3 readings van mijn paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:36

grietje14 schreef:
Wat leuk!
Paarden kunnen gedachten lezen, ze herkennen zwakke of sterke energie
waardoor ze de werkelijke bedoeling van onze gedachtes snappen.
Ze kunnen zelfs tot de diepste uithoeken van onze geest reiken waardoor ze altijd weten wat we denken.
Paarden zijn echt zulke intelligente en gevoelige dieren. Gewoon onvoorstelbaar, eveneens als hun vermogens.

En waar heb je deze "wijsheid" allemaal vandaan.... Ben benieuwd naar een onderbouwing.... :)

Of is het weer een "Ctrl+C, Ctrl+V" mening, overgenomen van een van de vele niet onderbouwde sites over dit onderwerp....

Kim1987kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:38

grietje, daar ben ik het dan weer wel helemaal mee eens. paarden kunnen volgens mij vrij probleemloos gedachten/ gevoel/ emoties/ energie of hoe je het dan ook wilt noemen oppikken.

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:40

zat ik ook te denken foccused.
Ik zeg niet dat ik het niet geloof,maar het is zo kort en zo onlogisch (zonder informatiebron oid) geschreven dat ik me afvraag hoe je hieraan komt. Weet wel dat er een kern van waarheid in zit,maar of je hele post klopt weet ik eigenlijk niet (let op,ik zeg geen nee)

Odysseus

Re: 3 readings van mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:42

Kijk, ik klink altijd heel kritisch... Maar....

Ik sta open voor werkelijk alles! Ik wil de meest bizarre dingen aannemen.... Mits daar een goede en juiste onderbouwing voor is.... En ik geloof geen loze woorden die iedereen kan zeggen en kan opschrijven... Want hoeveel wordt er wel niet verzonnen in de wereld... Waarom zou je iets (willen) geloven als er geen enkele reden of onderbouwing is om aan te nemen dat het kan of dat het bestaat... (Op alle vlakken van het leven, niet alleen dit onderwerp)... Aan kopieer-meningen hebben we uiteindelijk niks, zélf nadenken en kritisch nadenken levert veel meer op.

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:44

MeikexNorgia@ Haha ja :D
Focussed@ Gelezen in het boek van margrit coates, paarden spreken.
Kim@ Klopt!
Femke@ Snap ik.
ff algemeen, dit soort dingen zijn eigenlijk niet te onderbouwen, maar dat zijn feiten.
Margrit wist dit allemaal toen ze jong was. Dit zijn dus dingen die mensen zoals margrit met gaves daarvoor al weten, maar wat nog niet/niet door de wetenschap bewezen kan worden/word.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:44

Uhm...readen is volgens mij niet iets wat je kan leren ben ik van mening. Als je al kunt readen dan is dat volgens mij een gave waar je mee geboren bent. Dat vlak ik niet per definitie uit dat er mensen zijn met een gave. Echter een cursus volgen en dan kunnen readen geloof ik echt helemaal niets van.

Om op het bericht van grietje14 te reageren, ik geloof overigens wel dat er paarden zijn die je gemoedstoestand aanvoelen maar dat is een ander verhaal.

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:46

snap ik heel goed hoor.
Mensen denken altijd dat wanneer je aan readings/healings oid doet,je meteen een onnozele zweefteef bent maar dat valt erg mee hoor,haha! Ik neem lang niet alles aan van iemand hoe mooi het ook klinkt. Maar er zijn zoveel oplichters in deze branche die je met mooie praatjes ertoe zetten om een reading van zo'n 90,- te laten doen,dat ik alleen geloof wat ik zelf heb geleerd of ervaren of van degene die ik echt vertrouw.

Snorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:46

Hmm ik weet het allemaal niet haha :) Ik, als 15 jarige heb nogal de neiging om veel dingen die ik lees aan te nemen zonder onderbouwing.. Al geloof ik wel dat paarden veel dingen echt kunnen voelen, ik weet alleen niet hoe ..

