Ex-Penny Misdadigers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 16:46

anneegeraat schreef:
Er zijn wel ooit kinderen geweest die de manen van mijn oude verzorgpony hadden afgeknipt, ik was er zo trots op, ze waren eindelijk lang en vol, echt prachtig en toen had 'ie bijna een hanenkam, oooh ik was zo boos. Ik denk nog steeds dat zijn andere verzorgster het had gedaan..

Ik ben daar ook een keer van verdacht, moest een weekje op de paarden van een vriendin passen die op vakantie was, en ergens halverwege de week was bij 1 pony de complete manenbos eraf, en ik moest het haar dus gaan vertellen, kreeg een hele scheldpartij over me heen dat ik dat gedaan zou hebben (want dat is charmant, een shetlander met een mislukte sportcoupe :') ) en dat ik nooit meer bij haar paarden in de buurt mocht komen.. vind dat je toch een beetje op moet passen met dat soort verdenkingen..

Liezja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 21:19

Ik heb heel veel penny acties gehad, maar met mijn verzorgshetlander. (heb nooit op een vreemd paard gereden.) Maar ik mende altijd met mijn shet, dus ik met mijn vriendin, naar het meer vlakbij ons in de buurt. Zij op haar pony, ik met de kar. Toen we bij het meer kwamen, zagen we een mooi plekje waar we wel konden stoppen. Het was warm dus ik vond het zielig dat mn pony het hele tuig om had, dus ik haalde alles weer los en zo ook het hoofdstel. En ja hoor... Mijn verzorgpony liep weg, richting de weg! En ik kreeg dr niet meer te pakken, ik heb echt in mn broek geplast van de angst. Had er uiteindelijk wel gevangen.. :P

Yvonne_MikaJarig

Re: Ex-Penny Misdadigers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 22:41

Ik heb een vorige pony wel eens vastgebonden aan een parasol bij een cafetaria.
Ik ging even een ijsje halen.. Pony aan de wandel MET de parasol,
Gevangen door een vrouw die op het terras zat..
Echt van die domme dingen |o
Dat het nooit gruwelijk mis is gegaan.. Onbegrijpelijk. :?

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 23:04

Ik was nog best braaf volgens mij, vergeleken de verhalen hier...

Soms ging ik wel eens een wei in en paardjes aaien en poetsen, maar nooit rijden. Maar daar had ik lieve oude knol Rocky ook voor :D (is een oude hoefbevangen pony hier in Zwolle met heel veel penny verzorgstertjes. Paardje genoot/geniet van alle aandacht, redelijk veel kindertjes mochten/mogen daar hem poetsen enz. en de eigenaar vond/vindt het ook geweldig :D ).
Alleen voordat ik hem had, voerde ik hem vaak met gras, omdat ik het altijd zo sielughh vond dat hij op zo'n kale weiland stond en altijd maar zo zielig lag... Bleek het dus dat hij hoefbevangen was...

Mijn ergste is toch wel dat ik paarden sloeg met takken omdat ze niet gingen draven als ik zei 'DRAF'... Want tja, op de manege leerde ik altijd dat paarden wel moeten luisteren, anders moet je streng zijn en een tik geven :j

Wel tot de 2e klas van middelbare (iets meer dan een jaar geleden dus := ) op shetjes gereden... dus niet alleen opgezeten maar ook echt gesprongen enz... Moet er nu niet meer aan denken, arme beestjes :=

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 23:30

Ik ben toch ooit zo gestraft... Had ik een sielugguh pony ontdekt waar nooit iemand naar omkeek dus ik moest 'goed zijn' voor 't beest. Er keek ook echt nooit iemand naar 't beest om. Beetje poetsen, knuffelen en op een dag mijn jas er over gelegd en er op geklommen. Maar dat was zo'n hele dunne gladde synthetische jas dus die gleed er al snel af. En ik kijk naar de rug van het beest blijkt hij helemaal onder de luis te zitten. Die waren onder die jas naar boven gekomen en dus zichtbaar. Vond het zo vies....
En ja hoor, later had ik ze ook. Wat schaamde ik me. Tis vanzelf overgegaan, ik denk dat die beesten me niet lustten. Brrr, ben er nooit nooit eer naar toe gegaan en ik heb er een blijvende voorzichtigheid met vreemde alleenstaande pony's waar zogenaamd niemand naar om kijkt aan over gehouden.

