Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
JEvv schreef:Kom toch nog steeds bijzondere advertenties tegen.
Bijvoorbeeld het paard 'gratis' aanbieden voor winterstalling (wil het paard in het voorjaar namelijk weer terug hebben als de weilanden weer opgedroogd zijn, maar kosten voor stalling en voer mogen in de tussentijd door de ander betaald worden) met als toppunt de opmerking dat je het paard in die winterperiode best mag beleren/ruitermak maken (paard is nog niet beleerd).
Dan lees ik toch echt gewoon de oproep: wie wil mijn paard deze winter onderhouden en beleren, zonder dat het mij geld kost...
En dan vraag ik mij af of er serieus mensen op zo'n advertentie reageren.

Musiess schreef:Lowara schreef:Oohh die zag ik vanochtend ook. Vorig jaar stond die er ook op de halve winter, geloof niet dat ze die Tinker hebben kunnen verslijten
Vind het altijd al naar als er een heel 'zielig' verhaal neer wordt gezet, en voila.. In dit geval ook weer
Neem je verantwoordelijkheid en zet dat dier gewoon op een pensionstal, of verkoop haar.
Om anderen op te zadelen met jouw probleem, en ook nog een 10 jarige schijnbaar pittige niet ingereden merrie... Oohh en of je ook alles wil betalen?
Mijn hand kriebelde flink...... Maar heb het weerstaan om een pb te sturen
Edit: ik heb al ge pb't. Oepssss :,)
Musiess schreef:Edit: ik heb al ge pb't. Oepssss :,)
Bay schreef:Ik weet nooit zo goed wat ik moet denken van advertenties waarin met vele hoofdletters wordt vermeld dat het paard met spoed weg moet en de prijs veel te laag lijkt voor het paard...
Ik kan me voorstellen dat er situaties zijn waarbij je je paard met spoed moet verkopen maar met zo'n beschrijving en dan een hele lage VP, vraag ik me af wat voor soort types je aantrekt.
Bay schreef:Musiess schreef:Edit: ik heb al ge pb't. Oepssss :,)
Nu ben ik toch heel benieuwd of je een reactie hebt gekregen![]()
Ik snap niet dat mensen het lef hebt om zo'n advertentie te plaatsen...
Doet me ook weer denken aan die verhalen over 'gratis' paard waarbij de oude eigenaar graag vaak wilt langskomen en zelfs nog rijden...
Bay schreef:Zo'n truc is helaas gelukt bij kennissen van mij. De ouders hebben een pony gekocht voor hun dochter. Een 4 jarige New Forest pony zogenaamd. Bleek hij later 15 jaar oud te zijn en last te hebben van artrose![]()
Het was dan ook geen verassing toen ze vertelde dat de dierenarts die de pony ter plekke goedkeurde, gekozen was door de verkopers....