De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Lente

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 11:11

Kom toch nog steeds bijzondere advertenties tegen.
Bijvoorbeeld het paard 'gratis' aanbieden voor winterstalling (wil het paard in het voorjaar namelijk weer terug hebben als de weilanden weer opgedroogd zijn, maar kosten voor stalling en voer mogen in de tussentijd door de ander betaald worden) met als toppunt de opmerking dat je het paard in die winterperiode best mag beleren/ruitermak maken (paard is nog niet beleerd).
Dan lees ik toch echt gewoon de oproep: wie wil mijn paard deze winter onderhouden en beleren, zonder dat het mij geld kost...
En dan vraag ik mij af of er serieus mensen op zo'n advertentie reageren.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 11:30

JEvv schreef:
Kom toch nog steeds bijzondere advertenties tegen.
Bijvoorbeeld het paard 'gratis' aanbieden voor winterstalling (wil het paard in het voorjaar namelijk weer terug hebben als de weilanden weer opgedroogd zijn, maar kosten voor stalling en voer mogen in de tussentijd door de ander betaald worden) met als toppunt de opmerking dat je het paard in die winterperiode best mag beleren/ruitermak maken (paard is nog niet beleerd).
Dan lees ik toch echt gewoon de oproep: wie wil mijn paard deze winter onderhouden en beleren, zonder dat het mij geld kost...
En dan vraag ik mij af of er serieus mensen op zo'n advertentie reageren.

Het leuke is dat de betreffende advertentie al 3 jaar elke herfst terug komt. Blijkbaar zijn er dus mensen zo gek te krijgen :')

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 11:32

Oohh die zag ik vanochtend ook. Vorig jaar stond die er ook op de halve winter, geloof niet dat ze die Tinker hebben kunnen verslijten :+
Vind het altijd al naar als er een heel 'zielig' verhaal neer wordt gezet, en voila.. In dit geval ook weer :+
Neem je verantwoordelijkheid en zet dat dier gewoon op een pensionstal, of verkoop haar.
Om anderen op te zadelen met jouw probleem, en ook nog een 10 jarige schijnbaar pittige niet ingereden merrie... Oohh en of je ook alles wil betalen?
Mijn hand kriebelde flink...... Maar heb het weerstaan om een pb te sturen :+

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 11:34

Juist.. idd hij staat er weeer op, de advt. Zo is het lekker goedkoop een paard houden. Ik schaf t aan. En in de winter zijn de kosten ecr voor een ander. Evt de suicide ritjes om het paardje mak te maken ook lekker voor een ander. En dan van het voor jaar weer lekker terug bij mij. Mak en al...

Dat mensen daar in trappen he

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 11:35

[quote="Lowara"]
Oohh die zag ik vanochtend ook. Vorig jaar stond die er ook op de halve winter, geloof niet dat ze die Tinker hebben kunnen verslijten :+
Vind het altijd al naar als er een heel 'zielig' verhaal neer wordt gezet, en voila.. In dit geval ook weer :+
Neem je verantwoordelijkheid en zet dat dier gewoon op een pensionstal, of verkoop haar.
Om anderen op te zadelen met jouw probleem, en ook nog een 10 jarige schijnbaar pittige niet ingereden merrie... Oohh en of je ook alles wil betalen?

Edit: ik heb al ge pb't. Oepssss :,)

_Lente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 11:42

Musiess schreef:
Lowara schreef:

Ik had een pb klaar staan, maar heb 'm toch maar niet verzonden ;-)

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 11:43

Misschien toch wel doen?
Dan snappen ze misschien dat er ook andere oplossingen zijn.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-15 11:43

OMG ik zie hem! Als je zo'n paard toch al zoveel jaar hebt dan zorg je toch dat er iets komt dat het paard beschut staat?
Blijkbaar trappen mensen erin dus...
En dan ook nog in willen laten rijden..?!

|( |( ;( :') :')

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 11:45

Verdorrie.. nu wil ik hem ook zien :P

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 11:47

Is de eerste op de markt.