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 10:58

Oehh.. tsjaa maar er keek dus ook echt niemand naar om.. anders zou die geen luis hebben denk ik zo...

arm beest :(:)

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 11:19

Haha wat een verhalen zeg!
Ik was best braaf vergeleken jullie,
Heb nooit echt erge dingen gedaan,
Wel domme dingen,
Als mijn shetlander toen achter in het weiland stond,
Ging ik er zonder cap / halster / zadel opzitten,
En liet ik haar keihard naar voren racen,
En als je er dan afviel was het harstikke grappig!
Nu zal ik dat echt niet meer durven haha!

Liezja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 17:19

Oh, ik herriner me nog iets!
Mijn 2 jaar jongere buurmeisje en ik waren gek op paarden, haar opa werkte op een kinderboerderij, met paarden! Als wij op vrijdag weleens vrij waren gingen we altijd mee en waren we niet weg te slaan bij de paarden. Toen kwam ik op het idee om op ze te gaan rijden, er stond een fjord, haflinger en shetlander en opa had ons gewaarschuwd voor de haflinger... Wij vonden dat beest natuurlijk helemaal geweldig omdat ie zo stoer en 'wild' was. Ik was toen ongeveer 8 en mijn buurmeisje 6, ik reed een jaar paard en dacht dat ik elk paard aankon. Dus wij de wei in toen opa eventjes weg was. Hup, naar de haflinger. Ik erop geklommen, haflinger gooide me er zowat af maar ik bleef gelukkig zitten. Nu wilde mijn buurmeisje natuurlijk ook, nou dacht ik, me ze tweeen is ook wel een leuk idee. Hup, buurmeisje klom erop en daar gingen we.. Op de oh zo stoere haflinger en de mensen aan de kant natuurlijk toekijken hoe 'geweldig' wij reden. Na een paar rondjes stappen konden we wel draven, dus wij in draf, zonder zadel of hoofdstel... Alleen een halster en een simpel touwtje. Toen we langs de shetlander reden, beet dat lieve sieluge beestje in de haflingers kont, je kan wel verwachten dat de oh zo wilde haflinger begon te trappen. Een wonder hoe we zijn blijven zitten (we zaten allebei vastgeklamd aan de manen hahah) en die mensen maar juichen... Toen kwam opa eraan en mochten we niet meer in de wei komen, alleen de rest van de beestjes verzorgen. Ik had natuurlijk wel een mooi verhaal op school, dat ik een wilde haflingerhengst had gereden zonder zadel en hoofdstel. :')

elselianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 20:21

Hahaha geniaal topic, zelf 12 en niet echt hele rare "Penny" dingen uit gehaald := denk dat het hem ook niet meer word heb nu een lease paardje dus ik weet wel beter dan een ander paard borstelen enzo :') moet wel lachen om de verhalen :')

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 06:55

Heb geweldige dingen gelezen hier! :D
Ik moet wel zeggen dat de TS echt mijn grootste nachtmerrie is :Y)

Ik heb vroeger ook wel domme dingen uitgehaald, maar wel nooit met vreemde paarden. Ik nam soms een vriendin mee naar mijn verzorgpaarden. Twee van hen hadden 2 weides, maar ze hadden toegang tot beide weides. Om van de ene naar de andere te gaan, moest je eerst door een gangetje (tussen stroomdraad), dan was er een metalen poortje en dan onmiddellijk een heeeel scherpe bocht langs dat poortje af.
Een van de paarden stond in wei 2, vriendin en ik besloten om op het andere paard te gaan zitten. (geen zadel, geen hoofdstel, geen halstertouw, niets) Natuurlijk schiet dat paard in volle galop weg om naar het andere paard te gaan, maar daarvoor moest hij eerst door dat gangetje en dat poortje. Uiteraard bleven vriendin en ik achter het poortje hangen en vlogen we allebei tegen de grond.

