Ik zou het in de toekomst wel altijd doen.. Mijn merrie heeft tien maanden lang gewoon goed gelopen, maar recent is gebleken dat zij (onder andere) een zeer ernstige vorm van KS (kissing spines) heeft. Daar ga je voor de recreatie ook niet meer met een goed gevoel op zitten
Ik denk dat ik door deze ervaring wel nog voorzichtiger ben, als ik ooit weer tot aankoop van een paard over ga.
Wat jammer dat het een trapzak was welmoed, maar als dat het enige is wat minder was en je vind hem voor de rest super dan zou ik hem daarop niet laten staan. Je kan hem altijd aan t been zetten
kippiekipp
Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-12 08:39
Dat is wat ook dacht idd aan het been maken kan je zelf wel doen
Als hij daar op gaat reageren wat voor leeftijd was het paard? Je kan er zeer moedeloos van worden.
Seven
Geplaatst: 21-03-12 08:42
Je kan elk dier welke leeftijd die ook is aan het been zetten mits je consequent genoeg bent. Als hij echter heel flegmatisch is kan het zijn dat hij er minder scherp aan komt maar ook die kunnen aan het been zijn.
Dat bedoel ik heb liever eentje die wel voorwaarts is en terug te rijden dan je eigen in bloed zweet en tranen werken om hem aan het been te krijgen.
Seven
Geplaatst: 21-03-12 08:47
Dat heb ik ook ik wil een voorwaarts denkend dier maar ook die kunnen afgestopd worden door een ruiter die elke pas drijft. De merrie die ik op t oog heb moet je veel drijven want die word op het moment elke pas aan gedreven door dr ruiter. Maar toch snapte ze naar 2 x rijden dat ik maar enkel been geef als ik wat wil en dan een wakend been houd.
Dat geeft dan een gevoel dat er wat mee te doen is en dat ze wel werkwillig is maar als ik lees dat ze morgen "spierpijn" zou hebben van het drijven... Maar goed als ze het wel ziet zitten dan vooral doen tuurlijk!
Ik snap je punt, maar de 2 paarden kan je natuurlijk ook niet vergelijken kwa niveau Ben benieuwd wat welmoed er over denkt, heb je ook fotos welmoed???
Playle
Geplaatst: 21-03-12 08:54
Las ik nou ergens dat je al wellicht kopers had voor je ruin?
heb 2 afspraken met 2 heel leuke mensen (zo van mn eerste indruk) ben heel benieuwd maar ik hoop dat mn mannie aan 1 van deze 2 een super baasje krijgt
Playle
Geplaatst: 21-03-12 09:01
Ohh fijn voor je
Is dan nog snel gegaan maar hij heeft ook wel een uitstraling en goede foto's bij de advertentie
FahyaFemke
Geplaatst: 21-03-12 09:01
welmoed ik dacht ook hetzelfde als seven. als dat het enige is wat tegenstaat, dan los je dat toch zelf weer op thuis
Kijkers betekenen natuurlijk niet kopers dus tis afwachten maar als er iemand bij zit voor hem is het inderdaad snel gegaan
ingetje3012
Geplaatst: 21-03-12 09:07
Seven schreef:
heb je al een foto inge ben namelijk vreselijk benieuwd
Gefeliciteerd playle Het gaat zeker niet vanzelf tis hard werken.
Heb een foto van toen ze pas bij ons stond. Nu is ze alweer een stuk gegroeid en ook al een heel stuk aangekomen.. Binnenkort maak ik weer nieuwe foto`s!!
Pff om 9 uur worden we gebeld voor Kiki of ze verkocht is spannend ..
Pizzazz
Geplaatst: 21-03-12 09:19
Welmoed: ik denk dat je het verschil wel voelt tussen een paard dat het zo geleerd heeft maar zeker wel voorwaarts is en een paard dat flegmatiek is en waarbij het dus veel lastiger is? Hoe was hij verder?
Keuring: ook al doe je een volledig röntgenologisch onderzoek, incl. rug en hals, dan nog kun je niet alles uitsluiten. Garanties zijn er niet, helaas. Iedereen moet uiteraard doen waar hij zich prettig bij voelt, maar voor mij is een klinische keuring voldoende. Ik vind het wel heel belangrijk dat een paard een, in mijn ogen, goed leven heeft gehad. Dus veel buiten heeft kunnen staan, áls ze beslagen zijn (geweest) dat dat goed is gedaan en regelmatig is vervangen, goed getraind is, etc.
Ympi
Geplaatst: 21-03-12 09:19
welmoed__ schreef:
ga er maar even nachtje over slapen.
Jammer zeg dat het niet helemaal was wat je zocht! (Ja, heb stiekem gevolgd en vooral jou in't oog gehouden toen ik las dat je naar een broertje ('t was nog een manneke eh?) van onzen Danté zou gaan kijken)