Een nieuw paard kopen deel III

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Adin

Re: Een nieuw paard kopen deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 17:40

dure draver!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 17:42

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 17:47

Ik vind hem vrij aan de prijs voor een draver, maar tis een mooi exemplaar dat wel

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 17:49

Ik denk ook wel dat hij heel fijn gereden is, de dochter kan een aardig stukje sturen.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 17:51

Vind het inderdaad vrij prijzig, maar erg leuk. Rij foto's vind ik het niet een typische draver.

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 17:52

@ Calypso84 ik ben niet zo van de fjorden al vind ik super guus wel leuk :P en sommige fjordjes vind ik wel leuk hoor maar goed daar zijn er dus weer niet veel van :P er staat ook bij die fjord: ervaren ruiter/amazone met een consequente hand. Ik ben wel ervaren maar ik ben helemaal niet opzoek naar een paard die me gaat uitproberen. Heb een pony die me al 2 jaar uit probeer. Ben geen type voor een dwarse pony helaas :P zoek echt een lieve goedzak die daarnaast ook graag voor me wilt werken.

Ik vind dravers afschuwelijk :P

varlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 17:53

Hallo,

Ik heb ook nog mijn merrie sinds kort te koop staan.
ze is al 10, maar dit is er zeker niet van af te zien(en dat rijmt!)
Veel energie, echt springpaard Creool x Voltaire maar kan zeker ook dressuur matig lopen.
Springen M startgerechtigd.

Misschien iets voor iemand die hier zoekende is?
Stuur mij maar een bericht voor meer info/ telefoon nummer.

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 18:00

Best leuke draver idd :)

Ik heb mijn merrie ook gekocht toen ze 14 jaar was, wel reed ik haar al 2 jaar;) Heeft Z dressuur gelopen en M gesprongen. En liep vorig jaar met 22 jaar nog een L1 proef.

Weet nog wel een leuke grote ruin te koop van vrienden. Schimmel, volgens mij tegen de 1m 80 heeft M dressuur gelopen en gaat dit binnenkort weer starten en volgens mij zitten de wissels er al op. Ronaldo x Saros x Uniform. Kan ook een leuke sprong maken en heeft al een parcours gelopen meen ik, 8 jaar.

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 18:05

wel leuk dat verschillende mensen hier komen kijken. Mensen die een paard zoeken en mensen die een paard te koop hebben. Wie weet kom je zo bij je ideale paard!

Vanmiddag gehoord dat een draver het lastig vindt om te galopperen en dat het dan ook niet echt lekker zit?? Iets met dat hij de benen te hoog optilt ipv naar voren strekt? Dus niet helemaal geschikt voor de dressuur volgens mijn intel _O-

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 18:07

Calypso84 schreef:
wel leuk dat verschillende mensen hier komen kijken. Mensen die een paard zoeken en mensen die een paard te koop hebben. Wie weet kom je zo bij je ideale paard!

Ik zoek niet eens een paard en ik heb ook geen paard te koop :+

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 18:08

listiglistje schreef:
Calypso84 schreef:

Ik ook niet :P

Maar Calypso, hoe is het nu met je Rex dan? (sorry even off topic)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 18:12

listiglistje schreef:
Calypso84 schreef:

haha ik ook niet (meer)

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 18:16

listiglistje schreef:

Wat doe je hier dan!?? haha ;) geintje hoor :P
Het is hier wel gezellig, dat absoluut :j

Noon schreef:
Ik ook niet :P

Maar Calypso, hoe is het nu met je Rex dan? (sorry even off topic)

[off topic ] Nie zo goed helaas. Ik zag m vandaag weer lopen in de wei en dan zie je haar toch trekken met r achterbeen. Ze kan het been niet optimaal bewegen. Mijn vriend zit (helaas) nog in de ontkenningsfase en hoopt dat het overgaat. Hij blijft er ook niet lang genoeg bij kijken en wilt de beslissing gewoon nog niet maken. Ik wil hem ook niet pushen, want heb geen zin in verwijten later. Geduld is een schone zaak ;) En ze loopt er niet bij alsof ze pijn heeft, alleen dat ze haar achterbeen lastig naar voren krijgt en dus is het wat lastig draven.. Maar er moet wel een beslissing gemaakt worden, en die is alleen aan hem. [/ off topic]

Zag zojuist dit paard te koop staan. Hier zou ik zeker op reageren mocht ik NU een paard willen kopen:
http://www.bokt.nl/markt/ad/7421/kwpn-x ... r-de-sport

heel mooi paard!
Laatst bijgewerkt door Calypso84 op 07-02-12 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 18:20

calypso maar je zocht toch een paard dat braaf, ervaren, rustig is etc.
Ik denk dat dit paard daar te heet voor zal zijn, hij is ook nog eens pas een paar maanden onder het zadel.
En het zou een paard voor in de sport zijn en je zegt dat je hem maar een paar keer
in de week kan rijden etc. ik weet niet maar dit lijkt me geen goed paard
voor wat jij verwacht van een paard. Ik ken je verder niet of zo maar
aan de hand van wat je schrijft denk ik dat dit geen paard voor jou is.