Dan is er nog iets heel doms wat ik heb gedaan vroeger. Mijn gehandicapte neef heeft een shet. Toen die shet 3 jaar was, ging ik met 2 andere neefjes (niet gehandicapt) die shet temmen als we alleen waren :Y) (pony stond bij onze grootouders helemaal achterin achter een grote schuur, niemand kon ons zien) Om de beurt kropen we erop (zonder zadel of zonder hoofdstel) en uiteraard deed die shet er ALLES aan om ons eraf te krijgen. Ik en mijn neefjes maakten er een spelletje van: wie het langst erop kon blijven zitten, won. En dat steeds opnieuw, proberen het record te verbreken.
Dat is toch wel het stomste dat ik ooit gedaan heb, arm beest :(:) Nuja, ponybeest heeft meer last van mijn gehandicapte neef dan van ons toen, maar toch... Heb er wel spijt van!

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-12 10:44

sander_lotte schreef:
Heb geweldige dingen gelezen hier! :D
Ik moet wel zeggen dat de TS echt mijn grootste nachtmerrie is :Y)

Ik ben ook mijn eigen grootste nachtmerrie. Als ik ooit een kind tegenkom dat is zoals ik... Brrrrrr!!

En gossie, dat shetje..

elselianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 18:18

oh arme shet haha :P

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 12:44

Toen ik 7 was heb ik eens 112 gebelt omdat ik vond dat die pony's zo alleen op het weiland stonden xD maar verder was ik een heel lief pennymeisje hoor :j

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 13:03

O en ik ging ook bij alle mensen in de stad met paarden briefjes ophangen of ik hun pony's misschien mog verzorgen, deed dus nooit iets zonder toestemming xD en ik gaf weleens een stukje brood maar dat was echt alles :P

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 17:27

Ik kan me niet echt iets herinneren, wel eens foutjes gemaakt, maar daar weer van geleerd, en nouja gewoon vreemde pony's aaien vanaf het hek en beweren dat het mijn verzorgpony was. Maar verder niet echt wat. :)

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 17:31

ik heb een verhaal die zo penny is. dat ik het gwn niet durft te zeggen hier hij is zo erg :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 17:43

Dan moet je hem juist vertellen :j

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 17:43

oke zijn julei klaar. oke als ik er overnadenkt is het eigelijk best wel heel erg stout }:) ~~}>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 17:58

Vertel!

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 18:02

nou oke

ik woonde in ene nieuwbouw wijk met daarachter een heel groot polder iets . daar stonden 2 shets in
......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 18:03

Wil je het alsjeblieft in een verhaal zetten, anders word het topic gesloten enzo ivm. oneliners blabla

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 18:05

ik was 10 en deed het hek open . stiekem \ze ontsnapte.ik er meteen achter aan. mesen kijken in de buurt.
uit eidnelijk hebben we ze gepakt. ik was de held.( schaam) ik mog ze verzorgen. een week erna toen ik kwam hoorde ik dat ze verkocht waren .
ik het ze nooit verteld dat ik de ponys, exrpress heb laten ontsnappen...

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 18:06

Doanique schreef:
Wil je het alsjeblieft in een verhaal zetten, anders word het topic gesloten enzo ivm. oneliners blabla

ja sory ben aan eht koken. dus ik dacht ik maak het spanned :9

BalouArera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 18:21

Ikzelf ben stiekem nog een beetje penny. Samen met mijn broertjes paardje spelen! We zijn dan natuurlijk racepaarden!
Mijn hond is mijn racepaard (crossuh) gelukkig kan ik me uitleven op de hond, zo hoeft mijn paard er niet aan te geloven (arm beest! Nee, zij krijgt de goede verzorging!!!)!

Maar ik vind dat ik stiekem nog een beetje penny mag zijn! Ik ben (pas) 12!!! :o

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 19:02

ahha :D