Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lioony

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 10:47

Waarom zou je persé een boomloos zadel dan moeten nemen? Merel___ Was volgens mij opzoek naar een alrounder om ook wedstrijdjes mee te gaan rijden?

Gewoon een zadelmaker bellen, afspraak maken, die komt naar je toe met een busje met een groot aantal zadels, dan ga je passen totdat je er bij neervalt en degene die past, kun je meestal meteen kopen en dan is die van jou. :)

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 10:50

Lioony, dat bedoelde ik inderdaad :j . Ik wist wel ongeveer hoe zoiets in zijn werk ging, maar wou het toch even zeker weten. Dankjewel :)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 10:54

Niet persé, maar ik vind het heel fijn. Bijvoorbeeld de barefoot stella is een heel sjiek zadel, waar je stevig in zit maar toch ruimte hebt om met de beweging van je paard mee te gaan, en waarbij je alles perfect aan kunt voelen en zelfs je zithulpen zeer klein kunt maken.
Mocht de bespiering van je paard veranderen, geen probleem, je zadel groeit mee.
Een spongetje kun je er ook prima mee maken. Natuurlijk geen heel parcours, maar toch.

Sorry ik vind het gewoon fijne zadels. Een ander zou meteen beginnen dat je het best een wintec pakt (wat ik ook fijne zadels vind hoor) maar zelf ben ik verslingerd aan dit. :o

Bella123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 11:03

Lioony schreef:
Ik laat het meteen weten via mn mobiel denk ik haha :D

Lioony, die van jou wordt morgen gekeurd toch?

Ik ben al vanaf gisterenmiddag misselijk van de zenuwen... :=

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 11:15

Aaahw, niet zenuwachtig zijn, komt allemaal goed!

Bella123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 11:15

marleen_usar schreef:
Had het al gevraagd maar hoe gaat zo,n keuring, heb daar namelijk geen ervaring mee. Dus hoe regel je dat?

Bij mij is het zo gegaan: ik heb zelf een kliniek gebeld bij mij in de buurt waar ik een klinische en röntgenologische keuring laat doen. Als het paard wordt goedgekeurd komt ze direct na de keuring door naar de stal waar ik haar wil stallen. Het paard staat namelijk zo'n 150 km verderop en dit leek mij de gemakkelijkste manier. Ik ben er zelf ook bij, zij rijd het paard naar de kliniek toe en ik kom daar ook heen en dan zijn we beiden bij de keuring.
We hebben ook van tevoren de afspraak gemaakt: bij goedkeuring zijn de kosten van de keuring voor mij, bij afkeuring zijn de kosten voor haar. Dit is een vrij normale afspraak en als een paard wordt afgekeurd (je gaat er niet vanuit, maar het kan helaas wel gebeuren) en je koopt het paard niet ben je toch een aardig bedrag kwijt dat je had kunnen gebruiken voor de aanschaf.
Voor mij kost de keuring (kliniek in Zuid-Holland) standaard röntgenologisch + klinisch (incl. bloedafname voor bewaring) 460 ex. btw. Daarnaast komen nog kosten voor de foto's van de rug die ik zelf graag wil laten maken, 25 euro per foto (ik weet niet zeker of dat incl. of excl. btw is, dat merk ik vanmiddag :$)

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 11:19

Saar88 schreef:
Bella, ik ga voor je duimen! Ben je zelf niet bij de keuring?

Wat jammer Leonie, waar ken je haar/hem van? (Dit klinkt alsof we het over je lover hebben :'))

Hahah van bokt, ik zal even een linkje zoeken.
Er zit zo'n mooi leuk koppie op :D

[EA-TK-PP] Lieve jonge Tinker ruin

Dit is hem.
Het is inderdaad erg jammer dat ik niet genoeg geld heb, maar nu besef ik wel weer dat ik het heeeeel graag wil.
En dus heel veel moet gaan sparen :)

kunamosity

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 11:39

Hey kletsers! ;)

