Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 20:32

paintedblack schreef:
@loveslimpy
Rio is vorig jaar op de PRE-premiekeuring geweest in Heeze. Hij moest dus op de trailer op een vreemde plek een heel weekend en aan de longeerlijn voorgebracht worden maar het was allemaal geen probleem voor hem.
Je ontkom niet aan training als je naar een keuring gaat maar echt erop gaan zitten en aan het werk is inderdaad te vroeg op 3 jarige leeftijd. Maar alle positieve indrukken die hij op kon doen heeft hij gedaan, thuis in de opfok en tijdens de keuring.

Inderdaad, maar gewoon wat bewegen en alvast wat leren op 3 jarige leeftijd lijkt mij alleen maar goed, kan je het mooi een beetje over de tijd verdelen :)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 10:09

Zo krijgt mijn jonge beest zijn opleiding: Ik zit op mijn rijpaard en hij gaat aan de hand mee. Dit was op de grote wei en het ging goed in stap, draf en galop. De volgende halte is het bos. Voor ons is dit een leuk alternatief voor longeren. Dat vindt ik zo snel saai worden:+
https://www.facebook.com/hvanpol1/video ... =2&theater

Orsje

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 22:35

En vandaag tijdens een nieuw zadel passen, even erop gegaan voelen hoe deze zat! En ook ditmaal heel relaxt eronder, paar stapjes gezet en weer eraf.

Afbeelding

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 08:18

Wat is het toch een kanjer Orsje :)

Even een update van Haydn, hij doet het super goed, er is nu 6 x op gezeten. De eerste keer dacht die jongen die het doet dat het een jarenplan zou worden :o , hij kneep nogal en ging dan rennen, ook het afstappen was erg eng. Maar tjonge wat leert hij snel :D hij rijdt nu los ( wel nog in de cirkel ) en kan ook sturen , doet zelf gas geven en remmen :D , hij gaat as dinsdag in de binnenbak met hem , hij wilde wel eerder maar ik kan niet eerder :o .

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-15 21:38

Wat een ontzettende braverd Orsje!!

Mooie PRE paintedblack, wauw.

Ben zo benieuwd hoe Hayden in de binnenbak gaat reageren, doe maar lekker veel filmen! Haha. Wanneer ga je het zelf over pakken denk je Moniek? Ben erg benieuwd naar foto's en/of filmpjes van knappe Hayden. Een vriendin van mij heeft ook een dreamboy gekocht en dat paard is echt de goedheid zelve onder het zadel!

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-15 22:10

Hier wat foto's van Hinde weer, zo trots op haar!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 23:19

Mooi yeentl! Hoe lang is hinde nu onder het zadel? Ze toont ook wat kleiner of ben jij zo lang :D

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 07:24

Gaaf Yentl van je vriendin, Haydn is ook heel braaf maar vlug ;) , ik vind Hinde en Haydn veel op mekaar lijken :D vind haar erg gaaf, en wat doet ze het super onder het zadel .

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-15 08:54

@ Batlow, Hinde is maar een Ienieminie van 1.63! Alleen denk ik dat ze nog wel een heel stuk de lucht in gaat. Obelisk nakomelingen schijnen na hun derde echt nog veel te groeien. Dus ben heel benieuwd! Ze is nu 2 maanden onder het zadel en ik rijd 2x in de week 15min.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 11:49

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 14:22

Dankjewel voor de leuke reacties!

Ik heb vandaag dan eindelijk een zadel besteld! Komende week komt hij binnen! Heb nu al een paar weken gezocht naar de tekna dressuur. Deze had ik eerst geleend van een stalgenoot om te kijken hoe die lag. Op een ander paardje mogen testen. Ik was verkocht! Dit was de tekna letek. Zij vroeg alleen nieuwprijs voor 2e hands, wat boven.mijn budget lag.. Helaas...

Lang gezocht op internet.. Boktmarkt, marktplaats, ebay, kapaza.. Nog 2 bedriegers tegen.gekomen. Moed zonk in de schoenen. Ik was al.de kunststof versie het zoeken omdat deze voordeliger was.
Nu staat ineens de Tekna Letek dressuur 17" , S-line quick change boom, voor dezelfde nieuwprijs als kunststof in de aanbieding! Vriendlief heeeerrl lief aangekeken.. Dit was em... En ja! Eindelijk besteld!

Dit type was ook advies van de zadelmaker, dus helemaal geweldig! Ik ben happy en paardje straks ook, als alles in orde is en we onze eigen spulletjes hebben!

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 14:45

gr_roos schreef:
Leuk Lumea, heb wel eens het idee dat shetjes zadelmak worden geboren.

grootste fabeltje ooit.. haha
sommige accepteren snel veel ja,
maar er zit meer aan zadelmak dan er gewoon een zadeltje opleggen..
en een shetje fatsoenlijk door het lijf laten lopen(ook vanuit zichzelf) lukt echt maar een specifiek aantal ruitertjes...

ook qua voor de koets beleren wordt er veel te gemakkelijk gedacht over dat doen..
shetlanders kunnen heel goed omgaan met (de 1e) druk die ze opgelegd worden en vluchten daar niet zo snel van.. maar te veel druk/vragen kan problemen etc. leveren..
ken er genoeg die hoppa gewoon begonnen zijn (want pony deed toch niks tegen) en die later flink in de problemen komen omdat ze veels te gemakkelijk over de basis gedacht hebben :j

Ik heb altijd grote paarden gehad maar tijd terug ivm reuma moeten stoppen ermee en met de kleintjes begonnen..

nu alweer een tijd terug toch een grote puppy aangeschaft.
vorige week eens 5min de 1e longeer gehad. Pakte het super op :j
het gaat mij vooral om begrijpen dat ze positieve druk ervaart etc. alles nog volledig losjes en heel licht qua sturing..

