Artikel in Paardenkrant over "het knikje"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 18:01

Lovely"]
[quote="Aqua8horse"][quote="Lovely"]
[quote="Aqua8horse"][quote="Lovely schreef:
Ter aanvulling: het is belangrijk te kijken naar de natuurlijke richting van de halswervels en waar die halswervels eigenlijk zitten.

Ja, LOV dat ben ik met je eens. Je ziet ook hoe het paard op de eerste foto overduidelijk op de voorhand loopt. Je ziet op de derde foto dat er geen impuls is bij het achterbeen.

Je hebt als je een paard correct rijdt, helemaal geen LDR nodig om hem lekker soepel door het lijf te hebben.
[/quote]

Mwah, ik doe daar geen uitspraak over. Als Sjuimpje de bevindingen van de professor niet in twijfel mag trekken wegens "te weinig ervaring en winstpunten", dan ga ik Anky en Bonnie ook maar niet bekritiseren, tevens wegens te weinig ervaring en wereldbekerpunten. De professor kan goed paarden opensnijden (maar wat minder goed deugdelijke artikelen dicteren) en Anky kan goed wereldbekerwedstrijden rijden.
[/quote]

Je mag het onderzoek in twijfel trekken, maar een professor als gek beschouwen gaat voor mij te ver.
[/quote]

Klopt, maar anderen voor gek zetten omdat ze toevallig geen winstpuntje rijden, is nog erger. Hoe gaat het met jouw wedstrijden eigenlijk?
[/quote]

Luister eens LOV wie zet er nu wie de hele tijd voor gek, althans dat proberen ze?
Ik rijd helemaal geen wedstrijden dus dat gedoe met winstpunten heb ik geen last van.

Sjuim blaast erg hoog van de toren. Dat mag. Ik wil haar niet voor gek zetten maar ik mag me toch wel afvragen waarom je al heel lang meer geen winstpunt haalt. In combinatie met het moeilijke rijden van Ozep wilde ik alleen maar aangeven of duidelijk maken dat dat LDR systeem niet zo'n goede uitwerking heeft. (heb je heer reactie wel goed gelezen?)

Dus als het negatief overkwam, mijn excusses, dat was niet zo bedoeld.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 18:05

Even dankzij iemand die wat handiger is met de computer en even heeft zitten spelen, wat ik per PB heb mogen ontvangen:
Afbeelding

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 18:10

Aqua8horse"]
[quote="Sjuimpje"]
En ook geen last van balansproblemen, heb ik net uit eerste hand vernomen, met name Lingh schijnt enorm geimponeerd te hebben en ook Salinero was weer een stuk beter dan op JIM.
[/quote]

Van wie heb je dat dan vernomen?
Paarden die LDR worden getraind en anders wedstrijdgericht worden gereden, hebben gewoon balans problemen.
[/quote]

[quote="Aqua8horse schreef:

Is jouw verslaggeefster dan toevallig ook iemand die LDR traint? Haha!

De jury zal dan waarschijnlijk ook LDR trainen!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 18:11

Aqua8horse schreef:
Even dankzij iemand die wat handiger is met de computer en even heeft zitten spelen, wat ik per PB heb mogen ontvangen:
Afbeelding

Ceasario bedankt, maar dit laat toch juist zien dat de hoek gelijk is!!

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 18:13

Samsam"]
[quote="Aqua8horse"][quote="Sjuimpje"]
En ook geen last van balansproblemen, heb ik net uit eerste hand vernomen, met name Lingh schijnt enorm geimponeerd te hebben en ook Salinero was weer een stuk beter dan op JIM.
[/quote]

Van wie heb je dat dan vernomen?
Paarden die LDR worden getraind en anders wedstrijdgericht worden gereden, hebben gewoon balans problemen.
[/quote]

Is jouw verslaggeefster dan toevallig ook iemand die LDR traint? Haha!

De jury zal dan waarschijnlijk ook LDR trainen!
[/quote]

Mag je je ernstig afvragen of ze weten waar ze mee bezig zijn Haha!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 18:13

Aqua8horse schreef:

Misschien weet jij wel niet waar je mee bezig bent!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 18:14

Aqua8horse schreef:
Sjuim blaast erg hoog van de toren. Dat mag. Ik wil haar niet voor gek zetten maar ik mag me toch wel afvragen waarom je al heel lang meer geen winstpunt haalt. In combinatie met het moeilijke rijden van Ozep wilde ik alleen maar aangeven of duidelijk maken dat dat LDR systeem niet zo'n goede uitwerking heeft. (heb je heer reactie wel goed gelezen?)

