Wat vind jij nou écht niet meer kunnen qua ruiterkledij

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KarmaWitch

Re: Wat vind jij nou écht niet meer kunnen qua ruiterkledij

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 23:12

Deze zit ook zo heerlijk comfortabel <3

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 23:16

Ach, zo heel erg anders ie nou ook weer niet dan mijn Charles Owen Wellington Classic! :))

Afbeelding

hooiberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 08:14

Ik vind rhinestones echt niet kunnen. Dat geeft een laag sociale uitstraling. Beetje een wannabe ding, maar dan gefaald.

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 08:19

Wat zijn rhinestones??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 08:21

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 08:26

Maar even opgezocht maar volgens mij een soort blingbling. Nooit van gehoord.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 08:30

dat zijn steentjes die je er zelf op kan hotfixen : )
vind ze wel leuk . lekker persoonlijk.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 09:07

Morris schreef:
Een cap die zo'n beetje op je neus zit, en je nauwelijks iets kan zien.
En dan de reactie 'm'n knotje zat te hoog'...... Terrible!

Ze moeten ook nog echt eens caps maken met een uitsparing van achter waar die knot gewoon doorkan!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 09:08

hooiberg schreef:
Ik vind rhinestones echt niet kunnen. Dat geeft een laag sociale uitstraling. Beetje een wannabe ding, maar dan gefaald.

En wat is dan het wannabe, diamanten ofzo? Ik geloof niet dat er iemand is die rijdt met diamanten op haar paardenspullen of ben ik nou naief?

hooiberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 09:09

DendroFleur schreef:
Maar even opgezocht maar volgens mij een soort blingbling. Nooit van gehoord.

Je ziet geregeld wel eens dat... bepaalde types... hun hele mobiele telefoon er mee onder plakken, enzo. Voor jonge meisjes die zich graag als prinsesje verkleden kan het misschien nog net, maar als volwassene... nee, sorry.

hooiberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 09:11

Urielle schreef:
En wat is dan het wannabe, diamanten ofzo? Ik geloof niet dat er iemand is die rijdt met diamanten op haar paardenspullen of ben ik nou naief?

Yep, zoals hier in geuren en kleuren te zien: www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=117&t=1739585

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 09:20

Ik ken hotfix wel, maar ik snap het wannabe niet.
Of de winkel nu Swarovskistenen op een dekje of een frontriem doet en er gelijk het viervoudige voor vraagt of je zet exact diezelfde Swarovskistenen er zelf op, ik zie het verschil niet zo. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 09:24

Ik ben erg benieuwd naar de definitie van "laag sociale uitstraling".

hooiberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 09:26

Urielle schreef:
Ik ken hotfix wel, maar ik snap het wannabe niet.
Of de winkel nu Swarovskistenen op een dekje of een frontriem doet en er gelijk het viervoudige voor vraagt of je zet exact diezelfde Swarovskistenen er zelf op, ik zie het verschil niet zo. :o

Het maakt ook niet zo zeer uit of je er zelf op zet, of ze er door de winkel op laat zetten, maar meer dat er ueberhaupt steentjes/plasticjes op zitten. ;)

hooiberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 09:31

[***] schreef:
Ik ben erg benieuwd naar de definitie van "laag sociale uitstraling".

Moeilijk om dat concreet te verwoorden, maar volgens mij is 'ongemanierd' een kernsymptoom. Dat wil niet zeggen dat iedereen die bling op zijn of haar harnachement plakt laag sociaal *is*, maar het geeft wel de uitstraling. Daarmee misleid je de mensen om je heen en dat is jammer. ;)

Beetje als de welliswaar erg gechargeerde variant van David Chapelle, over een vrouw die erg ordinair gekleed is: The girl says "Oh uh-uh, wait a minute! Wait a minute! Just because I'm dressed this way does not make me a whore!" Which is true. Gentlemen, that is true. Just because they dress a certain way doesn't mean they are a certain way. Don't ever forget it. But ladies, you must understand that is fiets confusing. It just is. Now that would be like me, Dave Chappelle, the comedian, walking down the street in a cop uniform. Somebody might run up on me, saying, "Oh, thank God. Officer, help us! Come on. They're over here. Help us!" "Oh-hoh! Just because I'm dressed this way does not make me a police officer!" See what I mean? All right, ladies, fine. You are not a whore. But you are wearing a whore's uniform.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 09:42

Hi, hi, grappig stukje van David Chapelle.

Verder ben ik het niet met je eens dat je mensen "om je heen" zou misleiden. Dat ligt meer aan de mensen "om je heen". Die hebben een vooroordeel over iemand die met bling bling rijdt.