Pff...ik zit ook weer in dubio! ;(
Het Z-vosje wordt dus al bezocht door 3 kijkers....Volgende week even bellen (maar voor mijn gevoel zit er een addertje onder het gras, 1500 voor een Z-er?, naja! ik weet niet! Gewoon even kijken)
meisje van het leuke vosje dat ook bitloos kan mailt niet terug, daar zou ik anders zondag willen kijken
maar nu heb ik weer een ander prachtpaard gevonden, wat eigenlijk boven mijn budget ligt. Vooral omdat ik dan zou moeten bezuinigen op keuring (gewone keuring is 100 euro, rontgen is 500 euro). Paard kost 3200, + keuring is al 3800....dat geld heb ik wel, maar ik was niet van plan zo veel uit te geven. Tevens is hij wat aan de grote kant (wat opzich geen probleem is, ik ben zelf 1.76m) en hij staat ver weg. Maar vind hem wel echt super:O
http://sporthorses.nl/advertentie/paard ... kid/547612
Wat vinden jullie?

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 11:42

Ochjee wat moeilijk....
Het ziet er wel uit als een mooi en fijn paard moet ik zeggen. Tja je kunt altijd eens gaan kijken?

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 11:47

Nou net me tentamen gehad(vreselijk slecht ben dr met mijn hoofd niet bij)
Nu maar eens kijken of ik me weer helemaal bij kan kletsen.

Keuring zou ik als nieuwe eigenaar absoluut bij willen zijn, belachelijk duur dus als kan mogelijk bij in prijs rekenen ofzo. KK als goed K eigenaar wanneer afgekeurd, vind ik heel normaal maar is echt niet niet altijd te bespreken!

Ik heb zelf een barefoot cheyenne, heel gaaf zadel special edition, maar ik heb dit zadel voor er bij, de buitenritten etc. Ik gebruik toch echt nog veel liever mijn dressuurzadeltje! :D

Zadel op / aan laten meten zou ik zeker doen. Hier in de buurt zijn meerdere goede zadelmakers en opmeters. Verschil tussen opmeten --> bestaand zadel zoeken bij de rug.
Aanmeten zadel laten maken naar rug van het paard. (ik snap dat dat laatste niet voor iedereen te bekostigen is)
En bij een jong paard zou ik dit ook zeker niet doen, dan kun je nog wel een 2e of 3e keer moeten ivm groeien en bespieren van het paard.

Kuna, je weet al wat ik er van vind( net mailtje gestuurd met wat je volgens mij moet doen)
Ik vertelde dat ik het schimmeltje heel mooi vind, en dat de prijs vast voor een goed te huis tebespreken is. Keuren moet je gewoon doen hoe dan ook. Maar voor dat je zo'n eind gaat rijden zou ik ook zeker eerst uitgebreid telefonisch contact opnemen!

Ben ik weer helemaal bij? of wat vergeten?

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 11:53

Cheyenne is idd een prettig zadel!

Marye_Esprit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 12:06

Tussendoor even een berichtje van een stille meelezer ;) dat schimmeltje is inderdaad erg leuk. Toevallig weet ik dat hij al heel lang te koop staat! Ik kom hem elke keer weer tegen. Misschien is er nog wat van de prijs af te krijgen?

kunamosity schreef:
Hey kletsers! ;)

Het Z-vosje wordt dus al bezocht door 3 kijkers....Volgende week even bellen (maar voor mijn gevoel zit er een addertje onder het gras, 1500 voor een Z-er?, naja! ik weet niet! Gewoon even kijken)
meisje van het leuke vosje dat ook bitloos kan mailt niet terug, daar zou ik anders zondag willen kijken
maar nu heb ik weer een ander prachtpaard gevonden, wat eigenlijk boven mijn budget ligt. Vooral omdat ik dan zou moeten bezuinigen op keuring (gewone keuring is 100 euro, rontgen is 500 euro). Paard kost 3200, + keuring is al 3800....dat geld heb ik wel, maar ik was niet van plan zo veel uit te geven. Tevens is hij wat aan de grote kant (wat opzich geen probleem is, ik ben zelf 1.76m) en hij staat ver weg. Maar vind hem wel echt super:O
Wat vinden jullie?

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 12:15

@marye_esprit: Da's tof dat jij dat weet, is dit toppic toch nog erg nuttig. Wie weet valt er idd wat van de prijs af te krijgen!

Marye_Esprit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 12:18

Precies! Ik dacht, ik zal het ff melden! Veel succes alvast!