Afbeelding

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 21:27

KingYasFenn schreef:
gr_roos schreef:
Leuk Lumea, heb wel eens het idee dat shetjes zadelmak worden geboren.

grootste fabeltje ooit.. haha
sommige accepteren snel veel ja,

Tot op zekere hoogte klOpt dat ook wel. Ze zijn er al veel meer aan gewend dat je dingen boven hen doet. Dus dat vinden ze. Veel minder eng.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 17:49

Hier heeft de trainer nu een aantal keren op Amaretto gezeten. Verder nog niet gereden. Want meneer vind het heel eng dat er iemand op zijn rug zit. Trainer werkt heel erg met ontspanning en vertrouwen. Alles gaat stap voor stap. En helaas is mijn grote vriendelijke reus, een held op sokken :')

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 20:48

Ik denk dat je daar een punt hebt pol013,
Liindy, dat is wel fijn dat hij alles met rust doet, die van mij vond het ook spannend.. Alleen de ervaring leert wel.. Je kunt ze beter maar laten lopen naar voren ... Dan gaat het snel goed. Haydn deed alleen een beetje schieten maar accepteerde het vrij snel, heeft vandaag voor de 7e keer iemand opgezeten en hij kan gewoon al sturen :D zo trots ben ik hahaha.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 20:55

Ik heb er een die steevast of stil gaat staan of een hert nadoet als hij iets eng vindt, ook een jonkie, zou willen dat hij naar voren zou gaan :')

*gaat terug in meeleeshoek*

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 21:35

Dat is vervelend Denise , kan er ook niemand achter ?

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 22:00

Mwa, rijd m er 'tegenwoordig' wel doorheen :) De kunst is om hem voorwaarts te houden en als je het niet vertrouwt even een wending te rijden
Wat bedoel je met iemand achter?

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 22:21

Mijn paard heeft daar ook last van, stimuleren met de zweep, wanneer hij er langs is beloon ik heel extreem. Ik heb gemerkt dat veel belonen echt zo bevorderend werkt :))

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 08:13

Afbeelding
Toch ook even laten zien. Mijn alternatief voor longeren.
Dit zijn mijn oude rot die nog actief mee loopt in de wedstrijden en mijn puppy die straks dressuur, spring en eventingpaard moet worden. Het is een winning.mood vd arenberg x farmer. Springgefokt dus.
Over een maand gaat er eens een ruiter op. Als ik geen knikkende knieën krijg ben ik dat zelf.

Hier is langs iets engs gaan ineens veel simpeler mee geworden. Hij wil echt heeeel graag bij mijn rijpaard blijven. Die weet namelijk wel hoe de wereld echt werkt. Die moet je volgen dus.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 09:12

denisesilver schreef:
Mwa, rijd m er 'tegenwoordig' wel doorheen :) De kunst is om hem voorwaarts te houden en als je het niet vertrouwt even een wending te rijden

In je vorige post zei je dat ie ging stil staan... Ik bedoel dan met kan er dan niemand achter dat er dan iemand achter hem gaat staan ( schuin ) en hem naar voren laat gaan ;)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 11:14

Leuke foto Pol!

Ik heb maandag voor het eerst in bijna twee maanden weer op mijn 4-jarige gezeten, die was zo braaf!
De 3-jarige gaat dit weekend als het goed is de wei in. Beetje afhankelijk van het weer en de rest van het koppel wanneer hij dan binnen komt om aan het werk te gaan :j

Elsje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 13:56

Hallo, mag ik mij ook even melden? Wij gaan namelijk ook dit jaar ons paard(je) inrijden. We hebben vorig jaar onze Flash op driejarige leeftijd gekocht en hebben ons het afgelopen jaar bezig gehouden met los- en grondwerk. Anderhalve week geleden zijn onze meiden er voor het eerst even op geweest en helaas was afgelopen zaterdag onze instructrice ziek, maar hopelijk gaan we komende zaterdag weer verder!

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 14:07

moniek21 schreef:
denisesilver schreef:

In je vorige post zei je dat ie ging stil staan... Ik bedoel dan met kan er dan niemand achter dat er dan iemand achter hem gaat staan ( schuin ) en hem naar voren laat gaan ;)

Oh zo, ik voel hem vaak al iets spanning opbouwen en dan ligt het eraan hoe zeker ik van mezelf ben opdat moment, of ik hem laat wenden of doorrijd :)
Hij is niet heel jong meer, al meer dan een jaar aan het opbouwen met af en toe tussen stoppen door te weinig tijd (geen vervoer) van mijn kant. Gelukkig staat hij nu thuis :)

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 20:37

Jullie gaan allemaal snel!

Handsome heeft vandaag 5 minuten aan de longe gelopen. Was alleen dus dat het ging vond ik heel wat zo voor de eerste keer. Foto's maken erbij lukte dus niet :+