Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 20:17

Daan2207 schreef:
nicole_hetty schreef:
arabierse hengst

:D

Ja zeker...ken je die niet?..beter bekend als Gelderse Hengst...die drinken Grolsch :D

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 20:28

Mijn vriend was een tijdje geleden mee naar m'n pony. Ik ging rijden en pakte ook wat stukjes wijken mee. Zegt ie ineens: 'Ze doet echt raar met d'r benen.' Dus ik legde hem uit dat dat zo hoorde en dat dat een dressuuroefening is. 'Oh.. ziet er echt niet uit.' Thanks vriendje :')

Hij wilde ook nooit begrijpen waarom paardrijden best wel intensief kon zijn. 'Ja, jij zit er toch alleen maar op, dat paard moet lopen..' Kon daar altijd zo chaggerijnig van worden, dus heb maar eens een keer de tijd genomen om hem uitgebreid uit te leggen wat dressuur inhield en gelukkig begreep ie wat ik bedoelde. Sinsdien geen opmerkingen meer erover gehad. :D

NatasjavE

Re: Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 20:36

Oohh mijn man dacht ook geen kunst dat paardrijden. En daar hij van het eigewijze type is heb ik hem maar op mijn paard gezet voor een paardrijlesje.

Belt ie twee dagen laten op: IK HEB SPIERPIJN!!!!!!!! (op een toon vol ongeloof)

O kan dan nou schatje???? Tis toch geen sport. :D

Dees90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 21:46

Wat een watje die vriend van jou NatasjavE ;).. Spierpijn hebben van een beetje op een paard zitten!!!
Pffffffffffffffffffffffff hahahaha MANNEN......................

Edit: Vriend = man

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 21:59

Dees90 schreef:
Wat een watje die vriend van jou NatasjavE ;).. Spierpijn hebben van een beetje op een paard zitten!!!
Pffffffffffffffffffffffff hahahaha MANNEN......................

Edit: Vriend = man

Toen was hij nog mijn vriend :D ;)

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 22:07

Vanmiddag toen ik na het rijden buiten stond met King, hoorde ik verderop bij de weg ineens een klein jongetje van een jaar of drie: 'oma, kijk! Dat is ezels!' 'nee dat zijn paarden.' 'nee oma dat is ezels! Dat is ezels! Paarden hebben toch niet zulke grote oren?!?!' :')

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 22:41

hahah achgossie kleine kindjes zijn ook zo heerlijk eigenwijs he <3

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 22:45

Kleine kinderen zijn leuk. De opmerkingen die uit die kleine bekkies komen zijn soms echt geniaal. Of alleen al die ogen als theeschoteltjes als er een paard uitgebreid begint te poepen :D .

GummyBear schreef:
'Ja, jij zit er toch alleen maar op, dat paard moet lopen..'

Wel eens van een zure vent een variant hierop gehoord 'En wanneer mag het paard nou eens op jouw rug?'. 'Zodra zij gaat koken en stofzuigen, meneer'.

O, en toen we nog zo'n klein snoezig blond huppelding in het landje hadden lopen kwam er eens een vrouw aan het hek. Ze was helemaal verliefd op dat blonde veulentje en of we er al op reden. Beestje was amper twee maanden oud :') . Nadat ik had uitgelegd dat het heel ongezond was voor paarden om te vroeg te worden bereden en dat veulens al helemaal ongeschikt waren als rijdier, bleek dat zij altijd gedacht had dat ze van baby af aan al een zadel, hoofdstel en ruiter om kregen...

En zelfs mensen die 'verstand van paarden' hebben beweren bij hoog en laag dat volwassen paarden nooit liggen "Ja, maar op de manege liggen ze ook nooit zo".
Dat dat niet waar is bewijzen de dames dagelijks. Na de lunch wordt er hier altijd even een dutje gedaan en de jongste gaat bij goed weer en goede grond dus echt helemaal languit plat, opoe tuf wil dan ook wel maar dan krijgt ze zand in haar ogen, zoals die kan liggen frutten met dat hoofd voordat ze echt plat gaat :') .