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 18:23

deruijter schreef:
calypso maar je zocht toch een paard dat braaf, ervaren, rustig is etc.
Ik denk dat dit paard daar te heet voor zal zijn, hij is ook nog eens pas een paar maanden onder het zadel.
En het zou een paard voor in de sport zijn en je zegt dat je hem maar een paar keer
in de week kan rijden etc. ik weet niet maar dit lijkt me geen goed paard
voor wat jij verwacht van een paard. Ik ken je verder niet of zo maar
aan de hand van wat je schrijft denk ik dat dit geen paard voor jou is.

Mja misschien heb je daar een punt :P
Omdat het paard geschikt is voor de sport hoeft niet te zeggen dat je dit er ook mee moet doen toch?
Verder is hij jong inderdaad ;( en heet weet ik niet... Arabier is over het algemeen wel heet en dus idd niet geschikt voor mij, maar zo zie je maar wat uiterlijk met mij doet ;)
Ik zou wellicht gaan kijken.. kijken kan altijd toch?

(maar je hebt wel gelijk hoor. Als dit paard 5 jaar ouder was, was hij misschien meer geschikt)
En heb afgelopen pagina's het advies gekregen dat je niet te veel op ras moet uitgaan als je naar karakter kijkt. Dit kan bij ieder paard, bij ieder ras anders zijn. Ik zou dan ook zeker dit argument hier willen gebruiken! haha _O-

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 18:26

nee dat is waar, maar sportpaarden zijn meestal wat heter, dus als je ze minder gaat rijden kunnen ze hun energie ook minder kwijt dat bedoel ik. Ja kijken kan wel, maarja voor je het weet zit je met een mooi goed paard te kijken dat helemaal niet bij jou past. Ik bedoel dit verder niet aanvallend hoor! :)

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 18:34

Misschien een Quarterhorse???

ben bezig met een afspraak maken voor een heel leuk paard.
Loopt heel leuk, *heb het al eerder over dit paard gehad* maar hij pakt soms zijn bak vast. Bij ons staan ze heel veel buiten dus heeft hij er dan geen last van :)

Hij is 9 jaar, 1.74 en M2. vraagpijs ligt alleen wel hoger dan de onze..

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 18:51

Duijfje schreef:

Loopt heel leuk, *heb het al eerder over dit paard gehad* maar hij pakt soms zijn bak vast. Bij ons staan ze heel veel buiten dus heeft hij er dan geen last van :)

Succes Duijfje!

@deruijter: I know ;) en het is wel fijn als iemand mij op de feiten drukt. Ik vergeet die nogal snel als ik iets moois zie _O-
Maar gelukkig is vriendlief ook wel zo, dus we zullen ongetwijfeld de juiste beslissing maken tzt (mbt een nieuw paard voor mij dan)

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 19:01

Duijfje schreef:

Ben benieuwd naar de advertentie :-)

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 19:38

@Pluutje

hehe.. eerst ga ik kijken!!! :P
Hij loopt in mijn ogen wel leuk. Maar ze wilt met haar prijs niet zakken..

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 19:43

Haha, ok link mag ook via PB hoor :P Succes :D

Bij mij gelukkig nog niets afgezegd vanwege het weer, hoop dat het niet erger wordt en vooral snel weer voorbij is!

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:00

Ik heb toch besloten om nog een keer bij die leuke frieskruising te kijken van 3 jaar... :P Ohw ik wordt gek van mezelf... Maar ik vind hem eigelijk zo leuk hij blijft maar in mijn hoofd zitten spoken... Heb al bedacht als ik het doe dat ik hem over een half jaartje verder laat beleren door een kundig iemand :) ik wil zelf niet aanrommelen bij een jong paardje... Het zal een gok zijn maar soms moet je ook een gok wagen in het leven... Ik voelde me bij hem gewoon echt op mijn gemak... Maargoed ik ga geen overhaaste beslissingen nemen :)

coroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:54

Wat leuk, meer mensen zoeken een recreatiepaardje!
Voor mij is braaf/betrouwbaar het belangrijkste. Ik wil graag 3/4 keer in de week in de bak rijden en af en toe naar buiten.
Mijn droompaardje heeft in m'n hoofd de volgende kenmerken: ruin, rond de 1.55, rond de 10 jaar, zwart,... Maar ik zie wel wat er op m'n pad komt! Vind bijvoorbeeld de kruising Fries/NF leuk.

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:57

voor de gene die geen recreatiepaarden zoeken maar wedstrijdpaarden met goede afstamming zoeken,
zie onderschrift :)

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:59

Mijn ervaring is, hoe meer je een plaatje je in je hoofd maakt qua uiterlijk hoe meer het gaat afwijken wat je op je pad tegen komt ;-) maar wie weet kom jij hem tegen :-)