Verhaal uit de penny van 25/30 jr geleden gezocht....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 06:19

blackflicka schreef:
Ik las in dit topic over een paard die beroemd was dat was lavender.
Stond in de deze penny.
[ [url=m/SdXvzV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik weet zeker dat hij verhaal ansich ouder is. Ik las in 2004 echt geen pennys meer. Kan best zijn dat ze de verhalen vaker gebruiken. Je moet denk ik eerder denken aan begin jaren 90. Dus 93 of zo wellicht nog wat eerder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 08:18

blackflicka schreef:
Stond in de deze penny.

Herken de voorkant zelfs nog :D , lavender :D

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 09:56

studiemiep schreef:
blackflicka schreef:
Stond in de deze penny.

Ik weet zeker dat hij verhaal ansich ouder is. Ik las in 2004 echt geen pennys meer. Kan best zijn dat ze de verhalen vaker gebruiken. Je moet denk ik eerder denken aan begin jaren 90. Dus 93 of zo wellicht nog wat eerder.

klopt. Wij hebben een hele stapel en je ziet de verhalen regelmatig terugkeren. Behalve dan de verhalen die ik zoek :+

blackflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 11:52

Ja klopt lavender was ergens in de jaren 90 plaatje komt van goolgle.
Dat was ook een leuk verhaal.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 18:33

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 18:36

franka75 schreef:
Hallo ik heb een fb pagina geopend waar ik alle oude verhalen nu via foto's opzet en ik heb er aardig wat. hij heet.
De oude Penny, Tina, Debbie en Connyfans.
https://www.facebook.com/OudePennyFans?fref=ts

;( Ik heb geen fb

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 18:37

Wat gaaf Franka, ik ben nu op mijn werk, maar morgen ga ik zeker even een kijkje nemen :)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 18:38

Hm das wel jammer hoezo niet kan je lekker meelezen. je kan mensen blokkeren. en je hoeft niks te posten.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 18:38

top alvast welkom

Sheran

Re: Verhaal uit de penny van 25/30 jr geleden gezocht....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 11:45

Lavender ken ik uit een veel oudere penny, met ook nog wat ouderwetser taalgebruik. De verhalen zijn later soms opnieuw 'vertaald', maar de oude vond ik eigenlijk altijd mooier.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 13:41

Even niet uit de Penny maar weet niet waaruit dan wel. Iig volgens mij zo'n dik meiden zomer boek

Maar ik heb vroeger een verhaal gelezen en dat ging over 2 meisje

Die in klassen waren in gedeelde de Alfa's en de Beta's (dacht ik) (alfa's waren meisjes zonder gebreken etc...) en de beta's mensen met een handicap. De alfa's maken de beta's? belachelijk.

Maar er was dus 1 alfa meisje wat ik meen bij te herinneren een ongeluk kreeg en toen verlamd was..en die werd dus toen beta's.....

wat ik ook nog weet is dat ze meededen met zwemwedstrijden...

Het verhaal is al echt oud...dus heb het > 25 jaar geleden ooit een x gelezen, in het zwart wit als ik mij niet vergis.

Denk dus eind jaren 80/begin 90..maar weet het niet zeker....

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 08:31

blackflicka schreef:
idylle schreef:
Wat een mooi verhaal van dancer!
Kan iemand het verhaal van mistral ook inscannen? Die naam is me altijd bijgebleven
Oh en van Bessie en de kolenmijn pony's?

Dat verhaal van mistral was dat niet dat veulen dat zonder moeder op in de wildernis door Nadia werd gevonden en haar vader hem wilde breken maar mistral was te trots en Nadia die liet hem los en uiteindelijk geeft mistral 1 van zijn veulens aan haar.

Jaaa!!!! Dat is 'm! !

blackflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 23:36

Het verhaal van mistral is inderdaad ook erg mooi.
Kent iemand deze de prijzenjagers over een meisje met een pony die tony heette en een paard met de naam jupiter.
Ze trekken rond in een paarden camper en het meisje rijdt wedstrijden en dan leven ze van het prijzen geld.

Of deze red onze pony club.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 23:51

Ik denk nu aan de steaple chaser die de dochter van geloof ik manege houder koopt van de slacht, met hindernissen met een doek erover omdat hij anders niet springt

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 08:57

Dat is 'Presto, the Steeple chaser'. Die term was niet vertaald in mijn Penny dus ik had geen flauw idee wat het was (pre-internettijd). Maar ik had het uiteindelijk wel goed, en zelfs redelijk goed uitgesproken in mijn hoofd :P).

