Een nieuw paard kopen deel II

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 23:56

Wat is het dekgeld van die hengst?

FairLady_

Re: Een nieuw paard kopen deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 23:58

ik ga inderdaad ff een filmpje maken zodat ik hem thuis terug kan kijken.
hij moet goed zadelmak zijn.

voor 1000 een paard vinden wordt wat lastig.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 00:00

Nouja, als je een netjes gefokt sportpaard wilt wel. Als een veulen van de hengst van de buren (geen papieren dus) ook voldoet, kan dat weleens anders liggen, en dat zijn net zo goed leuke paarden.

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 00:01

jolanda20 schreef:
Nellekeee schreef:
Hallo!
Hier nog iemand die opzoek is.
Ik zoek een jong (4,5 jaar) ingereden talentvol dressuurpaard. Die ook nog eens heel braaf is want ik ben geen held (dus zou fijn zijn als hij ook al een meegeweest is op vreemd terrein) En er staat wel veel te koop maar ik vind het lastig hoor.. Mijn max is €8000,- maar dan moet ik erg diep in de buidel tasten dus het liefst iets lager. En alles wat ik leuk vind staat in Brabant, nou is dat toch wel erg ver vanuit Groningen maar als het zo blijft moet ik maar een weekendje plannen denk ik!

hier moet je echt wel wat voor kunnen vinden!!! sporthorses!!

ik had een budget van €5000,-..... ben geslaagd voor €3500,-
wel wat water bij de wijn gedaan. wilde een braaf paard, merrie van rond de 1.65. goed doorgereden. max. 11jaar.

ik heb nu een merrie van Krack c, 1.63m, bijna 5 maar in haar doen en laten 3jaar.
is een jaar onder het zadel maar niveau van 3 maanden onder het zadel. wel heel braaf!!!mijn kleine topper!!! en lopen dat ze kan!!

Klopt! Ik denk ook zeker wel dat het gaat lukken, moet gewoon veel zien en rijden.. maar was erg verwend met de 4 jarige Santano die ik al reed/zou kopen die helaas is afgekeurd.. Die gaf je zo'n geweldig gevoel en dat zoek ik en dat kan wel eens lastig worden. Heb vandaag twee paarden gezien en gereden en die waren het gewoon echt niet, wel jong en erg braaf maar ook heel saai qua bewegen..
Laatst bijgewerkt door Nellekeee op 06-01-12 00:05, in het totaal 1 keer bewerkt

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 00:01

filmpjes maken is altijd handig!!! en leuk!!! mocht het paard wat worden kaun je over een jaar terug kijken!!
hoe zijn jullie begonnen en hoe gaat het nu!!

Toen ik ging kijken naar een paard had ik iets in mijn hoofd... budget, beweging, beslist een merrie..

na 3 maanden zoeken zakte mijn budget wekelijks! zoveel leuke paarden die leuk kunnen bewegen rond de 4500,-... en onderhandelingsmarge is groot! bij mij zakte ze met 700,-.
ik heb haar wel op de foto gezet. simpelweg.. ze hadden haar gekocht met 6 maanden oud en nooit gekeurd geweest.. ik wilde weten of ze OCD had of dergelijke. mijn budget was immers toereikend genoeg om foto's te laten maken. met vlag en wimpel door de keuring!!
Laatst bijgewerkt door jolanda20 op 06-01-12 00:08, in het totaal 1 keer bewerkt

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 00:07

haar volle broer loopt nu ZZ-licht. ik hoop dat ze een klein beetje de genen heeft om ook die richting te lopen :D
Laatst bijgewerkt door jolanda20 op 06-01-12 00:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 00:07

stef schreef:
Wat is het dekgeld van die hengst?

1500 euro

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 00:10

Dan ga je het veulen toch niet voor 1500 weg doen?

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 00:13

stef schreef:

Dat lijkt mij ook onwaarschijnlijk, waar zit het addertje..?

marloes1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 00:25

Rider01 schreef:
stef schreef:

Dat lijkt mij ook onwaarschijnlijk, waar zit het addertje..?

Er worden nu wel meerdere veulens/ jaarlingen die onder het dekgeld verkocht worden. Zag er laatst zelfs 1 van Berlin (3250€) stond te Koop voor 1600 en zo zijn er meerdere hoor. Mensen komen er gewoon niet vanaf

marloes1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 00:29

Ik had vandaag gebeld voor die jaarling die ik laatst gepost had.. Hij was toch een beetje te mooi om waar te zijn, hij had een verdikking op de kogel na een val, en dat is me toch wel een beetje te veel risico

Nu maar rustig verder zoeken

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 01:42

Ik doelde op het dekgeld van krack, maar zie dat steff vlak na jolanda gepost heeft, dus waarschijnlijk bedoelde jij nero ?

