Waar zijn we mee bezig?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: Waar zijn we mee bezig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 22:32

Dat denk je serieus? We hebben het over Amerika hè....

Browniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 22:35

Ik ben half-Amerikaanse want mijn moeder is in de USA geboren, maar hierom zou ik er bijna niet voor uit durven komen.... Wat een afschuwelijke paarden om te zien, net zoals die halve koeien op de pagina hiervoor.... Triest

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 22:39

Niet om aan te zien...

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 22:42

Ragdollcat schreef:
Gatverdamme, zeeer opgepompt, hoe kunnen ze dit in godsnaam goedkeuren en ermee fokken? de onderste lijkt wel een vleesstier maar dan met een paardenhoofd eraan.

In amerika geloven ze niet in hengstenkeuringen, daar geloven ze in een vrije markt. Als je hengst goed presteerd krijgt hij meer en betere merries aangeboden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 10:50

En vergeet niet dat deze paarden er ook alleen tijdens het showseizoen zo bijlopen. Zodra hun haltercarriëre over is en ze (evt) onder het zadel gaan of puur de dekdienst in, is dat opgeblazene er grotendeels zo af.

W0PPY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 19:34

Met geen pen te beschrijven dit. Ronduit belachelijk!!
imo gaat fokken om het verbeteren van het ras. Met verbeteren bedoel ik dan niet het verbeteren in de ogen van de mens, maar juist het verbeteren van het paard zelf. En wat verbeteren dan is? Een ras zo gezond mogelijk houden. De paarden die hier in het topic te zien zijn, hebben met een gezond paard niets te maken. Arme dieren. Goede zaak dat dit (meer dan eens) onder de aandacht gebracht word. Ik kan hier met mijn hoofd niet bij.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 19:37

DubbelDun schreef:
En vergeet niet dat deze paarden er ook alleen tijdens het showseizoen zo bijlopen. Zodra hun haltercarriëre over is en ze (evt) onder het zadel gaan of puur de dekdienst in, is dat opgeblazene er grotendeels zo af.

Nee dat denk ik niet ze hebben een gen dat niet weg te trainen is en of eraan te trainen is, ze worden ermee geboren net als met dikbilkoeien. Die dikke billen, dat gaat er echt niet af hoor als je de koeien stil zou zetten.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 20:14

Natuurlijk zijn ze genetisch behept met een 'dikke spieren' gen, maar zoals ze er in hun showtoestand uit zien zijn ze normaal ook niet, nu zijn ze extra 'opgeblazen'.

Ansie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 20:38

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 21:36

echt lekker loopt ie niet :n

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 21:39

Hij lijkt wel in drie stukken te lopen.

Ansie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 21:39

Eyecatcher schreef:
echt lekker loopt ie niet :n

Nee.. hij kabbelt maar wat voort.. (die paar sprongen daargelaten)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 23:34

Nope, zit geen beweging in. Waardeloos! Dus niet alleen lelijk, maar ook een nutteloos fokproduct. Zielig, nutteloos, nooit meer doen mensen!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 00:09

Maar.... Ff voor de discussie. Een halterpaard moet een mooi plaatje zijn. Hoeft dus geen bewegingswonder te zijn.
Ook zat mensen die een paard puur als weidevulling hebben. Genoeg redenen dus waarom een paard niet hoeft te kunnen bewegen

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 00:14

Bewegingswonder had ik ook niet verwacht.
Nee, maar als mijn paard zo zou lopen zou ik er accuut een DA bij halen.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 08:43

stef schreef:
Maar.... Ff voor de discussie. Een halterpaard moet een mooi plaatje zijn. Hoeft dus geen bewegingswonder te zijn.
Ook zat mensen die een paard puur als weidevulling hebben. Genoeg redenen dus waarom een paard niet hoeft te kunnen bewegen

