Gewoon een zadelmaker bellen, afspraak maken, die komt naar je toe met een busje met een groot aantal zadels, dan ga je passen totdat je er bij neervalt en degene die past, kun je meestal meteen kopen en dan is die van jou.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
marleen_usar schreef:Had het al gevraagd maar hoe gaat zo,n keuring, heb daar namelijk geen ervaring mee. Dus hoe regel je dat?
) Saar88 schreef:Bella, ik ga voor je duimen! Ben je zelf niet bij de keuring?
Wat jammer Leonie, waar ken je haar/hem van? (Dit klinkt alsof we het over je lover hebben)

dat schimmeltje is inderdaad erg leuk. Toevallig weet ik dat hij al heel lang te koop staat! Ik kom hem elke keer weer tegen. Misschien is er nog wat van de prijs af te krijgen?kunamosity schreef:Hey kletsers!![]()
Pff...ik zit ook weer in dubio!![]()
Het Z-vosje wordt dus al bezocht door 3 kijkers....Volgende week even bellen (maar voor mijn gevoel zit er een addertje onder het gras, 1500 voor een Z-er?, naja! ik weet niet! Gewoon even kijken)
meisje van het leuke vosje dat ook bitloos kan mailt niet terug, daar zou ik anders zondag willen kijken
maar nu heb ik weer een ander prachtpaard gevonden, wat eigenlijk boven mijn budget ligt. Vooral omdat ik dan zou moeten bezuinigen op keuring (gewone keuring is 100 euro, rontgen is 500 euro). Paard kost 3200, + keuring is al 3800....dat geld heb ik wel, maar ik was niet van plan zo veel uit te geven. Tevens is hij wat aan de grote kant (wat opzich geen probleem is, ik ben zelf 1.76m) en hij staat ver weg. Maar vind hem wel echt super:O
http://sporthorses.nl/advertentie/paard ... kid/547612
Wat vinden jullie?
Miss_Malfoy schreef:Niet persé, maar ik vind het heel fijn. Bijvoorbeeld de barefoot stella is een heel sjiek zadel, waar je stevig in zit maar toch ruimte hebt om met de beweging van je paard mee te gaan, en waarbij je alles perfect aan kunt voelen en zelfs je zithulpen zeer klein kunt maken.
Mocht de bespiering van je paard veranderen, geen probleem, je zadel groeit mee.
Een spongetje kun je er ook prima mee maken. Natuurlijk geen heel parcours, maar toch.
Sorry ik vind het gewoon fijne zadels. Een ander zou meteen beginnen dat je het best een wintec pakt (wat ik ook fijne zadels vind hoor) maar zelf ben ik verslingerd aan dit.
Maar dat komt omdat ik een beetje een dressuurmuts ben
kunamosity schreef:Hey kletsers!![]()
Pff...ik zit ook weer in dubio!![]()
Het Z-vosje wordt dus al bezocht door 3 kijkers....Volgende week even bellen (maar voor mijn gevoel zit er een addertje onder het gras, 1500 voor een Z-er?, naja! ik weet niet! Gewoon even kijken)
meisje van het leuke vosje dat ook bitloos kan mailt niet terug, daar zou ik anders zondag willen kijken
maar nu heb ik weer een ander prachtpaard gevonden, wat eigenlijk boven mijn budget ligt. Vooral omdat ik dan zou moeten bezuinigen op keuring (gewone keuring is 100 euro, rontgen is 500 euro). Paard kost 3200, + keuring is al 3800....dat geld heb ik wel, maar ik was niet van plan zo veel uit te geven. Tevens is hij wat aan de grote kant (wat opzich geen probleem is, ik ben zelf 1.76m) en hij staat ver weg. Maar vind hem wel echt super:O
http://sporthorses.nl/advertentie/paard ... kid/547612
Wat vinden jullie?

Alice13 schreef:Nou net me tentamen gehad(vreselijk slecht ben dr met mijn hoofd niet bij)
Nu maar eens kijken of ik me weer helemaal bij kan kletsen.
Keuring zou ik als nieuwe eigenaar absoluut bij willen zijn, belachelijk duur dus als kan mogelijk bij in prijs rekenen ofzo. KK als goed K eigenaar wanneer afgekeurd, vind ik heel normaal maar is echt niet niet altijd te bespreken!
Ik heb zelf een barefoot cheyenne, heel gaaf zadel special edition, maar ik heb dit zadel voor er bij, de buitenritten etc. Ik gebruik toch echt nog veel liever mijn dressuurzadeltje!![]()
Zadel op / aan laten meten zou ik zeker doen. Hier in de buurt zijn meerdere goede zadelmakers en opmeters. Verschil tussen opmeten --> bestaand zadel zoeken bij de rug.
Aanmeten zadel laten maken naar rug van het paard. (ik snap dat dat laatste niet voor iedereen te bekostigen is)
En bij een jong paard zou ik dit ook zeker niet doen, dan kun je nog wel een 2e of 3e keer moeten ivm groeien en bespieren van het paard.
Kuna, je weet al wat ik er van vind( net mailtje gestuurd met wat je volgens mij moet doen)
Ik vertelde dat ik het schimmeltje heel mooi vind, en dat de prijs vast voor een goed te huis tebespreken is. Keuren moet je gewoon doen hoe dan ook. Maar voor dat je zo'n eind gaat rijden zou ik ook zeker eerst uitgebreid telefonisch contact opnemen!
Ben ik weer helemaal bij? of wat vergeten?
Gewoon een standaart klinische en röntgen keuring betaald ze wel bij afkeuring.Lioony schreef:Denk niet dat een handelsstal de prijs erg bespreekmaar maakt bij een goed tehuis, maar je weet het nooit natuurlijk!
Miss_Malfoy schreef:*is verliefd*
Wat een schatje: http://dieren.marktplaats.nl/pony-s/435 ... ind=3&fs=1
maar issie nu gruwelijk overbouwd of?
Alice13 schreef:Vandaag gebeld met saskia, ik vond haar er niet zo heel enthousiast over, volgens mij was ze aan het auto rijden.
Maar oke doet er niet toe. Ze vertelde dat ze 1 a 2 weken onder het zadel is geweest en nu weer op wei staat. Af en toe wordt ze nog wel gelongeerd ofzo maar meer niet. Ze was drukker met andere paarden (vast met die van jouw! Lioony)
Maar ze was volgens haar wel heel braaf, en lief. Ze kon er vrij weinig over vertellen.
Het komt er dus op neer als ik haar koop dat ik een paard koop wat echt niks kent! en haar alles nog moet leren, dat heb ik in het verleden wel gedaan, maar weet niet of ik dat nog een keer wil doen!
Miss_Malfoy schreef:Jep thats me haha!
Hhm oké, ik ben echt slecht in die dingen.
Oeeeh hebbie foto van dat borsttuig? En de caramelo is idd mooi!
Lioony schreef:Haha, nou niet met die van mij denk ik, die wordt niet echt heel vaak bereden nog, vanwege z'n leeftijd![]()
Je kan natuurlijk altijd een keertje gaan kijken. Maar zij zal je vast adviseren om de merrie naar Mark Mul te brengen, om haar te laten doorrijden en te laten wennen aan bijvoorbeeld met andere paarden in een bak rijden.