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 08:51

@ marloes: Zocht jij speciaal springgericht of dressuurgericht?

@ Nellekee, wat versta jij onder talentvol? Hier in brabant lopen idd heel veel leuke rond. Maar de meeste jonge echt talentvolle paarden en vooral omdat ze wat doorgereden zijn liggen toch iets hoger qua prijs. Neemt niet weg dat er voor jou budget wel wat leuks te vinden moet zijn.
Dan nog het karakter, de meeste paarden met echt talent onderscheiden zich en hebben wat extra's waardoor het niet altijd de gemakkelijkste zijn

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 09:33

Als ik straks een telefoontje pleeg dan wordt ik de eigenaar van een droompaard, een bijna 8-jarige Oldenburgse ruin. Boven budget, maar het klikte enorm. Gisterenavond is hij proefgereden door mijn instructeur en die wou er nog amper af komen. Ook het tweede paard, een 5,5-jarige, was nog steeds erg fijn en heeft misschien zelfs iets meer potentieel maar is voor mij iets minder geschikt gezien zijn leeftijd en het feit dat hij nog niet echt op verplaatsing is geweest.

Maar, echt de beslissing nemen vind ik wel spannend. Los van het budget heb ik dit nog nooit gedaan, het wordt mijn eerste echte "eigen" paard dat ik zelf heb uitgezocht. Maar goed, als je wil leven moet je af en toe een spongetje durven nemen !

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 09:38

Nelleke, weer een nieuw paard? Je had toch geen tijd voor 2? Of ben je gestopt met die van Jan?

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 09:44

JoAnn, wat spannend! Ga je het paard nog laten keuren? En altijd wat lager bieden dan de vraagprijs hé ;-)

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 09:52

Wendy, paard wordt zeker gekeurd. Is wel 4 jaar geleden al eens op foto gezet met positief gevolg, maar toch. Heb inderdaaf ook nog een mooie deak gemaakr, minder dan vraagprijs en nog training tot eind februari.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 10:00

tof JoAnn ;)

Het zijn leuke en eerlijke mensen dus je zal er geen miskoop doen denk ik :)

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 10:30

maudenmarc schreef:
@ marloes: Zocht jij speciaal springgericht of dressuurgericht?

@ Nellekee, wat versta jij onder talentvol? Hier in brabant lopen idd heel veel leuke rond. Maar de meeste jonge echt talentvolle paarden en vooral omdat ze wat doorgereden zijn liggen toch iets hoger qua prijs. Neemt niet weg dat er voor jou budget wel wat leuks te vinden moet zijn.
Dan nog het karakter, de meeste paarden met echt talent onderscheiden zich en hebben wat extra's waardoor het niet altijd de gemakkelijkste zijn

Hij moet minimaal (voor zover je dat op die leeftijd kan zien) goed mee kunnen komen tot het Z2/ZZlicht. En het klopt dat die paarden meestal iets extra's hebben maar er is er vast wel een die ook een geweldig karakter heeft toch? en anders zoek ik gewoon even door!

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 10:32

Sundral schreef:
Nelleke, weer een nieuw paard? Je had toch geen tijd voor 2? Of ben je gestopt met die van Jan?

Nooit is met wedstrijdpensioen en die jonge is er helaas niet meer:(

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 10:34

JoAnn ben benieuwd welke het is! Wat leuk!

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 10:38

Jeuj mijn toetsen zitten weer verkeerd....

Nellekee, ik zeg niet dat ze er niet zijn hoor, maar als ik jou was zou ik dan voor een iets jongere gaan misschien wat minder doorgereden dan heb je meer kans binnen jou budget...Wil trouwens hier in Brabant mijn ogen wel open houden...

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 10:42

Mijn eis is dat hij/zij goed zadelmak is en het liefst al eens op vreemd terrein geweest maar dat is geen vereiste. En als je wat hoort of ziet dan hoor ik het graag! Stal prestige en bij bk horses stond ook wel wat leuks!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 10:55

Nellekeee schreef:
Mijn eis is dat hij/zij goed zadelmak is en het liefst al eens op vreemd terrein geweest maar dat is geen vereiste. En als je wat hoort of ziet dan hoor ik het graag! Stal prestige en bij bk horses stond ook wel wat leuks!

Ik ken wel wat adresjes hier in Brabant met de leukere/goede bewegers maar voor je budget
moet je denk ik aan niet zadelmak denken dan, goed zadelmak zijn ze alweer een heel stuk duurder!
Voor je budget krijg je dan weer de gewonere paarden.....moeten ze echt beleerd zijn?

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 10:59

de paarden bij BK horses beginnen bij 10.000, daar heb ik al een keer heengebeld voor een vriendin van mij