Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 21:10

fijn dat er alweer iemand geslaagd is in de aanschaf van een paard. Ik zoek nog even verder.
Zit nog te wachten op een berichtje over een 6 jarige grote ruin van 1.80m.
Verder is er een van marktplaats in prijs gezakt. vroeg eerst 8500 en nu mag ik m ophalen voor 5000. Vraag me dan altijd af wat er mis is.
Er was nog een andere die vroeg 7500 en mocht ik deze week ophalen voor 4500, tsja maar niet gedaan hihi. Neem dan liever mijn tijd en ga rustig kijken etc.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 22:37

R_ali_R schreef:
kirri schreef:
hoi hoi allemaal kom ook even binnen vallen! iedereen is hier op zoek naar een paard! ik ben vrij kalm aan opzoek naar een pony hahaha, het jonkie komt volgend jaar deze kant op :)) is nu 2,5 mag nog even goed uitgroeien, nog een merrie van 10 onder het zadel maar op het moment mag/kan ze alleen met een lang teugeltje gereden worden ivm blessure die ze heeft gehad, ben samen met de eigenaar van de merrie opzoek naar een leuke pony als gezelschap en voor mij om er op te rijden (ben zelf niet lang en zwaar) met mijn 26 jaar weeg ik 49 kilo :+ dus als iemand een leuke pony weet! leeftijd kleur etc niet belangrijk er moet een klik zijn! pony hoeft ook geen wedstrijden te lopen daar is het jonkie voor hahaha.

Hoi kenissen van mij hebben nog een leuke D-pony te koop staan
Hij is 3 jaar een friesx.......?
Hij is een schimmel

Als je intressen heb moet je maar even pben dan kan ik je meer info geven en het e-mail adres van de eigenaren

had pb moeten zijn :+ blonde ik

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 00:18

lisantjuuh schreef:
Anne_GTI schreef:
Touwtje van punt van elleboog naar de spoor en dan bij elleboog vasthouden en touwtje omhoog halen naar de schoft. Geeft een aardige indicatie van de eindmaat. Als je touw over hebt gaat ie nog aardig groeien, is het even lang is ie uitgegroeid.

wat bedoel je met het spoor? vind wel interessant wil wel weten ofmijn paardje nog veel gaat groeien :j

De spoor is dat knobbeltje in de vetlok

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 08:31

Adin schreef:
fijn dat er alweer iemand geslaagd is in de aanschaf van een paard. Ik zoek nog even verder.
Verder is er een van marktplaats in prijs gezakt. vroeg eerst 8500 en nu mag ik m ophalen voor 5000. Vraag me dan altijd af wat er mis is.
Er was nog een andere die vroeg 7500 en mocht ik deze week ophalen voor 4500, tsja maar niet gedaan hihi. Neem dan liever mijn tijd en ga rustig kijken etc.

Waarom zou er altijd iets mis zijn, misschien hebben ze gewoon stallen/ruimte gebrek,
de paarden moeten weer naar binnen dus dat betekend ook weer iedere maand extra stalgeld en zorgen ;)

Vivavinc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 08:42

Gewoon in je netwerk kijken en vragen.....

nathe

Re: Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 08:55

idd nu zouden de prijzen moete gaan zakken... het slechte en koude weer is daar!

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 09:08

Adin schreef:

zo als je zelf al zegt 7000/8000 euro kun je nite betalen, en dat zijn er veel meer die dat niet kunnen, daarom zakken ze vaak.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 09:26

Adin schreef:

Er hoeft toch niets mis mee te zijn, zou gaan kijken als deze je aanspreekt en op de foto laten zetten. Ik ben echt jaren bezig geweest voordat ik m'n jonkie tegen kwam, voldeed totaal niet aan de maat die ik wilde. Maar dat is helemaal goed gekomen :D Meneer heeft dit jaar een groeispurt gehad en maakt zich onder het zadel erg groot waardoor het ook niet zo raar eruit ziet als ik erop zit.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 09:37

deze is helemaal in brabant, da's wel ver. misschien doe ik het nog wel.
Hoop eigelijk op een reactie op de ander van 1.80m die spreekt me meer aan.
Stond nog een op MP, niet geklasseerd maar kon volgens eigenaar pirouttes etc hihi vraagprijs 8500, nou succes denk ik dan!