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:47

Yinnar@ Dat kan iedereen, omdat iedereen, ieder mens een telepatisch vermogen heeft.
We zijn spirituele wezens en daar zijn we mee geboren.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:50

Grietje dit soort uitspraken zijn de uitspraken waar ik een paar pagina's terug op doelde.

Omdat iets in een boek beschreven staat en iemand dat zo gevoeld heeft (weet jij veel, voor hetzelfde geld komt het uit haar dikke duim) is waarheid. Laat staan dat je het kunt overnemen en verkondigen als feiten. Als het een feit was het bewezen kunnen worden.

Ik geloof best dat paarden gemoedstoestanden aanvoelen.
Maar gedachten lezen? Ze zouden de helft niet eens snappen, het zijn paarden he. Die hebben hersens als een walnoot.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:51

grietje14 schreef:
MeikexNorgia@ Haha ja :D
Focussed@ Gelezen in het boek van margrit coates, paarden spreken.
Kim@ Klopt!
Femke@ Snap ik.
ff algemeen, dit soort dingen zijn eigenlijk niet te onderbouwen, maar dat zijn feiten.
Margrit wist dit allemaal toen ze jong was. Dit zijn dus dingen die mensen zoals margrit met gaves daarvoor al weten, maar wat nog niet/niet door de wetenschap bewezen kan worden/word.

Een boek is geen betrouwbare wetenschappelijke bron.... (Mits er natuurlijk weer verwezen wordt naar een goede wetensch. bron). Ik kan ook een boek publiceren dat ik met kabouters communiceer. Wat ik wil zeggen... Geloof niet alles wat je leest... En leg geen verbanden die er niet zijn.... Succes :)

Oja en ik heb voor de gein al meerdere readings (in mijn geval "radings" aangezien ik gewoon m'n fantasie gebruik en raad) gegeven, waarvan vaak bizar veel klopte (zonder dingen op te zoeken, enkel fantasie gebruiken). Ik heb geen enkele gave. Je hebt dus geen gave nodig om een kloppende reading te kunnen geven. Sterker nog, ik denk zelfs dat er geen gave bestaat om een kloppende reading te kunnen geven en dat iedereen het kan leren.

Grietje14: Je verkondigt nu echt onzin, het bestaan van telepathie is nog nooit aangetoond, m.a.w. stellen dat ieder mens over deze vermogens beschikt is zéér misleidend en (op dit moment in tijd) gezien als onwaar.

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:51

Femke@ Zo jammer dat er oplichters bij zitten.
Ik neem ook niet zomaar alles van iedereen aan, alleen als het goed voelt.
Ik zeg ff meike voor het gemak :P
Meike@ Hoe ze dat kunnen dat weet ik ook niet, ze zijn geboren met die vermogens.
Zulke spirituele wezens zijn het.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:52

grietje14 schreef:
Yinnar@ Dat kan iedereen, omdat iedereen, ieder mens een telepatisch vermogen heeft.

Tuurlijk kan niet iedereen dat leren. Geloof ik niks van.

Ik kan wel van foto's af raden hoe een dier zich voelt, of het lekker in zijn vel zit en hoe het karakter ongeveer zal zijn. Aan het exterieur kan ik misschien ook nog knel punten noemen die zich zouden kunnen uiten.

Dit maakt mij geen reader, maar iemand die weet hoe een paard eruit zou moeten zien.

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:52

ik geloof echter wel in het gezichten lezen van paarden maar je moet het kunnen zien ;) Ik vind niet dat dit iets met paranormale gave heeft te maken, want volgens mij kun je het ook wel gewoon leren

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:54

Chaos schreef:
Grietje dit soort uitspraken zijn de uitspraken waar ik een paar pagina's terug op doelde.

Omdat iets in een boek beschreven staat en iemand dat zo gevoeld heeft (weet jij veel, voor hetzelfde geld komt het uit haar dikke duim) is waarheid. Laat staan dat je het kunt overnemen en verkondigen als feiten. Als het een feit was het bewezen kunnen worden.

