Weinig jongens rijden paard waarom?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 22:56

En die amerikaanse westerncowboys :D

Die zijn meestal het tegenovergestelde van homo

ikbenjustin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 22:27

Ik rij mijn paard ook gewoon

Ieefooo

Re: Weinig jongens rijden paard waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 22:38

paardrijden = niet voor homo's.

ikbenjustin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 22:59

+1

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 23:06

Als je goed op je kont heb je geen last van je zaakje hoor :P tenminste ik niet.
Als je met springen verkeert in het zadel terecht komt is het een ander verhaal.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 23:33

Ik vind het juist hardstikke gaaf als er een jongen paardrijdt ! :D
Vind ik eigenlijk veel stoerder, als je "anders" durft te zijn.

cittagilera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 19:49

_horselovee_ schreef:
Ik vind het juist hardstikke gaaf als er een jongen paardrijdt ! :D
Vind ik eigenlijk veel stoerder, als je "anders" durft te zijn.

Anders zijn :S
Anders dan andders of um

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 20:12

Nee, ik bedoel de meeste jongens kiezen bijv. voor voetbal. Veel houden mss stiekem wel van paarden, maar durven er niet voor uit te komen omdat ze bang zijn dat ze daar gepest mee worden. Ik vind het stoer als een jongen (al helemaal van mijn leeftijd, daar is die groepsdruk echt hoog) daarvoor uit durft te komen. :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 14:05

Mijn bijrijder is een jongen (man) hij is hartstikke hetero, politieagent en heel sportief en hij houdt het meest van dressuur. Ik vind de samenwerking met een man heel prettig, ze zijn vaak lekker recht door zee en geen oneindig geroddel en geklets.. heerlijk.

jolienrotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 18:55

Tsja, mijn vriend vind het ook niet super geweldig, maar hij is wel gek op m'n shet! en hij helpt me graag, als ik 'm een paar borstels in z'n handen druk dan vind ie dat helemaal geen probleem, en hij weet ook hoe het allemaal moet. heel handig haha.
maar echt erop stappen en gaan rijden, nee.. dat vind ie dan weer te ver gaan, geen idee waarom haha.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 05:34

Een kind (jongen) zal volgens mij niet zo snel zeggen dat hij wil beginnen met paardrijden als zijn ouders het niet doen. Het is zo dat jongens hier sneller door gepest worden, omdat de meeste meisjes van jonge leeftijd paardrijden.

Ik weet niet hoe het in Nederland is, maar in België wordt military het meest gedaan door mannen. Daarnaast is mennen ook een echte mannensport. Als ik aan tochten meerijd met de wagen, ben ik meestal de enige vrouw die ment.

Mijn vriend heeft nooit paardgereden, heb hem wel al een paar lesjes gegeven omdat hij met mij mee in het bos wou gaan rijden. Nu ben ik moeten stoppen met paardrijden en men ik met mijn pony. Mijn vriend kan hier echt van genieten, en hij vindt het heerlijk als ik even alle remmen los gooi en mijn pony full speed laat gaan :D (32 km/uur) Liefst nog met wat bochten bij zodat mijn vriend achter de wagen kan gaan hangen.
Maar gewoon achterop gaan zitten met de beentjes omhoog (om het andere stoeltje) en gewoon genieten vindt hij ook leuk. Wel handig moet ik zeggen als je vriend dat leuk vindt! :o

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 10:00

Ja,, ik vind het onzin dat iedereen zegt jongens die met paarden bezig zijn zijn homo's.Dat is dus werkelijkwaar neit zo.Ik ken er zat en die zijn toch zeker geen homo's. Maar ik dnek dat mannen en vooral jongens dieren zowiezo niet zo interresant vinden. Maarja,, het kan ok zijn omdat veel mensen dan zeggen ja, je bent echt ene homo als je dat doet. /3

dendola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 10:07

Ik hoor hetero mannen wel altijd paardensport beoordelen als homo sport maar wij homo's oordelen eigenlijk nooit over de typische "hetero" sporten.....
Tja en dan een elftal voetballers na een wedstrijd in de douches.... En maar blijven ontkennen dat ze geen homo zijn ;)

haboshof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 10:16

Ik heb niet alles door gelezen, maar "vroeger" en dan heb ik het over een 50 jaar geleden reden veel mannen paard en juist weinig vrouwen. Paardrijden was niks voor vrouwen. Toen ik begon, reden er ook meer jongens op de ponyclub dan meisjes. Mijn vader reed paard, mijn drie broers en toen wilde ik ook. Ik ben 25 jaar instructrice geweest bij een manege en ook daar reden heel veel jongens. Ik zie hier in de buurt ook elke dag meer mannen rijden dan vrouwen. En mijn eigen man rijdt ook. Ik vind dus niet dat er weinig mannen/jongens paard rijden.Misschien ligt het ook een beetje aan waar je woont. In elk geval klopt je stelling niet voor waar ik woon.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 12:20

