeid. Veel bezocht in de opfok ook. Nu al 7 maanden grondwerk voor wij uberhaupt hieraan begonnen zijn. Tot zoverre erg met hem getroffen

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 10:20

Zo blij met mijn bijrijder! Ik heb er best even over moeten twijfelen of ik wel een bijrijder wilde maar Aurelia is echt een lot uit de loterij. Ze gaat zo leuk en goed met mijn soms lastige kleuter om. Ze zijn ook al goed op elkaar ingespeeld. Zo leuk om ze samen bezig te zien <3

Ik heb vorige week een flink auto ongeluk gehad. Mn auto is helemaal aan gort maar gelukkig valt het met mij wel mee naar omstandigheden. Gisteren is Aurelia meteen gekomen, ze was op vakantie geweest, en heeft Tako tijdens de les gereden. Voorlopig zal ze dat wel even van me overnemen. Zo blij dat ik mn paardje nu kan uitbesteden zodat ze lekker aan de gang blijft. Echt een opluchting nu _/-\o_

Gisteren ook meteen kunnen zien wat een reus Tako is geworden, Aurelia is net zo klein als ik, dus nu heb ik meteen een idee hoe het er ongeveer uitziet hihi :=

Afbeelding

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 13:11

Hopelijk ben je snel hersteld van je ongeluk, maar zeker fijn dat je een goede bijrijdster hebt voor Tako :D
Leuke combi idd :j

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 12:54

Een goeie bijrijdster kan zo'n steun zijn! Fijn dat je zo iemand hebt gevonden xBostonx.
Veel beterschap

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 13:11

Hopen op een voorspoedig herstel! Leuk zo die combi van tako en je bijrijder!

Zo nog even een verslagje van vrijdag. Halster om de nek hielp trouwens goed, ga ik blijven doen. Eerst even goed gelongeerd, hij had weer flink energie dus heb hem maar laten werken tot het punt dat hij nog net niet te moe was. Toen mijn nieuwe investering aan hem geshowed. Een hoog krukje :') . Opgestapt en gaan rijden, was voor mij en voor hem alweer een tijdje geleden dus even wat onwennig, paar rondjes aan de longe en toen weer los. Merk dat hij aan de longe meer gespannen is en vervelender dan los met het rijden :+ .
Rijden ging wel redelijk, achtjes gaan rijden, maar zijn meer hele grote gebroken lijnen ofzo haahaha :D
Straks weer erop, nu even doorpakken zodat hij het gaat snappen en we dus eens een beetje vooruit gaan in het werk, dan kan hij deze zomer lekker de wei op om zijn ervaringen te overdenken zullen we maar zeggen he ;) .

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 15:16

Mooie investering :))

Heb Impala vandaag ook maar weer eens aan het werk gezet. Even aan de dubbele longe, deed hij wel fijn, maar mijn vermoeden dat hij heel makkelijk veel te diep komt klopt dus wel :+

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 17:10

Hele mooie investering :') net weer thuis, heerlijk kunnen rijden, zelfs stukken ontspannen kunnen rijden en het sturen gaat ook wel beter. Ontspannen als in hoofd laten zakken en niet constant giraffe spelen

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 14:02

Heb een nieuw zadel voor chameur gekocht omdat ik niet goed kon zitten op het oude zadel en chameur loopt gelijk een stuk beter. Het zadel paste hem goed maar doordat ik. Niet goed kon zitten reageerde hij daar heel erg op. Hij is heel gevoelig voor kijn houding, zodra ik die verander is hij er helemaal van af. Met dit nieuwe zadel is mijn houding veel beter en heeft hij meer schouder vrijheid en dat is gelijk te merken aan zijn manier van.lopen en zijn nagevelijkheid. Hij deed het al keurig maar nu nog beter en makkeijker. Geen spijt van het nieuwe zadel dus

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 20:39

Wat fijn dat het zo goed gaat bij iedereen!

De Tinker die ik verzorg, was zichzelf niet helemaal vanavond . Reageerde heel heftig op dingen die ze al goed kent (zoals voetjes optillen) en was niet overdreven zenuwachtig tijdens het longeren met zadel en hoofdstel, terwijl dat voor de derde keer was :+

Ik ga volgende keer maar even met haar spelen voor de afwisseling.

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 21:28

Tweede keer dat ik er op heb gereden nu hij terug is en het eerste buitenritje is al een feit. Jeetje wat is dit een braaf paard zeg had ik niet verwacht toen ik hem 9 maanden geleden kocht. Aan het begin was hij soms wel echt stout maar als je hem nu ziet geen moment spijt van gehad! :D

Afbeelding

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 08:38

Wauw maaaikkee wat super zeg! Hoevaak per week ben je nu met hem bezig? Wees er maar zuinig mee :)

Meisje2000 wat voor zadel heb je nu gekocht?