Tekst is zeker nog van vorig jaar, er staat winter 2014-2015 en een stukje verder 2015-2016

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 11:49

:+ Onderhoud en beleer mijn paard even...kost haast niets,alleen de onderhoudskosten.Nou,heb je toch een leuke uitdaging deze winter |o

_Lente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 11:54

Ik dacht het een beetje algemeen te houden, maar dat is met de advertentie-spotters hier niet gelukt zie ik...
Beetje offtopic, maar kom door het advertenties bekijken toch ook wel hele fijne advertenties tegen, of leuke paardjes (terwijl je helemaal niet op zoek bent)... Er wordt toch ook wel heel leuk spul aangeboden.
Dus, nu weer terug naar de bijzondere advertenties: wie heeft er nog iets bijzonders gevonden/meegemaakt?

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 11:59

Een goede kennis ging laatst een haflinger bekijken, adv zag er goed uit. Alles erop en er aan.
Komt ze bij het beestje aan, heeft die haf toch een partij olifantenpoten achter. Aangetast door de ingeslagen mok. Terwijl zij telefonisch gevraagt had of het dier er gezond bij stond. Dit zou het geval zijn. Nou niet dus.

Ze is meteen naar huis gestaan.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 12:10

Die ene staat er inderdaad al jaren op een rij op.

Vragen of de stokmaat klopt of gezondheid goed is en daar dan komen en het is heel anders begrijp ik nooit. Ook al een paar keer meegemaakt.
Denken die mensen dan dat ik hem toch wel wil?

Bay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 12:28

Musiess schreef:

Nu ben ik toch heel benieuwd of je een reactie hebt gekregen :=

Ik snap niet dat mensen het lef hebt om zo'n advertentie te plaatsen...

Doet me ook weer denken aan die verhalen over 'gratis' paard waarbij de oude eigenaar graag vaak wilt langskomen en zelfs nog rijden...

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 12:33

Het lijkt erop dat het dier nu ook zonder maatje staat :(

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 12:35

Stokmaat is ook zo'n fijne.

Jaren geleden een pony wezen kijken...zou een fantastische arabier zijn,schofthoogte 150cm.Mooie soepele bewegingen,heerlijke galop.

Och...het was een lief diertje was niets op aan te merken,misschien met nog een stuk of 10 ijzers eronder dat ze de 150cm wel zou halen.Mooie soepele beweging...heerlijke galop. :P

Arme dier was zo verschrikkelijk stijf dat er maar heel korte pasjes uitkwamen...in stap,aan de hand.De rest niet eens naar gekeken,ze was toch al te klein...krap 140cm.

Zonde van de tijd.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 12:37

Bay schreef:
Ik weet nooit zo goed wat ik moet denken van advertenties waarin met vele hoofdletters wordt vermeld dat het paard met spoed weg moet en de prijs veel te laag lijkt voor het paard...
Ik kan me voorstellen dat er situaties zijn waarbij je je paard met spoed moet verkopen maar met zo'n beschrijving en dan een hele lage VP, vraag ik me af wat voor soort types je aantrekt.

Het kan echt zo zijn dat er spoed bij is en dan kun je een gelukje hebben.
Maar soms is het ook een verkapte manier om te zorgen dat mensen zonder vragen de trailer halen en hem inladen, dus zonder te keuren ed.

Mariska_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 12:55

Toen wij 3 jaar geleden op zoektocht waren hadden we vaker discussies. Een paard, leek perfect dus afspraak geprobeerd te maken over 3 dagen, was een eind weg en ik moet wel dag vrij zijn om ernaar toe te kunnen. Eigenaresse wilde geen afspraak op die lange termijn ( 3 dagen ?) Want hij zou in de tussentijd verkocht kunnen worden. Natuurlijk en dan bel of mail je me af, geen probleem. Ik snap best dat de eerste die hem wil kopen voor gaat. Maar nee afspraak was niet te maken.
Ook mensen die wel heel veel wilden weten over zijn nieuwe huis. Natuurlijk wil je weten waar we hem stallen ( kleine pensionstal, overdag buiten snachts in stal)en wat we ermee gaan doen ( recreatief western, volwassen dochter al jaren ervaring met pensionpaarden) maar hoeveel geld we verdienen en hoe duur de stal was of we hem gingen verzekeren etc ging mij te ver.
Uiteindelijk superpaard gevonden waarmee we nog steeds superblij mee zijn.