Er zijn inderdaad wel jongens die paard rijden, ik kan beter zeggen paard reden. Heel vaak zie je dat jongens het bijltje er vrij snel bij neer gooien waar meiden met de sport doorgaan.
Waarom dat is? Ik heb geen idee. Ik heb zelf ook een korte periode gereden maar moet er nu niet meer aan denken, ik vind niets leuker om met paarden 'om te gaan.' Maar rijden, nee hoor.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen, die zie je vaak in de hogere springsport.

En oh ja, ik ben hetero en zit ook niet op voetbal. (Nooit gezeten ook!) :D

cementy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 08:52

Ben geen homo en wil heel draag leren rijden.
Toch ligt de drempel om naar een manege toe te gaan erg hoog hoor.

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 08:57

Mijn vriend zit ook op paardrijles en we hebben zelfs samen een paard, een jonge Tinker van 3,6 jaar waar hij ook al af en toe op rijd. Vind dat zo'n onzin dat als je als jongen zou paardrijden, je dan homo zou moeten zijn. Ik bedoel, als ik als meisje op voetbal zou gaan ben ik toch ook niet meteen een lesbienne?

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 09:04

Ik denk dat mannen niet zo van de dagelijkse zorg houden zoals vrouwen. Vrouwen houden meer van zorgen van en dan is een paard heerrlijk want daar kun je mee blijven tutten. In de sport zie je toch wel veel mannen maar dat gaat denk ik dan toch ook wel vaak van vader moeder op zoon.

cementy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 10:33

Toch maar eens kijken naar een manege waar lessen voor volwassen beginners gegeven worden.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 10:38

Sport is cultuurgebonden. In Nederland zijn we van mening dat paardrijden voor meisjes is en voetballen voor jongens. En hoewel we wat betreft emancipatie niet echt achterlopen, is de wisselwerking de andere kant op (dus mannen die 'vrouwendingen' gaan doen) nog lang zo ver niet. Een man die aangeeft dat hij graag koekjes of taart bakt, graag gaat shoppen of gezellig een wijntje wil drinken met zijn vrienden wordt vrij snel een homo genoemd.

Terwijl je, wanneer je naar andere culturen kijkt, paardrijden niet als 'vrouwending' zou bestempelen. Ik denk dat de Amerikaanse ruiters op een ranch of bijvoorbeeld een reike sjeik je raar aan staan te kijken wanneer je een van hen als homo bestempeld en paardrijden als 'vrouwending' ;)

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 10:51

Bij ons zijn er ook maar enkele die rijden... Eentje grapt altijd dat het zo maar beter is want hij heeft altijd hordes chicks achter zich aan ('t is ook nog echt zo...) B-)

Zie hier wel wat jongens die in hun kindertijd hebben gereden en dan rond 12 stopte en later weer zijn begonnen... Dus hun middelbare schooltijd (wat vaak ook de "pesttijd" is) niet paardrijden...

cementy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 11:14

Hahaha.. Nou ben zelf getrouwd,maar zou graag leren rijden om mijn vrouw eens te verassen met een buitenrit.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 11:24

Hartstikke leuk Cementy :j Als je enkele lessen op een manege volgt moet het vervolgens mogelijk zijn om een buitenritje te maken hoor!

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 11:25

ik ken er genoeg die vroeger gereden hebben maar doorgaans zie je er inderdaad weinig, vooral op manege's enzo.
Ik verzorg nu een paardje wat zo goed als mn eigen is en de eigenaar is een man die sins 2 jaar rijd en helemaal verkocht is (maar stiekem ook liever buiten rijd)

Een vriend van me vertelde dattie graag wou paardrijden en wel eens naar de manege is geweest voor rijlessen en maar weer gestopt is omdat hij gek werd van t gekakel van de meiden en t gezeur voor de les ivm welk paard ze mochten rijden. Hij is dus duidelijk iemand die t eigenlijk moet hebben van prive lessen ;)

cementy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 11:49

Heb zelf liever privelessen,dan sta je ook niet voor schut als rondhobbelt tijdens je eerste lessen.