Ik heb die van mij gisteren voor het eerst hoofdstel en bit in gehad daar was hij niet echt onder de indruk van. Alleen met longeren is hij nog echt een draak. Is na een half rondje al verveelt :Y) ik moet echt continue een overgang maken of versnelling anders bedenkt hij zelf wat.
Is nu ook heel erg aan het groeien :)

Marleen_vA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 09:32

Santos geeft er al niks meer om. Beginnen in stal een beetje links en rechts te sturen. Volgende week maar eens in de bak proberen te sturen :) . Vooruit stappen snapt hij nog niet helemaal (''ik moet toch braaf stilstaan??'') (oortjes staan naar achter op de foto, omdat hij zijn buurvrouw niet moet haha. voor de oplettende kijker; teugels hangen los)
Afbeelding

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 09:43

Hier sinds vorige week ook weer begonnen met de 5 jarige.... Vorige week even 5 dagen achtereen doorgepakt en dat heeft hem heel goed gedaan, hij had totaal geen vertrouwen (heeft behoorlijk wat lichamelijke problemen gehad) en dat uitte zich in bokken naar de beugel en willen wegrennen etc...

Zondag en maandag had hij vrij, dinsdag heb ik m met alleen n hoofdstel gelongeerd en woensdag is de ruiter er weer even op gaan zitten. Stap, draf, galop en ho zitten er alweer op evenals n stuur en hij begint zich te ontpoppen als n echt brave pony! Hebben woensdag wat gespeeld met m, jas uittrekken terwijl je erop zit, verkeerde kant opstappen en zelfs erop springen aan de verkeerde kant deed m niets... Jezelf eraf laten glijden via zn kont is ook geen enkel probleem!

N andere stalgenoot was ook aan het rijden en daar keek hij ook niet van op of om, hebben m zelfs naast dat paard neergezet, paard bij zn halstertouw vastgepakt en weer weggestapt... Andere paard volgde braaf en Dazzle had lol!

Wss ga ik er volgende week zelf n keer opzitten maar helemaal zeker is dat nog niet... Ik merk dat ikzelf gewoon teveel problemen heb en daardoor vele malen zekerder ben als ik naast m sta dan wanneer ik erop zit. Heb lichamelijk wat problemen waardoor ik gewoonweg heel erg op moet passen en het me niet kan veroorloven om er vanaf te vallen, daarnaast heb ik nog n paard staan die ik wil blijven rijden en tja, soms moet je dan keuzes maken...

We gaan t wel zien, voor nu gaat dit prima en dat is wel het belangrijkste ;)

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 09:47

Mandy_B ik wil hem Max 3 keer per week kort gaan rijden z'n 20 minuutjes en Daarnaast 1 a 2 keer per week wat grondwerk. Van de zomer krijgt hij een paar weken vrij. Moet er echt op letten dat ik niet te snel wil gaan hij pakt alles zo makkelijk op, slimme pownie.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 10:21

Mandy_B schreef:
Wauw maaaikkee wat super zeg! Hoevaak per week ben je nu met hem bezig? Wees er maar zuinig mee :)

Meisje2000 wat voor zadel heb je nu gekocht?

Ik heb die van mij gisteren voor het eerst hoofdstel en bit in gehad daar was hij niet echt onder de indruk van. Alleen met longeren is hij nog echt een draak. Is na een half rondje al verveelt :Y) ik moet echt continue een overgang maken of versnelling anders bedenkt hij zelf wat.
Is nu ook heel erg aan het groeien :)

Ik had een kn symphonie maar ben toch weer over gestapt op een zaldi. Die had ik voor de in ook en daar kon ik super in zitten.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 10:26

Shanna7836

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 17:19

Ook mijn topper doet het goed!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 18:01

Wat fijn zo lekker buiten! Zo ver zijn we hier nog niet. Wel een heel mooi Australian Stockzadel gekocht voor Takoda. Als we eenmaal naar buiten kunnen gaan we kilometers vreten dus dan wil ik wel fijn zitten haha :o

Shanna7836

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 18:08

xBostonx schreef:
Wat fijn zo lekker buiten! Zo ver zijn we hier nog niet. Wel een heel mooi Australian Stockzadel gekocht voor Takoda. Als we eenmaal naar buiten kunnen gaan we kilometers vreten dus dan wil ik wel fijn zitten haha :o

Ja heerlijk :) hij is zo braaf... 5e keer erop kon ik al het bos in met hem, inmiddels heb ik er 12 keer op gezeten

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 18:55

Jeetje zou er niet aan moeten denken om met irocco het bos al in te gaan :') hij is zó snel afgeleid dat hij gewoon storing in zn hoofd heeft en vergeet dat ie moet luisteren, is niet erg, moet hij allemaal leren maar het bos in durf ik nog niet aan

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 19:26

Met Impala ga ik dat ook écht nog niet doen := Wel lekker dat hij zo makkelijk is wat dat betreft!

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 19:32

Met Naf ga ik nog niet eens buiten wandelen :')
(HSP paard, wat nog onder de indruk is van alles om em heen in een onbekende omgeving)

Maar supergaaf dat jullie al zo naar buiten kunnen joh! :D
Ik hoop dat als we binnenkort van stal zijn verhuisd en ze gewend zijn, ik daar lekker t rijden kan gaan doorzetten :j Wordt nu wel tijd om er op te gaan en dat kan ie zo goed als aan nu :)
Vandaag iig zn veearts/tandarts diploma gehaald, bij de vorige die ik had, stond ie op de achterbenen, nu nog braver dan mn shet _O- Wat een verschil een ander iemand kan zijn zeg.