Bay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 12:56

Ja precies, ik kan me genoeg situaties voorstellen waarbij het paard met spoed weg moet en dat het dus voor beide partijen goed uitkomt. Maar zoals mrie ook zei, dan leg je druk op de verkoop. Dat kan voor de koper misgaan als het paard een gebrek blijkt te hebben. Of voor verkoper als iemand het paard koopt die denkt 'ik heb er allemaal nauwelijks verstand van maar voor die prijs kan ik net zo goed het paard gewoon kopen'

En pff dat is ook vermoeiend Mariska_3, een verkoper die er zoveel mee bemoeit! Ben benieuwd of ze het paard verkocht kregen aan iemand die wel al die informatie uit wilde geven :+

muzzy17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 13:02

Een kennis Is ook op zoek naar een leuk paardje. Kwam een bloedmooie ruin tegen van 4 jaar en gezond. Bezichtiging gepland enz.
Toen ze aan kwamen liep hij niet helemaal zuiver en hij bleek 15 te zijn. >;)

Vergissen is menselijk, maar 11 jaar := de verkopers hoopte dat de pony sneller verkocht zou zijn

Bay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 13:14

Zo'n truc is helaas gelukt bij kennissen van mij. De ouders hebben een pony gekocht voor hun dochter. Een 4 jarige New Forest pony zogenaamd. Bleek hij later 15 jaar oud te zijn en last te hebben van artrose ;(
Het was dan ook geen verassing toen ze vertelde dat de dierenarts die de pony ter plekke goedkeurde, gekozen was door de verkopers....

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 13:59

Bay schreef:
Musiess schreef:

Nu ben ik toch heel benieuwd of je een reactie hebt gekregen :=

Ik snap niet dat mensen het lef hebt om zo'n advertentie te plaatsen...

Doet me ook weer denken aan die verhalen over 'gratis' paard waarbij de oude eigenaar graag vaak wilt langskomen en zelfs nog rijden...

Tot op heden nog geen reactie gehad.. maar mijn pb is wel uit mijn postvak. En staat bij verzonden, dus die zal al wel gelezen zijn.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 14:04

Ik heb het één keer meegemaakt met een paard dat hier stond voor verkooptraject. De ouders wilden graag afspreken dat de dochter het paard na verkoop minimaal één keer per week zou mogen blijven rijden bij de nieuwe eigenaren. Tja, ouders gingen scheiden en hadden niets met paarden. Ze vonden dit wel een mooie oplossing voor hun dochter. Probeer ze dan maar eens aan het verstand te krijgen hoe onwenselijk dat is… Gelukkig vond dochterlief al snel een verzorgpony waar ze op mocht rijden en toen was het probleem opgelost. De nieuwe eigenaren vonden het geen enkel probleem om contact te houden, maar daar hadden ze geen behoefte aan. Het ging niet om het paard, alleen om het kunnen rijden.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 14:19

Bay schreef:
Zo'n truc is helaas gelukt bij kennissen van mij. De ouders hebben een pony gekocht voor hun dochter. Een 4 jarige New Forest pony zogenaamd. Bleek hij later 15 jaar oud te zijn en last te hebben van artrose ;(
Het was dan ook geen verassing toen ze vertelde dat de dierenarts die de pony ter plekke goedkeurde, gekozen was door de verkopers....

Als dat werkelijk zo is gegaan moet je aan klacht indienen tegen deze dierenarts.