Als je me zo goed kent,
weet je dat ik vorige maand voor het eerst sinds lange tijd een paar keer gestart ben en meer dan tevreden huiswaarts ben gekeerd,
dan had je ook geweten dat ik Ozep nu 2,5 jaar heb, in de 2,5 jaar ben ik zelf 3 keer voor lange tijd uitgeschakeld geweest, en Ozep door zware mokaanvallen 2 keer.
Dan vind ik het niet verkeerd dat een paard van 7 in 2,5 jaar tijd (hij was zadelmak toen ik hem kreeg) toch Z mag starten.

Iig hou ik hiermee op, als er op dit niveau gedicussieerd moet worden dan blijf ik in jouw woorden liever hoog van de toren blazen, want ik durf gerust te stellen dat ik hier mijlen ver boven sta.

Goeiemiddag.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 18:14

Samsam"]
Afbeelding

Ceasario bedankt, maar dit laat toch juist zien dat de hoek gelijk is!!
[/quote]

Volgens mij snap je er niet veel van.

Degene die heerlijk geprutst heeft met de foto's heet Henk en de hoek is niet gelijk en de druk ook niet.

Zie je dat niet?

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 18:18

Samsam"]

[/quote]

Dat zou kunnen maar lijkt mij niet waarschijnlijk!

Als je zegt dat je niet LDr traint en je geen zorgen hoeft te maken en vervolgens blijkt dat je wel LDR traint, lijkt het mij meer waarschijnlijk dat jij misschien door de bomen het bos niet meer ziet.

Maar waarom die vijandigheid?

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 18:21

ik moet zeggen dat ik nav die bewerkte foto's nog even aan het denken ben. maar ik vraag me wel af of je de situaties kan vergelijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 18:21

Aqua, misschien is het verstandig als jij ophoudt om mensen aan te vallen op de manier waarop ze met hun paard omgaan. Het heeft totaal geen zin en het zet alleen maar kwaad bloed. Het is hun paard en ze mogen dus zelf weten wat ze ermee doen, het is niet jouw zorg.

En voor de mensen die niet verder kunnen kijken dan de hoek van het hoofd van het paard: er is echt meer dan alleen hals en hoofd.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 18:22

AfbeeldingAfbeelding

Met een opgericht paard is de knik/hoek ook veel scherper als met een laag ingesteld paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 18:23

Samsam schreef:
AfbeeldingAfbeelding

Met een opgericht paard is de knik/hoek ook veel scherper als met een laag ingesteld paard.

Sorry, maar rij jij echt paard?

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 18:25

Sjuimpje"]

Als je me zo goed kent,
weet je dat ik vorige maand voor het eerst sinds lange tijd een paar keer gestart ben en meer dan tevreden huiswaarts ben gekeerd,
dan had je ook geweten dat ik Ozep nu 2,5 jaar heb, in de 2,5 jaar ben ik zelf 3 keer voor lange tijd uitgeschakeld geweest, en Ozep door zware mokaanvallen 2 keer.
Dan vind ik het niet verkeerd dat een paard van 7 in 2,5 jaar tijd (hij was zadelmak toen ik hem kreeg) toch Z mag starten.

Iig hou ik hiermee op, als er op dit niveau gedicussieerd moet worden dan blijf ik in jouw woorden liever hoog van de toren blazen, want ik durf gerust te stellen dat ik hier mijlen ver boven sta.

Goeiemiddag.
[/quote]

Goedemiddag Sjuim,

Ik ken jou helemaal niet en wat ik zeg heb ik gehoord. Dat heb ik duidelijk vermeld. Dus draai nu niet de zaken even anders als je wil.
Het gaat er niet om of het knap is of niet. Het ging om het probleem van Ozep en het scoren in verband met LDR.

En over het niveau, ik heb jou nog nooit uitgescholden(en dat zal ik ook niet doen)
Gelukkig is er met mijn IQ niets mis.

Jij doet wat de pot ook doet in het spreekwoord: "De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet"
Als je dat een fijn gevoel geeft om mijlen boven iets te staan moet je dat toch zeker doen.

Ik zie dit gewoon als een interessante discussie waar mensen voor en tegen zijn. Daar moet je niet voor weglopen.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 18:26

Lovely schreef:
Aqua, misschien is het verstandig als jij ophoudt om mensen aan te vallen op de manier waarop ze met hun paard omgaan. Het heeft totaal geen zin en het zet alleen maar kwaad bloed. Het is hun paard en ze mogen dus zelf weten wat ze ermee doen, het is niet jouw zorg.