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 22:47

Een stalgenoot van mij ging een buitenritje maken met haar fries. Kwam er een vrouw naar haar toe, ooooooh wat een mooi paard, het is zeker een welsh!
stalgenoot: nee mevrouw het is een fries :=

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 23:01

schitterend wat er allemaal langs komt :D

vandaag zijn er toch ook weer prachtige dingen gebeurd met ons.
vandaag kwam bij ons in het dorp sinterklaas aan, die komt een weekje later in ons dorp aan ( en tegelijkertijd in de stad verderop, maar niet verder vertellen ;) ) op onze 5-decemberkade ( jaja, wij hebben een kade bij de kroeg die zo heet, met straatbordje en alles :D )
in ben heul expres niet om die tijd gaan rijden, maar een uurtje later, toen alle kindjes al weer naar huis waren.

ik was op weg naar mijn bak, die is aan de andere kant van het dorp, dus ik rijd te paard het dorp over. ik ben inmiddels best een bekend gezicht :o
ik steek een weg over en hoor achter me "hoi...hoi...HOI!!" dus ik draai me om om te kijken wie het was... upon eyecontact kreeg ik nog een keer een verontwaardigde "HOI!!!" van een meisje van ongeveer 12-13 in een paardentrui en rijlaarzen op de fiets die ik nog nooit van me leven had gezien..en die vervolgens ook niks meer zegt ( toen ik eenmaal haar zag en wat verward "hallo" terugstamelde) en doorfietst :')

maar het wordt beter!

nog een beetje in de war van de agressieve penny wordt ik staande gehouden door een stel bouwvakkers/wegwerkers .
"hey..psst,...meisje"
ik draai me om en hou paardje even staande. dan wordt er gevraagd:
"is dat nou het paard van sinterklaas? "
nuja, de intocht is ent een uur geleden, dus die grappen had ik al aan zien komen. :roll: maar ach, ik grijns en zeg:
"zeker wel!" :j
waarop de ene bouwvakker/wegwerker zich BLOEDSERIEUS naar de andere bouwvakker/wegwerker draait en zegt "zie je wel"

_O-

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 23:07

Ik krijg regelmatig een rare blik als ik vertel dat ik een pony heb en er op rij. Mensen denken bij een pony aan shetlanders formaat. Als ik dan zeg dat ze 1,45 is, maar dat is toch geen pony maar een paard.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 23:09

Wij hadden vandaag ook intocht van Sinterklaas ben dus niet gaan rijden!

Vorige week liep ik al op het dorp en ik had mijn merrie een blauw halster omgedaan, vraagt iemand: Is dat het paard van sinterklaas? Ik zeg nee: want deze heeft een blauw halster en die van Sint een rode. Zegt ze: O dat wist ik niet.

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 23:14

Maritje1991 schreef:
Wij hadden vandaag ook intocht van Sinterklaas ben dus niet gaan rijden!

Vorige week liep ik al op het dorp en ik had mijn merrie een blauw halster omgedaan, vraagt iemand: Is dat het paard van sinterklaas? Ik zeg nee: want deze heeft een blauw halster en die van Sint een rode. Zegt ze: O dat wist ik niet.

oeh! wij hebben ook blauwe halsters! nu weet ik eindelijk hoe ik het kan verhelpen!

EINDELIJK VERLOSSING!! _/-\o_

;) *maar stiekem vind ik het wel leuk, eigenlijk. vooral van de schattige kindertjes dan, niet van bijdehante pannekoeken*

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 23:19

Dit was een oudere vrouw ;)

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 23:37

Maritje1991 schreef:
Dit was een oudere vrouw ;)

hahaha :')

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 23:45

Ik had laatst een mooie ! Ik reed op het fietspad in het donker en ik had zo'n hesje aan met van die rode lichtjes erin. Kwam er een fietser aan, riep heel boos en half onverstaanbaar naar een andere fietser zonder licht dat ie niet te zien was en dat ik veeeeel beter te zien was ! Hahaha.