En daar gaat het in mijn ogen mis! :j

bethje31

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 15:50

http://www.humanesociety.org/issues/tenn_walking_horses/

Er is geen petitie maar de dierenbescherming daar is er wel mee bezig. Het is dus niet zo dat iedereen in de USA dit normaal vindt.
Zo te zien zijn er trouwens meer problemen met de Tennessee Walking Horse dan met de American Saddlebred waar dit topic mee begon. Er zijn ook filmpljes van American Saddlebred's en hoewel het niet mijn stijl is (vreselijk overdreven aangekleed allemaal en beetje idiote manier van rijden) lijken die paarden wel redelijk normaal te lopen..beetje zoals hackneys.
Die klompen aan de voeten en die doorgezakte achterkant is vooral bij de Walking Horses. Vreselijk om te zien blijft het, vooral met zo'n gigantisch zware ruiter erop met zo'n dom pak aan.
Wel opvallend dat de Saddlebreds vooral lijken te worden gereden door kinderen en lichte vrouwen; je zou toch denken dat die ruggen niet echt geweldig zijn dan.
Vind wel dat dit soort paarden erg ver af komen te staan van het origineel. Geef mij maar een stevige vuilnisbak met een behoorlijke rug , benen, hart en longen. Dan maar geen chique papieren. Sommige rassen worden er echt niet beter van al dat doorgefok, vooral niet als ze paarden luxer willen maken. Zelfs PRE's worden steeds minder barok, echt heel jammer. Net als Fjorden, Halflingers, Friezen etc. etc..

dakota

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 16:04

Ik zie niet in waarom mensen zulke paarden willen fokken. Ze zien er niet uit en het lijkt me niet fijn voor het dier om zo gebouwd te zijn. Ben blij met mn 'normaal' gebouwde paardjes.

Evi_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 21:25

Jakkieeee, echt lelijk. Kan lichamelijk toch niet gezond zijn?

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 15:54

omg je leest hier veel topics waar vele onzin in staat maar dit topic komt ver bovenaan dat lijstje!!!
ik heb een klein beetje gelezen en al zoveel dingen die totaal niet kloppen!

(een echt halterpaard zoals in de laatste linkt blijft zn hele leven een halterpaard. die wordt niet bereden. nooit. halterkanonnen zijn al bijna zo oud als het ras, dus zeker niet iets van de afgelopen jaren. een halterpaard heeft ook geen doel als rijpaard. dus het maakt geen jota uit hoe hij loopt hij moet alleen mooi ( = gespierd, juiste conformatie, klein hoofd, kleine hoeven) zijn.
en deze worden ingezet voor de fok van ditzelfde soort paarden. als jij een rijpaard wilt moet je dus geen 100% haltergefokt paard kopen, daar zijn ze gewoon niet voor gemaakt!)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 16:04

owja en nog even een toevoegign nu ik begin van topic heb gezien.
jezus wat een groep bekrompen zielen hier!!!

alleen omdat iets ANDERS is dan wat jij GEWEND bent maakt het niet meteen slecht, fout of whatever.

jullie vinden het 'normaal'hoe een totilas en zn dressuurvriendjes lopen. dat vind ik dus weer niet normaal.
en het grote hoofd dat een gemiddeld warmbloed heeft tov zijn nek en lijf.

ik ben gewend aan bv de quarter en dat is mijn 'normaal' en ideaalbeeld.
maar ik weet dat er hele andere types zijn. die hoef ik niet mooi te vinden maar om dan te zeggen dat ze 'mismaakt' zijn....
dat zegt meer over je eigen kennis dan iets anders.

beetje verdraagzaam zijn he mensen!!

Bbauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 16:10

:n Niet Normaal , heb echt nog nooit zoiets gezien!

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 16:14

@ Quarterh
Kan jij mij dan uitleggen wat er normaal is aan de manier van beslaan (waar ik absoluut hele grote vraagtekens bij heb) van een twh ? En wat er normaal is aan het doorfokken van een paard, wat geen paard kan zijn omdat hij niet eens normaal voorwaarts kan bewegen omdat zijn eigen lichaam in de weg zit?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 16:16

|(

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 16:21

over die ijzers kan ik niks zeggen want ik heb daar geen kennis over. daarom veroordeel ik het ook niet.

hoezo kan dat paard niet normaal bewegen? het is gewoon een bodybuilder.
ik vind een totilas ook niet normaal bewegen. ligt aan jouw definitie van normaal.
plus een halterpaard hoeft niet goed te kunnen bewegen, daar is ie niet voor gemaakt.