En voor de mensen die niet verder kunnen kijken dan de hoek van het hoofd van het paard: er is echt meer dan alleen hals en hoofd.

Volgens mij moet je het vershil tussen wie valt wie nu aan en eerlijke discussie niet door elkaar halen.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 18:26

Aqua8horse"]
[quote="Samsam"][quote="Aqua8horse schreef:

[/quote]

Als je zegt dat je niet LDr traint en je geen zorgen hoeft te maken en vervolgens blijkt dat je wel LDR traint,

[/quote]

Goh, misschien omdat jij het niet kon laten om nog een rotopmerking te maken over mijn fotoos terwijl IK tenminste fotoos durf te plaatsten om duidelijk te maken wat ik bedoel. Bovendien vroeg ik nog niet inhoudelijk op te fotoos in te gaan aangezien deze discussie niet over mijn manier van longeren gaat!

IK TRAIN NIET LDR!!!!!!!

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 18:28

Samsam schreef:
AfbeeldingAfbeelding

De eerste foto klopt niet. De oprichting is niet goed. Dat kan je dus niet vergelijken.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 18:30

Aqua8horse"]
[quote="Samsam schreef:
AfbeeldingAfbeelding

De eerste foto klopt niet. De oprichting is niet goed. Dat kan je dus niet vergelijken.
[/quote]

Kun je een naam noemen van een GP amazone/ruiter die wel een correct afgericht paard heeft (bij gebrek aan rijfotoos van jou)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 18:30

Ik kan trouwens al die foto's niet zien.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 18:31

Samsam"]
[quote="Aqua8horse"][quote="Samsam"]

[/quote]

Als je zegt dat je niet LDr traint en je geen zorgen hoeft te maken en vervolgens blijkt dat je wel LDR traint,

[/quote]

Goh, misschien omdat jij het niet kon laten om nog een rotopmerking te maken over mijn fotoos terwijl IK tenminste fotoos durf te plaatsten om duidelijk te maken wat ik bedoel. Bovendien vroeg ik nog niet inhoudelijk op te fotoos in te gaan aangezien deze discussie niet over mijn manier van longeren gaat!

IK TRAIN NIET LDR!!!!!!!
[/quote]

Je hebt mij er niet mee hoor als je niet LDR traint en het wel doet of omgekeerd. Dan klopt mijn informatie die ik heb gekregen kennelijk toch niet.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 18:33

Samsam"]
[quote="Aqua8horse"][quote="Samsam schreef:
AfbeeldingAfbeelding

[/quote]

Kun je een naam noemen van een GP amazone/ruiter die wel een correct afgericht paard heeft (bij gebrek aan rijfotoos van jou)
[/quote]

Zo 1,2,3 niet maar daar zal ik over nadenken.
Moet het een GP ruiter zijn? Of gewoon een correcte foto...mag het ook uit een boek?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 18:34

Aqua van wie krijg jij toch al die informatie over andere Bokkers. Is het niet helderder om mensen zelf te vragen naar dit soort dingen?

O en lees de Boktregels even vooral het stuk over quoten en met name het quoten van foto's.
Dat maakt het voor de minder technisch bedeelde Bokker namelijk bijna onmogelijk om mee te lezen omdat de laadtijd erg groot is.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 18:36

Aqua8horse schreef:

Je hebt mij er niet mee hoor als je niet LDR traint en het wel doet of omgekeerd. Dan klopt mijn informatie die ik heb gekregen kennelijk toch niet.

Nee precies, waarom zou ik dat in godsnaam voordoen. Maar blijf gerust je informabnten volgen, lig ik ook niet wakker van hoor!

Zoals ik al zei, past het niet bij mijn paard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 18:37

Samsam"]
[quote="Aqua8horse"][quote="Samsam schreef:

[/quote]

[/quote]
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-12-03 18:38, in het totaal 1 keer bewerkt

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 18:37

sarabande schreef:
Aqua van wie krijg jij toch al die informatie over andere Bokkers. Is het niet helderder om mensen zelf te vragen naar dit soort dingen?

O en lees de Boktregels even vooral het stuk over quoten en met name het quoten van foto's.
Dat maakt het voor de minder technisch bedeelde Bokker namelijk bijna onmogelijk om mee te lezen omdat de laadtijd erg groot is.

Ze sturen mij dat via PB. Misschien omdat ze begrijpen wat LDR doet en zich niet willen mengen in de discussie.