Ook erg leuk : ik heb zo'n vrolijke ik-vind-iedereen-leuk Haf die zo z'n kletsdagen heeft en werkelijk de oren van je hoofd hinnikt, wel heel lief hoor. Rij ik op straat, komt er een fietser aan en Max hinnikt heel lief. Die mensen heel raar op en omkijken, "had ie 't nou tegen mij ?!" Hahaha !

En die doodsbenauwde blikken van de fietsers die zo gezellig dicht naast je bij het stoplicht staan te wachten zijn ook genieten ! Vooral als Max even wil snuffelen. En dan zeg ik "hij doet niets hoor !" Maar dat helpt meestal niet, haha.

En hoe vaak mensen wel niet vragen hoe oud een paard kan worden..... Als ik dan zeg 30, is mijn paard van 18 ineens weer piepjong ! :p Of hoe leg je mensen uit wat een boomloos zadel is, of kunststof ijzers.... Snappen ze helemaal niks van ! :p

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 23:49

Ik rij inderdaad met een boomloos zadel, en dan heb je een westernzadel ;)

En mijn touwhalsters zijn goedkope oplossingen, gewoon touwtje knopen :P

(toevalllig is mijn touwhalster duurder dan mn gewone stalhalster :P )

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 16:07

gister naar de open dag voor dierwetenschappen in wageningen geweest en er was een presentatie van een 5e jaars studend. Ze vertelde dat ze ook een keer een paard op de loopband hadden gezet om naar de gangen te kijken ''stap, draf en uhh.... nja die laatste term weet ik niet meer, het is zo lang geleden'' :+

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 16:10

Maritje1991 schreef:
Ik rij inderdaad met een boomloos zadel, en dan heb je een westernzadel ;)En mijn touwhalsters zijn goedkope oplossingen, gewoon touwtje knopen :P

(toevalllig is mijn touwhalster duurder dan mn gewone stalhalster :P )

vind ik nog wel vergeefbaar, is ook niet heel duidelijk te zien, net als voor een leek het verschil tussen een dressuur en een veelzijdigheidszadel moeilijk te zien is, wij zien het wel, maar dat is omdat het onze hobby is

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 16:12

laatst ging een vriendin erg enthosiast mee naar de paarden om me te zien rijden.

vond het uiteindelijk maar saai, had verwacht dat ik alleen maar zou gaan galopperen :P

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 16:17

janntjuh schreef:
laatst ging een vriendin erg enthosiast mee naar de paarden om me te zien rijden.

vond het uiteindelijk maar saai, had verwacht dat ik alleen maar zou gaan galopperen :P

daarom zenden ze bij de NOS ook vooral het springen uit, actie he :')

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 16:33

in Engeland zegt men dat dressuur zo saai is dat kijken hoe het gras groeit nog spannender is :)

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 16:34

Morrie schreef:
in Engeland zegt men dat dressuur zo saai is dat kijken hoe het gras groeit nog spannender is :)

jaja en kijken hoe verf droogt zeker ook *\o/*

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 16:35

tsja het ligt er maar aan wat je leuk vindt he. Ik heb Adelinde toen zien rijden en dat vond ik toch wel erg mooi, terwijl ik dressuur normaal ook niet heel spannend vindt om te kijken.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 16:37

peacehorses schreef:
tsja het ligt er maar aan wat je leuk vindt he. Ik heb Adelinde toen zien rijden en dat vond ik toch wel erg mooi, terwijl ik dressuur normaal ook niet heel spannend vindt om te kijken.

je moet ookwel enigzins er wat vanaf weten, ik vind een tennis wedstrijd bv oersaai om naar te kijken