Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
rhijnauwen schreef:Kimmutjuh89 leuk dat je jouw ervaringen wilt delen, maar ik vind het niet zo netjes om dit in een topic van iemand anders te doen.
(bovendien vind ik het niet echt een reclame om een 4 jarige met een slof te rijden)
Jolliegirl schreef:Ik zou persoonlijk op dit punt ook de aanpak veranderen..
Iemand erop die kan zitten en blijven zitten...en voorwaarts!
Gaan met die banaan.
Pak hem er even doorheen.. Op een andere manier dan de kinderlijke manier.
Valt het kwartje misschien wat sneller..
Je geeft aan dat er nog maar een maand plek is.. Zou zonde zijn als je weg moet en hij niet klaar is...
Gini schreef:Er zijn meerdere wegen naar Rome en ik geef toe dat dit ook niet mijn weg is, maar ik kan het geen slechte weg vinden.
Natuurlijk zijn er altijd dingetjes die jezelf anders doet. De een zit er sneller op, de ander doet er nog trager over. De een werkt met pop, de andere zonder. De ene werkt meer aan schriktraining voordat ze erop kruipen, de ander meer aan dressuurtraining. De een is wat onzekerder en wil daarom op de grond alles goed bevestigd hebben, de ander is een ware Gert Van Hof en kruipt er zo op en gaan met de banaan.
Dat iemand een andere weg naar Rome neemt, wilt toch niet meteen zeggen dat die slecht bezig is.
En nog een hele persoonlijke mening: als je het hele topic gezwegen hebt, geen reactie hebt geplaatst omdat je het niet eens bent met de methode, vind ik het best wel sneu en kinderachtig om dan net even negatief te komen doen wanneer het paard net in een dip zit.
Dreamy schreef:Jolliegirl schreef:Ik zou persoonlijk op dit punt ook de aanpak veranderen..
Iemand erop die kan zitten en blijven zitten...en voorwaarts!
Gaan met die banaan.
Pak hem er even doorheen.. Op een andere manier dan de kinderlijke manier.
Valt het kwartje misschien wat sneller..
Je geeft aan dat er nog maar een maand plek is.. Zou zonde zijn als je weg moet en hij niet klaar is...
Met een paard dat het nogsteeds angstig vind om iets op z'n rug te krijgen? Wil je daar echt een ruiter op gaan zetten zonder dit soort voorbereidingen? Dan vraag je pas echt om gevaarlijke situaties.
Dmv met de pop te werken leert hij juist op ons te vertrouwen en om niet in paniek gekke dingen te gaan doen. (Dat was de insteek, jammer dat het met de ruiter een keer een dag minder is gegaan)
Waar hij eerder bleef rennen, leert hij nu dat rustig doen meer effect heeft en netjes te stoppen zodat het er ook weer af kan.
Dit zodat er op een veilige manier een ruiter op zou kunnen. Met Bob ging dit goed, met de ruiter nog niet!
Ik had dus eerder verwacht dat er de reactie kwam "jullie gaan duidelijk te snel" ipv "zet er lekker iemand op die erop kan zitten en laat hem lekker rennen"..
Ik wil het op een rustige manier doen voor hem, het juist niet overhaasten.