Ik geloof best dat paarden gemoedstoestanden aanvoelen.
Maar gedachten lezen? Ze zouden de helft niet eens snappen, het zijn paarden he. Die hebben hersens als een walnoot.

Ik kan me hier heel goed in vinden :j

Natuurlijk is ervaringen lezen van anderen altijd leuk,maar ikzelf wil eerste zelf iets ervaren hebben voordat ik het geloof. Ook een soort persoonlijk bewijs dus. Dit is je eigen keus natuurlijk,maar je kan het niet als de waarheid plaatsen in een topic als je het niet zelf hebt geleerd of zo gevoeld.

Overigens wil ik niet negatief overkomen hoor,hoop ook niet dat je mijn post zo opvat!
Laatst bijgewerkt door YelaBrenda11 op 30-12-12 23:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:55

grietje14 schreef:

Dan ben ik bang dat men mij is vergeten toen ik werd geboren want ik heb dat niet. Ik ben ook eigenlijk wars van dat zweverige gedoe.
Het moet helder en duidelijk blijven en graag met beide benen op de grond blijven staan anders raakt men mij kwijt. Misschien ben ik iets te nuchter?

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:55

Chaos@ Dat is niet helemaal waar, paarden weten veel meer dan we denken.
Niet alles wat een feit is, is bewezen. Ik denk niet dat margrit dit allemaal uit haar duim gezogen heeft.
Het maakt ook niet uit, iedereen zijn eigen dingen.
Focussed@ Ik snap je wel, maar je kan nou eenmaal niet alles wetenschappelijk aantonen.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:57

grietje14 schreef:
Chaos@ Dat is niet helemaal waar, paarden weten veel meer dan we denken.
Niet alles wat een feit is, is bewezen. Ik denk niet dat margrit dit allemaal uit haar duim gezogen heeft.
Het maakt ook niet uit, iedereen zijn eigen dingen.
Focussed@ Ik snap je wel, maar je kan nou eenmaal niet alles wetenschappelijk aantonen.

Goh je maakt jezelf er wel héél gemakkelijk vanaf op deze manier... Kom eerst maar eens met goede bronnen voor je heel het topic vol post met onwaarheden en verzinsels (hetzij van jezelf hetzij van een ander).

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:59

Chaos@ Volg eerst een cursus en oordeel dan weer. Je zult zien dat je het kan. Ik ben zelf ook aan het oefenen en voel de paardjes steeds beter aan en heb nog geen enkele cursus gevolgd.
Yinnar@ Nee hoor, ook jij kan het Yinnar :)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 00:00

Ik heb daar geen cursus voor nodig om me wijs te laten maken dat ik dat kan. Dat kan ik namelijk niet.
Geldverspilling.

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 00:01

Focussed@ Dat is maar net hoe je het ziet, voor mensen is het
gewoon lastig te accepteren dat niet alles wetenschappelijk te bewijzen is.
Trouwens er zijn wel testjes mee gedaan, staat ook iets over in dat boek.
Ga het anders eens lezen, want dat wat ik zeg zijn geen onwaarheden en verzinsels.

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 00:01

Je hoeft geen cursus te doen hoor grietje,die zijn vaak verschrikkelijk duur en je komt ook ver met zelfstudie. Ik zelf heb ik eerst heel veel geoefend in de praktijk op verschillende dieren,heb boeken gelezen en meditatie cd's gebruikt om te oefenen om je hoofd leeg te maken :)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 00:02

En ik voel paarden heel goed aan. Serieus.
Ik kan heel goed met paarden, ongeacht het karakter. Maar dat is ervaring en gewoon mijn ding. Niets spiritueels aan.

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 00:02

Chaos@ Waarom denk je dat je het niet kan? Misschien kun je het anders
zelf proberen net als ik doe. Maar goed maakt niet uit, iedereen zijn eigen dingen
waar hij/zij wel of niet in gelooft.

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 00:03

Mensen moeten het ook willen he,je kunt het wel 10 keer vragen maar de basis is dat je er open voor staat!