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 12:19

Miss_Malfoy schreef:
Niet persé, maar ik vind het heel fijn. Bijvoorbeeld de barefoot stella is een heel sjiek zadel, waar je stevig in zit maar toch ruimte hebt om met de beweging van je paard mee te gaan, en waarbij je alles perfect aan kunt voelen en zelfs je zithulpen zeer klein kunt maken.
Mocht de bespiering van je paard veranderen, geen probleem, je zadel groeit mee.
Een spongetje kun je er ook prima mee maken. Natuurlijk geen heel parcours, maar toch.

Sorry ik vind het gewoon fijne zadels. Een ander zou meteen beginnen dat je het best een wintec pakt (wat ik ook fijne zadels vind hoor) maar zelf ben ik verslingerd aan dit. :o

Ik ben zelf totaal niet van de boomloze zadels :o Maar dat komt omdat ik een beetje een dressuurmuts ben :D
kunamosity schreef:
Hey kletsers! ;)

Wat vinden jullie?

Ik krijg altijd een beetje een raar gevoel bij die caprice stables.. Weet niet waarom, maar soms hebben ze een 8 jarige met Z dressuur niveau voor 2000-4000 te koop staan? Dat vind ik toch een beetje raar :=

Alice13 schreef:
Nou net me tentamen gehad(vreselijk slecht ben dr met mijn hoofd niet bij)
Nu maar eens kijken of ik me weer helemaal bij kan kletsen.

Keuring zou ik als nieuwe eigenaar absoluut bij willen zijn, belachelijk duur dus als kan mogelijk bij in prijs rekenen ofzo. KK als goed K eigenaar wanneer afgekeurd, vind ik heel normaal maar is echt niet niet altijd te bespreken!

Ik heb zelf een barefoot cheyenne, heel gaaf zadel special edition, maar ik heb dit zadel voor er bij, de buitenritten etc. Ik gebruik toch echt nog veel liever mijn dressuurzadeltje! :D

Zadel op / aan laten meten zou ik zeker doen. Hier in de buurt zijn meerdere goede zadelmakers en opmeters. Verschil tussen opmeten --> bestaand zadel zoeken bij de rug.
Aanmeten zadel laten maken naar rug van het paard. (ik snap dat dat laatste niet voor iedereen te bekostigen is)
En bij een jong paard zou ik dit ook zeker niet doen, dan kun je nog wel een 2e of 3e keer moeten ivm groeien en bespieren van het paard.

Kuna, je weet al wat ik er van vind( net mailtje gestuurd met wat je volgens mij moet doen)
Ik vertelde dat ik het schimmeltje heel mooi vind, en dat de prijs vast voor een goed te huis tebespreken is. Keuren moet je gewoon doen hoe dan ook. Maar voor dat je zo'n eind gaat rijden zou ik ook zeker eerst uitgebreid telefonisch contact opnemen!

Ben ik weer helemaal bij? of wat vergeten?

Wij betalen nu zelf de keuring, ook bij afkeuring. Zij wilde die "exotische keuring" niet betalen bij afkeuring :P Gewoon een standaart klinische en röntgen keuring betaald ze wel bij afkeuring.
Denk niet dat een handelsstal de prijs erg bespreekmaar maakt bij een goed tehuis, maar je weet het nooit natuurlijk!

kunamosity

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 12:35

Hmn ja....Dus caprice stables niet zo'n goed idee?
Vraag me af waarom die schimmel dan al zo lang te koop staat? Tis een leuk ding om te zien iig!

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 12:37

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 12:37

Lioony schreef:
Denk niet dat een handelsstal de prijs erg bespreekmaar maakt bij een goed tehuis, maar je weet het nooit natuurlijk!

Daar ben ik ook bang voor tenzij ze er nu eens eenkeer van afwillen aangezien hij al voor langere tijd te koop staat (zoals zoveel)

Vandaag gebeld met saskia, ik vond haar er niet zo heel enthousiast over, volgens mij was ze aan het auto rijden.
Maar oke doet er niet toe. Ze vertelde dat ze 1 a 2 weken onder het zadel is geweest en nu weer op wei staat. Af en toe wordt ze nog wel gelongeerd ofzo maar meer niet. Ze was drukker met andere paarden (vast met die van jouw! Lioony)

Maar ze was volgens haar wel heel braaf, en lief. Ze kon er vrij weinig over vertellen.