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 09:49

Lesklant van mij heeft een 10 jarige knappe vosruin van dik 1.70 te koop. Z dressuur bij de vorige eigenaar gelopen en heel braaf ook buiten. Ik heb al een paard maar vind deze ook erg leuk! :) Ze heeft het paard nog niet zo lang maar wegens gezondheidsredenen van haar moet hij weg. PB me maar voor meer info.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 09:50

Als een paard vlakbij staat dan zou ik het nog riskeren om bij een duurder paard te gaan kijken.
Stel u voor dat er een geweldige klik is, je de mensen kan overtuigen van een goede thuis en dan kan je misschien wel geluk hebben he!
De fokker van de alabastro merrie heeft nog niet terug gebeld :( dadelijk eens zelf bellen denk ik!

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 09:58

dat schiet niet op, het is bijna weer weekend, inderdaad zelf maar even bellen Nathe!

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 10:02

ja zo blijft alles duren natuurlijk...
stel dat ze in orde is, dan moet er nog een keuring geregeld worden, zadelmak gemaakt worden...
Zijn we makkelijk weer een maand verder he!
Als ze al goedgekeurd wordt:)

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 10:15

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 10:25

Paard ziet er niet uit alsof het zin in het werk heeft

ingetje3012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-11 10:27

Dat vond ik eigenlijk ook, grauwman.
Had deze al eerder op een filmpje gezien, maar vond het zelf niks voor mij.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 10:52

heb ook nog nooit zo'n lelijk paard gezien! :)

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 11:04

haha ja zijn hoofd is niet echt aansprekend :D

maar wat een karakter misschien ;)

achja tis niet simpel :)

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 11:07

karakter is belangrijk maar het oog wil ook wel een beetje wat en deze vindt ik echt heeeeeeel erg lelijk. :)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 11:08

Eb01 schreef:
Een jonge dreamcatcher merrie (net drie). ong. 166, zwart, zadelmak, Prok en voorlopig keur, heeel braaf karakter maar nog errug groen (met haar neus naar de wolken zwabberend door de bak). Ze ziet er erg gewoontjes uit maar alles is in verhouding en klopt gewoon. En als ze loopt, .... niets extreem maar heel mooi ondertredend. Ik ben blij. Ik heb ongeveer 8 paarden gezien, van 2 tot 6 jaar, van 3500 tot 9000, alleen op deze een bod uitgebracht. En met deze ben ik echt heel blij. Zo braaf op stal. echt fijn. Ik hoop dat ze ri 170 gaat maar dit is ook goed, moest niet kleiner zijn. Ik tril nog een beetje. Stom hoor, volwassen vrouw en dan zit ik hier na te trillen. DA was ook erg onder de indruk van karakter en gangen. Ben blij (of had ik dat al gezegd).

Hoezo verlopig keur? waarom verlopig keur..of bedoel je ster en dat ze voor keur mag gaan.

veel plezier ermee

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 11:10

Adin schreef:
Stond nog een op MP, niet geklasseerd maar kon volgens eigenaar pirouttes etc hihi vraagprijs 8500, nou succes denk ik dan!

waar staat hij ergens ik brabant? misschien ken ik die mensen wel en dan kan ik je wat meer vertellen

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 11:18

Behoorlijke prijsdalingen zeg, pfoeh! Denk dat die mensen gewoon wat te hoog hebben ingezet, en dat ze nu inzien dat ie daar niet voor weg kan. En met de winter op komst is een paard natuurlijk duurder/ meer werk dus willen ze er sneller vanaf als ie toch al te koop staat..

1.80m is wel enorm zeg, daar zou ik niet eens op komen haha

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 11:20

Het paard wat ik gekocht heb stond eerst voor 9000 euro te koop. Ze zijn ook een heel eind gezakt voordat ik hem tegenkwam op Marktplaats. :)

Eigenlijk heb ik niet zoveel meer te zoeken in dit topic, maar ik vind het leuk om mee te lezen. :D

Eb01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 11:42

Tita, een merrie kan ster worden op de stamboekkeuring. Dan mag ze naar de Centrale keuring. Als ze tot de betere behoort dan krijgt ze ook voorlopig keur. Dat predikaat houdt ze haar hele leven. Indien ze slaagt voor een aanlegtest (EMPT of IBOP) óf ze is Z1 met WP dan is ze definitief keur. Dit meisje is ook geprokt en wordt in dat geval direct Elite (Keur + Prok + Elite). Maar dat is allemaal nog ver weg. Je kan er net opzitten maar meer ook niet. Maakt niet uit. Geen haast.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 12:00

nicky_rilana schreef:
Adin schreef:

waar staat hij ergens ik brabant? misschien ken ik die mensen wel en dan kan ik je wat meer vertellen

ik ga liever niet teveel uitwijden over marktplaats advertenties. geen idee of die mensen zelf ook op bokt zitten ofzo. Het even bespreken van de bouw van een paard etc vindt ik leuk maar verder mail ik wel met de eigenaren voor informatie, lijkt me wel zo prettig voor alle partijen.