Dat was wel lastig met die Engelse termen en namen, ik had geen idee hoe die moesten. Op een gegeven moment had je in de Penny Plus een serie over Pinto Valley (nooit mijn favoriet geweest overigens). Daar was een meisje, Pat Logan, met een paard: Lady Golightly. Ik sprak het gewoon uit zoals het er stond: met klemtoon op de o. Choolichtli. Terwijl ik me later besefte dat het goolaaaaitlie zoou moeten zijn. En zo waren er nog meer namen. Jaguar werd jaaaguuwar, Lavender werd LavEnder, Prins Regent werd Prins Reeegent (wist ik veel wat een prins regent was).

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 10:36

Moonbeam werd bij moen-bu-am (om het even fonetisch neer te kalken)

Lola_lol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 10:44

Ik lees de penny nu en ik heb bij mijn manege weleens zo'n superduper oud pennyboek zien liggen. Oude pennys hadden mijn zussen nog gelezen toen ze klein waren. Die zijn nu 23 en 21. De zus van 23 jaar oud is ook een bokker. Ikzelf ben pas 9 jaar oud :D

I love Penny !!!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 13:10

blackflicka schreef:
Kent iemand deze de prijzenjagers over een meisje met een pony die tony heette en een paard met de naam jupiter.
Ze trekken rond in een paarden camper en het meisje rijdt wedstrijden en dan leven ze van het prijzen geld.

Dat is een hele oude die ik nog vertaald heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 13:19

Sheran schreef:
Dat is 'Presto, the Steeple chaser'. Die term was niet vertaald in mijn Penny dus ik had geen flauw idee wat het was (pre-internettijd). Maar ik had het uiteindelijk wel goed, en zelfs redelijk goed uitgesproken in mijn hoofd :P).

Dat was wel lastig met die Engelse termen en namen, ik had geen idee hoe die moesten. Op een gegeven moment had je in de Penny Plus een serie over Pinto Valley (nooit mijn favoriet geweest overigens). Daar was een meisje, Pat Logan, met een paard: Lady Golightly. Ik sprak het gewoon uit zoals het er stond: met klemtoon op de o. Choolichtli. Terwijl ik me later besefte dat het goolaaaaitlie zoou moeten zijn. En zo waren er nog meer namen. Jaguar werd jaaaguuwar, Lavender werd LavEnder, Prins Regent werd Prins Reeegent (wist ik veel wat een prins regent was).

Dacht pepper de steeple chaser :Y) , idd Presto die rode ruin :')

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 20:03

Ow ja mistral...en die pepper geweldig er verhalen. Wil ze lezdn

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 21:10

Ik heb niet alles gelezen van het topic....maar ik weet ook nog wel verhalen.
Zoals met de titel * toffe manen *
Was een meisje die in een andere woonplaats ging wonen en daar gepest werd omdat ze een raar kapsel had. Een klasgenootje haar vader had een manege en daar ging ze werken. Een paar andere meiden zorgden dat ze op de wildste hengst van stal moest ( was eigen paard van dochter van manege ) en was eraf gekletterd. Later ging het wel goed en heeft ze met dat paard ook de dochter van eigenaar uit een bosbrand gered.

Ik ken ook nog een verhaal over een pleeg dochter van en vrouw. De pleeg dochter heet Anthea en was vreselijk verwend. Er kwam nog een pleeg dochter in huis en die moest met het mindere doen van Anthea.
Ze zaten op een prive school en Anthea wou haar pleegzus er niet bij hebben. Ook kreeg pleegzus de afgedankte pony van Anthea. Later bleek de pleegzus echte familie te zijn van pleegmoeder.

En nog wel meer, typ ik een andere keer wel :P

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 02:07

idylle schreef:
[="blackflicka"]
[="idylle"]
Wat een mooi verhaal van dancer!
Kan iemand het verhaal van mistral ook inscannen? Die naam is me altijd bijgebleven
Oh en van Bessie en de kolenmijn pony's?

Dat verhaal van mistral was dat niet dat veulen dat zonder moeder op in de wildernis door Nadia werd gevonden en haar vader hem wilde breken maar mistral was te trots en Nadia die liet hem los en uiteindelijk geeft mistral 1 van zijn veulens aan haar.

Jaaa!!!! Dat is 'm! ![/quote]
mistral moet ik ergens hebben als ik hem vind zet ik hem op de fb pagina

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 02:08

blackflicka schreef:

Of deze red onze pony club.

oeh die ken ik wel maar waar die ligt?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 02:10

Trouwens als iemand ook oude pennys wil plaatsen op mijn fb pagina mag dat hoor

Kazim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 16:04

Leuk initiatief Franka! Heb jij toevallig ook Moira en Misser in je collectie?