Het komt er dus op neer als ik haar koop dat ik een paard koop wat echt niks kent! en haar alles nog moet leren, dat heb ik in het verleden wel gedaan, maar weet niet of ik dat nog een keer wil doen!

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 12:39

Miss_Malfoy schreef:
*is verliefd*

Wat een schatje: http://dieren.marktplaats.nl/pony-s/435 ... ind=3&fs=1

maar issie nu gruwelijk overbouwd of?

Volgens mij valt het wel mee! Lage rug! beetje zelfde als bij de friesen.
Schoft en kont lijken me redelijk gelijk. alleen de rug is wat lager. Ik weet trouwens ook nog een super gave fjord keer kwpn (hele grote slanke fjord is het) Beleerd voor kar en onder de man!

@ miss Malfoy, jij bent van dat leuke filmpje "we are jong forever" ! Doet me zo denken aan hoe wij met onze paardjes altijd aan het prutsen waren gewoon lekker gezellig. Leuk filmpje hoor!

Dit is trouwens mijn barefoot set: [EA-TK-AP] Te koop Complete barefoot set
Laatst bijgewerkt door Alice13 op 06-04-11 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 12:50

Alice13 schreef:
Vandaag gebeld met saskia, ik vond haar er niet zo heel enthousiast over, volgens mij was ze aan het auto rijden.
Maar oke doet er niet toe. Ze vertelde dat ze 1 a 2 weken onder het zadel is geweest en nu weer op wei staat. Af en toe wordt ze nog wel gelongeerd ofzo maar meer niet. Ze was drukker met andere paarden (vast met die van jouw! Lioony)

Maar ze was volgens haar wel heel braaf, en lief. Ze kon er vrij weinig over vertellen.

Het komt er dus op neer als ik haar koop dat ik een paard koop wat echt niks kent! en haar alles nog moet leren, dat heb ik in het verleden wel gedaan, maar weet niet of ik dat nog een keer wil doen!

Haha, nou niet met die van mij denk ik, die wordt niet echt heel vaak bereden nog, vanwege z'n leeftijd :P
Je kan natuurlijk altijd een keertje gaan kijken. Maar zij zal je vast adviseren om de merrie naar M M te brengen, om haar te laten doorrijden en te laten wennen aan bijvoorbeeld met andere paarden in een bak rijden. :j
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 20-04-11 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam gewijzigd

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 12:53

Jep thats me haha!
Hhm oké, ik ben echt slecht in die dingen.
Oeeeh hebbie foto van dat borsttuig? En de caramelo is idd mooi!

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 12:57

Miss_Malfoy schreef:
Jep thats me haha!
Hhm oké, ik ben echt slecht in die dingen.
Oeeeh hebbie foto van dat borsttuig? En de caramelo is idd mooi!

Denk het wel, dat is een echt western tuig niet van barefoot,die vond ik allemaal zo iel! Zit er ook meer voor de sier aan he?!:D

http://s852.photobucket.com/albums/ab85 ... 0outfites/
Als goed is is dit een directe link met alle penny foto's van ons toen nieuwe tuig!

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 12:59

Lioony schreef:
Haha, nou niet met die van mij denk ik, die wordt niet echt heel vaak bereden nog, vanwege z'n leeftijd :P
Je kan natuurlijk altijd een keertje gaan kijken. Maar zij zal je vast adviseren om de merrie naar Mark Mul te brengen, om haar te laten doorrijden en te laten wennen aan bijvoorbeeld met andere paarden in een bak rijden. :j

Mark Mul? zegt mij zo snel niet wat. Maar ik denk dat ik dat niet snel zou doen, gewoon omdat dat denk ik bij haar in de buurt is. Ik woon aan de andere kant van het land!:D hahaha

Daarom is het ook zo'n overweging om wel of niet te gaan kijken denk ik!

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 13:04

Oeh gaaf tuig ja. Alleen ik heb een nevada waar ik zeer gehecht aan ben, gaat qua kleur niet passen.
Hoewel hij wel mooi bij mijn barefoot amber hoofdstel zou zijn.

kunamosity

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 13:13

Penny's! Met jullie setjes :D
(had zelf ook een oranje setje hoor :o )
Heb nu een barefoot cheyenne met barefoot halsterhoofdstel *D