Nu vind ik persoonlijk bling bling niet mooi, maar dat wil niet zeggen dat mensen die er wel mee rijden op mij overkomen als "ongemanierd".

hooiberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 09:46

Awwel, ieder moet sowieso rijden waar hij of zij zichzelf prettig mee voelt. Ik rijd zelf met een old-school cap, waartegen op de vorige pagina nog een discussie gaande was... :)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 10:17

Ik ben het er ook niet mee eens dat glitter etc direct betekend dat het een "laag sociale uitstraling" geeft of het persoon zo is....

Want persoonlijk vind een klein siersteentje op het hoofdstel, cap, laars juist heel erg chique kan wezen, zeker in een mooie combi outfit op wedstrijd

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 10:26

Ik heb oom op bepaalde spullrn hotfix/blingbling.
Maar wel suptiel. Alleen geen foto's.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 11:03

Soraya10 schreef:
Nou over zweetvlekken. Wij hebben er 1 op stal die altijd na het rijden een zweetvlek op haar kont heeft!!! Nou hoe is dat mogelijk??? We raken er op stal soms niet over uitgepraat. En dat ze dat zelf niet ziet als ze haar rijbroek uitrekt. Die zweet zich dus letterlijk uit haar naat!

Kom op zeg, hebben jullie er geen andere boeiende gespreksonderwerpen? Om niet uitgepraat te raken over een ander haar zweetplekken klinkt zo ontzettend simpel...

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 11:20

Anthea schreef:
Ik vind roken op het paard echt pauper gedrag :')

DIT. _/-\o_

en croco of slangenprint op laarzen, vind het gewoon niet mooi. Wij hebben trouwens een vrouwtje op stal die diehard met zo'n kin cupje aan dr cap rijdt :+ vraag me altijd af of die hele cap eigenlijk nog wel aan de veiligheidsvoorschriften voldoet, ziet er namelijk uit als zo'n cap die je zo'n beetje kan dubbelvouwen :')

Ik reed vroeger (dan hebben we het over 1996, ben nog niet zo oud :+ ) ook in een prachtige ribbroek met gebreide paardentrui van oma :j en in de auto mn cap al op natuurlijk :j

snoesiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 11:36

Een veel te groot rijjasje!! kan egt niet!

verder vind ik niet veel "not-done"..

Laatst zag ik wel een meisje lopen in de zomer met een wit wedstrijdshirtje, die onder de armen helemaal geel waren, wat ze dus niet meer schoon kreeg in de was.. dat kan ook echt niet.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 20:17

Urielle schreef:
's Zomers heb je hier een terras, en daar zie ik op mooie dagen western en/of recreatieruiters die eerst door het bos zijn gaan rijden hun paard vastbinden (is een speciale balk voor, waterbak erbij etc.) en dan gaan ze dus gelijk na het rijden lekker eten en drinken en daarna het laatste stukje naar stal/huis stappen.
Daar ben ik toch wel jaloers op, mijn paarden blijven echt niet zo braaf staan tussen een rij vreemde paarden terwijl ik op mijn gemakje met mijn vrienden op het terras zit. Als je dan 's zomers met zweetreet en al :P van je paard afkomt met je snikhete zwarte dressuurjas en je moet dan eerst paard afzadelen, afsponzen, op de trailer zetten, eigen kleren wisselen, kofferbak weer inruimen etc. voor je aan je drankje toekomt kan ik er wel eens weemoedig aan denken.

In ieper is er iemand die van cafe naar cafe gaat met paard :') Beest krijgt ook altijd een pintje...

Maar als wij gingen wandelen gingen wij ook vaak ergens iets drinken zi!!! wel non alcoholisch. of ijsje eten.

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 20:36

In Canada na de cattle round up aan het bier. Blijkt een van de hekken niet goed dicht te zitten en de halve kudde weer de mega weide/bosgebied in te rennen. Vijf man en ik rennend naar de paarden, in vliegend tempo opzadelen en achter die koeien aan..... niet nuchter... Heb mezelf gezworen dat nooit meer te doen. Ik had een super getrained paard die nagenoeg zelfstandig die koeien terug kon halen, dus ik hoefde op dat moment in feite alleen maar te blijven zitten. Ik voelde op dat moment heel erg goed hoe je reactie vermogen achteruit gaat en je nooit op tijd kunt reageren mocht het paard wel iets doen wat niet helemaal de bedoeling is. Dus alcohol of drugs op of bij paarden: echt niet!

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 21:12

nounou...
blijkbaar mogen vrouwen alleen maar een hooggesloten shirt en lange rok dragen?
komop het is 2013...
zal je wat vertellen... heb op het moment steentjes op mijn nagels gehotfixt :oo